[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 18:53

Nibbit schreef:
Deni wordt de pony geschoren?
Zo niet zou ik een deken zonder hals nemen.

De pony word inderdaad geschoren, afgelopen winter ook gedaan maar toen hadden we geen hals dekens maar "normale". Deze winter wil ik het gaan proberen

Sjira

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:42

Sjips, ik heb nu al twee keer een daas onder de vliegendeken gehad. De eerste resulteerde in drie megadikke bulten die open wonden werden. Daar groeien nu witte haren terug (op mijn bruine paard) :( |( echt zonde....

Ik heb de Amigo bug rug maar vind hem erg smal voor. De voering bij de schoft was na dag 1 al opengescheurd. Vind hem qua kwaliteit wel erg fijn. Beter dan de goedkopere varianten. Hij zit overigens wel beter dan de Bucas...

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 15:22

Mijn ene paard heeft zijn Amigo Mio naar de vaantjes geholpen. 1 van de 2 borstsingels gewoon volledig er af aan beide kanten wat dus resulteert in 2 grote gaten aan beide kanten en de bovenste borstsingel hangt nog maar net vast. Zucht!
Mijn andere paard laat hem tenminste heel en heeft hem ook al een maand langer. Deken was verdorie 3 weken oud...

Hij moet nu zijn Bucas maar weer even op maar die is qua pasvorm een stuk minder fijn dan die van Horseware. Buikflap past ook niet en dus doe ik er maar een dekensingel om anders blijft het helemaal niet liggen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 15:47

Heb je niet toevallig losse buiksingels liggen? Die had ik aan de Zebra omdat de buikflap te groot was, bleef de deken super mee liggen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 16:04

Rideltje1992 schreef:
Ik heb een vraagje over de rambo sweet itch hoody.

Ik wil deze bestellen voor mijn fjord, alleen twijfel ik over de maat. Ze heeft vaak 195 alleen wat breed bij de borst vaak. 185 vaak te krap en te kort. Welke kan ik het beste doen 190 of toch 195?

Heeft deze bij de borst ook extra klittenband bij de bost sluiting?
Ben ook even aan het kijken waar ik het beste kan bestellen, moet zo snel mogelijk er zijn.

Misschien heb je hier iets aan?
Pony heeft van haar Horseware winterdeken een 6.3, had die dus ook in haar vliegendeken gekocht van Rambo. Maar 6.0 zat toch mooier bij haar. Gelukkig kunnen ruilen voor iemands paard die een 6.3 beter kon gebruiken dan de 6.0! :D

Post van eerder;
Terug komend op mijn vorige post.
Vandaag foto gemaakt met de 6.0 op.

Afbeelding

Zitten beide niet strak, eigenlijk gewoon hetzelfde. Verschil zit echter in de hals, en de lengte dan natuurlijk.
In mijn ogen oogt de 6.0 dan beter/netter.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:22

sabje23 schreef:
Ik zoek voor me pony een nieuwe waterdichte 0 grams en 300 grams maar ik heb nog niet echt eentje gevonden die perfect zit..
Hij heeft een hoge schoft en smalle schouders dus dan zit het vaak achter zijn schoft en regent het bij ze schouders in.
Qhp 0 grams is niks, nika dekens zijn helemaal te breed net als profi rider.
Hebben jullie tips welke dekens smal zijn aan de voorkant?[ [url=m/7Vp5Gs.jpg]Afbeelding[/url] ]

https://www.agradi.nl/kerbl-rugbe-winte ... wn-195.htm

Ik heb deze 300 grams deken. Is lekker warm en blijft mooi liggen. Is ook goed waterdicht. Aankomende winter gaat hij z'n 2e jaar in. Mijn pony staat de hele winter overdag in de wei.

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:01

Ben al een beetje aan het rondkijken, hoewel het er nog geen weer voor is ;)
Ik heb nu de horsewear rambo duo, met losse hals en twee onderdekens. Maar deze zit te krap op de schoft, ondanks dat ze bijna geen schoft heeft. De pasvorm is niks voor mijn paard.
Ze is erg rondgeribt, en heeft best een brede borst en een korte rug (gelders type).

Welke deken ligt beter op zo'n paard?

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:03

Gimmick11 schreef:
Ben al een beetje aan het rondkijken, hoewel het er nog geen weer voor is ;)
Ik heb nu de horsewear rambo duo, met losse hals en twee onderdekens. Maar deze zit te krap op de schoft, ondanks dat ze bijna geen schoft heeft. De pasvorm is niks voor mijn paard.
Ze is erg rondgeribt, en heeft best een brede borst en een korte rug (gelders type).

Welke deken ligt beter op zo'n paard?

Heeft de deken wel de goede maat?

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:06

ja

Strawberry3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 22:30

Debbie00 schreef:
sabje23 schreef:
Ik zoek voor me pony een nieuwe waterdichte 0 grams en 300 grams maar ik heb nog niet echt eentje gevonden die perfect zit..
Hij heeft een hoge schoft en smalle schouders dus dan zit het vaak achter zijn schoft en regent het bij ze schouders in.
Qhp 0 grams is niks, nika dekens zijn helemaal te breed net als profi rider.
Hebben jullie tips welke dekens smal zijn aan de voorkant?[ [url=m/7Vp5Gs.jpg]Afbeelding[/url] ]

https://www.agradi.nl/kerbl-rugbe-winte ... wn-195.htm

Ik heb deze 300 grams deken. Is lekker warm en blijft mooi liggen. Is ook goed waterdicht. Aankomende winter gaat hij z'n 2e jaar in. Mijn pony staat de hele winter overdag in de wei.

Dankjewel! Heb inmiddels een harrys horse 300 grams gekocht ietsje wijd bij de schouders maar al beter dan ik had.. Lastig pony met smalle schouders en hals haha

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 23:17

Voor mijn super smalle arabiertje hier zijn WUG modellen echt een uitkomst, dus die met een half halsje.
Het enige dekenmodel waarbij hij wel echt heel blijft op zijn schoudertjes... (Horsewear heeft deze modellen, ik heb ze van Rhino)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 09:00

Die van mij is ook smal. Heb nu de rambo optimo. Wug was voor mij geen optie omdat ik halzen wil kunnen gebruiken in de winter

Jasy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 20:57

Hoop dat iemand mij de tip kan geven.
voor mijn paard ben ik op zoek naar een fleece gevoerde regendeken ongeveer 50 grams.
Echter heeft mijn paard brede schouders ondertussen.
Vorig jaar had ik die van QHP en die zit nu te strak op haar schouders.
Welke raden jullie mij nu aan.
Afbeelding

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:02

De Shires dekens of de Fedimax dekens.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:19

Welke prijsklasse zoek je?

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:43

Syl1612 schreef:
Hoop dat iemand mij de tip kan geven.
voor mijn paard ben ik op zoek naar een fleece gevoerde regendeken ongeveer 50 grams.
Echter heeft mijn paard brede schouders ondertussen.
Vorig jaar had ik die van QHP en die zit nu te strak op haar schouders.
Welke raden jullie mij nu aan.
[ [url=m/UUFfJH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Horseware of Dominick

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 23:07

Fedimax is fijn voor paarden met bredere schouders. Ligt hier als een huis op onze tankjes.

Ik ben een beetje aan het rondkijken vast voor de winter dit jaar/ volgend jaar. En denk erover om mijn staldekens om te ruilen voor de horseware optimo liners. Onze paarden zijn redelijk fors gebouwd met brede schouders. En dan evt in combinatie met een licht gevoerde deken van Fedimax.
Iemand hier ervaringen mee?

Jasy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 05:55

Nies_ schreef:

prijsklasse maakt me niet zo heel veel uit.
Deken moet goed liggen, zodat ze ngeen schuurplekken er van op haar schouders krijgt
Heb een 150 en 300 grams van Esperado met softshel schoft en die liggen super en geen schuurplekken. Helaas hebben die geen lichtere uitvoering.

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 12:24

Syl1612 schreef:
Nies_ schreef:

prijsklasse maakt me niet zo heel veel uit.
Deken moet goed liggen, zodat ze ngeen schuurplekken er van op haar schouders krijgt
Heb een 150 en 300 grams van Esperado met softshel schoft en die liggen super en geen schuurplekken. Helaas hebben die geen lichtere uitvoering.

De Horseware Amigo 50gram fleece vind ik super fijn! Deze heeft bij de schouders en borst nylon voering, en de rug is fleece. Mijn paard is ook gevoelig voor schuurplekken, en hier krijgt ze geen schuurplekken van. Voor mij zowiezo geen ander merk meer dan Horseware!

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 15:39

Iemand nog interesse in een Amigo bug rug met hals? Hij is bij mijn 2 jarige net wat te los bij de borst. Maat 191 of 198 moet ik even nakijken. Is maar 1 zomer gebruikt. Eventueel wil ik hem ook wel ruilen tegen een vliegendeken dat wat nauwer bij de borst zit.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 15:02

Vraagje: ik heb een hele serie Amigo/Rhino/Rambo regen- en vliegendekens maat 2.05 teveel ivm aanschaf van een ander paard.
Echter, hebben ze allemaal wel wat kleine reparaties nodig omdat ze wel gebruikerssporen hebben.
Weten jullie of het lonend is om ze te laten wassen en repareren of haal je dat er bij verkoop toch niet meer uit? Anders kan ik ze beter direct weggooien.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 15:27

je zou ze eerst voor een niet al te groot bedrag zo kunnen proberen te verkopen, er zijn vast mensen met paarden die snel slopen of nog in de groei zijn die wel een goedkopere deken kunnen gebruiken.
en dat scheelt je in ieder geval het risico van reparatie en wassen als je ze voor een hoger bedrag niet kwijt raakt...

wat heb je in die maat in de aanbieding? :D
heb eigenlijk zat, maar ja, je weet nooit... :+ :+

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 15:34

Nouvel schreef:
je zou ze eerst voor een niet al te groot bedrag zo kunnen proberen te verkopen, er zijn vast mensen met paarden die snel slopen of nog in de groei zijn die wel een goedkopere deken kunnen gebruiken.
en dat scheelt je in ieder geval het risico van reparatie en wassen als je ze voor een hoger bedrag niet kwijt raakt...

wat heb je in die maat in de aanbieding? :D
heb eigenlijk zat, maar ja, je weet nooit... :+ :+

Zo zou ik het ook doen, laten wassen kan altijd nog.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 15:38

Rambo Fly Protector 2.05 en 1.98
Rhino ongevoerde regendeken
Amigo 1200 D 2 ongevoerde regendekens
Bucas deken met dunne voering
Rhino staldeken
Dat waren ze wel geloof ik. Wassen en repareren kost zo'n € 20,- per deken.
De Fly protector 1.95 is alleen wat vies.
Ruilen mag ook ;) Dekenmaat 1.85 gezocht.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 15:40

Repareren zonder wassen gaat niet helaas dus het is of ongerepareerd en ongewassen of de full service.