Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Djulita schreef:Ik heb mijn paard vandaag ook een 0 gram regendeken opgedaan. Ze begint al te verharen..
Marjo89 schreef:Djulita schreef:Ik heb mijn paard vandaag ook een 0 gram regendeken opgedaan. Ze begint al te verharen..
Wat heeft dit met elkaar te maken. Door die regendeken ga je geen vacht tegen houden. Vacht wordt aangemaakt door invloed van licht.
Laat je die deken vanaf nu op ? Wat doen je op dagen dat heel warm weer is ?
smurffie schreef:Ik heb mijn paard vandaag ook een 0 gram regendeken opgedaan. Ze begint al te verharen..
smurffie schreef:0 gram benauwd? Goedkope zooi ja, maar een goede deken niet hoor.
Mijn pony heeft vandaag uitgebreid liggen tukken in de weide, niet opstaan om de deken af te doen. Zonder deken ligt ze niet tot nauwelijks, alleen als ze er echt niet nat of vies van gaat worden.
Even snel rollen voor ze op stal komt in de paddock, meer niet.
Ik vind het juist gemeen dat paarden iedere dag gereden/getraind en geborsteld worden maar geen waterdichte deken krijgen bij dat rot weer als vanmorgen. Vacht is daar echt niet tegen bestand.
Lekker kijken naar het paard ipv je heel erg aan dingen vast willen houden.
Zoals gezegd, shetlief staat zonder pluisje te worden, pony en paard staan onder 50 gram en als het overdag lekker is gaan ze af.
Regendekens hebben ze niet, daar staan ze met 17 graden en regen nog koud onder. Stelletje mutsen.
Marjo89 schreef:Djulita schreef:Ik heb mijn paard vandaag ook een 0 gram regendeken opgedaan. Ze begint al te verharen..
Wat heeft dit met elkaar te maken. Door die regendeken ga je geen vacht tegen houden. Vacht wordt aangemaakt door invloed van licht.
Laat je die deken vanaf nu op ? Wat doen je op dagen dat heel warm weer is ?
smurffie schreef:0 gram benauwd? Goedkope zooi ja, maar een goede deken niet hoor.
Mijn pony heeft vandaag uitgebreid liggen tukken in de weide, niet opstaan om de deken af te doen. Zonder deken ligt ze niet tot nauwelijks, alleen als ze er echt niet nat of vies van gaat worden.
Even snel rollen voor ze op stal komt in de paddock, meer niet.
Ik vind het juist gemeen dat paarden iedere dag gereden/getraind en geborsteld worden maar geen waterdichte deken krijgen bij dat rot weer als vanmorgen. Vacht is daar echt niet tegen bestand.
Lekker kijken naar het paard ipv je heel erg aan dingen vast willen houden.
Zoals gezegd, shetlief staat zonder pluisje te worden, pony en paard staan onder 50 gram en als het overdag lekker is gaan ze af.
Regendekens hebben ze niet, daar staan ze met 17 graden en regen nog koud onder. Stelletje mutsen.
Veulen84 schreef:Gaat er toch niet om dat er paarden zijn die geen deken op hebben? Mijn paard heeft nu gewoon een 50 grams regendeken op. Permanent, want ik zie niet dat op dit moment het weer nog wijzigt.
Dat is niet wreed, het zou pas wreed zijn als ik het niet deed. Wel top prestaties vragen van me paard, maar d'r wel laten bevriezen en verkrampen van de kou daarna. Dat is ook niet netjes.
A_nouk schreef:Mag ik jullie vragen hoe de pasvorm is van de Rhino Original Turnout Lite?
Ben me een beetje aan het orienteren op een nieuwe set dekens voor mijn paard, waarbij ik ook gebruik kan maken van liners.
Probleem is alleen dat paardlief flink wat schouders en een behoorlijke schoft heeft waardoor heel veel dekens zowel op de schoft en borst gaan trekken en schuren.
Ik had vroeger een hele oude Bucas freedom maar deze heb ik verkocht omdat hij rondom de borst niet de juist pasvorm had voor Justus. Momenteel heb iken Eppeljeck Tolga die eigenlijk heel netjes ligt, maar helaas kunnen hier geen liners of hals aan vast gemaakt worden..