[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Easy_Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 13:14

Er zit veel verschil in polyester en polyester. Mijn ervaring is dat die goedkopere dekens gewoon niet ademen. En de mazen/gaatjes zitten te dicht op elkaar. Ik had gisteren een QHP op van 70 euro maar die is enkel gepast, harstikke statisch, het knetterde toen ik hem afdeed enn was veel te warm.
Laatst bijgewerkt door Easy_Rider op 20-07-16 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

RianneH

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 13:16

Mijn zwarte staat nog wel onder de deken (bucas) en die kan ook niet af met de zon en de dazen. De voorsluiting is wel altijd een zweetregio omdat het extra gewatteerd is. Deze extreme temperaturen vind ik maar niets..

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 14:40

Paarden hier onder de rambo zeiknat en schuim erop, onder de goedkopere soepele QHP wel gewoon droog....

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 14:58

Ik wil best een duurdere deken kopen, maar ook al geprobeerd en past niet.
Overigens knetterde deze deken absoluut niet en voelde gewoon koel en droog aan.
Ze zal sowieso zweten met dit weer. 30-35 graden is gewoon heet.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 15:06

Is ook zo. Moet wel zeggen dat alleen mijn Belg zweet. Maakt niet uit of hij wel of geen deken om heeft. De rest is gewoon droog.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 16:06

Easy_Rider schreef:
Er zit veel verschil in polyester en polyester. Mijn ervaring is dat die goedkopere dekens gewoon niet ademen. En de mazen/gaatjes zitten te dicht op elkaar. Ik had gisteren een QHP op van 70 euro maar die is enkel gepast, harstikke statisch, het knetterde toen ik hem afdeed enn was veel te warm.

Brrr verschrikkelijk, er is inderdaad wel verschil tussen, zo vond ik bijv. de Amigo Mio een verschrikkelijk ding. Leek heel dun alleen mijn paard had het altijd erg warm met die deken. Vandaag de AUssie allrounder op gehad. Ik ben niet zo heel tevreden over de pasvorm (te krap op de borst en te hoog gesloten) maar op wat vochtig op de borst na was hij lekker koel. Normaal staat hij ook ah begin van de middag al voor het hek en nu stond hij nog helemaal achteraan in de wei. Hij vond het wel prima zo.

Easy_Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 16:08

Ik heb nu dus helemaal geen deken op. Spuit mijn paard wel in en gelukkig voor haar is ze wit. Dus heeft ze het minder warm dan een bruin paard. Maar ik ben nog steeds op zoek naar een goede deken.
Iemand ervaring met de Bucas sweet ich hoody?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 16:42

Hier dus ook geen deken op. Flink insprayen.
Er staan 2 dazenvallen. Wel heeft ze kap met neusje op, roze neusje.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 16:46

Is dat de nieuwe naam voor de Buzz Off? Die heeft mijn paard nu op. Tot vorig jaar beviel die niet zo goed, maar nu ze meer op gewicht is past de buikflap zonder schuren en bevalt ie goed.

Easy_Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 18:04

Ik bedoel de Rambo sweet itch hoody deken!

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 07:58

salamaleque schreef:
Easy_Rider schreef:

Brrr verschrikkelijk, er is inderdaad wel verschil tussen, zo vond ik bijv. de Amigo Mio een verschrikkelijk ding. Leek heel dun alleen mijn paard had het altijd erg warm met die deken. Vandaag de AUssie allrounder op gehad. Ik ben niet zo heel tevreden over de pasvorm (te krap op de borst en te hoog gesloten) maar op wat vochtig op de borst na was hij lekker koel. Normaal staat hij ook ah begin van de middag al voor het hek en nu stond hij nog helemaal achteraan in de wei. Hij vond het wel prima zo.

De Aussie toch maar verkocht en de Protector besteld hopelijk zit deze wel wat minder krap op de borst. Iig vind ik de v-sluiting van de Rambo dekens een stuk fijner dan de rechte. Ik heb hem wel een maat kleiner besteld.

Easy_Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 08:29

Vandaag komt de Rambo binnen, de protector paste niet maar deze sweet itch hoody hopelijk wel. We zullen het zien.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 12:00

Easy_Rider schreef:
Vandaag komt de Rambo binnen, de protector paste niet maar deze sweet itch hoody hopelijk wel. We zullen het zien.

Succes! Hopelijk bevalt de rsih beter. Ik hoop dat de Protector voor mij ook morgen of overmorgen binnenkomt. Ik ben benieuwd of hij past, omruilen voor een andere maat wordt anders nog een uitdaging. Veel al uitverkocht of lange levertijd.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 12:18

Heb mijn paard nu onder een Rambo protector staan, niets paste dit ligt het beste. Hals is wel te groot maar goed, dat waait dan lekker door zullen we maar zeggen xD. Heb m in dezelfde maat als m'n Rambo wug dus wat dat betreft vind ik m niet groter vallen.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 12:27

Ik heb de Rambo protector wel een maat kleiner genomen.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 12:30

Kasmir schreef:
Heb mijn paard nu onder een Rambo protector staan, niets paste dit ligt het beste. Hals is wel te groot maar goed, dat waait dan lekker door zullen we maar zeggen xD. Heb m in dezelfde maat als m'n Rambo wug dus wat dat betreft vind ik m niet groter vallen.

Alle dekens trekken zo naar achteren. De Aussie die ik had deed dat niet maar die vond ik te strak op de borst. de Rambo dekens passen mijn paard goed behalve de Wug. Ik ben benieuwd.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 13:00

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 14:05

Ik heb de Rambo fly buster een maat kleiner dan normaal en die past goed qua maat, alleen de halsopening voegt voor mijn paard niet mooi naar zijn hals/schouders.
Vandaag heb ik de sweet itch gepast, gewoon in zijn eigen maat en die ligt heel mooi, sluit ook mooier aan bij de schouders/hals.
Enige jammere en eigenlijk rare is dat daar weer geen buikflap aan zit terwijl dat aan de fly buster wel zit... :?

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 14:59

salamaleque schreef:
Alle dekens trekken zo naar achteren. De Aussie die ik had deed dat niet maar die vond ik te strak op de borst. de Rambo dekens passen mijn paard goed behalve de Wug. Ik ben benieuwd.

Ik heb hetzelfde probleem, ze heeft een vrij lange vlakke schoft waar alles omheen trekt.. Ook de Protector ligt niet zo goed als bijvoorbeeld haar winterdeken (wug) maar dat is denk ik ook gewoon de ellende van een vliegendeken. Door de vacht kan dat deken wel naar achteren schuiven maar niet naar voren (tegen de haar richting in). M'n winterdekens glijden zowel naar achteren als naar voren waardoor ze veel stabieler/prettiger blijven liggen.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 16:53

Gisteren had mijn paard de Aussie op en was licht bezweet op de borst toen ik hem rond 14 uur binnenhaalde. Vandaag minder warm en lekker windje dus zonder vliegendeken op de wei. Toen ik hem rond 14 uur weer binnenhaalde was hij veel warmer / meer bezweet dan gisteren. Zou een goede uv-werende deken dan toch echt helpen?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 16:56

Volgens mij is die aussie best koel..Ik moet zo even kijken maar onder de bucas en de Amigo mio waren ze best bezweet,dus heb de aussie op gedaan en dat ging beter..

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 17:42

pleiada schreef:
Volgens mij is die aussie best koel..Ik moet zo even kijken maar onder de bucas en de Amigo mio waren ze best bezweet,dus heb de aussie op gedaan en dat ging beter..

Het viel mij echt ontzettend mee gisteren, jammer dat de pasvorm niet optimaal is voor die van mij. Ik heb ook de Amigo mio gehad, daar had hij het verschrikkelijk warm onder. Ik heb nu de Protector besteld hopelijk is deze ook fijn luchtig. Pfft wat een zoektocht naar een goedpassende vliegendeken :(

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 17:53

Ik lees hier veel slechte ervaringen over de Amigo Mio. Ik ben daar net heel erg tevreden van. Heb ze voor mijn beide paarden met heel verschillende bouw aangeschaft en ze liggen op beide als een huis, lekker luchtig en ze blijven er een pak frisser onder dan onder de Bucas BuZz Off. Die hoef ik dan weer nooit meer.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 18:18

Ik heb ook alleen maar goede ervaringen met de amigo mio. Ligt super fijn en ze blijft er heel cool onder!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 18:18

Ik heb de protector. Eigenlijk te lang voor mijn paard, maar hij krijgt geen plekken oid dus we laten het hier voorlopig bij