Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Revanches

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 22:48

Moderatoropmerking:
Graag in dit topic een beetje vriendelijk blijven en respectvol reageren. Als iemand anti-dekens is, prima dat kan en mag ook. Maar goed je mening zover doordrijven tot er vanzelf een vete ontstaat is natuurlijk ook niet de bedoeling. Laat elkaar in de waarde, of je nou wel of geen deken gebruikt.

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 22:56

Tancreda4 schreef:
Oh dat denk ik wel, dat zijn duidelijke moves om de deken kwijt te raken! Wat doe je je paard toch aan, tssssk. Ik herken dat gedrag; bokken, rollen, rondrennen. Ik dacht dat het ook joligheid ws, maar dat kunnen ze natuurlijk ook doen als er een gevaarlijk iets op hun rug zit!

Hier is het trouwens best warm. 12 graden gaf het hier al aan. De vogeltjes fluiten ook, hebben jullie dat gemerkt, die denken dat het lente is <3 <3 <3 en onze boom krijgt knoppen <3 <3 <3 Jammer dat het schijn-lente is..... :( Maar paard heeft het prima warm onder haar 100 grammetje.

Be overigens wel blij dat die voorspelling van -20 in november bladieblaat onzin bleek te zijn (had ook niet anders verwacht) _/-\o_ _/-\o_

Overigens dé tip als ze te koude oren hebben en je hebt geen dikkere dekens meer;
Afbeelding

*\o/* Goeie tip die oorwarmers !!!!! :j

loveswhisper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:28

die van mij nog niet

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 22:01

Wobbe heeft 2 schuurplekjes aan beide zijde van zijn schouders/boeg.
ik weet nou niet of het van de deken komt of van het borsttuig.
voor de hand liggend is natuurlijk de deken.
Hij heeft nu een bucas op met daaroverheen een ongevoerde regendeken.
maar het is zo raar, want vorig jaar had hij ook geen schuurplekken gekregen van de bucas deken.
zou het kunnen komen doordat er nu een deken overheen ligt? dat het daardoor meer gaat trekken?

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 22:06

@Ivystoeter: Denk dat het komt doordat je over de bucas een regendeken heen hebt, dan krijg je inderdaad een grotere druk. Als je je hand er tussen steekt heb je dan ook het idee dat er meer druk op staat als normaal?

Ik heb er nu een 300 grams opliggen sinds vandaag, niet omdat het nodig was maar omdat een borstsluiting van mijn 200 grams gebroken is (morgen maar eens maken en snel weer de dunnere op)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 22:11

geen idee.
niet gevoeld eigenlijk.
heb de plekken nu maar 'dicht geplakt' met groene leem (van die klei)
dat helpt vast niet :+ maar ik kon even niks anders bedenken.

morgen haal ik de ongevoerde deken er maar af.
en dan maar met alleen de 300grams deken laten staan.
als hij het dan niet koud krijgt is het niet erg.
als hij het wel koud krijgt.... mmmm dan weet ik niet zo goed wat ik eraan moet doen.

maar wil ook niet dat hij last krijgt van die plekken.

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 22:12

Ongeschoren nog steeds 200 gr, geschoren 300

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 22:16

Hier teruggezet onder 100 gr met regendeken erover. 1 geschoren maar haar weer grotendeels terug en 1 ongeschoren. Voelen er prima onder. Had ze onder 250 staan maar hadden het erg warm

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 22:20

ik heb er gisteren dekens onder gegooid bij 2 geschoren paarden, stonden pal in de harde koude wind in de paddock, haartjes overeind en eentje bibberend...

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 22:26

@ivysToeter: is inderdaad lastig, als ie krap zit kun je hem misschien voor wat losser doen (als dat niet meer kan borstverlenger) en anders inderdaad 1 dikke deken ipv 2 dunnere.

Weet verder ook geen oplossing: heb wel zo'n Bh'tje liggen maar dat vind ik niet helemaal lekker passen bij mijn paard dus vervolgens dat ding nooit gebruikt..
De mijne krijgt snel schuurplekjes dus moet echt heel goed opletten dat het niet te strak maar ook zeker niet te los zit.

Edit: laat maar weten of je tijdelijke oplossing gewerk heeft ben wel nieuwschierig :P

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 22:42

heb je geen dekentje met gladde voering die er je onder kunt doen, ipv een er over heen?

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 22:47

Ik had zo een borstbeschermer bij mijn Bucas eronder zitten. Hij kreeg namelijk haaruitval van de deken. Juist van de borstbeschermer eronder kreeg ik die plekken. Dus beschermer er weer onderuit en alles is weel mooi en goed terug in het haar. Maar ben idd wel benieuwd of het werkt.

lisantjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:12

mark is al weer een tijdje onder de 200 toen hij een beetje bezweet uit de paddock werd gehaald. maar dat zou natuurlijk ook kunnen zijn van het rennen met zijn vriendje. hij heeft het er nu wel lekker onder. we kijken hoe het gaat lopen:P

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:22

Tor staat onder 300 grams met ongevoerde hals. Krijg allemaal complimentjes dat meneer zo mooi in zijn vacht zit. Hij komt zaterdag weer in een binnenstal waar de deur vaak dicht zit. Dan gaat zijn hals er weer af. Nu staat hij 2 weekjes in een buitenstal, dus halsje erom gedaan.

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:51

ik wou eigenlijk gaan minderen ... maar het stormt hier zo ongelovelijk ... echt echt ijzige kou dat die van mij het koud had . heb de 400 er maar opgelegd en alles is weer prima :j zodra die erge storm voorbij is ga ik denk ik weer terug naar de 300 :j

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 00:05

hier dus ook vanwege die harde koude wind weer wat dikker...

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 06:46

Nog altijd hetzelfde. Tijdje terug even wat minder gehad (nou ja, veel minder is het niet, 50 gram) ook omdat de andere moest drogen omdat ze door plassen had gecrossed en de onderdeken vies was zelfs :)) Nu gewoon weer 150 gram. Ik heb nog steeds een 200 onderdeken klaar liggen, maar het wordt maar niet kouder :D Eigenlijk moet de 100 gram onderdeken nu wel eens gewassen worden... misschien koop ik er wel eentje extra zodat ik kan wisselen en kan wassen...

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 09:49

Ik heb ook nog steeds dezelfde deken opliggen als in oktober. Heb m'n pony begin oktober geschoren, omdat het toen ineens zo warm was en ik niet meer fatsoenlijk kon rijden. Heb toen een oudere 300 grams opgedaan, dus denk nu nog 200 grams. Na het weideseizoen (begin december) heb ik een nieuwe 300 grams opgedaan en daar staat ze nog steeds lekker onder. Ze heeft inmiddels weer vacht en met die extreme wind blijven ze overdag binnen. Als het gaat vriezen heb ik eventueel nog een onderdeken, maar dat is nu echt nog niet nodig.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 11:42

Ik heb 1 geschoren onder 400 staan een geschoren onder 500

Verder eentje ongeschoren maar heel ziek geweest staat onder 1000 grams en voelt nu pas eindelijk lekker warm onder 800 wassie koud en ha hij ook n lage temp
Maar dat is natuurlijk een geval apart

Heb voor t ongeschoren paard 2000 liggen allemaal nieuwe dekens bij gekocht
En voor de geschoren totaal 1500
Bij ons op stal is het nog 10 graden

Nog mijn hengst staat ongeschoren onder 250
En de andere hengst ongeschoren onder 300 voor beide heb ik 1000 liggen
De 6 andere staan lekker blood en worden ook nie gereden

In ons stallen complex schommelt he tussen 5 en 10 graden
Leg erop wat nodig is en haal er af wat niet nodig is

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 11:57

Mona onder 200.
Voelt niet koud onder, had al een beetje teddyvachtje..
Mocht het gaan vriezen dan een onder dekentje :).

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:59

Hier nog steeds 0 gram regendeken, zwaarder heeft ze nog niet opgehad. Ze heeft wel flink vacht eronder.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:01

Hier staat mijn paardje, geschoren begin oktober, zonder deken op het moment. Z'n hele vacht is weer lekker dik en hij staat binnen, dus niet zo koud. Overigens staat hij ook in de wei (overdag) zonder deken.

De pony is eind oktober geschoren en is nog heel erg kort in het vacht dus die staat onder een 300gr winterdeken.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:05

mijn paard staat onder 200 gr staldeken en in de paddock gaat er een amigo regendeken overheen
als de temp boven 10gr komt gaat er een dunnere deken op.

Mimichelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:09

Ik heb mijn ongeschoren paard onder een 0 grams regendeken staan. Ze heeft geen dikke wintervacht, ja op de hals iets meer, maar ze heeft het niet koud! Overdag staat ze in de paddock, 's nachts op stal..

Als ik lees dat mensen ongeschoren nu al onder de 300 grams zetten, wat doen jullie dan straks als het echt gaat vriezen en bijvoorbeeld -8 wordt i.p.v. +8 zoals nu?

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:10

Had ik zo'n mooie lekkere warme wind- en waterdichte deken gekocht voor mijn paardje... kan ik em nog helemaal nie gebruiken! |(

Ze staat nog steeds onder een zomerdekjentje met daaroverheen de "oude" ongevoerde regendeken...
Naja... toch eerst maar wachten op de ijstijd :brr: voordat de nieuwe jas uit de kast mag! :j