[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 14:38

__elise__ schreef:
Ik wil hier ook even mijn vraag stellen.

Ik heb een Shetlander en vanwege de enorme hoeveelheid dazen wil ik een vliegendeken voor haar kopen, liefst nog met hals. Ze is alleen vrij breed, niet te dik gewoon haar bouw. Wie weet een geschikt dekenmerk voor de shetten?
Mijn andere pony heeft een premiere-deken, zelfde ondermaat, maar die is veel te smal voor de shet.
Ze heeft overigens een onderlengte 125.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Voor degenen die met hetzelfde probleem zitten:

Ik heb de vraag ook gesteld bij MHS. Zij adviseerden een deken van Harry's Horse. Ik heb die besteld en hij past super op mijn brede pony!
https://www.minihorseshop.nl/dekens/vli ... zebra.html

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 17:32

Heeft er hier iemand ervaring met de winterdekens van Horsegear?

xLoki

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 18:27

Ziet er netjes uit Suzan_bobar!

Heeft een van jullie ervaring met het innemen/smaller maken van een vaste hals bij een vliegendeken?
Ik heb de Amigo Mio vliegendeken besteld maar de hals is echt gruwelijk groot... Terwijl de deken verder prima past. Mijn moeder wil hem nu gaan innemen maar weet niet zo goed hoe, kan iemand hier tips geven?

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 18:31

Ik vond ook dat de hals heel erg breed viel en stond op punt om deze te laten innemen maar valt hij nog steeds groot in graashouding? Dan viel het bij mij toch wel mee en schuift de onderkant van de nek netjes mee over de schouder en valt echt niet te groot.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 18:35

Ik wil de opening minder groot hebben als je snapt wat ik bedoel? Ben namelijk bang dat hij zijn been erin zet als hij schuurt of rolt.
Qua lengte is ie verder wel OK!

graafstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 20:54

Omdat mijn paard word aangevallen door dazen ect als ik buiten wil rijden ben ik op zoek naar een vliegen uitrijdeken met hals.

welke zijn volgens jullie goed en passen ook op een breed gebouwde paard kruising fries..

nika dekens zijn geen optie die met hals past hij niet sluiten niet aan de voorkant

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 21:06

graafstra schreef:
Omdat mijn paard word aangevallen door dazen ect als ik buiten wil rijden ben ik op zoek naar een vliegen uitrijdeken met hals.

welke zijn volgens jullie goed en passen ook op een breed gebouwde paard kruising fries..

nika dekens zijn geen optie die met hals past hij niet sluiten niet aan de voorkant

Amigo fly rider

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 22:16

Mijn paard heeft nog geen week de Horseware Rambo protector vliegendeken, maar in de binnenvoering komen nu al gaatjes. Ik heb een bericht gestuurd naar de winkel. Zijn er hier mensen met dezelfde ervaring? En wat hebben jullie er aan gedaan?

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 22:53

MoniekV schreef:
graafstra schreef:

Zie mijn post hierboven met foto

Amigo fly rider

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 08:20

MoniekV schreef:
graafstra schreef:

Amigo fly rider

Raad ik ook aan!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 12:16

Heb ook de Amigo Fly rider binnen gekregen. Maat M voor arabier en past goed (achterflap is wel iets te lang vind ik zelf). Heb echt veel relaxter in het bos kunnen rijden, de dazen kwamen nog wel op haar af maar konden gewoon niet op haar gaan zitten. Enige is wel dat op de terugweg ze erg last had van dazen die dan maar op haar kaak gingen zitten, het was warm dus rook na een lange rit natuurlijk meer naar zweet dan op de heenweg.

Afbeelding

MaliboeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 13:17

igor001 schreef:
Mijn paard heeft nog geen week de Horseware Rambo protector vliegendeken, maar in de binnenvoering komen nu al gaatjes. Ik heb een bericht gestuurd naar de winkel. Zijn er hier mensen met dezelfde ervaring? En wat hebben jullie er aan gedaan?

Ik heb het zelfde gehad idd en de buitenkant kreeg allemaal hele aparte vouwen en daarnaast is de klitteband sluiting aan de voorkant ook nog los gegaan. (De deken had wel de goede maat) ben terug gegaan naar divoza en heb een nieuwe gekregen maar hiervan is de klitteband sluiting aan de voorkant ook al weer los gescheurd.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 14:22

igor001 schreef:

Ik heb twee Rambo protectors, beide inmiddels meer dan een jaar in gebruik en fulltime (zodra de regendeken eraf gaat, gaat de vliegendeken erop, en zodra de vliegendeken afgaat, gaat de regendeken weer op). Ik begin nu wel slijtage te zien op mijn binnenvoering maar ik was ze ook regelmatig. Maar dat is pas dit seizoen gekomen.

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 16:36

Klittenband is bij mij inderdaad ook los Maajjkee. Maar dat vind ik niet het ergste.

Marloes, fijn om te horen dat die bij jou wel heel blijft.

De winkel heeft aangeboden om een nieuwe te sturen of geld terug. Nu twijfel ik, want als dit met een volgend deken weer gebeurd.. Al ligt het deken verder wel goed.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 16:49

Mijn paard heeft een te dikke kont }:0 :')
Maar is opzich prima als ik 'm goed naar achter trek, voor ligt die super dus hou hem wel xD

Afbeelding

Afbeelding

MaliboeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 18:34

igor001 schreef:
Klittenband is bij mij inderdaad ook los Maajjkee. Maar dat vind ik niet het ergste.

Marloes, fijn om te horen dat die bij jou wel heel blijft.

De winkel heeft aangeboden om een nieuwe te sturen of geld terug. Nu twijfel ik, want als dit met een volgend deken weer gebeurd.. Al ligt het deken verder wel goed.

Het is bij mij niet weer gebeurt die gaatjes dus je kunt altijd proberen.

Priyanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 10:16

Ik heb vorig jaar een dure Rambo vliegendeken gekocht .Past perfekt op mijn paard .
Je gaat ervan uit dat Rambo een sterke stof is .
Binnen niet al te lange tijd een gat op rechts wat steeds groter werd .
Ik heb het in een laten maken .
Niet te geloven ..binnen enkele weken weer stuk op dezelfde plek .

Op het halsstuk komen gaatjes .

Ik heb ook het idee dat de haren van mijn paard afbreken door het gaas .

Nu zoek ik een lap stevig gaas omdat weer op dat gat te laten maken .Helaas is hetzelfde niet te koop .

Heeft iemand tips? Deken is nu het tweede seizoen ingegaan .NIEUW GEKOCHT!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 11:55

Zijn hier mensen die de Rambo flyrider hebben?
Trekt deze door de lichte kleur en de vamoose minder dazen dan de Amigo die blauw is?

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 14:48

Heeft hier iemand ervaring met de horsegear eczeemdekens?

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 14:49

_sharona_ schreef:
Heeft hier iemand ervaring met de horsegear eczeemdekens?

En zoals ik op de vorige pagina al vroeg met de winterdekens? :)

Strawberry3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 23:10

Ik zoek voor me pony een nieuwe waterdichte 0 grams en 300 grams maar ik heb nog niet echt eentje gevonden die perfect zit..
Hij heeft een hoge schoft en smalle schouders dus dan zit het vaak achter zijn schoft en regent het bij ze schouders in.
Qhp 0 grams is niks, nika dekens zijn helemaal te breed net als profi rider.
Hebben jullie tips welke dekens smal zijn aan de voorkant?Afbeelding

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 23:13

sabje23 schreef:
Ik zoek voor me pony een nieuwe waterdichte 0 grams en 300 grams maar ik heb nog niet echt eentje gevonden die perfect zit..
Hij heeft een hoge schoft en smalle schouders dus dan zit het vaak achter zijn schoft en regent het bij ze schouders in.
Qhp 0 grams is niks, nika dekens zijn helemaal te breed net als profi rider.
Hebben jullie tips welke dekens smal zijn aan de voorkant?[ [url=m/7Vp5Gs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bucas, Horseware of Dominick

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 14:35

Hoi,

Misschien al eerder gesteld deze vraag; maar zijn Nika vliegendekens alleen maar geschikt voor de bredere rassen? Ik heb een D pony met een klein maatje, 175. Eigen merk EJ vliegendeken zit nu goed, is er kans dat de Nika dekens passen?

Nika zelf heb ik gemaild maar die reageren nog niet.

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 20:25

Ik heb een vraagje over de rambo sweet itch hoody.

Ik wil deze bestellen voor mijn fjord, alleen twijfel ik over de maat. Ze heeft vaak 195 alleen wat breed bij de borst vaak. 185 vaak te krap en te kort. Welke kan ik het beste doen 190 of toch 195?

Heeft deze bij de borst ook extra klittenband bij de bost sluiting?
Ben ook even aan het kijken waar ik het beste kan bestellen, moet zo snel mogelijk er zijn.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 20:41

Rideltje1992 schreef:
Ik heb een vraagje over de rambo sweet itch hoody.

Ik wil deze bestellen voor mijn fjord, alleen twijfel ik over de maat. Ze heeft vaak 195 alleen wat breed bij de borst vaak. 185 vaak te krap en te kort. Welke kan ik het beste doen 190 of toch 195?

Heeft deze bij de borst ook extra klittenband bij de bost sluiting?
Ben ook even aan het kijken waar ik het beste kan bestellen, moet zo snel mogelijk er zijn.

Dan denk ik dat 190 het beste zit.