[INFO] Alle vragen over dekens? #02

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jane2

Re: [Centraal]Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:27

Gisteren stond mijn tinkertje helemaal nat onder de 0gr regendeken. Heb het er maar afgelaten. Heb nog wel getwijfeld of ik er niet voor de nacht eentje op ging leggen, maar hij heeft echte lange tinker haren hahaaa zelfs met een winterdeken. Dus die kan wel zonder. Hij staat 's nachts wel binnen en gaat nu 's morgens als het wat kouder is later naar buiten.

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:48

Mijn haflinger staat nog steeds onder de zomerdeken.
Gisteren op de wei gehad van 17.00 tot 18.30 zonder deken, haalde haar koud van de wei af. Volgende keer blijft dekentje dan op.
Volgende week melden ze weer ander weer, dan even goed in de gaten houden anders gaat de 150grams weer op.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:55

Caily schreef:
Maar alsnog 's nachts maar 2 - 5 graden, het mistte ook hier toen ik weg ging bij stal, moest me echt inhouden niet alsnog om te draaien om haar dr dekentje op te gaan doen. Ik kan ivm onregelmatig werken gewoon geen twee keer per dag, best balen, van het weekend was ik vrij en toen ging het heerlijk. Maar morgen bijvoorbeeld werken 15u - 22u, als ik dan 10km moet fietsen naar stal (13km vanaf werk), is dat geen doen. Dus dan maar misschien even wat koud, dat kan ze naar mijn idee beter oplossen dan te warm. Ik denk dat ze onder dr regendeken alsnog zou gaan zweten, die heb ik echt voor zacht weer met langdurig regen omdat ze snel waterkoud is, voor de rest gebruik ik hem niet zo snel.

Dat is grappig, mijn paardje kan beter tegen te warm. Die staat echt nooit te zweten onder een deken. Ze heeft nu nog haar 300 grams winterdeken op. Dit weekend overdag wel af maar snachts is het nog behoorlijk koud. Ze heeft ook al bijna geen wintervacht meer, dus het is net alsof ik dan twee dekens afdoe... vind die overgang een beetje te groot.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 21:28

Wat gaat het weer ons brengen bokkers?

Vandaag was voorspeld 15 graden met zon, het was koud!

Morgen, wordt ook 15 graden met zon voorspeld. Gaat het echt doorkomen? Hoofddorp.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 21:32

Het bleef hier ook fris vandaag, dekens zijn niet af gegaan.

heb de ongevoerde regendeken er op gehouden, morgen maar weer kijken wat het weer brengt

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 21:40

Hier bloot, gedeeltelijk geschoren.
Overdag buiten en snachts op stal, 11 graden in stal dus moet wel zonder kunnen. Smorgens vroeg gaan ze met hooi naar buiten dus dan houdt ze zich wel warm. Eind van de week de smartex rain weer op denk ik.
Over die sunshower, is die ook goed waterdicht? Ik hoor toch vaak dat ie lekt?

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 22:09

Nikass schreef:
Caily schreef:
Maar alsnog 's nachts maar 2 - 5 graden, het mistte ook hier toen ik weg ging bij stal, moest me echt inhouden niet alsnog om te draaien om haar dr dekentje op te gaan doen. Ik kan ivm onregelmatig werken gewoon geen twee keer per dag, best balen, van het weekend was ik vrij en toen ging het heerlijk. Maar morgen bijvoorbeeld werken 15u - 22u, als ik dan 10km moet fietsen naar stal (13km vanaf werk), is dat geen doen. Dus dan maar misschien even wat koud, dat kan ze naar mijn idee beter oplossen dan te warm. Ik denk dat ze onder dr regendeken alsnog zou gaan zweten, die heb ik echt voor zacht weer met langdurig regen omdat ze snel waterkoud is, voor de rest gebruik ik hem niet zo snel.

Dat is grappig, mijn paardje kan beter tegen te warm. Die staat echt nooit te zweten onder een deken. Ze heeft nu nog haar 300 grams winterdeken op. Dit weekend overdag wel af maar snachts is het nog behoorlijk koud. Ze heeft ook al bijna geen wintervacht meer, dus het is net alsof ik dan twee dekens afdoe... vind die overgang een beetje te groot.

hier hetzelfde verhaal.

als hij nat zou worden of zelf maar iets klam legde ik wel minder op.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 00:52

Nies_ schreef:
Veulen84 schreef:
Zijn er hier mensen die in de zomer (zeg boven de 18/19 graden) bij regen toch een ongevoerde regendeken gebruiken?

Bucas Sunshower :j Staat ie nu trouwens ook dag en nacht mee. Vind het zelf 's nachts koud, maar paard blijkbaar niet. Al denk ik dat ik morgen toch gewoon de smartex rain er op leg. Dan rij ik wel 2x om te kijken of dat niet te warm is.

Dat vind ik een mooie deken. Maar erg aan de prijs en ik vind hem ook wat dun ogen?
Ik zoek meer iets om te voorkomen dat ze van de zomer (stel dat we zo'n zomer krijgen als vorig jaar), als het gaat regenen echt goed droog blijft. Vorig jaar was ze regelmatig na zo'n regenbui echt stijf.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 07:57

Ik had bij mijn merrie ook de sunshower er op liggen rond die temp, andere dekens vind ik dan al gauw te broeierig als het zonnetje even door komt

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 10:36

Toen ik gisteravond naar huis wilde vertrekken op stal, was het nog 10 graden. Heb de deken er dan maar af gelaten, Figo is overgelukkig dat hij zich weer helemaal smerig kan maken :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 10:38

Ik fiets er zo heen, lekker de dekens af gooien.

Vinden ze heerlijk, en ik ben blij, want dan gaan ze lekker rollen en elkaar kriebelen en vliegen de haren er af :).

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 11:48

Mijn paard staat sinds gisteren zonder deken,hij had het er erg warm onder en aangezien hij er een hekel aan heeft heb ik hem maar afgedaan. :D

En als ik zie hoe hij er `s avonds uit ziet denk ik dat hij het helemaal niet erg vind.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 15:10

manonutjuh schreef:
Hier bloot, gedeeltelijk geschoren.
Overdag buiten en snachts op stal, 11 graden in stal dus moet wel zonder kunnen. Smorgens vroeg gaan ze met hooi naar buiten dus dan houdt ze zich wel warm. Eind van de week de smartex rain weer op denk ik.
Over die sunshower, is die ook goed waterdicht? Ik hoor toch vaak dat ie lekt?

Hij is minder waterdicht dan de rain. Normale buien houdt ie vol, maar die echte hoosbuien niet, dan lekt ie door.

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 19:15

vraagje;

de mijne stond eerst met 350 ongeschoren toen het heel mooi weer werd de deken gewoon afgelaten. nu nog steeds. snachts op stal krijgt hij wel staldeken op van ongeveer 150.
wat vinden jullie? overdag nog dekentje op en zo ja hoeveel grams, of gewoon aflaten?
zelf doe ik toch liever nog iets op omdat het nog best fris is maar mn vader doet er moeilijk over haha.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 19:21

Ik zit te twijfelen.. Ik zou morgen om 8.15 u het deken van mijn paard af kunnen doen en savonds tegen 8u weer erop. Hij is in oktober geschoren geweest maar vrij goed kaal gebleven nog steeds. Maar gezien hij morgen volle zon aangeeft bij 16 graden.. Zou dit gewoon kunnen van zo vroeg tot 'laat'? Omdat het dan nog best koud is in de ochtend en mijn paard heeft niet veel spek op zijn lijf ivm een hartafwijking.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 19:39

het was hier best warm vandaag en vollop zon, lekker de dekens er af!

doe vanavond de ongevoerde weer op, en morgen loop van de ochtend er af als er iemand op stal is die dat kan doen...

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:54

Mijn half geschoren (hals, borst en deel schouder) staat momenteel bloot. Vanmorgen trof ik haar met een goede temperatuur aan in stal. Na het rijden rond een uur of 11 buiten gezet en toen was het bijna 18 graden (Eindhoven) Dit weekend schijnt het iets frisser te worden met kans op regen, dan gaat er wel een 0 grams op om haar in ieder geval droog te houden.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 21:09

xChantal94 schreef:
Ik zit te twijfelen.. Ik zou morgen om 8.15 u het deken van mijn paard af kunnen doen en savonds tegen 8u weer erop. Hij is in oktober geschoren geweest maar vrij goed kaal gebleven nog steeds. Maar gezien hij morgen volle zon aangeeft bij 16 graden.. Zou dit gewoon kunnen van zo vroeg tot 'laat'? Omdat het dan nog best koud is in de ochtend en mijn paard heeft niet veel spek op zijn lijf ivm een hartafwijking.

Heeft hij hooi te eten? Dan zou ik dat wel aandurven hoor!

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 21:21

Halverwege de ochtend van 80 naar 0gram gezet, maar tegen twee uur lekker bloot gezet. Zeven uur weer onder een gevoerde regen deken voor de nacht.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 22:46

Hij krijgt 3x dgs hooi maar in de ochtend al vrij vroeg en tegen half 9 is er dan ook een groot deel al op. En ik voer enkel in de avond dus over ochtend/middag ga ik niet. :P . Ik slaap er nog een nachtje over en anders moet meneer gewoon nog even wachten tot het in de ochtend/avond niet zo koud meer is :D .

Jientis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 23:19

xChantal94 schreef:
Hij krijgt 3x dgs hooi maar in de ochtend al vrij vroeg en tegen half 9 is er dan ook een groot deel al op. En ik voer enkel in de avond dus over ochtend/middag ga ik niet. :P . Ik slaap er nog een nachtje over en anders moet meneer gewoon nog even wachten tot het in de ochtend/avond niet zo koud meer is :D .

Ik had die van mij eergisteren zonder deken gezet van 8 tot 18u en hij voelde echt koud aan.
Ik heb hem vandaag dan met een 50 gram laten staan maar rond de middag was het warm en was hij aan het zweten volgens de stalman. Die heeft zijn deken dan afgenomen.
Moeilijk he?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 23:28

Het was vandaag ook een stuk warmer dan gisteren.
Gisteren hebben wij de dekens ook op gelaten, en vandaag weer af gedaan toen het warm werd.
Vanavond om 9 uur heb ik ze er weer op gedaan.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 23:34

Mijn paard staat de afgelopen 3 dagen overdag zonder deken buiten. Hij is geschoren en is nog poepie kaal. 's Nachts staat hij met een 0gr regendeken. Hij heeft een vrij warme stal.

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 23:48

Heb mn fries nu zonder dekens staan want die stond deze week nat onder de 0 grams, nu zag ik al meteen dat er muggen op dr af kwamen dus heb gister een vliegendeken gehaald.
Heeft er een van jullie al een vliegendeken opliggen? ik twijfel of ik m al op moet doen

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 08:13

Elinexx schreef:
Heb mn fries nu zonder dekens staan want die stond deze week nat onder de 0 grams, nu zag ik al meteen dat er muggen op dr af kwamen dus heb gister een vliegendeken gehaald.
Heeft er een van jullie al een vliegendeken opliggen? ik twijfel of ik m al op moet doen

Als jouw paard er al last van heeft zou ik 'm op leggen.
In sommige gebieden kunnen soms hardnekkiger zijn terwijl op andere plekken nog niks aan de hand is.