[INFO] Alle vragen over dekens? #02

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:36

Jesito dat kan ik me voorstellen!
Ik had dat ook toen mijn oudje overleden was, daar zat helemaal in mijn systeem dat ik elke dag slobber moest gaan klaarzetten en dan dacht ik ook elke dag 'oh ik moet dat nog gaan doen ... Oh nee'.

Wel raar ook om al je dekens weg te doen. Zou je ze niet nog bewaren, of weet je heel erg zeker dat er geen ander paardje ooit gaat komen?

Bloempotje

Re: [Centraal]Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:40

Ik twijfel wat ik dit weekend moet doen..

Mijn paard is in okt geschoren geweest en heeft een vrij kort vachtje nog. Ik ben dit weekend niet thuis dus moet kiezen deken op of af.. Er word qua temp goed weer voorspeld maar af en toe een bui(?). Mijn paard staat 24/7 buiten en schuilt eigenlijk nooit.. Hij is overigens best een mietje wat (langdurige) regen betreft.

Wat zouden jullie doen?

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 23:20

Laurrren schreef:
Deze avond wilde ik het 0-grams deken opdoen, maar even later stond paard er al klam onder (rond 21 uur), heb ze dan maar afgelaten. Hopelijk heeft hij het niet te koud. Hij is deels geschoren geweest deze winter en heeft nog steeds een dun vachtje.

Nog meer mensen die bij hun (deels) geschoren paarden het deken al aflaten (voorlopig met dit goede weer)?

Ja, vandaag voor het eerst. Ik verwacht dat de temperatuur op stal vannacht vrij hoog blijft en morgen wordt het ook weer warm. Denk na morgen overdag wel weer een dekentje op.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 23:44

xChantal94 schreef:
Ik twijfel wat ik dit weekend moet doen..

Mijn paard is in okt geschoren geweest en heeft een vrij kort vachtje nog. Ik ben dit weekend niet thuis dus moet kiezen deken op of af.. Er word qua temp goed weer voorspeld maar af en toe een bui(?). Mijn paard staat 24/7 buiten en schuilt eigenlijk nooit.. Hij is overigens best een mietje wat (langdurige) regen betreft.

Wat zouden jullie doen?

Ik denk toch zonder.. Hij kan het beter een paar uur te koud hebben dan 2 dagen te warm..

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 06:54

simodi schreef:
Jesito dat kan ik me voorstellen!
Ik had dat ook toen mijn oudje overleden was, daar zat helemaal in mijn systeem dat ik elke dag slobber moest gaan klaarzetten en dan dacht ik ook elke dag 'oh ik moet dat nog gaan doen ... Oh nee'.

Wel raar ook om al je dekens weg te doen. Zou je ze niet nog bewaren, of weet je heel erg zeker dat er geen ander paardje ooit gaat komen?

Nee een ander paard komt er niet meer, beetje teveel pech mee gehad en ik zal toch alles gaan vergelijken met Jes.
Daarbij heb ik altijd een pest hekel gehad aan de dekens, dus nee ben wel blij dat ik daar afscheid van kan gaan nemen.
Heb daar helemaal niks mee.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 07:28

Het lastige is dat mijn paard een hart aandoening heeft. Hij kan dus niet zoveel hebben en verliest dan ook in no time veel gewicht. Dat is wat het zo lastig maakt..

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 07:49

xChantal94 schreef:
Het lastige is dat mijn paard een hart aandoening heeft. Hij kan dus niet zoveel hebben en verliest dan ook in no time veel gewicht. Dat is wat het zo lastig maakt..

Is er helemaal niemand anders die effe de deken wil op doen of af doen als dat nodig is, paarden worden neem ik aan ook gevoerd en gecontroleerd.
Of een vriendin die dat voor je wil doen.

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 07:50

Hier staat paardje alweer 3 dagen zonder deken, overigens alle paarden bij ons (warmbloed/koudbloed, geschoren en ongeschoren).. gister had er nog een een 0 grams regendeken op, die stond weg te zweten eronder 's avonds.. wij hebben ook gewoon buitenboxen.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:23

Hier staan ze overdag smiddags paar uurtjes zonder deken jn de paddock, maar rest van de dag/snachts staan ze nog onder 200 grams. Woon vlak aan de kust en het is hier smorgens/savonds en snachts behoorlijk mistig en koud.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:29

Ik twijfel nu wanneer ik over ga naar 24/7 bloot. Paard is begin november geschoren, en je ziet nog duidelijk het verschil tussen wel en niet geschoren plekken. Naar mijn idee is het nu nog te vroeg, ze staat nu in ieder geval 's nachts met een regendeken op en meestal overdag ook.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:02

Wat ben ik blij dat ik ze in hun blootje heb gezet vanmorgen.
Hier in de zon is het nog aardig warm.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:24

in januari geschoren, al bijna een week bloot

Chablien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 17:06

Hier ook eentje in november geschoren, superdun vachtje en 24/7 buiten.
Vannacht voor t eerst ongevoerd regendekentje afgelaten, ook omdat ik niet kan wisselen en het vandaag zo warm is.

Met regen in t vooruitzicht, en nog onder de tien graden snachts, krijgt ze toch maar vanavond regendeken op. Gelukkig zweet ze er nooit onder overdag.

Chantal, als ik jou was zou ik jouw paardje, helemaal met hartaandoening, ook onder een simpel regendekentje te zetten als je dit weekend weggaat! En niemand voor je kan wisselen.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 18:59

Er is iemand die voert en controleert inderdaad maar continue het deken op en af doen wil ik ze niet mee lastig gaan vallen. :)

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 15:40

Paardje staat hier nu al een dikke week bloot. Niet geschoren en s'nachts nog op stal. Moet toch ook nu het wat kouder wordt wel goed gaan toch?...

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 19:13

de 100 grams ligt er weer op, was rond 1 uur maar 9 graden aan de kust...

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 20:16

die van mijn staat nu sins vorig weeken dekenloos kan ze makkelijk hebben. Ze krijg nu haren weer terug en is warm zat. Vooral op stal.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 22:33

Al een aantal dagen bloot :):) Heerlijk! Ook snachts. Wat een heerlijkheid om ze bloot te hebben! Voordat het vliegendeken seizoen weer begint :P Mijn grote nu bloot, mijn shetje moet straks weer onder eczeemdeken. Het houdt nooit op die dekens :P

maximepatser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 23:09

Mijn paard staat nu enkel onder een regendeken, en doet het prima. Nou staat hij overdag wel binnen op 2 uurtjes na ( exclusief rijden/longeren ). Hij heeft het zelfs aan de 'warme' kant...

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 23:54

maximepatser schreef:
Mijn paard staat nu enkel onder een regendeken, en doet het prima. Nou staat hij overdag wel binnen op 2 uurtjes na ( exclusief rijden/longeren ). Hij heeft het zelfs aan de 'warme' kant...

Goh, het is 20 graden overdag, vind je 't gek dat ze het op stal mét dekens op warm hebben :=
Hier heerlijk in hun blote kont, 24/7 buiten. De kleine uiteraard onder de exceemdeken.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 11:57

Hier is het helaas geen 20 graden meer.
Gisteren was het hier 14 graden en nu nog maar 11.
Die van mij staat dus ook onder een regendekentje en s'nachts onder een fleece gevoerde omdat ze buiten blijft.

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 16:33

Die van mij staat nog bloot, hier ligt de temperatuur rond de 16 graden. Morgen gaat hij ook nog bloot en dinsdag zet ik hem weer onder een regendeken..

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 17:26

deken eenmaal af, dan laat ik m ook af. Nu al twee weken zonder deken (heb m al naar de wasserij gebracht!)

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 17:57

mijn streven is ook om de dekens nu af te laten, hopen dat het weer een beetje mee werkt... 8-)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 08:51

Straks dekens er maar weer af vissen.