[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rideltje1992

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 17:01

Hm de bucas zebra vliegendeken met hals is nu in de aanbieding bij veel winkels.

Toch lees ik veel nadelen.
Over de buik flap en maat en kleur die snel vervaagd.

Twijfel geval..

Wordt gezegd dat tie klein valt, klopt dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 17:03

Hij valt inderdaad klein. Mijn paard heeft hem een jaar gehad. Model is eruit, kleur vervaagd. Nee ik koop hem niet weer.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 19:05

Hij valt inderdaad klein,ik heb een maat groter en die is prima..Vervagen valt hier nog mee..Ik was hem regelmatig en kan niet zeggen dat het ernstig is,misschien wat plekjes die vager zijn..Mijn paard vind hem wel erg comfi zitten en geen schuurplekken..

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 19:15

Hier ook de bucas zebra een maatje groter als gewoon. Vervagen valt mee. De buikflap, tja onze paarden zijn rondgeribt dus het valt mee qua te groot. En anders zitten er zo een paar extra plooitjes in. Ik heb een van de eerste paar uitvoeringen met zebra, en na 4 jaar is het model er wel een beetje uit.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 19:16

Die van mij is bijna 4 jaar meegegaan. Kleur vervaagt inderdaad wel snel bij regelmatig wassen. Heb gewoon de maat die mijn paard altijd heeft, maar wel nog losse buiksingels er aan omdat de buikflap belachelijk groot is. Ik heb onlangs een nieuwe gekocht; de blauwe buzz-off. Was die zebra in de tuin wel beu en echt meerwaarde hadden die strepen ook niet.

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 19:32

Bedankt voor de reacties.

Ik lees juist veel dat de buik flap klein is?

Werkt de frontriem van de hals wel fijn ?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 19:34

Je hebt ook buikflap verlengers,dus op zich moet het geen probleem zijn..Met een maatje groter blijft dat elastiekje goed zitten,dan is de hals ook lang genoeg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 19:37

Buikflap was hier ook klein ja! En heb geen breed paard. Frontriem ging hier steeds af.

Ik heb nu een rambo en die is nog als nieuw na een jaar :j en past ook vele malen beter.

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 19:56

Bedankt.

Ik heb ook de rambo sweetich. Maar als het erg warm word is die te warm voor haar. Daarom zoek ik er een dunnere bij.

Rambo heeft verder toch niks met vaste hals?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 20:28

Voor mijn fjord werkt dat frontriempje goed, maar bij mijn andere paard heeft dat geen nut, want de hals bedekt nog niet de helft van zijn hals. Nou heeft dat paard wel en hele lange hals blijkbaar; de RSIH is zelfs te kort :+

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 22:12

Fitzroy schreef:
Rambo Fly Protector 2.05 en 1.98
Rhino ongevoerde regendeken
Amigo 1200 D 2 ongevoerde regendekens
Bucas deken met dunne voering
Rhino staldeken
Dat waren ze wel geloof ik. Wassen en repareren kost zo'n € 20,- per deken.
De Fly protector 1.95 is alleen wat vies.
Ruilen mag ook ;) Dekenmaat 1.85 gezocht.

Wat heb je nu met zo'n klein maatje??
Ik heb misschien nog wel wat over in 185, moet ik even kijken en passen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 06:22

Niet lachen he ;) , een Fjord.

Ik heb de dekens toch allemaal weggebracht om te wassen en repareren. Ik denk dat dat toch beter verkoopt.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 08:11

Fitzroy schreef:
Niet lachen he ;) , een Fjord.

Ik heb de dekens toch allemaal weggebracht om te wassen en repareren. Ik denk dat dat toch beter verkoopt.

ahh cool, wat gaaf, we moeten nodig weer eens komen buurten! 8-) :D

dan heb je je dekens wel netjes inderdaad, ook wel een prettig idee!

wij hebben er ook eentje met 185, maar ik heb volgens mij redelijk veel liggen, zal eerdaags even uitzoeken, mocht ik wat over hebben hoor je het!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 09:53

Fitzroy schreef:
Vraagje: ik heb een hele serie Amigo/Rhino/Rambo regen- en vliegendekens maat 2.05 teveel ivm aanschaf van een ander paard.
Echter, hebben ze allemaal wel wat kleine reparaties nodig omdat ze wel gebruikerssporen hebben.
Weten jullie of het lonend is om ze te laten wassen en repareren of haal je dat er bij verkoop toch niet meer uit? Anders kan ik ze beter direct weggooien.

Wat voor dekens heb je precies?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 09:55

Amiigo schreef:
Fitzroy schreef:
Vraagje: ik heb een hele serie Amigo/Rhino/Rambo regen- en vliegendekens maat 2.05 teveel ivm aanschaf van een ander paard.
Echter, hebben ze allemaal wel wat kleine reparaties nodig omdat ze wel gebruikerssporen hebben.
Weten jullie of het lonend is om ze te laten wassen en repareren of haal je dat er bij verkoop toch niet meer uit? Anders kan ik ze beter direct weggooien.

Wat voor dekens heb je precies?

Je kan ze toch gewoon verkopen voor een lage prijs?Denk dat er toch nog best mensen belangstelling hebben..

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 10:28

Ik heb sinds een paar dagen de horsegear sweet itch deken vliegendeken voor mijn oudste paard..Deze heeft echt een hele mooie pasvorm en is ook betaalbaar..Misschien interessant voor de mensen die geen geschikte vliegendeken voor hun paard kunnen vinden?Ik heb deze zomer al veel geprobeerd en vind de pasvorm van heel veel vliegendekens echt slecht of ze zijn met warm weer te heet..Deze is ook geschikt voor een wat bredere borst,lijkt lekker koel en bedekt bijna alles..

Yvon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 11:32

Ik heb geen 270 pagina's doorgespit dus misschien is de vraag al gesteld :) maar ik zoek een vliegen deken met sluiting aan de zijkant. Mn paard is echt kaal aan beide kanten van andere dekens. Stal genoot heeft er 1 van la valencio geloof ik maar ik kan m op Internet niet vinden ..jullie nog tips ?

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 12:00

Hey allemaal,

Ik heb een probleem en hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik heb een 4-jarige PRE (net 4 geworden). Hij ziet er nog best puppy uit en moet nog best wat body krijgen. Hij is nog niet echt breed bij zijn borst, maar kennelijk toch te breed voor de meeste standaard dekens.
Dekens zijn voor hem, en waren ook voor mijn vorige PRE, een behoorlijke uitdaging. Ik heb al veel topics doorgespit naar tips voor dekens voor PRE's of bredere paarden en heb ook al veel dekens uitgeprobeerd.

Ik heb inmiddels winterdekens van Horsegear. Die lijken als een van de weinige echt goed te passen.

Maar ik ben nu al weken op zoek naar een goede vliegendeken, maar kom er echt niet uit. Ik twijfel nu nog tussen een paar dekens en dacht ik eerst zeker te weten dat ik een vliegendeken zonder hals wilde, inmiddels neig ik toch meer naar een deken met hals.
Mijn PRE heeft een volle bos manen en is bruin. Ik wil zijn manen natuurlijk graag behouden en heb veel gelezen dat als je de manen vlecht en een goede deken hebt, de manen behouden blijven. Delen jullie deze mening?

En zeker voor een bruin (donker) paard schijnt een goed ademende lichte deken vaak koeler te zijn dan zonder deken.

Ik zie ook echt vaak paarden staan met een, naar mijn mening, te krappe (vliegen)deken. Ze knellen vooral vaak bij de borst. En ik begrijp gewoon niet waarom het zo lastig is om een goed passende deken te vinden.
Daarnaast is het me opgevallen dat er maar weinig vliegendekens zijn met loopsplitten. Hetgeen mijn paard toch wel echt nodig lijkt te hebben.
Ook begrijp ik niet goed waarom er ook zoveel vliegdekens zijn met een donkere kleur.. Dat is toch zo onlogisch voor in de zomer..

Beetje lang verhaal zo, sorry. Mijn vraag is dus of jullie met hals adviseren en welke deken nou echt goed zit, goed ademend zijn en dus niet te warm zijn tot ca. 25 graden.

Ik twijfel nu over de volgende dekens (zijn wel allemaal met hals):
- Horsegear sweet itch
- Weatherbeeta airflow mesh combo
- Amigo Bug Rug (heeft geen loopsplitten)
- Amigo Aussie Allrounder

Ik hoor heel graag jullie ervaringen!

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 12:03

pleiada schreef:
Ik heb sinds een paar dagen de horsegear sweet itch deken vliegendeken voor mijn oudste paard..Deze heeft echt een hele mooie pasvorm en is ook betaalbaar..Misschien interessant voor de mensen die geen geschikte vliegendeken voor hun paard kunnen vinden?Ik heb deze zomer al veel geprobeerd en vind de pasvorm van heel veel vliegendekens echt slecht of ze zijn met warm weer te heet..Deze is ook geschikt voor een wat bredere borst,lijkt lekker koel en bedekt bijna alles..

Heb jij het idee dat je paard er last van ervaart dat de deken ook over zijn oren gaat?
Verder vind ik de pasvorm van Horsegear dekens ook echt geweldig.
En ik vond de deken ook redelijk zwaar. Ik heb hem alleen even gepast (net als de Amigo bug rug en de Amigo aussie) en weer teruggestuurd omdat ik toen nog het idee had dat ik een deken zonder hals wilde.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 12:09

De amigo s zijn bij mijn haflinger echt te smal op zijn schouders. Zelfs de Bucas Big Neck was te smal. De Horsegear ken ik niet.
Ik heb bewust gekozen voor een vliegen deken met losse hals. Ik heb de hals nog niet gebruikt.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 12:16

Figo88 schreef:
pleiada schreef:

Heb jij het idee dat je paard er last van ervaart dat de deken ook over zijn oren gaat?
Verder vind ik de pasvorm van Horsegear dekens ook echt geweldig.
En ik vond de deken ook redelijk zwaar. Ik heb hem alleen even gepast (net als de Amigo bug rug en de Amigo aussie) en weer teruggestuurd omdat ik toen nog het idee had dat ik een deken zonder hals wilde.

Nee het oorstukje is elastisch en erg dun,deze schudt ze niet af in tegenstelling tot het oorstukje van de sweet itch van rambo..De deken is best zwaar maar wel erg soepel en dit is de enige deken waar ze lekker koel onder blijft..Hij voelt aan de buitenkant ook lekker koel aan..En hij blijft heel mooi liggen..

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 12:19

Wesco schreef:
De amigo s zijn bij mijn haflinger echt te smal op zijn schouders. Zelfs de Bucas Big Neck was te smal. De Horsegear ken ik niet.
Ik heb bewust gekozen voor een vliegen deken met losse hals. Ik heb de hals nog niet gebruikt.

Alle Horseware dekens die ik heb gepast zaten te krap, ook die van Rambo. Maar de bug rug en vooral de aussie lijken dus juist wat ruimer te zitten.
Over nika dekens hoor ik ook goede dingen, maar bij mijn PRE zat deze toch niet zo mooi. En op zich zou ik nog weleens een andere maat willen proberen, maar ik vind de verzend- en retourkosten nogal hoog (2x 6,95 euro).

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 12:19

Figo88 schreef:
Hey allemaal,

Ik heb een 4-jarige PRE (net 4 geworden). Hij ziet er nog best puppy uit en moet nog best wat body krijgen. Hij is nog niet echt breed bij zijn borst, maar kennelijk toch te breed voor de meeste standaard dekens.
Dekens zijn voor hem, en waren ook voor mijn vorige PRE, een behoorlijke uitdaging. Ik heb al veel topics doorgespit naar tips voor dekens voor PRE's of bredere paarden en heb ook al veel dekens uitgeprobeerd.

Ik heb inmiddels winterdekens van Horsegear. Die lijken als een van de weinige echt goed te passen.

Maar ik ben nu al weken op zoek naar een goede vliegendeken, maar kom er echt niet uit. Ik twijfel nu nog tussen een paar dekens en dacht ik eerst zeker te weten dat ik een vliegendeken zonder hals wilde, inmiddels neig ik toch meer naar een deken met hals.
Mijn PRE heeft een volle bos manen en is bruin. Ik wil zijn manen natuurlijk graag behouden en heb veel gelezen dat als je de manen vlecht en een goede deken hebt, de manen behouden blijven. Delen jullie deze mening?

En zeker voor een bruin (donker) paard schijnt een goed ademende lichte deken vaak koeler te zijn dan zonder deken.

Ik zie ook echt vaak paarden staan met een, naar mijn mening, te krappe (vliegen)deken. Ze knellen vooral vaak bij de borst. En ik begrijp gewoon niet waarom het zo lastig is om een goed passende deken te vinden.
Daarnaast is het me opgevallen dat er maar weinig vliegendekens zijn met loopsplitten. Hetgeen mijn paard toch wel echt nodig lijkt te hebben.
Ook begrijp ik niet goed waarom er ook zoveel vliegdekens zijn met een donkere kleur.. Dat is toch zo onlogisch voor in de zomer..

Beetje lang verhaal zo, sorry. Mijn vraag is dus of jullie met hals adviseren en welke deken nou echt goed zit, goed ademend zijn en dus niet te warm zijn tot ca. 25 graden.

- Horsegear sweet itch

Heb je Rambo dekens met v-sluiting al eens geprobeerd? Ik wil juist geen dekens met loopsplitten omdat dat juist gaat trekken en schuren is mijn ervaring.

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 12:22

pleiada schreef:
Nee het oorstukje is elastisch en erg dun,deze schudt ze niet af in tegenstelling tot het oorstukje van de sweet itch van rambo..De deken is best zwaar maar wel erg soepel en dit is de enige deken waar ze lekker koel onder blijft..Hij voelt aan de buitenkant ook lekker koel aan..En hij blijft heel mooi liggen..

Okee, dat is heel positief om te horen :)
Heb jij de deken ook met hoge temperaturen (> 25 graden) opgehad? En blijft hij daar dan ook koel onder? Of doe je de deken vanaf een bepaalde temperatuur af?
En wat voor paard heb je?

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 12:28

MoniekV schreef:
Figo88 schreef:
Hey allemaal,

- Horsegear sweet itch

Heb je Rambo dekens met v-sluiting al eens geprobeerd? Ik wil juist geen dekens met loopsplitten omdat dat juist gaat trekken en schuren is mijn ervaring.

Ja, ik heb oa de Rambo duo combo en de Amigo bravo wug als winterdeken geprobeerd. Deze zaten echt ontzettend slecht.
Daarnaast heb ik ook de Rambo protector (vliegendeken) en de Amigo mio geprobeerd. Ook beiden absoluut geen succes.. :(