[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 16:56

Suzan_bobar schreef:
Jullie hebben wel verstand van maten bij dekens. Ik heb mijn ook laten vallen op: Amigo Fly Rider vliegendeken. Nu hanteert Amigo maten S, M, L en XL. Ik heb een tuigerruin van 1.67m en normaal dekenmaat 205. Wat is wijsheid om te bestellen? L of XL?

L=195
XL=205

Suzan_bobar

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 17:07

Heb net de XL besteld. Ben benieuwd :D

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 17:20

Is M dan 175? Durfde geen S aan, betreft een arabier van 1.55

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 18:14

Bij deze de foto's van de Rambo protector. Ik heb er nog eens heel kritisch naar gekeken, maar de hals zit echt voor geen meter zodra mijn paard zijn hals laat zakken.

En het rare vind ik dus dat de Amigo bug rug wel normaal blijft zitten bij de hals. Het klinkt zo onlogisch dat de duurste deken van de Horseware lijn dan zo beroerd ligt. Maargoed.. Ben benieuwd naar wat jullie ervan vinden!

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 18:17

Uhm, ik heb op "voeg foto's toe" geklikt en de foto's geselecteerd, maar kennelijk voegt hij ze dan niet toe als je het bericht dan verstuurd? Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 18:18

laetitia schreef:
Is M dan 175? Durfde geen S aan, betreft een arabier van 1.55

M = 185

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 19:03

Ilka88 schreef:
Uhm, ik heb op "voeg foto's toe" geklikt en de foto's geselecteerd, maar kennelijk voegt hij ze dan niet toe als je het bericht dan verstuurd? Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

Gelukkig nog iemand :D Geen idee, ik heb gisteren een half uur zitten vogelen. Kreeg het eerst niet voor elkaar maar ineens stonden ze er wel. Volgens mij moet je ze eerst uploaden. Dan komen ze in de fotorol onderaan te staan daar kun je ze dan selecteren en dan zie je in je tekstvak ook de namen van de bestanden staan. Zoiets geloof ik ....

wendyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 19:09

Kasmir schreef:
Arg in wordt gek paardlief krijgt weer een schuurplek bij de schoft van dit deken.. Waarom zijn er geen wug vliegendekens... Zou denk ik de oplossing zijn voor ons.

Ik heb deze deken voor mijn paard.
http://www.ej.nl/paard/dekens-toebehore ... _8953.html
Zit een lycra gedeelte in bij de schoft, heel fijn. Mijn paard had van de winter haar schoft kapot door haar winterdeken. Met deze deken heeft ze nergens last van.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 19:43

Mijn Protector maat 6,3 heeft een hals van 96 cm (gemeten langs de bovenkant). Ik heb hem nog niet gepast maar hij lijkt echt enorm!!!! Je kunt ook losse halzen voor deze deken bestellen maar goed daar komt dan incl. Verzenden eur 45 bij en de dekens zijn tenslotte al duur zat. Te groot lijkt mij niet prettig maar ik vind de hals op deze foto er ook weer erg krap/benauwd uitzien.

Afbeelding

Easy_Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 21:36

Ik heb nu de Rambo sweet itch hoody en ben super tevreden. ook over de lange hals.
De Ramo Protector was voor mijn paard erg krap op de schouders, zeker met die stukke stof en de harde band van de sluitingen die je op de foto hierboven goed op de schouders ziet zitten. Ik weet zeker dat mijn paard er schuurplekken van zou krijgen.
De Bucas Zebra Bick Neck had een slechte pasvorm. Te strak bij de nek en een hele korte buikflap. Zelfs met extra riempjes voor de buikflap en een borstverbreder kreeg ik deze deken niet passend.
Nu heb ik de de Rambo Sweeti itch hoody en daar ben ik blijk mee. Zeker ook omdadt de hals ruim is, lang genoeg en gaten voor de oren.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 23:32

Mijn Rambo fly Buster heeft nu al een lamme voorsluiting :oo. Denk dat ik agradi maar ga bellen, deken heeft me een vermogen gekost en heb m nog maar een stuk of 10x om gehad.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 07:03

Kasmir schreef:
Mijn Rambo fly Buster heeft nu al een lamme voorsluiting :oo. Denk dat ik agradi maar ga bellen, deken heeft me een vermogen gekost en heb m nog maar een stuk of 10x om gehad.

Ook irritant :( Maar laten we wel zijn, je mag van dekens in deze prijsklasse zekere kwaliteit verwachten. Hoe gaat Agradi om met klachten mbt dekens? Bij de Paardendrogist word je altijd ontzettend netjes geholpen en is er altijd overleg mogelijk. Maar als bij Agradi een deken echt een stuk goedkoper is, koop ik hem toch echt daar.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 09:57

Nu je dit zo zegt bedenk ik me ineens dat ik juist gekozen heb hem bij de paardendrogist te bestellen omwille van de service :+ . Ga dus de paardendrogist bellen haha.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 10:14

Kasmir schreef:
Nu je dit zo zegt bedenk ik me ineens dat ik juist gekozen heb hem bij de paardendrogist te bestellen omwille van de service :+ . Ga dus de paardendrogist bellen haha.

Haha ok, ik ben benieuwd naar de uitkomst!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 12:40

Zo, teleurgesteld :(

Vorige week de amigo bug buster vamoose gekocht. Mijn paard heeft altijjd amigo dekens en hij leek ook goed te liggen, nog een tijd zitten kijken terwijl ze aan het grazen was, kaartjes eraf geknipt en opgelaten.

Dag erna leek hij ook nog goed te zitten, niks te zien. Dag niet geweest en nu heeft ze ineens kale schouders! Ik dacht gisterenavond, oké, leggen we morgen haar oude weer even op, die zat in de was. Kom ik net, is hij net vannacht vastgepakt door een ander paard, winkelhaak erin :( Kan altijd gebeuren natuurlijk, maar maakt doorverkopen wel een stuk lastiger, baal nu natuurlijk dat ik die andere deken net in de wasmachine had zitten, was hij in ieder geval nog heel geweest.

Hoe hebben jullie dat met de maten? Mijn paard heeft de complete bravo set maat 6,6 (198) Had ik van vliegendeken dan toch een maat groter moeten nemen? Maar hij ligt verder echt goed, heb ook echt een smal paard, vraag me dus wel af hoe de schouderpartij dan te smal voor haar kan zijn.

is de mio soms meer vergelijkbaar met de bravo van pasvorm?

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 12:45

KozieZ schreef:
Zo, teleurgesteld :(

Vorige week de amigo bug buster vamoose gekocht. Mijn paard heeft altijjd amigo dekens en hij leek ook goed te liggen, nog een tijd zitten kijken terwijl ze aan het grazen was, kaartjes eraf geknipt en opgelaten.

Dag erna leek hij ook nog goed te zitten, niks te zien. Dag niet geweest en nu heeft ze ineens kale schouders! Ik dacht gisterenavond, oké, leggen we morgen haar oude weer even op, die zat in de was. Kom ik net, is hij net vannacht vastgepakt door een ander paard, winkelhaak erin :( Kan altijd gebeuren natuurlijk, maar maakt doorverkopen wel een stuk lastiger, baal nu natuurlijk dat ik die andere deken net in de wasmachine had zitten, was hij in ieder geval nog heel geweest.

Hoe hebben jullie dat met de maten? Mijn paard heeft de complete bravo set maat 6,6 (198) Had ik van vliegendeken dan toch een maat groter moeten nemen? Maar hij ligt verder echt goed, heb ook echt een smal paard, vraag me dus wel af hoe de schouderpartij dan te smal voor haar kan zijn.

is de mio soms meer vergelijkbaar met de bravo van pasvorm?

Dit verhaal heb ik laatst ook al gehoord over de bug buster.. Misschien toch een andere pasvorm?

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 14:34

salamaleque schreef:
Mijn Protector maat 6,3 heeft een hals van 96 cm (gemeten langs de bovenkant). Ik heb hem nog niet gepast maar hij lijkt echt enorm!!!! Je kunt ook losse halzen voor deze deken bestellen maar goed daar komt dan incl. Verzenden eur 45 bij en de dekens zijn tenslotte al duur zat. Te groot lijkt mij niet prettig maar ik vind de hals op deze foto er ook weer erg krap/benauwd uitzien.

[ [url=m/kNgr8K.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb de enorme hals van de Protector op de hals van mijn Rambo original gelegd en wat denk je, precies even groot :j (deze deken is een 6,6 maar de hals past goed dus de Protector hals zou ook goed moeten gaan).

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 15:22

Ik heb de rambo sweet itch gekocht, echt super fijne deken. Heb voor mijn D-pony een maat 185, ligt gewoon goed. Met heel warm weer doe ik hem niet op. Maar zoals nu wel. Hij heeft een buitenstal dus kan dit gemakkelijk.

Zijn er mensen die vorige week wel de deken op hebben gehad?

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 15:26

LisaFaded schreef:
Ik heb de rambo sweet itch gekocht, echt super fijne deken. Heb voor mijn D-pony een maat 185, ligt gewoon goed. Met heel warm weer doe ik hem niet op. Maar zoals nu wel. Hij heeft een buitenstal dus kan dit gemakkelijk.

Zijn er mensen die vorige week wel de deken op hebben gehad?

Mijn zomereczemers hadden ze vorige week ook gewoon op, zonder ging echt niet.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 15:27

Ja juist.. zonreflecterende dekens dus koeler met dan zonder en geen energie verspillen aan die steekbeesten.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 15:31

smurffie schreef:
Ja juist.. zonreflecterende dekens dus koeler met dan zonder en geen energie verspillen aan die steekbeesten.

Klopt, ze zijn ook zwart dus met deken koeler dan zonder. Alleen als het heel benauwd is krijgen ze het er wel warm onder.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 15:34

smurffie schreef:

Vorige week ook met deken koeler dan zonder. Vandaag weer lekker bloot!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 19:09

Ik had de amigo fly rider besteld bij Divoza. Blij dat ik toch ff erachteraan heb gebeld. De juiste maat kwam pas eind aug! binnen. Dus gecanceled en terug naar de paardendrogist gegaan,.... Die heeft hem wel. Is die woe binnen.

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 10:51

Voor de liefhebbers heb ik nog een nieuwe losse hals voor de protector te koop, maat 6.3

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 13:49

Afbeelding

Zo eerste testrit. Is een maat L geworden voor mn tuiger. Ben benieuwd!