Ze zijn er weer: Dazen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tylando

Re: Ze zijn er weer: Dazen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 13:11

Heel irritant. Ze zitten echt overal en je word zelf ook gewoon aangevallen. Ook al ben je 100 meter bij je paard vandaan.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 22:43

Vanavond voor het eerst door het bos gereden zonder herteluis- of andere vliegen *\o/*
Ik hoop vooral dat die herteluisvliegen een keer verdwijnen.

Annee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 11:33

Ja die vliegen... -O-
Als ik ook maar in de buurt van m'n bijrijdpaard kom dan gaan ze ook meteen met de hele zwerm om mij heen zoemen en op me zitten.
Best irritant, maargoed...
Toch liever vrij onschuldige vliegen dan die irritante en pijnlijk stekende dazen... O:)

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 12:25

Eergisteren voor het eerst zonder dekens of spuitbussen kunnen uitrijden....
Geweldig! Af en toe nog een daas, maar niet meer irritant....

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 22:26

Hier minder dagen gelukkig,maar sinds een week ineens iets dat steekt (door de deken heen) en kleine harde bulten bij mijn paard oplevert. Terwijl ze daar de hele zomer geen last van heeft gehad.. Iemand een idee wat dat kan zijn?

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 09:47

J_emma schreef:
Hier minder dagen gelukkig,maar sinds een week ineens iets dat steekt (door de deken heen) en kleine harde bulten bij mijn paard oplevert. Terwijl ze daar de hele zomer geen last van heeft gehad.. Iemand een idee wat dat kan zijn?

Zou misschien ook een allergische reactie op iets, bv. een plantje kunnen zijn. Heeft mijn paard ook heel soms. Zijn net dazenbulten.

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 10:02

FrNo schreef:
J_emma schreef:

Zou misschien ook een allergische reactie op iets, bv. een plantje kunnen zijn. Heeft mijn paard ook heel soms. Zijn net dazenbulten.

Ik vermoed van niet, omdat het er maar weinig zijn en ze ook niet op logische plekken voor een allergische reactie zitten. Maar misschien reageert ze nu wat heftiger op een dazenprik ofzo. Of zijn het toch andere nare steekbeesten.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 09:04

J_emma schreef:

Dat had mijn paard ook ineens vorige week! :oo
Hij had 's nachts zonder vliegendeken op de wei gestaan dus ik dacht dat het daardoor kwam. De nacht erna toch maar met deken gezet maar 's ochtends had hij weer nieuwe bulten! Idd door de deken heen :? hij heeft nu ook ineens vieze ogen, gelukkig (nog net) niet ontstoken.
Dazen heb ik amper gezien misschien 1 of 2, wel ontzettend veel vliegen maar verder eigenlijk geen ander vliegspul ik snap er niks van.....Ons mini paard heeft geen bulten maar ze jeukt sinds een week wel meer terwijl ze de hele zomer amper last van haar zomereczeem heeft gehad :?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 09:53

MissYvette4u schreef:
J_emma schreef:

Dat had mijn paard ook ineens vorige week! :oo
Hij had 's nachts zonder vliegendeken op de wei gestaan dus ik dacht dat het daardoor kwam. De nacht erna toch maar met deken gezet maar 's ochtends had hij weer nieuwe bulten! Idd door de deken heen :? hij heeft nu ook ineens vieze ogen, gelukkig (nog net) niet ontstoken.
Dazen heb ik amper gezien misschien 1 of 2, wel ontzettend veel vliegen maar verder eigenlijk geen ander vliegspul ik snap er niks van.....Ons mini paard heeft geen bulten maar ze jeukt sinds een week wel meer terwijl ze de hele zomer amper last van haar zomereczeem heeft gehad :?

Misschien zit er momenteel veel suiker in het gras bij jullie waar zomereczeem ook op reageerd

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 11:29

Ja dat zal het waarschijnlijk bij haar zijn ;( pppffff
Onze buurman heeft gisteren weer kalveren bij ons op de wei gezet. Kan onze eczemer zich daar niet aan kapot eten ;(

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 22:20

Volgens mij zijn ze weg *\o/*
de herteluisvliegen.
Vandaag en gister helemaal niks.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 23:33

Ik heb van de week nog twee dazen vermoord. Vreesde voor een tweede ronde oid door de warmte en droogte maar hoop dat het daar bij blijft.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 08:17

Vorige week donderdag ving ik bij ugchelen nog een hertenluisvlieg en de dag daarna bij ons op stal (Utrechtse Heuvelrug). Op stal is het de eerste hertenluisvlieg die ik ben tegengekomen, dus hopelijk blijft het daarbij. Paard was nogal in paniek :(:)

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 08:40

Afgelopen weekend heb ik voor het eerst weer heerlijk kunnen rijden in het Eerderbos bij Ommen. Geen daas meer te bekennen. Daar kun je midden in de zomer echt niet wezen van de dazen.

Ik heb wel bij huis afgelopen week al een paar keer een paardenhorzel dood moeten meppen maar ook bij huis zelfs al een paar weken geen daas meer gezien.

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:41

Eergisteren een rit gemaakt van 20 km of iets meer....
Ondanks de omgeving slechts een drietal dazen en NUL herteluisvliegen! Het vliegendekenuitrijseizoen is over! Ben ik erg blij om!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 22:42

Ik ben op dit moment op vakantie in Drenthe (hogersmilde) met paard, en heb vandaag een heerlijke bosrit gemaakt zonder vliegendeken, zonder vliegenkap, zonder vliegenspray! Jeah, heerlijk!

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 15:49

Vanmorgen zat er een verdwaalde daas op mijn hand.

Ljmichael

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 22:50

wat gebruiken jullie tegen dazen voor jezelf ?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 09:07

Ljmichael schreef:
wat gebruiken jullie tegen dazen voor jezelf ?

Hetzelfde als bij het paard.
In mijn geval Endure of tritec dus.