Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Naomi_unique schreef:Mijne stond vandaag te zweten onder har nulgramsdeken! Ik heb hem toch maar opgelaten, want ze staat in een buitenbox, en 's nachts is het best koud.. Jammergenoeg heb ik niet de tijd om de dekens (voor schooltijd) te wisselen.
corina schreef:Bij mij is het 1 x de deken erop dan blijft de deken erop!
Ik kan me echt niet voorstellen dat het steeds gezond is om de ene keer de deken erop te leggen en de andere dag erweer vanaf.
Hoeveel mensen worden er ook wel niet ziek omdat ze het zonnetje zien schijnen en dan zonder jas rond gaan lopen.
Volgens mij regelt een paard dat prima zelf. Kan me voorstellen dat je een wedstrijdpaard kort in het haar wilt hebben, maar of dit nou gezond is... Het paard moet zich juist iedere keer aanpassen aan de nieuwe situatie. Snoevie schreef:ik vind het niet zo raar,met die gekke wisselende temperaturen hier in NL.
een paard wat je zowieso de hele winter zonder deken laat kan t idd goed zelf regelen.
Naomi_unique schreef:Mijne stond vandaag te zweten onder har nulgramsdeken!
Ik doe die van mij haar deken af 's morgens en 's avonds gaat het er weer op.Snoevie schreef:tamaramt,een paard wat gewend is zonder deken te staan,regelt het zelf prima.
dacht je dat ze vroeger in de natuur dekens hadden?
het komt omdat wij vanalles met ons paard doen,dat ze soms dekens nodig hebben.
mijn pony draagt ook een deken,een katoenen zomerdekentje.
Snoevie schreef:300 gr?
doe jij dat de hele dag op of alleen 's nachts?

Snoevie schreef:tamaramt,een paard wat gewend is zonder deken te staan,regelt het zelf prima.
dacht je dat ze vroeger in de natuur dekens hadden?
het komt omdat wij vanalles met ons paard doen,dat ze soms dekens nodig hebben.
mijn pony draagt ook een deken,een katoenen zomerdekentje.
. Mensen gaan van allerlei kapriolen uithalen dat ze maar niet in de wintervacht gaan. Moeten ze langer droogstappen, hun vacht is niet zo mooi voor de wedstrijd enz. Het allemaal kunstmatig gedoe puur eigenbelang. Maar dat moet ieder voor zich weten natuurlijk