[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 21:52

Ik wil hier ook even mijn vraag stellen.

Ik heb een Shetlander en vanwege de enorme hoeveelheid dazen wil ik een vliegendeken voor haar kopen, liefst nog met hals. Ze is alleen vrij breed, niet te dik gewoon haar bouw. Wie weet een geschikt dekenmerk voor de shetten?
Mijn andere pony heeft een premiere-deken, zelfde ondermaat, maar die is veel te smal voor de shet.
Ze heeft overigens een onderlengte 125.

Alvast bedankt voor het meedenken.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 21:56

salamaleque schreef:
pleiada schreef:
Volgens mij is die aussie best koel..Ik moet zo even kijken maar onder de bucas en de Amigo mio waren ze best bezweet,dus heb de aussie op gedaan en dat ging beter..

Het viel mij echt ontzettend mee gisteren, jammer dat de pasvorm niet optimaal is voor die van mij. Ik heb ook de Amigo mio gehad, daar had hij het verschrikkelijk warm onder. Ik heb nu de Protector besteld hopelijk is deze ook fijn luchtig. Pfft wat een zoektocht naar een goedpassende vliegendeken :(

Ja het viel hier vandaag ook erg mee!Ze was alleen wat warm bij de voering,maar de anderen zweten vandaag ook zonder deken..Dus voor warm weer is hij erg fijn..Had ik eigenlijk niet verwacht gezien de dikte..

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 22:26

__elise__ schreef:

Ik heb een Shetlander en vanwege de enorme hoeveelheid dazen wil ik een vliegendeken voor haar kopen, liefst nog met hals. Ze is alleen vrij breed, niet te dik gewoon haar bouw. Wie weet een geschikt dekenmerk voor de shetten?
Mijn andere pony heeft een premiere-deken, zelfde ondermaat, maar die is veel te smal voor de shet.

Horseware Amigo (petite) heeft fijne vliegendekens.

Debbie00

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 23:35

Zijn er veel mensen met een QHP vliegendeken? Zo als bv onderstaande deken.
http://www.dochorse.nl/qhp-vliegendeken-grijs.html

Ik heb nu een zebra deken met hals. Volgens mij van Primere. Ik vind de deken best dik en mijn merrie heeft een dunne vacht in de zomer bij de borst met het gevolg dat dekens snel schuren.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 00:06

Ik heb eerder gevraagd naar de ervaringen met eczeem dekens in plaats van vliegen dekens. Ondertussen liggen mijn nieuwe dekens erop dus kan ik ook even "adviseren" .

In de winkel met eczeemdekens in mijn handen gestaan,maar alle zonreflecterende exemplaren hiervan moesten over het hoofd worden aangetrokken, iets ik voor mijn moeder icm jong en lastig paard toch niet zo'n succes vond.
Tevens hebben ze bij ej de sweet itch deken, zon reflecterend, zonder over de hals te moeten en leek kwa stof heel fijntjes. Dus oké die ging in tweevoud mee, echt super die 2 paarden.
Gepast thuis, pasvorm leek niet helemaal 100% maar gezien ik de dag erna op vakantie ging en absoluut dekens nodig had toch maar om gelaten.

Dekens zijn nu naar de paarden gevormd en liggen echt super! En nog beter, van de week met de warmte wel warm maar geen zweet! Uurtje zonder deken laten luchten en langzaam stonden ze allebei te zweten...
Jammer dat de buik niet helemaal bedekt is, maar opzich goed genoeg. En de beesten steken er inderdaad niet doorheen.

Easy_Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 07:50

Debbie00 schreef:

Ik heb nu een zebra deken met hals. Volgens mij van Primere. Ik vind de deken best dik en mijn merrie heeft een dunne vacht in de zomer bij de borst met het gevolg dat dekens snel schuren.

ja, ik heb hem van de week gepast. Ik kreeg hem op mijn paard niet passend. De buikflap was veels te kort. En de deken is heel erg statisch. Ik vind hem niet fijn ook omddat de haren van mijn paard door de stof heef kwamen. Vond hem ook vrij klein vallen.

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 08:01

Debbie00 schreef:

Voor ons guppy heb ik destijds een qhp vliegendeken gehad. De deken viel kleiner uit. Maar was verder eigenlijk best fijn in gebruik. Zeker bij een paard met gevoelig huidje.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 09:05

Yontheke schreef:
Ik lees hier veel slechte ervaringen over de Amigo Mio. Ik ben daar net heel erg tevreden van. Heb ze voor mijn beide paarden met heel verschillende bouw aangeschaft en ze liggen op beide als een huis, lekker luchtig en ze blijven er een pak frisser onder dan onder de Bucas BuZz Off. Die hoef ik dan weer nooit meer.

Volgens mij hebben ze wel het een en ander aan de Buzz Off veranderd. Ik heb een tijdje terug een nieuwe gekocht omdat ik gewoon echt niet wist wat ik verder voor dit paard kon kopen en hij valt me echt heel erg mee! Een stuk beter dan de Zebra die ik bijna 4 jaar geleden heb gekocht. Het model wat ik daarvoor had was helemaal een trutding met plastic klipjes en de gaten vielen er zo in.

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 09:10

MoniekV schreef:
__elise__ schreef:

Bedankt voor je reactie, maar €96 vind ik wel wat te gortig voor een deken. Ik was toch wel op zoek naar iets goedkopers.

Easy_Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 10:28

De Bucas zebra big Neck heeft ook van die vervelende plastic sluitingen. Ik kreeg ze haast niet op de ringetjes heen.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 10:55

MoniekV schreef:
__elise__ schreef:

en die zijn juist gericht op de smalle paardjes omdat daar erg weinig voor te vinden is.
Nika valt vrij breed voor die kleintjes.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 13:15

Vandaag de Rambo Protector binnen gekregen. MOrgen heb ik tijd om hem op mijn gemak te passen. Misschien dat ik jullie oog daar nog even voor nodig heb ;) Ik vind het echt lastig. Meerdere keren een deken gepast die in stand wel goed leek te passen. Deken vervolgens in gebruik genomen en na een dag "in beweging" het toch weer net niet of helemaal niet was :( Verder lijk ik ook altijd een deken vies te maken alleen al bij het passen, hoe houden jullie een deken schoon bij het passen??? Zonder dat je daar een deken onder moet leggen want dan kun je alsnog niet zien of een deken past toch?

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 13:29

Wat ik bij het passen nogal eens doe is er een dun laken onder leggen. Zo word de deken niet vies en veranderd de pasvorm ook niet. Vraag anders iemand even een rondje aan de hand te stappen met de deken op terwijl jij kijkt, dan kun je snel drukpunten herkennen.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 13:52

Ik doe er een andere deken onder met passen.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-16 14:40

RianneH schreef:
Voor mensen met deken problemen, hebben jullie de Weatherbeeta ook al eens geprobeerd? Niet echt een lekker prijsje om te proberen alleen..
https://www.divoza.com/nl/weatherbeeta- ... iegendeken
[ Afbeelding ]

Op mijn werk hebben ze weatherbeeta dekens maar enkel de wat smallere paarden liggen die ok, de bredere voor geen meter, sws geen deken om 24/7 op te houden als je het mij vraagt, dan zou ik eerder kiezen voor horseware of bucas.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 15:55

salamaleque schreef:
Vandaag de Rambo Protector binnen gekregen. MOrgen heb ik tijd om hem op mijn gemak te passen. Misschien dat ik jullie oog daar nog even voor nodig heb ;) Ik vind het echt lastig. Meerdere keren een deken gepast die in stand wel goed leek te passen. Deken vervolgens in gebruik genomen en na een dag "in beweging" het toch weer net niet of helemaal niet was :( Verder lijk ik ook altijd een deken vies te maken alleen al bij het passen, hoe houden jullie een deken schoon bij het passen??? Zonder dat je daar een deken onder moet leggen want dan kun je alsnog niet zien of een deken past toch?

Met een dunne zweetdeken of zomerdeken kan het vaak wel hoor. Anders een laken en dan van voor even vastmaken met een veiligheidsspeld.
Wat ik zelf altijd even doe met pasdekens is een rondje stappen aan de hand. Paar plekjes even grazen. Onderweg kijk ik of ie niet scheeftrekt, of strak komt bij de schoft en dan kijk ik of ik hem na afloop zonder plukken of rechtleggen nog steeds lekker en goed vind liggen. Bevalt het niet dan gaat ie terug.

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 16:19

ik heb ook de qhp, idd warm en geen fijne pasvorm, heb nu voor allebei onze jongens die amigo mio genomen, echt super blij mij, omdat de hals mooi ruim is geen problemen met mijn barokke nekken. en mooi droog eronder

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 16:59

Ik zoek vliegen uitrijdekens, maar niet overal zijn onze maten nog beschikbaar.

We hadden er nu 2 met zebra print buiten staan en 2 met zilver kleurig ( wat je al niet meer ziet natuurlijk ) Nu is dat inmiddels 1 zebra en 3 zilver :(

Voor uitrijdeken dacht ik ook aan zebra print, maar een gewone blauwe kan ik makkelijker aan komen bijv.

Ik zou zelf zoveel mogelijk ingepakt zien, maar wij hebben westernzadels. Ik zie bijv dat de deken van ej geen borst heeft bij die met zebra?? Wel bewegingsvrijheid, maar teveel kans voor dazen lijkt me.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 17:58

Veulen84 schreef:
salamaleque schreef:

Met een dunne zweetdeken of zomerdeken kan het vaak wel hoor. Anders een laken en dan van voor even vastmaken met een veiligheidsspeld.
Wat ik zelf altijd even doe met pasdekens is een rondje stappen aan de hand. Paar plekjes even grazen. Onderweg kijk ik of ie niet scheeftrekt, of strak komt bij de schoft en dan kijk ik of ik hem na afloop zonder plukken of rechtleggen nog steeds lekker en goed vind liggen. Bevalt het niet dan gaat ie terug.

Thanks! Vooral dat grazen aan de hand, had ik nog niet aan gedacht :D terwijl dat voor op de wei natuurlijk het belangrijkst is (voor die van mij dan). Voor de mensen met een Rambo Protector, hij zit nog in de verpakking, ik vind het wel een beetje een raar stofje. Valt dit wel mooi soepel en luchtig????

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 17:59

Ik vind de deken minder soepel maar dat komt ook omdat de deken steviger is.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 18:07

Met gebruik en een keertje wassen wordt de stof wel soepeler vind ik.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 18:46

salamaleque schreef:
Thanks! Vooral dat grazen aan de hand, had ik nog niet aan gedacht :D terwijl dat voor op de wei natuurlijk het belangrijkst is (voor die van mij dan). Voor de mensen met een Rambo Protector, hij zit nog in de verpakking, ik vind het wel een beetje een raar stofje. Valt dit wel mooi soepel en luchtig????

Op stal ook wel :) Heb een paard met een heel hoge en lange schoft. Als ze d'r hoofd normaal heeft ligt het vaak prima. Maar dan laat ze d'r hoofd zakken |(

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 21:00

Dit is op 'm op mijn merrie, vind de stevige stof wel fijn want ze heeft er al mee langs het hout geschuurd maar is nog helemaal heel. Zoals je ziet is die hals echt huge haha. Ligt niet ideaal maar een maatje kleiner wordt echt weer te krap op haar schouders. Ik vind de buikflap wel echt super fijn, veel fijner dan die rare zakjes van Bucas :+
Afbeelding

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 12:37

Wat vinden jullie van de maat? Stof is nog erg stug en tijdens het wandelen schoof de deken wat, waarschijnlijk door de gladde deken die ik er onder had tijdens het passen.

Afbeelding

Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 13:47

ik vind hem mooi zitten zo