Zzimply, de doorbraak in vliegenafweer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ik gebruik Zzimply of ga het gebruiken

JA! ik ben een trouwe gebruiker
25 (5%)
NEE! ik ben trouw aan mijn vaste merk
29 (5%)
Ik heb de proefverpakking aangevraagd
380 (76%)
Ik heb het gebruikt, maar vind het niets
64 (12%)

Totaal aantal stemmen: 498

Rachelle_K

Re: Zzimply, de doorbraak in vliegenafweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 08:30

Ik ben ook niet echt onder de indruk, er kwam niet eens een fatsoenlijk straaltje uit :+

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:43

:o het spuitmondje van de meeste vliegensprays is niet echt geweldig. Dan doe je het gewoon in een flesje met wel een goede spuitmond.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:44

Dat is waar maar je mag toch verwachten dat een product met de prijs van het gemiddelde vliegenmiddel (dat is niet alleen dit middel) kan investeren in een fatsoenlijke spuitmond. Of dat ze overgaan naar eenmalig goede spuitflesssen en een navulverpakking.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:07

Dinopino schreef:
:o het spuitmondje van de meeste vliegensprays is niet echt geweldig. Dan doe je het gewoon in een flesje met wel een goede spuitmond.

Bij mij doet hij het prima hoor!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:13

singasong schreef:
Het luchtje van Zzimply komt me errug bekend voor trouwens, ben al de hele dag aan het malen waar ik dat van ken :+

Het is volgens mij al een bestaand merk van ... Hofman's Lieve, heb deze wel eens gehad, verbaast me dat niemand het kent. Het ruikt echt exact hetzelfde, ik ken die geur goed, want ik heb het maandenlang in de auto geroken omdat de fles daarin was opengegaan! :D

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:04

Dat zal wel hetzelfde zijn ja :+
Ken het merk niet...

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:05

ik vind het naar kauwgomballen ruiken :P

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:13

Ik heb het vandaag voor de tweede keer gebruikt, de eerste keer werkte het wel maar de 2de keer niet.
ik kwam bij een stukje tussen de bomen door en we werden bedolven onder de dazen.
Nou scheelt het dat Devon daar op zich niet gek van wordt maar ik heb toch maar even een drafje ingezet totdat we weer op open veld waren.
Ik ben samen met een vriendin gaan rijden, daar heb ik azijn op Devon gesmeerd met een handdoek, ze had geen dazenspray en deed het altijd met azijn, ik moet zeggen we zijn voornamelijk door open gebied gegaan maar de dazen die we gezien hebben zijn zich niet gaan zitten wat bij zzimply wel het geval was

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:46

En ik had nog een bodempje van mijn Hoba-daas staan. Even gespoten en geen daas meer te zien :D

suddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:53

ik heb de spray 1 keer gebruikt en het leek wel te werken
ook de spuitmond deed het goed het is een soort nevel dat er uit komt moet het nog een paar keer proberen om te zien of het echt werkt
het is ook al te koop bij een aantal zaken maar via de site is voordeliger de spray is nu in de aanbieding op de site voor 11,95

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:08

Bij mij doet de spuitmond het tot nu toe goed van de grote fles. Werkt voor mijn paard goed tegen de vliegen en dat was de bedoeling.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:11

Ik heb hem ook aangevraagd, maar nooit gekregen :=

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:12

Waar heb je deze aangevraagd?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:13

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:13

die proefverpakking

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:15

o sorry. Ik dacht dat je ook besteld had via de paardenmail.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:20

Ik heb ook bijgehouden, gezien jullie resultaten ga ik het maar niet eens proberen aangezien mijn merrie altijd veel last heeft van dazen en hier ook heel fel op reageert. Gebruik sinds twee jaar hertshoornolie, smeer dit met een kwast met strepen op, 2 op de bil aan elke kant, aan elke kant onder het zadel over de buik 2 x , op de hals aan beide kanten 1 x en 1 streep onder de hals en hiermee heb ik nog nauwelijk last van dazen, ze zitten er wel maar blijven om het paard cirkelen en gaan niet zitten. Nadeel is wel dat je bruine strepen krijgt, ze is zwart en heb dan een zebra :P maar het werkt wel heel goed, ook na regen/zweten en wassen, blijft toch zeker wel 24 a 48 uur werken. Dit is het eerste middel wat bij haar werkt op de vliegendeken na dan. En heb het bij meerdere paarden geprobeerd en iedereen is zeer tevreden. Ik had een frans merk van mijn ruiterzaak ( was toen 16 euro ) en doe er al 2 jaar mee en heb nog minimaal de helft van de fles ( van 500ml ). De nederlandse merken op bij de paardendrogist kosten 45 euro, maargoed als die net zo goed werken, kost het ongeveer 10 euro per jaar, en dat is wel te doen toch?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:51

Voor de mensen die het tegen dazen willen kopen, niet doen!! Helpt echt voor geen meter. Daar heb je toch echt de hertzhoornolie voor nodig.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:53

Hollsteiner schreef:
In IDS nr 9 (7 mei 2009) staat een advertentie Zzimply

Over Zzimply:
Is een volledig natuurlijke geurneutralisator welke effectief en langdurig insecten weerd van paarden en pony's.
Beschikt over een unieke formule zonder citronella waarmee huidirritaties nagenoeg niet voorkomen.
Vlekt niet op kleding.
Beschikt over de formule waarmee inseten geweerd worden.
Bevat tevens een optimale haarconditioner.

Wie kent deze nieuwe vliegenspray?
Ik heb er zelf nog nooit van gehoord of het gezien.
Het klinkt erg goed, maar ben benieuwd naar ervaringen.

Via de site kan je een gratis proefverpakking van 50 ml bestellen dit heb ik sowieso maar gedaan.
Wie nog meer?

Eigenlijk is dit stukje tekst een ingepakte leugen want op de fles staat dat het alleen voor vliegen is. In de tekst suggeren ze dat het tegen 'insekten' is. Ze hadden beter het woord 'vliegen' kunnen gebruiken.

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 19:30

Inderdaad. Voor dazen is het echt niet geschikt. daar gebruik ik maar gewoon dazenspul tegen.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 19:46

Dat is wat mij ook opviel...de vliegen blijven weg maar de dazen komen er zowat harder op af... Krijg dinsdag een fles duits anti insecten spul binnen, eens zien of dat beter werkt! Andere paarden op stal zweren er bij, nu wij nog ;)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 19:55

Ze doen nog steeds aan wegverjagen :D
Tja, dat werkwoord ken ik niet. Wel wegjagen en verjagen.
En ook nog een d op het einde :S

Quote van de site:
Citaat:
Verjaagd effectief insecten weg zoals: vliegen, dazen, horzels, enz.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 20:00

Maar dan klopt het toch twee keer negatief is toch positief. wegverjagen is dus 2 maal dus dan werkt het ook niet :)*

heb net een middeltje gehaald tegen bladluis en dat giftig is voor organismen in het water. Ik dacht dat staat toch ook op endure. En ja er zit beide pyrethrine in. Kan je gewoon kopen en heb nu de neiging om daarvan iets in mijn eigen brouwsel te doen. :D

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 20:02

Dinopino schreef:
Maar dan klopt het toch twee keer negatief is toch positief. wegverjagen is dus 2 maal dus dan werkt het ook niet :)*

heb net een middeltje gehaald tegen bladluis en dat giftig is voor organismen in het water. Ik dacht dat staat toch ook op endure. En ja er zit beide pyrethrine in. Kan je gewoon kopen en heb nu de neiging om daarvan iets in mijn eigen brouwsel te doen. :D

Kijk je wel uit dat je paardje niet gaat staan kroelen met het ingespoten paard.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 20:07

ik probeer het eerst op de planten. gaan de konijnen niet dood dan overleven de paarden het ook. Hier op de verpakkingen zeggen ze dat zelf bijtjes en vlinders er niet dood aangaan.