[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 13:54

Ziet er goed uit!

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 14:18

salamaleque schreef:
Wat vinden jullie van de maat? Stof is nog erg stug en tijdens het wandelen schoof de deken wat, waarschijnlijk door de gladde deken die ik er onder had tijdens het passen.

[ [url=m/eaYxED.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/9OeuTU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mij viel het niet tegen. Hij trekt niet op de borst, zeker niet tijdens het grazen. Ik zag bij een stalgenoot dat zij een grotere maat had voor haar paard waardoor de staartflap een stuk verder naar beneden begint (de ruglengte was flink langer). Ik ben bang dat hij dan te veel naar achteren gaat trekken. Oh ja de hals heb ik niet gepast maar die is echt megagroot. Dit is een maat 6,3 normaal heb ik een 6,6 voor mijn paard van 165.

Kasmir

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 16:38

Hahaha ja die hals is echt absurd xD

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 16:51

Ik heb de 190 en normaal 198 maar de hals is juist aan de krappe kant voor die van mij. Hij is 1,72 en wel lange hals. Maar ben qua ligging echt blij met de deken, het buikdeel vind ik ook echt ideaal.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 17:18

Kasmir schreef:
Hahaha ja die hals is echt absurd xD

Ik vond trouwens bij jou ook de deken niet verkeerd liggen hoor!

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 22:35

Dus in principe kan ik beter een 195 Rambo vliegendeken bestellen ipv de 205 die hij normaal heeft, ik heb nu een Amigo Bug Buster Vamoose maar hij zakt voor het mooie te ver naar achteren.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 22:41

Ik heb gewoon alles in maat 195.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 22:54

Ik heb van de Horseware dekens altijd gewoon de goede maat dus geen maatje kleiner of groter dan anders.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 23:12

ik heb de fly buster een maat kleiner dan mijn gewone dekens

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 23:46

Ik heb de Rambo een maat kleiner en de hals past goed.
Afbeelding

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 07:27

Wesco schreef:
Ik heb de Rambo een maat kleiner en de hals past goed.
[ [url=m/tYGZ3o.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hals heb ik nog niet gepast maar leek zo op het oog heel groot. Op zich niet zo'n ramp. DEze deken zit heel netjes zeg.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 07:29

Jonnekee schreef:
Dus in principe kan ik beter een 195 Rambo vliegendeken bestellen ipv de 205 die hij normaal heeft, ik heb nu een Amigo Bug Buster Vamoose maar hij zakt voor het mooie te ver naar achteren.

Mijn ervaring is dat ze dat idd doen als ze te groot zijn. Ik vind ze dan alsnog te strak aan de voorkant.

Easy_Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 08:23

Ik vind die hals echt te ruim. Als daar een daas invliegt ben je verder van huis.
Ik heb gisteren de Rambo Sweet-itch hoody op gehad. ik heb mijn paard niet zelf binnen gezet maar wat ik begrepen heb zat hij na 12 uur weidegang nog perfect, nauwelijks gezweten en een heel kein schuurplekje van de gespen aan de voorzijde. Maar daar moet ik zometeen even gaan zien hoe ernstig de schuurplek is. Volgens de pensionhoudster niet dramatisch.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 08:35

Maar een daas vliegt daar niet in. Die kan alleen omhoog weg vliegen (vandaar die trechter boven een dazenval). Die zal dus niet snel een tunnel in kruipen. Vliegen kan weer wel, natuurlijk. Maar mijnervaring is, dat dat erg mee valt. Heb een tijdje een vliegenmasker voor een Belg op mijn fjord gebruikt. De oude was kapot en de nieuwe nog niet binnen. Dus dit was beter dan niks. Bij de neus echt veel te wijd. Dus ik was ook bang dat er vliegenonder zouden kruipen. Maar dat is niet gebeurt.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 09:28

Easy_Rider schreef:
Ik vind die hals echt te ruim. Als daar een daas invliegt ben je verder van huis.
Ik heb gisteren de Rambo Sweet-itch hoody op gehad. ik heb mijn paard niet zelf binnen gezet maar wat ik begrepen heb zat hij na 12 uur weidegang nog perfect, nauwelijks gezweten en een heel kein schuurplekje van de gespen aan de voorzijde. Maar daar moet ik zometeen even gaan zien hoe ernstig de schuurplek is. Volgens de pensionhoudster niet dramatisch.

Jij had ook de protector en Bucas gepast toch? Welke heeft de langste hals? De Bucas zal wel niet :')

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 11:14

Arg in wordt gek paardlief krijgt weer een schuurplek bij de schoft van dit deken.. Waarom zijn er geen wug vliegendekens... Zou denk ik de oplossing zijn voor ons.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 11:41

Ik heb ze ook beide gepast.Ik vind de Bucas heel anders qua model met een vaste hals en bijna niet te vergelijken.
Afbeelding

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 11:51

Voor mijn merrie heb ik de Bucas, weinig keus voor dat paard. Mijn andere paard lijkt eigenlijk alles wel te passen, alleen zijn de halzen makkelijk te kort. Vandaar mijn vraag, hij heeft nu de rsih.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 11:53

De hals van de Protector is wel korter dan die van de RSIH

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 12:16

Ik kom ook even binnenvallen :)
Ik heb net de Amigo Mio, Amigo Bug Rug en de Rambo Protector gekocht omdat ik echt niet kon kiezen. De Mio zit echt niet mooi, de Bug Rug redelijk, maar de Rambo zit bij de hals echt ontzettend raar. Als mijn paard zijn hals laat zakken verkreukelt de hals een beetje, zakt tot halverwege de hals van mijn paard en zit dan zo strak dat mijn paard bijna wordt gewurgd. Het zit zo extreem dat ik eigenlijk denk dat dit een productiefout is. Ik ga de deken ook terugsturen, maar omdat ik verder zulke goede verhalen hoor over de Rambo, twijfel ik of ik hem toch nog een keer zal bestellen zodat ik kan kijken of het echt een productiefout is.
Herkennen meerdere mensen dit probleem? Het kan toch eigenlijk niet zo zijn dat de goedkoopste lijn van Horseware beter blijft liggen dan de duurste?
Ik heb overigens een jonge PRE (net 4 jaar) van 1.54 m. Hij is nog niet heel breed.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 12:17

Heb je een foto?

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 12:21

Wesco schreef:
Heb je een foto?

Nee, helaas niet. Ik zal er vandaag even eentje maken.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 12:58

Ik ben ook wel benieuwd naar een foto

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 15:25

Ilka88 schreef:
Ik kom ook even binnenvallen :)
Ik heb net de Amigo Mio, Amigo Bug Rug en de Rambo Protector gekocht omdat ik echt niet kon kiezen. De Mio zit echt niet mooi, de Bug Rug redelijk, maar de Rambo zit bij de hals echt ontzettend raar. Als mijn paard zijn hals laat zakken verkreukelt de hals een beetje, zakt tot halverwege de hals van mijn paard en zit dan zo strak dat mijn paard bijna wordt gewurgd. Het zit zo extreem dat ik eigenlijk denk dat dit een productiefout is. Ik ga de deken ook terugsturen, maar omdat ik verder zulke goede verhalen hoor over de Rambo, twijfel ik of ik hem toch nog een keer zal bestellen zodat ik kan kijken of het echt een productiefout is.
Herkennen meerdere mensen dit probleem? Het kan toch eigenlijk niet zo zijn dat de goedkoopste lijn van Horseware beter blijft liggen dan de duurste?
Ik heb overigens een jonge PRE (net 4 jaar) van 1.54 m. Hij is nog niet heel breed.

Ik vrees dat het geen productiefout is. Ik heb zelf een tank van 1.75 met flink brede hals, best vergelijkbaar met een PRE denk ik. Bij hem trekt de hals tijdens het grazen ook tot halverwege en de onderste sluiting wurgt hem dan ook wel een beetje. Terwijl het staand echt mooi zit, ruimte over bij zn hals. Verder ligt de deken bij hem erg stabiel en gebruik ik de deken sowieso maar enkele uren per dag, dus in mijn situatie acceptabel. Tegenwoordig maak ik de onderste sluiting maar een klein stukje vast waardoor het toch minder knelt en hij prettiger kan grazen. Maar ik vermoed dat dit gewoon komt door zn enorm brede hals, dat vraagt om een andere pasvorm...want bij mn kwpn'er die veel smaller is maar wel dezelfde dekenmaat heeft, gebeurd dit veeeeeel minder. Bij hem is de hals dan weer veel te groot waardoor het niet lekker zit maar dat knellende effect zie ik bij hem weer niet.
Het is zo'n ramp soms he, goede dekens vinden...

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 16:37

Jullie hebben wel verstand van maten bij dekens. Ik heb mijn ook laten vallen op: Amigo Fly Rider vliegendeken. Nu hanteert Amigo maten S, M, L en XL. Ik heb een tuigerruin van 1.67m en normaal dekenmaat 205. Wat is wijsheid om te bestellen? L of XL?