Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ierusju schreef:Hier wel tevreden mee. Scheren hier ons paard er al een paar jaar mee. En ook paarden van anderen. Scheert altijd streeploos
horsiegek schreef:De Liscop Lite is wel een goed apparaat, haalt het qua kwaliteit niet bij Heiniger en Aesculaap maar al je er je eigen paarden mee scheert en niet 100 per jaar is het echt wel een prima apparaat. Ook een hele stille. Ik vind het wel een goede deal.
Laurievc schreef:Ik ben er niet tevreden van. Kwam gewoon niet door de haren. Verschillende messen geprobeerd. Professioneel iemand mee laten scheren en kwam ook niet verder dan 1 streep. Ik heb in de plaats de Xperience gekocht
Faitherr schreef:Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar ben toch benieuwd hoe jullie meningen nu zijn. Wat vinden jullie van de liscop lite? Ik kan heb nu overnemen van iemand voor 150 euro incl 2 messensets, is dat een goede deal?
IndyK95 schreef:Ik wil eigenlijk vandaag scheren, omdat ik nu veel tijd het en komende 2 weken moet ik iedere dag werken, maar het is vandaag nog heel koud. Kan ik dan toch beter wachten met scheren tot morgen als het weer iets warmer is of maakt dat niet veel uit als ik vandaag gewoon een dikke deken erop leg?
horsiegek schreef:@ Faither, ja dat kan echt zeker wel! Je hebt je apparaat er dan in ieder geval binnen 1 seizoen al uit terug verdiend. Ik zou het wel doen, als je het apparaat binnen hebt even goed nakijken en grondig reinigen en gaan
MarliesV schreef:Faitherr, ik zou er goed over nadenken of je op die manier je apparaat wilt terug verdienen.
Als je niet veel ervaring hebt, dan zou ik eerst thuis die ervaring op doen en met een ervaren scheerder meekijken voor ik mijn diensten zou aanbieden.
Het risico dat je een 'rotbok' tegen komt die bij het geluid van het apparaat je zo ongeveer het licht uit de ogen slaat is aanwezig.
Ervaren scheerders herkennen deze dieren snel en kunnen door rust en kunde hier vaak prima mee om gaan. Maar als onervaren persoon zou ik dat risico niet willen lopen.
Over het terug verdienen, ik heb 150 euro binnen 2 jaar terug verdient als ik zelf scheer. Wel even afhankelijk van wat je normaal betaald, maar vermoed dat dit wel een aardige richtlijn is.
horsiegek schreef:Ik zou gewoon het slijpen van de messen in rekening brengen en je onderhoud. Misschien 20 euro om eens mee te beginnen per paard?
IndyK95 schreef:Oneee ik heb een pluk manen weggeschoren bij mijn haflinger met mega lange manen. Ik baal echt zo
Xxjonique schreef:Ben ik de enige die binnenkort weer moet scheren? 3 week geleden voor het 1 van het jaar geschoren maar wordt nu alweer zo in het haar, dat ik binnenkort weer moet. Ben ik de enige? Of zijn er meer mensen?
xJitskee schreef:Hier is het ook alweer nodig. Denk dat ik toch maar naar een eigen machine ga kijken. Ik betaal €50 per keer voor mijn mini en die moet wel 3-4 keer per jaar geschoren worden