zebra strepen op paard schilderen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Diamondss02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 20:05

Stoepkrijt werkt ook! Beetje nat maken en je kan schilderen!

Taar_tje

Re: zebra strepen op paard schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 20:28

Vanmorgen weer bosrit gemaakt, zonder dazen..... Deze keer mengsel van krijtpoeder (gekocht bij Horticoop/Welkoop, bedoeld om duivenhokken mee wit te maken, ca. 3 kg voor € 3,25) aangemaakt met water en dit papje met een kwast opgebracht. Ging veel sneller dan met stoepkrijt en blijft de hele rit goed zitten. Behalve op de hals waar je met de teugels langs gaat, daar vervaagt het iets. Wel wat bekijks onderweg..... :o

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 21:29

Ik dus mijn hele paard met zwarte en gele plakkaatverf van action gedaan. Ging ik vanmorgen rijden en al zijn strepen waren eraf. Hij was lekker gaan rollen in het natte ochtendgras. Omdat dit toch wat Omslachtig is en je eigenlijk moet wachten tot het boeltje droog is, ga ik ook eens kijken voor vee stiften.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 22:43

Snadrem, hoe vaak kun je je paard ongeveer doen met 1 veestift? Mijn complimenten trouwens over de zebra gelijkenis, ziet er super! uit zeg....

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 08:31

Wauw, de prijs voor mooiste zebra gaat naar Snadrem! Goed te horen dat het snel en makkelijk aan te brengen is, ik ben nog steeds in afwachting van het beste 'product' om aan te brengen. Maar voornamelijk met het oog op mijn paard met gevoelige huid, moet het iets zijn wat er wel makkelijk af te krijgen is. Benieuwd naar hoe dat van jou eraf gaat!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 09:00

Jotoma schreef:
Wauw, de prijs voor mooiste zebra gaat naar Snadrem! Goed te horen dat het snel en makkelijk aan te brengen is, ik ben nog steeds in afwachting van het beste 'product' om aan te brengen. Maar voornamelijk met het oog op mijn paard met gevoelige huid, moet het iets zijn wat er wel makkelijk af te krijgen is. Benieuwd naar hoe dat van jou eraf gaat!

Helemaal mee ens! prachtig hoe dat paardje Zebra is geworden,net echt.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 12:07

Ik werd net gebeld of ik een radio intervieuw wil doen over de strepen. (hoe het werkt enz) Vanuit mijn baan gezien ligt dat nogal lastig. Vind 1 van jullie dit leuk? Gohya? graag even via pb reageren liefst incl email adres zodat ik dit door kan geven aan de journalist :)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 12:22

Ik kreeg gisteren op mijn facebook ook al een reactie van iemand die de krant wilde tippen, maar met mijn werk vind ik dat ook wat minder handig om in de media te komen.

De veestiften zijn met zeep afwasbaar. (Ik heb gewoon paardenshampoo gebruikt). Het is een soort vetkrijt. Na het rijden was er wat op de hals bij de teugel weg gepoetst door de teugels zelf. Ik heb mijn paard na het rijden afgespoten, en op de plaatsen waar heb maar dun zat was het toen al een heel eind weg. Daarna gewassen met zeep en toen ging alles er af. Mijn paard is nu dus weer gewoon zwart (nou ja, was, want daarna heb ik haar lekker laten rollen in het witte zand :') ).

Met 1 stift kan je echt wel een hele lange tijd doen. Ze zijn ongeveer zo groot als een flinke pritt-stift en in allerlei kleuren te krijgen (zwart, wit, rood, blauw, groen, paars, etc.). Qua gebruik is het ook net een pritt-stift. De prijs per stift is erg vriendelijk, namelijk rond de 1,80 euro. Ik heb met het bestrepen van mijn paard nog niet eens een halve centimeter van de stift nodig gehad, dus je kunt echt wel even vooruit. Ik weet niet hoe het er uit ziet na een dag gebruik, aangezien ik mijn paard heb gewassen. Ik kan het de volgende keer wel er op laten zitten ter controle :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 12:55

MarjanB ik ga je PBen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 12:56

Cool!

mara168

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 13:12

Mag ik vragen wat voor werk jullie dan doen? Ben er wel benieuwd naar!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 13:15

Ik schrijf over koeien voor de Boerderij :)

mara168

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 13:20

Okee! En als je toch in de krant zou komen wat heeft dat dan voor gevolgen?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 13:27

Nou het gaat om een live radio interview en ze willen mijn werk eraan relateren. Als ik dan een antwoord geef wat niet helemaal strookt met het beleid kan dat voor mij en mijn werkgever de nodige gevolgen hebben.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 13:28

Ik heb al mail gekregen van radio Twente.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 13:28

Oh cool! En??

mara168

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 13:32

MarjanB schreef:
Nou het gaat om een live radio interview en ze willen mijn werk eraan relateren. Als ik dan een antwoord geef wat niet helemaal strookt met het beleid kan dat voor mij en mijn werkgever de nodige gevolgen hebben.

Oh zo! Nee dan begrijp ik het!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 13:33

Ik heb gevraagd hoe dat in zijn werk gaat.Ben vaker ge-intervieuwd voor de krant en voor t.v. maar die kwamen dan op mijn weiland.

Edit: het gaat via de telefoon,ik ben dan rechtstreeks in de uitzending.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 15:27

Dan ga ik de veestiften ook maar eens bestellen; het gaat er mij veel te snel vanaf op moment... thanks voor de uitleg Snadrem ik heb een hoop aan jouw tips and trics gehad!

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 15:33

Meelezer meldt zich; de witte veestiften zijn (tijdelijk) niet leverbaar bij Agradi. Grmpf. Plaatselijke boerenbond heeft ze ook niet in het wit: "Die worden voor schapen gebruikt mevrouw..." Had verder geen zin om het uit te leggen :D
Vanavond gaan een vriendin en ik het proberen met vingerverf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:13

I know! en het lijkt wel of Agradi de enige is waar je ze bestellen kan, kom online ook echt alleen maar agradi tegen als ik ga zoeken op leveranciers...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:54

Ik heb Vee merkstiften gehaald vanmiddag bij de Oude Meul.Ze hadden helaas alleen maar Groen en Oranje,maar dat Oranje is dus Lila.Nu lopen er Lila zebrapaarden in de wei.Veel mensen lazen de briefjes die aan het draad hangen,helaas is er 1 briefje vanaf gescheurd door iemand.
Bij de Oude Meul stonden ze ook raar op te kijken toen ik het zebra verhaal vertelde.
Ook Veerust gespoten,ze zijn nu daas en vliegenvrij.

Afbeelding

melvinrandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 18:14

Iemand hier enig idee wanneer het dazenseizoen voorbij is?

Dacht dat die beesten onder de 21 graden en met wind minder actief zijn?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 18:44

Ze zijn er heel de zomer hoor,hoe warmer, hoe meer dazen.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 18:46

Hier is het meestal over per 1 september.