Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Caily schreef:Maar alsnog 's nachts maar 2 - 5 graden, het mistte ook hier toen ik weg ging bij stal, moest me echt inhouden niet alsnog om te draaien om haar dr dekentje op te gaan doen. Ik kan ivm onregelmatig werken gewoon geen twee keer per dag, best balen, van het weekend was ik vrij en toen ging het heerlijk. Maar morgen bijvoorbeeld werken 15u - 22u, als ik dan 10km moet fietsen naar stal (13km vanaf werk), is dat geen doen. Dus dan maar misschien even wat koud, dat kan ze naar mijn idee beter oplossen dan te warm. Ik denk dat ze onder dr regendeken alsnog zou gaan zweten, die heb ik echt voor zacht weer met langdurig regen omdat ze snel waterkoud is, voor de rest gebruik ik hem niet zo snel.
Nikass schreef:Caily schreef:Maar alsnog 's nachts maar 2 - 5 graden, het mistte ook hier toen ik weg ging bij stal, moest me echt inhouden niet alsnog om te draaien om haar dr dekentje op te gaan doen. Ik kan ivm onregelmatig werken gewoon geen twee keer per dag, best balen, van het weekend was ik vrij en toen ging het heerlijk. Maar morgen bijvoorbeeld werken 15u - 22u, als ik dan 10km moet fietsen naar stal (13km vanaf werk), is dat geen doen. Dus dan maar misschien even wat koud, dat kan ze naar mijn idee beter oplossen dan te warm. Ik denk dat ze onder dr regendeken alsnog zou gaan zweten, die heb ik echt voor zacht weer met langdurig regen omdat ze snel waterkoud is, voor de rest gebruik ik hem niet zo snel.
Dat is grappig, mijn paardje kan beter tegen te warm. Die staat echt nooit te zweten onder een deken. Ze heeft nu nog haar 300 grams winterdeken op. Dit weekend overdag wel af maar snachts is het nog behoorlijk koud. Ze heeft ook al bijna geen wintervacht meer, dus het is net alsof ik dan twee dekens afdoe... vind die overgang een beetje te groot.
Nies_ schreef:Veulen84 schreef:Zijn er hier mensen die in de zomer (zeg boven de 18/19 graden) bij regen toch een ongevoerde regendeken gebruiken?
Bucas SunshowerStaat ie nu trouwens ook dag en nacht mee. Vind het zelf 's nachts koud, maar paard blijkbaar niet. Al denk ik dat ik morgen toch gewoon de smartex rain er op leg. Dan rij ik wel 2x om te kijken of dat niet te warm is.
manonutjuh schreef:Hier bloot, gedeeltelijk geschoren.
Overdag buiten en snachts op stal, 11 graden in stal dus moet wel zonder kunnen. Smorgens vroeg gaan ze met hooi naar buiten dus dan houdt ze zich wel warm. Eind van de week de smartex rain weer op denk ik.
Over die sunshower, is die ook goed waterdicht? Ik hoor toch vaak dat ie lekt?
xChantal94 schreef:Ik zit te twijfelen.. Ik zou morgen om 8.15 u het deken van mijn paard af kunnen doen en savonds tegen 8u weer erop. Hij is in oktober geschoren geweest maar vrij goed kaal gebleven nog steeds. Maar gezien hij morgen volle zon aangeeft bij 16 graden.. Zou dit gewoon kunnen van zo vroeg tot 'laat'? Omdat het dan nog best koud is in de ochtend en mijn paard heeft niet veel spek op zijn lijf ivm een hartafwijking.
xChantal94 schreef:Hij krijgt 3x dgs hooi maar in de ochtend al vrij vroeg en tegen half 9 is er dan ook een groot deel al op. En ik voer enkel in de avond dus over ochtend/middag ga ik niet.. Ik slaap er nog een nachtje over en anders moet meneer gewoon nog even wachten tot het in de ochtend/avond niet zo koud meer is
.
Elinexx schreef:Heb mn fries nu zonder dekens staan want die stond deze week nat onder de 0 grams, nu zag ik al meteen dat er muggen op dr af kwamen dus heb gister een vliegendeken gehaald.
Heeft er een van jullie al een vliegendeken opliggen? ik twijfel of ik m al op moet doen