Mijn paardjes lopen nu overdag lekker zonder deken rond, 's nachts gaan ze naar binnen met een staldeken op. Dit is mede doordat onze winterdeken het vorige week begeven had. Ik heb het idee dat dit wel goed werkt, plus: ik kan nu lekker wachten op de uitverkoop en dan een fijne, nieuwe winterdeken aanschaffen
Gisteren regendeken op overdag en 100 gr in de avond/ nacht. Vandaag ga ik ze overdag bloot doen en savonds ff kijken hoe koud het wordt.
Ceasar2015
Geplaatst: 29-03-14 10:29
Hier al een paar dagen volledig bloot, ook de nachten. En dat gaat erg goed, ze doen het prima en vinden het naar mijn idee heerlijk om weer zonder jas te lopen.
simongek
Geplaatst: 29-03-14 11:28
Hier stond gisteren een harde koude wind.
geen dekens afgehad. Ze waren ook niet warm ondanks 200 gram.
Ik zit wel met een dilemma. Mijn fjord heb ik in oktober geschoren dus loopt eigenlijk met een normale tot iets dikkere vacht nu. Snachts staat hij nog wel onder een deken maar overdag is het te warm en haal ik zijn deken er af. Maar nu ga ik overmorgen trouwen en worden de paarden 2 dagen door vriendinnen gedaan en wil het ze eigenlijk niet te lastig maken met dekens. Is het een idee om hem gewoon bloot te gaan zetten vanaf nu? Of een regendekentje er op en die maar op te laten?
Zo'n vacht heeft hij nu nog:
Ceasar2015
Geplaatst: 30-03-14 14:48
Persoonlijk zou ik hem lekker bloot laten staan! Ze voorspellen goed weer de komende dag, droog, zonnetje en weinig wind. Moet kunnen lijkt mij..
Onder wat voor deken staat hij nu 's nachts? Als dat 200 grams of hogers is, zou ik wel een 0 grams om laten. Als je 's nachts al 0 gram op had, kan het nu prima zonder deken.
De mijne vanmiddag zijn deken af gedaan en laat hem nu bloot staan . Hij is eind oktober geheel geschoren maar hij staat al een tijdje onder een 0 gram regendeken. Hij staat 24/7 buiten en heeft een schuilstal, waar hij vrijwel nooit in gaat staan. Maar gezien het gunstige weer, weinig wind etc denk ik dat het wel moet kunnen
Starbreeze
Geplaatst: 30-03-14 19:29
Yep hier ook bloot, voor het eerst ook 'snachts. Op stal zakt het niet onder de 14/15 graden en overdag heeft ie lekker in het zonnetje gelegen!