Scheertopic,voor alle vragen en weetjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [centraal] Scheertopic,voor alle vragen en weetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 07:56

Chrystal-gek; nu nog een fotootje!

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 13:07

Ik heb die van mij dit jaar ook maar geschoren, ze zat zo dik in haar vacht en kreeg haar na het rijden echt niet meer droog.
Zij was nog nooit geschoren en ik had het nog nooit gedaan maar het resultaat mag er wezen en godzijdank was ze heel braaf alleen.....heb ik haar bezeerd!!!!

voel me zo schuldig!!!! maar ja, ze heeft er zelf geen last van
ze ziet er nu in ieder geval 100x beter uit want het was net een shetlander

heb er nu gewoon een 300grams dek op liggen

Ils_K

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 19:29

ik heb me paardje vandaag ook geschoren, dit was de 2 keer voor mij en bij dit paard de eerste keer. hij was super braaf en het is echt vet mooi nu.

vindt het mooier met de wedstrijden en gewoon dan een teddybeer:D

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 19:31

Alsjeblieft Phannie

Afbeelding

Afbeelding

Yorel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 19:34

Als je je paard in een midden streep model scheert, zie http://www.whoa.nl/scheren.htm , zouden jullie hem dan een hals deken opdoen als hij naar buiten gaat of een "gewone" deken (hij gaat van 10 tot 13 naar buiten, verder staat hij in een binnenstal)

Chrystal-gek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 20:09

Ik was ook van plan om een halsdeken aan te schaffen, maar dat werd mij erg afgeraden.
Dat idee heb ik dus ook maar laten varen.
Ze is van top tot teen geschoren en staat iedere dag buiten, op het moment met een zweetdeken en een dunne deken.

Paintlinger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 21:01

waarom werd eem halsdeken afgeraden chrystal-gek?? ik neem een sleezy daarvoor...dat is een lycra masker over hals en hoofd, dat voelt als een tweede huid voor je paard.

Conny_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 21:03

mijn ponytje:
(foto zijn niet zo mooi, als hij int echt is )
Afbeelding
Afbeelding

Chrystal-gek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 21:31

BlazingBoots schreef:
waarom werd eem halsdeken afgeraden chrystal-gek?? ik neem een sleezy daarvoor...dat is een lycra masker over hals en hoofd, dat voelt als een tweede huid voor je paard.

Wat is een sleezy? Een paardenbh, maar dan groter? Heb je daar een foto van?
Ik heb meerdere slechte ervaringen gehoord over hoe de manen er onder uit kwamen.
En als ik een deken zonder hals gebruik, is er al een deel manen lelijk, bij een halsdeken zal dat deel vast en alleen maar groter worden.
Voordat die weer mooi bijgegroeid zijn, begint het dekenseizoen ongeveer al weer .
Ik heb nu een paardenbh onder de deken zitten, maar dat helpt ook niet echt.

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 10:01

ik doe helemaal geen halsdeken op, mijn paard wordt ook geschoren en gaat van 8.00 tot 20.00 naar buiten

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 11:54

Hoi bokkers
Volgens jaar wil ik mijn paard ook wel scheren..
Ze staan bij ons thuis, en ik heb weinig ervaring met zelf scheren ( 2x geholpen)
Ik ben me er in aan het verdiepen..
Heeft iemand een goede tip ? Hoe en waar ik het kan laten doen?
Hoe doen jullie dat?

Janine

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 12:57

Chrystal-gek schreef:
Alsjeblieft Phannie

Afbeelding

Afbeelding

wooooow wat een mooi kleurtje he! ik had een paar jaar geleden ook een kastanjebruine ruin, die werdt grijs/geel!!!! hahahaha

sidneey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 13:00

sidneey schreef:
wat is het mooist/praktist?

Mijn haf wordt over 1 1/2 week geschoren, ik zit nog te twijfelen, hij staat op wei en/of op uitloop stal met paddock, rij regelmatig buiten (ook dressuur dan wel intensief).
Hij wordt helemaal geschoren, maar ik weet nog niet of ik zijn hoofd+oren en benen wil gaan laten scheren. Wat vinden jullie het mooist? of wat is het slims/praktist?
oja ik heb een deken van 300 gr. met hals, hou er rekening mee dat het een koudbloedje is

Niemand een mening??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 13:06

sidneey, ik zou dan de benen en hoofd niet doen, als hij toch veel buiten staat met een dek om dan heeft ie nog wat bescherming aan de benen, zo zou ik het doen.

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 16:34

ik heb rocky ook geschoren
het is niet moeders mooiste maar het helpt en hij kan zo lekker van 6 tot 6 de wei op

hier een foto
niet heel netjes maar vondt het best knap voor de eerste keer scheren

Afbeelding
zo was die
Afbeelding
en wat vinden jullie zo kan die toch lekker de wei op met een dek

sidneey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 17:12

@phannie; bedankt ,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 17:16

@sidneey; welkom!!

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 19:20

Ik ben benieuwd naar jullie mening, mijn pony zit namelijk super in zijn vacht, t is net een iets dikker zomervachtje, maar alleen zijn nek is erg pluizig.
Scheren of niet? Ik heb nl. het idee dat een kort vachtje erg moeilijk te scheren is, maar ik wil ook geen streeppatroon oid omdat ik dat niet mooi vind.. dilemma

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 19:21

Ilse schreef:
Ik ben benieuwd naar jullie mening, mijn pony zit namelijk super in zijn vacht, t is net een iets dikker zomervachtje, maar alleen zijn nek is erg pluizig.
Scheren of niet? Ik heb nl. het idee dat een kort vachtje erg moeilijk te scheren is, maar ik wil ook geen streeppatroon oid omdat ik dat niet mooi vind.. dilemma

ligt er helemaal aan hoeveel je rijd en hoe vaak, zweet ie snel? en staat ie binnen of buiten enz.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 19:58

Hier het resultaat van vandaag:

Afbeelding

Pablo heeft wel een deken met halve hals en met strenge vorst een hele hals. Ik merk er geen nadelen mee, gewoon wel een goed passende kopen.

Afbeelding

Zie je gelijk zijn mening van het scheren

nemesis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 21:00

ik weet niet of hier al eerder een vraag over is geweest, maar ik zocht het eerlijk gezegd niet om 28 pagina's door te lezen. ik weet het ik ben slecht .

als je je paard scheert, is het dan verstandig een gelpadmodel op de rug te laten staan en waarom is dit?

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 21:03

nemesis omdat die stopeltjes gaan irriteren onder het zadel of je moet zo lamsdekje hebben dan kan het wel

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 22:08

phannie schreef:
Ilse schreef:

ligt er helemaal aan hoeveel je rijd en hoe vaak, zweet ie snel? en staat ie binnen of buiten enz.

Ik rijd bijna elke dag, zweten doet hij inderdaad binnen no time overigens ook als hij een zomervachtje heeft, het is gewoon een zweeterd .
Hij staat dag en nacht binnen.

Eleonoor, jouw scheerpatroon ziet er ook wel interessant uit, je hebt wel de hele hals er uit geschoren?
Heb je hier ook een foto van van onder het zadel? (of misschien iemand anders? )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 22:17

je kan gerust scheren dan hoor ilse waarom niet, je rijd regelmatig, je paard is een zweterd (hahahaha, de mijne ook) en je paard staat binnen, wat let je

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 10:51

handig dit scheertopic.

ik ga dit jaar mijn paard voor de eerste keer zelf scheren. ze was reeds geschoren toen ik haar drie jaar geleden kocht, en de jaren erop was het helemaal niet nodig om te scheren. Maar nu is het zo een beertje aan het worden... ik krijg ze niet meer proper.
Mijn vraagje:
Mijn merrie is een schimmel, ik heb al gelezen dat als mensen een streeppatroon of het kleine dekpadje willen ze met een krijtje aftekenen??
op een donker paard kan ik begrijpen dat je dan een wit krijtje gebruikt, maar welke kleur krijt zie het beste op schimmel?
blauw of rood? of iets anders?
iemand ervaring?

thx groetjes