Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gentlegiant

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:16

Mimichelle meer erop leggen?

Ik kijk niet naar hoe koud t is ik kijk naar hoe het paard aanvoelt

Als je n deken oplegt kan n paard zn haren niet meer overeind zetten dus dan moet je er dikkere dekens opgooien

Wat ik dan niet snap is mn paard heeft n dikke vacht en staat onder 0 grams dan kan de dikke vacht toch helemaal niet functioneren

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:17

Mimichelle schreef:
Ik heb mijn ongeschoren paard onder een 0 grams regendeken staan. Ze heeft geen dikke wintervacht, ja op de hals iets meer, maar ze heeft het niet koud! Overdag staat ze in de paddock, 's nachts op stal..

Als ik lees dat mensen ongeschoren nu al onder de 300 grams zetten, wat doen jullie dan straks als het echt gaat vriezen en bijvoorbeeld -8 wordt i.p.v. +8 zoals nu?

mocht het nog gaan vriezen krijgt mijn paard een 360gr deken
nu ongeschoren onder 200 gr en voelt daar lekker onder niet te warm.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:18

Gentlegiant schreef:

Als je n deken oplegt kan n paard zn haren niet meer overeind zetten dus dan moet je er dikkere dekens opgooien

Wat ik dan niet snap is mn paard heeft n dikke vacht en staat onder 0 grams dan kan de dikke vacht toch helemaal niet functioneren

schijnt voor sommige paarden wel te werken, paard op stal hier heeft ook een regendeken opgehad vorig jaar ongeschoren
en is daar goed mee weg gekomen :j
mijn paard stond ernaast met 360gr :+

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:23

Gentlegiant schreef:

jawel hoor. je leest dat altijd van die haren die plat gaan liggen maar dat valt in de praktijk heel erg mee, ze heeft het prima warm ook tijdens de echte hoosbuien. de haren op schoft en rug zijn wel vrij plat maar op de zijkanten en borst niet en de vacht verliest dus niet zijn functie. terwijl ze zonder deken tot op de huid nat wordt, staat te rillen en verkleumd raakt. ik dacht het vroeger ook dat geen deken dan beter was want het klinkt zo logisch, maar toch werkt dit het beste voor ons.

lisantjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:48

mark onder de 300 stond te verharen en zijn vacht dikker te maken en zijn oren waren koud

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:57

Hier 24/7 buiten aan het water. mijn paard ongeschoren onder een 200 grams en mijn shet geshoren onder een 300 grams.

MissAmazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 11:26

Die van mij staat onder een fleece gevoerde regendeken. Vorig jaar ook de hele winter. Toen stond hij voor het eerst in 20 jaar de hele winter buiten. Had een 300gr deken gekocht maar hij is zelfs tijdens de sneeuw warm geweest onder de deken, dus met nog warmer was ik bang op zweet.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 18:36

mijn paard had het te warm onder de 200gr staldeken en heeft de Bucas 50gr weer op :j

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 18:39

ik ben ook van 400 weer terug naar 300 gegaan .
storm/wind is hier weer voorbij :)

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 19:23

IvysToeter schreef:
geen idee.
niet gevoeld eigenlijk.
heb de plekken nu maar 'dicht geplakt' met groene leem (van die klei)
dat helpt vast niet :+ maar ik kon even niks anders bedenken.

morgen haal ik de ongevoerde deken er maar af.
en dan maar met alleen de 300grams deken laten staan.
als hij het dan niet koud krijgt is het niet erg.
als hij het wel koud krijgt.... mmmm dan weet ik niet zo goed wat ik eraan moet doen.

maar wil ook niet dat hij last krijgt van die plekken.

Heeft de leem gewerkt?
Ben wel benieuwd aangezien mijn paard ook wat dunner haar lijkt te krijgen op haar borst.
Terwijl ze dezelfde dekens op heeft als vorig jaar en toen merkte ik er niks van.

lisantjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:40

mark staat gewoon lekker onder de 300 voelde niks te warm of te koud dus zo maar gelaten.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 02:47

Heb ook gewisseld vandaag. Van 500 gram met 100 grams hals naar 400 zonder hals

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 19:10

Ik heb mijn geschoren biefstuk 22 dec terug gezet van 350gr naar 200gr. En daar red hij zich nog steeds prima mee. Het is hier ook steeds gemiddeld 8 graden overdag. Echt hardstikke warm voor de tijd van het jaar. 's Nachts is het hier een graad of 6 en verder op in de week 4 graden. Maar dan staat hij toch op stal en zijn stal is vrij warm. Dus daar red hij het ook prima met z'n 200gr.

Nu is het wel zo dat mijn paard absoluut niet kouwelijk is. En het dus vrij stel warm heeft en erg snel zweet.

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 19:13

Mijn paard staat al 18 jaar ongeschoren met alleen een 0 grams regendeken 24/7 buiten in de paddock.

Oke, het is dan wel een halve tinker maar als ik er geen deken opgooi raakt ze haar zweet helemaal niet kwijd. Ze staat overigens wel altijd op stal todat ze droog is en dan gooi ik r pas naar buiten.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 20:51

Mijne staat niet te warm onder dr dek. Ik ben alleen met oudjaarsnacht even 'flink' teruggegaan; heb ik de onderdeken van 100 gram eronder weggehaald en een 0 gram opgelegd. Dit omdat alles pot dicht ging, en ik verwachte dat ze een hopo herrie zouden hebben met het vuurwerk. Overdag maakte ze zich iig al zo druk op stal, dat ze te warm onder de deken werd, laat staan met alle staldeuren dicht (die normaal open blijven). De dag erna de onderdeken + 50 gram er weer opgelegd.

Iljaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:33

Ik heb die van mij nog steeds gewoon 300gram opliggen.
Hij heeft dan ook een hele dunne vacht, dus als ik minder erop leg krijgt hij het te koud ben ik bang.
Had ook een borstbeschermer erbij gekocht trouwens, wat ik persoonlijk geen aanrader vind.
Ik was op den duur bezig met het zadel, toen mn paard ineens heel raar ging doen.
Dus ik op zijn rug drukken want ik snapte er niks van.
Hij is 4jaar en heeft nooit rugklachten gehad, ook het zadel ligt perfect.
Toen kwam ik er achter dat de borstbeschermer op zijn schoft een drukplek had gegeven waar hij echt veel last van had.
Dus die heb ik niet meer opgehad, en na een week kwam er een hele plek tevoorschijn van 5cm.
dit is nu al even geleden, en hij heeft nog steeds geen schuurplek op zn borst van zn deken:D
Dus al met al gezeik voor niks, want ik had em niet nodig :')

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:21

Ik sta nog steeds niet in de dekens.

Deze viespeuken zijn zo weer op stal gegaan, hooi en graantjes lagen al klaar.
( Behalve de Patrol met trailer natuurlijk. )

http://www.mijnalbum.nl/Album=VF8T8O8B

Arme meiden die al die paardjes weer moeten poetsen. :7

liekevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 10:28

Weer terug na 100 grams ze is ongeschoren.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:54

heb sinds 2 weken 200 erop liggen. paard is geschoren maar onderdeken voelt nog vrij klam aan.

moonday

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:02

Nog steeds geen deken op mijn paard, voor het eerst staat ze een winter zonder deken en dat gaat harstikke goed. Ze staat 24/7 buiten met een inloopstal. Het grootste nadeel is wel dat ze gek op modder is en er echt niet uitziet. Maar ik vind haar gelukkig er uit zien zonder deken, ze zweete altijd erg snel met een deken op.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:04

Alle geschoren dieren 300 grams zonder hals, jaarling 300 grams met hals maar ivm het vriezen denk ik er een dek bij te gooien. Hij is niet erg dik namelijk en wil niet dat hij gaat inleveren op conditie

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:21

Ariebren dat is zand, dat is prima te doen met borstelen als ze zijn opgedroogd :D
Mijne staat dan wel in deken, maar mag regelmatig even bloot rollen anders vind ik het zo sneu. Het liefst dagelijks. En tja, met deze nattigheid (ondanks dat het zand is) is dat even wachten voor ze weer droog zijn en je alles goed weg kan borstelen. So be it :) Modder zou iets anders zijn om elke dag te borstelen na 'even' rollen en daarna weer onder dek.

Mijne staat nog altijd onder hetzelfde. Ik neem, als het echt winter gaat worden, een dikkere onderdeken mee naar stal voor de zekerheid, maar wie weet is die niet nodig.

Juuls_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 18:40

kan iemand mij helpen?
ik heb nu een 300 of 360gr (weet het even niet zeker, denk 300gr) Anky deken op mijn paard liggen,
hij is geschoren en staat in een buitenstal op de ''tocht'', nu wil ik alvast voor als het nog harder gaat vriezen
een onderdeken kopen voor onder mijn 360gr Anky deken, maar moet ik dan 100gr onderdeken? en welk merk? ik zag een goede van Rambo in de aanbieding, maar kan die dan alleen bij Rambo dekens?
op mijn Anky deken zitten ook van die gespen zodat ik er een deken overheen kan doen, maar welke kan ik hier dan aan vast maken?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:03

Mijne staat onder 180/200 grams.. Ik heb niets anders, moet nog een onderdeken kopen.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:04

Lach je rot, heb ze onder 500 600 640 en 860 gram :')