[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laurievc

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 10:31

Ik ben er niet tevreden van. Kwam gewoon niet door de haren. Verschillende messen geprobeerd. Professioneel iemand mee laten scheren en kwam ook niet verder dan 1 streep. Ik heb in de plaats de Xperience gekocht

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 10:47

De Liscop Lite is wel een goed apparaat, haalt het qua kwaliteit niet bij Heiniger en Aesculaap maar al je er je eigen paarden mee scheert en niet 100 per jaar is het echt wel een prima apparaat. Ook een hele stille. Ik vind het wel een goede deal.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 11:00

Hier wel tevreden mee. Scheren hier ons paard er al een paar jaar mee. En ook paarden van anderen. Scheert altijd streeploos :)

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 11:02

ierusju schreef:
Hier wel tevreden mee. Scheren hier ons paard er al een paar jaar mee. En ook paarden van anderen. Scheert altijd streeploos :)

Klinkt goed! Bedankt voor je reactie!

horsiegek schreef:
De Liscop Lite is wel een goed apparaat, haalt het qua kwaliteit niet bij Heiniger en Aesculaap maar al je er je eigen paarden mee scheert en niet 100 per jaar is het echt wel een prima apparaat. Ook een hele stille. Ik vind het wel een goede deal.

Hmm oke, hij zou inderdaad zijn om mijn eigen haf 2/3 keer per jaar te scheren (en dir heeft een mooi makkelijk vachtje om te scheren) en misschien 1 of 2 voor vrienden of iets. Dat zou hij dus moeten kunnen volgens jou?

Laurievc schreef:
Ik ben er niet tevreden van. Kwam gewoon niet door de haren. Verschillende messen geprobeerd. Professioneel iemand mee laten scheren en kwam ook niet verder dan 1 streep. Ik heb in de plaats de Xperience gekocht

Hmm dat klinkt inderdaad niet positief. Ik wacht nog ecen wat reacties af

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 11:18

@ Faither, ja dat kan echt zeker wel! Je hebt je apparaat er dan in ieder geval binnen 1 seizoen al uit terug verdiend. Ik zou het wel doen, als je het apparaat binnen hebt even goed nakijken en grondig reinigen en gaan ;)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 11:28

Faitherr schreef:
Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar ben toch benieuwd hoe jullie meningen nu zijn. Wat vinden jullie van de liscop lite? Ik kan heb nu overnemen van iemand voor 150 euro incl 2 messensets, is dat een goede deal?

Niet tevreden, snel warm lopen en 2x kortsluiting gehad. Wel heel stil, het scheren zelf ging prima. Als je alleen je eigen paard moet scheren is ie waarschijnlijk wel prima.

IndyK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 11:59

Ik wil eigenlijk vandaag scheren, omdat ik nu veel tijd het en komende 2 weken moet ik iedere dag werken, maar het is vandaag nog heel koud. Kan ik dan toch beter wachten met scheren tot morgen als het weer iets warmer is of maakt dat niet veel uit als ik vandaag gewoon een dikke deken erop leg?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 12:30

IndyK95 schreef:
Ik wil eigenlijk vandaag scheren, omdat ik nu veel tijd het en komende 2 weken moet ik iedere dag werken, maar het is vandaag nog heel koud. Kan ik dan toch beter wachten met scheren tot morgen als het weer iets warmer is of maakt dat niet veel uit als ik vandaag gewoon een dikke deken erop leg?

Vandaag heb je de tijd. Dus gewoon scheren en de deken opleggen die je paard nodig heeft. Je kunt altijd weer een dunnere opleggen

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 12:35

Precies dat, ik had zondag tijd. Toen was het ook koud, gisteren ook, vandaag nat en koud.

Maar zondag had ik tijd, dus deken met halve hals er op ipv zonder hals en verder gewoon geschoren en lekker overdag de wei op gedaan.

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 13:38

horsiegek schreef:
@ Faither, ja dat kan echt zeker wel! Je hebt je apparaat er dan in ieder geval binnen 1 seizoen al uit terug verdiend. Ik zou het wel doen, als je het apparaat binnen hebt even goed nakijken en grondig reinigen en gaan ;)

Je bedoelt qua verdiensten voor het scheren van andere paarden? Want zouden jullie het normaal vinden als ik daar wat voor vraag? Het zou gaan om misschien wat paarden van mensen van de club te scheren. Maar ik heb niet veel ervaring met scheren dus ik kan geen perfect resultaat garanderen.

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 15:15

Ow oops, ik stuurde je pb perongeluk :'), maar ja dat vind ik wel normaal. Je hebt ook onderhoud aan je apparaat en de messen.

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 15:23

horsiegek schreef:
Ow oops, ik stuurde je pb perongeluk :'), maar ja dat vind ik wel normaal. Je hebt ook onderhoud aan je apparaat en de messen.

Hahaha maakt niet uit. Oja dat is ook waar. En wat zouden jullie dan een normale prijs vinden? Voor een compleet paard scheren?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 15:33

Faitherr, ik zou er goed over nadenken of je op die manier je apparaat wilt terug verdienen.

Als je niet veel ervaring hebt, dan zou ik eerst thuis die ervaring op doen en met een ervaren scheerder meekijken voor ik mijn diensten zou aanbieden.
Het risico dat je een 'rotbok' tegen komt die bij het geluid van het apparaat je zo ongeveer het licht uit de ogen slaat is aanwezig.

Ervaren scheerders herkennen deze dieren snel en kunnen door rust en kunde hier vaak prima mee om gaan. Maar als onervaren persoon zou ik dat risico niet willen lopen.

Over het terug verdienen, ik heb 150 euro binnen 2 jaar terug verdient als ik zelf scheer. Wel even afhankelijk van wat je normaal betaald, maar vermoed dat dit wel een aardige richtlijn is.

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 16:15

MarliesV schreef:
Faitherr, ik zou er goed over nadenken of je op die manier je apparaat wilt terug verdienen.

Als je niet veel ervaring hebt, dan zou ik eerst thuis die ervaring op doen en met een ervaren scheerder meekijken voor ik mijn diensten zou aanbieden.
Het risico dat je een 'rotbok' tegen komt die bij het geluid van het apparaat je zo ongeveer het licht uit de ogen slaat is aanwezig.

Ervaren scheerders herkennen deze dieren snel en kunnen door rust en kunde hier vaak prima mee om gaan. Maar als onervaren persoon zou ik dat risico niet willen lopen.

Over het terug verdienen, ik heb 150 euro binnen 2 jaar terug verdient als ik zelf scheer. Wel even afhankelijk van wat je normaal betaald, maar vermoed dat dit wel een aardige richtlijn is.

Ik ga ook zeker niet ecgt als inkomstenbron of iets dergelijk scheren, ik hoef het apparaat niet terug te verdienen maar meer zovan, ik heb een scheerapparaat dus ik kan je pony wel een keer scheren, scheelt hun in kosten en voor mij alleen maar extra oefening. Dit zijn paarden die ik dan ook al langer ken. Ik heb overigens wel veel ervaring met lastige en met name angstige paarden. Al snap ik dat het qua scheren misschien weer anders ligt.

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 16:34

Ik zou gewoon het slijpen van de messen in rekening brengen en je onderhoud. Misschien 20 euro om eens mee te beginnen per paard?

IndyK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 17:22

Oneee ik heb een pluk manen weggeschoren bij mijn haflinger met mega lange manen. Ik baal echt zo

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 17:37

horsiegek schreef:
Ik zou gewoon het slijpen van de messen in rekening brengen en je onderhoud. Misschien 20 euro om eens mee te beginnen per paard?

ik dacht zelf inderdaad ook aan 20 euro. Dan hou ik dat aan.

IndyK95 schreef:
Oneee ik heb een pluk manen weggeschoren bij mijn haflinger met mega lange manen. Ik baal echt zo

oeii balen, een grote pluk? Heb je een foto? Kun je het niet op een of andere manier 'verbergen'?

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 20:43

Xxjonique schreef:
Ben ik de enige die binnenkort weer moet scheren? 3 week geleden voor het 1 van het jaar geschoren maar wordt nu alweer zo in het haar, dat ik binnenkort weer moet. Ben ik de enige? Of zijn er meer mensen?

Ik moet nog beginnen met helemaal te scheren maar mijn moet altijd 2 keer per jaar.

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 11:08

Hier binnenkort ook weer. 6 weken terug geschoren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 11:21

Hier is het ook alweer nodig. Denk dat ik toch maar naar een eigen machine ga kijken. Ik betaal €50 per keer voor mijn mini en die moet wel 3-4 keer per jaar geschoren worden :=

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 12:02

xJitskee schreef:
Hier is het ook alweer nodig. Denk dat ik toch maar naar een eigen machine ga kijken. Ik betaal €50 per keer voor mijn mini en die moet wel 3-4 keer per jaar geschoren worden :=

Die heb je er dan zo uit.

Ik wacht nog op droge paarden, vandaag waren ze echt drijfnat. Blijft droog nu dus hopelijk morgen scheren.

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 12:35

Iemand ervaring met deze aesculaap econoom?
Afbeelding

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 13:00

Hele degelijke machines dus prima!

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 13:13

Jester_ schreef:
Hele degelijke machines dus prima!

Super om te horen! Dan denk ik dat ik voor deze ga, vraagt er ook minder voor dan voor de liscop.

yarkayunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 13:13

Is er hier toevallig iemand die mijn pony een jachtmodel wil scheren in limburg in de buurt van weert of roermond?