Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Calice

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:35

Vind het helemaal niks met normaal met dieren omgaan te maken of je wel of geen deken op doet. Mijn paard en pony staan onder een deken. 24/7 buiten met schuilstal, vrijwel onbeperkt hooi, een schuilstal en komen dagelijks op de wei. Ze zijn hardstikke gezond, perfect op gewicht e.d.

Mijn katten komen nooit buiten, hebben lekkere mandjes en dekens om in weg te kruipen, zijn niet te dik, actief genoeg en vermaken zich prima.

Hardstikke normaal hoe ik met ze omga en jij bent niet de persoon die voor ons kan/mag beslissen of wij wel of niet normaal met onze dieren om gaan.
Ik denk dat het beter is dat je niet meer in dit topic komt kijken ariebren, het is toch alleen maar tijdverspillen voor je aangezien je nooit op een lijn zal komen met de rest van het topic ;) .

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:35

Nee, ik probeer al die mensen die denken dat een paard een deken nodig heeft, is een beetje aan het nadenken te zetten.
Dat is ook mijn recht.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:37

En dat gaat je niet lukken, we denken genoeg. Dit is hoe wij er over denken, jij denkt er anders over.
Ieder zijn mening en laat ons lekker onze mening hebben.

Punt.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:49

ieder zo z'n ding toch...
onze hond woont buiten, heeft een enorme vacht en vindt het heerlijk om in de regen en de sneeuw te liggen slapen...
maar mijn paard is geschoren en heeft een deken op, ook die staat lekker de hele dag buiten met voldoende ruwvoer...

ik vind het echt helemaal prima wat iedereen doet, als je maar nadenkt over wat je doet toch...

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 00:03

Mijn Haflinger heeft sinds okt. vast z'n regendeken op, eind nov. toen het wat kouder begon te worden heb ik zijn 200 grams winterdeken op gedaan. Hij staat overdag op de wei, is veel wind. 's Nachts op stal. Hij krijgt nooit meer dan 200 grams op agz hij van zichzelf nog erg veel vacht maakt en het dus warm genoeg heeft.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 00:08

Mijn enter verliest gewicht door de kou en regen. Krijg onbeperkt kuil + schep muesli per dag. Staat 24/7 buiten. Heeft idd geen deken nodig als ie op gewicht kan blijven, lukt dat m zoals met dit weer niet meer dan gaat er een dek op zodat hij reserves op kan bouwen. Wat is jouw alternatief?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 00:30

Ariebren schreef:
Nee, ik probeer al die mensen die denken dat een paard een deken nodig heeft, is een beetje aan het nadenken te zetten.
Dat is ook mijn recht.

Okee laat Ik MAAr even net zo zwart wit reageren als jij:
Dat jij nou geen zak met je paard doet of hem zeik nat terug naar buiten gooit hoor je toch ook niemand over mierenn*uken? Of heb je m lekker in een warme stal opgehokt?

Nadenken kunnen we prima, zeik nat zijn van het zweet is voor een paard niet lekker en dan valt er niet normaal te trainen. Daarom scheren we of houden we ze kort in de vacht.

DAt dat niet jou manier is, is jou probleem maar val ons niet lastig met je nutteloze berichten die de plank totaal mis slaan. Dat jou kennis niet verder gaat dan je hier laat zien vind ik triest voor je.
T zou je recht zijn als iemand hier geintresseerd zou zijn, maar dat zijn we niet.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 02:21

Gezellig, Ariebren... niet normaal met dieren om kunnen gaan? Ik vind dat niet nogal een sneer, zeg!

Mijn paarden staan nog steeds met hetzelfde op (pony 200gr + ongevoerde regendeken, paard geschoren met 250gr (of 300gr, weet niet precies) + ongevoerde regendeken).

Manddyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 02:33

Mijn shetlanders hebben nog nooit een deken om gehad. Is ook niet nodig gelukkig en ze blijven de hele winter buiten staan en ze hebben wel een afdakje waar ze onder kunnen staan. Alleen is een van mn shetlanders op dit moment erg ziek. ;(

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 10:05

mijn bijna 2 jarige staat ook zonder deken en dat blijft 'ie voorlopig wel hoor...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 10:26

Ariebren schreef:
Arme honden die zo de huiskamer uitmoeten en de kou in gaan om een plasje, enz te doen.

Ik ben geen natural, maar ik ben wel iemand die normaal met dieren kan omgaan.

En dan ben je maar meteen het beste voor je paard en wij zijn allemaal slecht.
Jij vind jezelf al wel heel wat.
Misschien moet je eens stoppen met het vingertje te wijzen en toppics zoeken waar je je thuis voelt.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 10:28

Ariebren schreef:
Dat is ook mijn recht.

Jij kunt hier brabbelen wat je wilt ik zal met mijn gezond verstand mijn paard niet zonder deken laten staan of zal ik je de dierenartsrekening sturen.
Jij hebt in deze geen recht want het zijn andermans paarden, dus :evaw:

Oja fijne kerst!!!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 10:32

Ariebren, je hebt helemaal gelijk. Je hebt mijn ogen geopend, ik kan helemaal niet met paarden omgaan, ik weet niet wat paarden willen, wat MIJN Paard wilt. Wat stom zeg! Net de site van paardnatuurlijk ook gelezen. Ik ga gelijk naar stal en ga die vreselijke deken weg halen. Ze kan prima zonder, ook in de regen. En dat ze zo achterlijk stijf wordt en het op de lendenen slaat, dat maakt natuurlijk niets uit. Dan maar even niet rijden of andere dingen met haar doen als ze zo slechdt loopt, ze heeft iig geen deken op en kan heeeerlijk 'paard' zijn. Dat is meer waard :j Je hebt helemaal gelijk hoor. Want als ik zie hoe ongelukkig mijn paard buiten loopt met die deken op.... die loopt alleen maar rond te scharrelen, ook saai. Veel beter als ze in een hoek staan, met de kop naar beneden ineengedoken als het giet, beetje rillen, want daar houdt ze zich iig mee warm ipv dat nutteloze rond waggelen en gezellig doen met paarden. En die ondertemperatuur die je soms meet als je er een thermometer in steekt; ze houdt mij gewoon voor de gek! Want met dat rillen wordt ze toch wel weer warm. Beetje hooi erbij. Helemaal goed!

*zucht*

Ik ben lekker eigenwijs Ariegebeuren. Ik heb een deken. Want mijn paard heeft het nodig. En mijn paard is VEEL gelukkiger MET deken. Ik denk iig WEL aan mijn paard, ipv oogkleppen op te zetten en 'natuurlijk' te denken tenkoste van sommige individuen die BUITEN de natuur vallen en niet helemaal 'kloppen'. Als ik niet met dekens was begonnen had ik nog steeds een mega stijf paard dat alleen maar last had van alles. Gatver, ik moet er niet aan denken mijn paard dat aan te doen.... Ik ben altijd anti-deken geweest, dat gezeik en betuttel. Maar als ik zie hoe blij mijn paard nu beweegt! De beste keuze ooit :)

cayenne123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 15:59

Ariebren schreef:
Arme honden die zo de huiskamer uitmoeten en de kou in gaan om een plasje, enz te doen.

Ik ben geen natural, maar ik ben wel iemand die normaal met dieren kan omgaan.

Mmmm nu ga ik me er ook ff mee bemoeien!
Hier kan ik dus totaal niet tegen hoor! Wat is er nou zielig!? Een hond die naar buiten gaat om zijn BEHOEFTEN te doen of een hond die de hele tijd binnen blijft en NIKS kan doen? Wij mensen gaan toch ook niet nooit naar de wc als het koud is in de wc en in de woonkamer warm? En sommige paarden kunnen ook best zonder deken staan, maar mensen die fanatiek rijd en hun paarden graag kort in het haar willen houden die doen paarden een deken op! Logisch toch?!
:')

kirishu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 16:18

ik vind dat van arabierengedoedtje een beetje hel erg kort door de bocht... natuurlijk zijn er paarden die prima zonder deken kunnen staan.

die paarden: zijn MeestaL koudbloeden, die gewend zijn om veel vacht aan te maken in de winter. sommige van die paarden zweeten zich de pan uit als ze een deken op krijgen, omdat ze toch nog een vacht aan maken.

die paarden: hoeven MeestaL in de winter niets/amper iets te doen. als je een wedstreid paard hebt, en je rijd ook in de winter wedstreiden, dan heb je echt een probleem zonder deken. als jij lekker intenzief een M2 proef wilt rijden, zelfs aan het einde van maar het inrijden, is je paard dan al helemaal bezweet. dat duurt dan ook weer eeeeeeeuwen tot die hele vacht weer droog is...

ik zeg: luister naar je paard. als die het ECHT HEEL ERG koud heeft, weet ik zeker dat je dat wel merkt. als is het niet in rillen, dan is het wel im magerder worden, of niets meer eten. die dieren zijn niet achterlijk!

ps. k ben een echte disleckt!

Neoza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 18:31

Mijn paardje staat onder 320 gram met halve hals :=

2 dekens dus :=

Kan hem ook 300 grams een deken opdoen zonder hals, misschien wat makkelijker voortaan :}?

Geen idee :=

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 10:50

Ik ga geen eens zeggen wat mijn paard op heeft. Hij is echt super kaal. 2 weken geleden geschoren. :j

Nou die heeft nergens last van met dekens hoor. Als hij buiten loopt gaat hij lekker rollen en daarna gooit hij er een paar bokken
achteraan en slaat bijna de bovenste planken van het hek.

Nou kunnen dat natuurlijk ook gewoon zijn frustaties zijn van die dekens. :)* :))

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 12:11

Oh dat denk ik wel, dat zijn duidelijke moves om de deken kwijt te raken! Wat doe je je paard toch aan, tssssk. Ik herken dat gedrag; bokken, rollen, rondrennen. Ik dacht dat het ook joligheid ws, maar dat kunnen ze natuurlijk ook doen als er een gevaarlijk iets op hun rug zit!

Hier is het trouwens best warm. 12 graden gaf het hier al aan. De vogeltjes fluiten ook, hebben jullie dat gemerkt, die denken dat het lente is <3 <3 <3 en onze boom krijgt knoppen <3 <3 <3 Jammer dat het schijn-lente is..... :( Maar paard heeft het prima warm onder haar 100 grammetje.

Be overigens wel blij dat die voorspelling van -20 in november bladieblaat onzin bleek te zijn (had ook niet anders verwacht) _/-\o_ _/-\o_

Overigens dé tip als ze te koude oren hebben en je hebt geen dikkere dekens meer;
Afbeelding

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 12:34

calice schreef:
Ariebren schreef:
Soms staat een paardje al weer te rillen als die vreselijk niet natuurlijke deken er weer aankomt.

Blijf jij bezig >;) , je hebt niets zinnigs te melden dus je hebt hier niets te zoeken.

Ik heb nogmaals een lap text naar een mod gestuurd. Maar mn vorige TEM staat nog steeds open..... Ik blijf gewoon TEMmen tot ik reactie krijg.....

Isabella90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 14:49

mijn paard staat onder 200 gr regen deken heel de dag bijna buiten

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 17:45

Ik ben terug gegaan van 200 gram naar 100 gram. Vandaag overdag heeft ze lekker zonder deken gelopen. Best maf, heb nog geen winterdeken opgehad en het is al eind december!! twenter loopt zonder. Beide 24/7 buiten met schuilstal.

Ariebren: een stal 's nachts is ook niet nodig als je zo denkt als jij.....

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 18:01

Ik ben terug gegaan van 300 naar 200 gram. Heb mijn paard tijdje geleden geschoren, ze heeft al best weer wat haar en voelde beetje klammig aan. Maar is ook niet gek met 12 graden! :P

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 18:07

Die van mijn heeft al bijna terug haar zomervacht :+ , hopelijk gaat nu niet vriezen!

lisantjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 19:31

mark heeft het denk 3 weken uitgehouden on der de 300 gr. maar nu merkte ik dat hij echt te warm had, dus 200 gram op (: controleer hem elke dag, en hij vind een deken heerlijk volgens mij. al hoewel, hij pakthem altijd bij zijn schouder vast en gaat er zo mee lopen. is natuurlijk pure frustatie! dom dom dom ben ik toch! het is helemaal niet om lekker te spelen met zijn deken. en dat schuren tegen het hek aan met zijn hoofd is natuurlijk ook gewoon frustratie van het halster! nou ook geen halster meer om, en hoofdstel en zadel zijn ook niet natuurlijk, dat ook maar niet meer, nee ik laat hem lekker 24/7 buiten staan ( niks op tegen is juist heerlijk!) hoefsmid en da is allemaal onzin! niet meer poetsen. hij zoekt het maar uit, wel zo natuurlijk toch? 8)7

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 19:35

Mijn 2 jarige staat onder een 200 grams deken. :P ZIELUGGGGG.
Ze staat met een holle rug als het de hele dag door regent heeft ook geen hele dikke vacht.
Ik ben niet van het deken wisselen zoals deken op met regen en anders af, dus dan maar deken op. :D

Mijn geschoren ruin die 5x per week sport, staat onder een 200 grams amigo + buikvlap en een 370 grams rhino met hals.

Geschoren merrie die samenwerkt met de heer van hierboven onder 300 grams hals + 300 grams outdoor.