[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 10:28

Toch vind ik de maten van Rambo wel erg groot vallen. Deze heeft maat 185 van deken en is 1.65 (korte rug) maat 185 van vliegendeken ligt echt niet mooi:
Afbeelding
Afbeelding
Deken trekt naar achteren, ook omdat ze denk ik geen schouders/brede boeg heeft

Mijn andere paard van 1.65 heeft dekenmaat 195, normaal 198 van Rambo maar dekenmaat 190 (6.3) ligt op haar ook iets te groot:
Afbeelding
Afbeelding
Resultaat is dat ze schuurplekken krijgt op de schouders
Ik doe haar de 183 op, die ligt ene stuk mooier:
Afbeelding
Afbeelding
Sluiting bij de borst zit zo ook veel mooier waardoor de deken niet naar achteren op de schouder trekt.
Dus voor een paard met normaal 198 maat 183 van vliegendeken? Is dat ook jullie ervaring? De 190 verkoop ik wel, en zal dan voor het andere paard een 175 op de kop moeten tikken....
Denk dat paarden met brede schouders geen probleem hebben met de maatvoering.

pleiada

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 12:10

Ik had ook een 185 en vond hem ook zo groot vallen..Heb de ruglengte opgemeten en die was 145 ipv 135..Wel vreemd eigenlijk :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 12:12

Ik vind ze helemaal niet groot vallen eigenlijk... mijn paard heeft winterdekens van amigo en rambo allen maat 198 en ook de rambo eczeemdeken en vliegndeken passen perfect in 198.

Bijrijdfjord van 1,55 past ook zowel de amigo winterdekens als de rambo vliegendekens allen in 190.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 12:32

Ik heb ook een maat kleiner genomen bij de Rambo Protector.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 16:54

Hier viel de Rambo ook groter uit ( vliegendeken)

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 18:01

Ik heb ook gewoon altijd maat 198 van Rambo en dat past altijd netjes.

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 18:22

Ik heb van de rambo protector ook dezelfde maat als van de duo. Beide maat 6.0, 183 dus voor een E-pony van 1.57.. wel is ze wat breder in de borst

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 19:27

CK88 schreef:
Toch vind ik de maten van Rambo wel erg groot vallen. Deze heeft maat 185 van deken en is 1.65 (korte rug) maat 185 van vliegendeken ligt echt niet mooi:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Deken trekt naar achteren, ook omdat ze denk ik geen schouders/brede boeg heeft

Mijn paard heeft dit ook en ik neem altijd al mijn dekens in aan de voorkant. Ik maak een soort van plooi aan beide kanten in de halsbies. Naai het vast met pektouw en mijn vlechtdraad en het zit als een huis.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 19:30

Ik heb nog nooit een eczeemdeken in mijn handen gehad, maar ik vraag me af of deze te gebruiken is in plaats van een vliegendeken. Het is mij in 4 zomers nog niet gelukt een goed passende vliegendeken te vinden en ik heb haast alle dekens (van goedkoop tot duur) wel geprobeerd. Het probleem is dat mijn paard een heel gevoelig huidje heeft en in no time kale schouders heeft en als ik haar daarmee door laat lopen, schuurt dat tot bloedens toe open. Ik kwam nu zo'n elastische eczeemdeken tegen en wellicht dat dat wel een goede oplossing is. Of schuren deze dekens evengoed op de bewegende welen als de schouders? Iemand ervaring?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 23:19

ik heb de rambo vliegendekens ook een maat kleiner op 't moment en die lijken goed te zitten...

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 23:34

Misschien dat de nieuwe versies van de Rambo anders vallen..maar hier ook zeker niet groter nodig..maar ik heb ze al 3 jaar

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 12:37

Misschien weet iemand hier antwoord op mijn vragen :)
Mijn pony krijgt heel snel plekken van vliegendekens, ze zakken naar achter op haar schoft en geven daar plekken, of geven plekken onder haar halsinzet, zelfs boven haar heupen krijgt ze plekjes van de "ruwe" stof...
Nu overweeg ik om in plaats van een vliegendeken een exceemdeken op te gooien, iemand daar ervaring mee? ik zag bij EJ uv werende exceemdekens, die lijken mij ook niet zo heel warm te worden? of zweten ze er toch nog wel onder?

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 23:18

Hoi hoi. Kon het zo snel niet terug vinden. De amigo mio. Ik heb nu de bronze versie met rode band.
De nieuwe zilver met blauwe band. Valt die net zo soepel? Of is die van stugger materiaal?

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 06:11

smurffie schreef:
Mijn pony krijgt heel snel plekken van vliegendekens, ze zakken naar achter op haar schoft en geven daar plekken, of geven plekken onder haar halsinzet, zelfs boven haar heupen krijgt ze plekjes van de "ruwe" stof...
Nu overweeg ik om in plaats van een vliegendeken een exceemdeken op te gooien, iemand daar ervaring mee? ik zag bij EJ uv werende exceemdekens, die lijken mij ook niet zo heel warm te worden? of zweten ze er toch nog wel onder?

Meestal zijn de exceemdekens donkerbruin (sowieso al een warmere kleur)..de stof is echter heel soepel en ik heb er igg nog nooit geen schuurplekken van gezien..

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 19:08

Weet iemand hoe de Rambo Protector ligt? Veel vliegendekens trekken naar achteren en trekken dan op de borst. Hoe zit dat met de Rambo Protector? Blijft deze netjes liggen, zonder van voren te gaan trekken?

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 19:14

igor001 schreef:
Weet iemand hoe de Rambo Protector ligt? Veel vliegendekens trekken naar achteren en trekken dan op de borst. Hoe zit dat met de Rambo Protector? Blijft deze netjes liggen, zonder van voren te gaan trekken?

Ik vind het een fijne deken en blijft ook netjes liggen

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 19:15

Bij mij trok de Rambo protector ook naar achter.. Na heel veel dekens passen ga ik nu voor een eczeem deken..

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 19:31

smurffie schreef:

Qua eczeem deken hangt het erg van het model van je paard in combinatie met het merk& model deken af. Voor onze dames met zeer gevoelig huidje zijn de dekens etc. van Snuggy hoods geniaal! Ik heb van alles geprobeerd, en Bucas, fedimax en Ir lagen het beste op onze breedgebouwde dames. Ook ee Qhp comfort eczeem deken geprobeerd, beviel eigenlijk best goed. Geen schuurplekken in elk geval. Die deken viel alleen wat kleiner uit, en warm boven de 25 graden. De Snuggy is na een jaar& wasbeurt als nieuw. Klittenband is ook nog picobello, en niks geen manen kwijt. Dit terwijl ze er langere tijd 24/7 mee rondlopen. Wij hebben de beige uitvoering, valt qua warmte erg mee. En bij regen zo weer droog, net als een gewone vliegendeken. Oh en beter sloop bestendig, tenminste de Qhp was van beduidend makkelijker " te verbouwen" stof aldus onze vos.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 19:50

pol1 schreef:
smurffie schreef:

Meestal zijn de exceemdekens donkerbruin (sowieso al een warmere kleur)..de stof is echter heel soepel en ik heb er igg nog nooit geen schuurplekken van gezien..

Ik heb vandaag een 'goedkope' blauwe eczeemdeken gekocht en heb een Snuggyhood besteld (bij Atorka, die zijn sinds deze week dealer!). De deken ligt echt heel fijn, ik kan me niet voorstellen dat mijn prinses op de erwt hier schuurplekken van krijgt. Ik hoop wel dat hij even mee gaat, erg stevig lijkt de stof niet.

Easy_Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 14:27

Mrijn schreef:
Ik heb nog nooit een eczeemdeken in mijn handen gehad, maar ik vraag me af of deze te gebruiken is in plaats van een vliegendeken. Het is mij in 4 zomers nog niet gelukt een goed passende vliegendeken te vinden en ik heb haast alle dekens (van goedkoop tot duur) wel geprobeerd. Het probleem is dat mijn paard een heel gevoelig huidje heeft en in no time kale schouders heeft en als ik haar daarmee door laat lopen, schuurt dat tot bloedens toe open. Ik kwam nu zo'n elastische eczeemdeken tegen en wellicht dat dat wel een goede oplossing is. Of schuren deze dekens evengoed op de bewegende welen als de schouders? Iemand ervaring?

Wat herkenbaar.
Ik ben ook nog steeds op zoektocht maar zowel de Rambo Protector als de Bucas sweet ich Zebra full Neck krijg ik niet goed passend op mijn paard.
Ze trekken of op de schouders. En ook mijn paard heeft last van een gevoelig huidje.
De exceemdekens zijn wel veel warmer dan een gewone vliegendeken en ik heb eens naar de Snuggyhood gekeken maar ook die trekt op de schouders.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 15:02

Afbeelding

Hoe vinden jullie deze liggen? Ik neig naar maatje groter..?

Easy_Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 16:05

Nee, niet groter nemen hoor.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 16:31

Zit de band om de hals niet te strak? Of te ver richting d'r schoft?

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 09:29

Iemand hier nog ideeen voor merken vliegendekens die evt passen?

Heb een tinkerkruising, redelijk brede borstpartij.

Heeft regen en winterdekens van Pagony, maat 185. Passen perfect. Niet schuren of wat ook.
Vliegendeken van pagony, trekt naar achteren en schuurt zn schouders
Heb laatst een rambo gepast van een vriendin (wel maat 183) die lag in principe heel erg mooi. Maar trok strak op zn schouders.
Zou rambo een maat groter (das dan 190 dacht ik?) Een optie zijn?
Iemand nog ideeen?
Heb geloof ik ook een HH geprobeerd en een sectolin. Zaten ook niet goed. Wil eigk geen fortuin uitgeven aan dekens die niet passen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:43

Dott schreef:
Iemand hier nog ideeen voor merken vliegendekens die evt passen?

Heb een tinkerkruising, redelijk brede borstpartij.

Heeft regen en winterdekens van Pagony, maat 185. Passen perfect. Niet schuren of wat ook.
Vliegendeken van pagony, trekt naar achteren en schuurt zn schouders
Heb laatst een rambo gepast van een vriendin (wel maat 183) die lag in principe heel erg mooi. Maar trok strak op zn schouders.
Zou rambo een maat groter (das dan 190 dacht ik?) Een optie zijn?
Iemand nog ideeen?
Heb geloof ik ook een HH geprobeerd en een sectolin. Zaten ook niet goed. Wil eigk geen fortuin uitgeven aan dekens die niet passen.

Ik heb die van Epple Jack op mij fjord. Die is ook breed. Wel degene nemen met loopsplitten en ik heb voor mijn fjord een 195. En volgens mij heeft zij normaal ook 185. Dus zou wel een maatje groter nemen.