Dekentopic, voor alles over dekens.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

parouscha

Re: [centraal] Dekentopic, voor alles over dekens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 16:04

simongek schreef:
Die van mij heeft dat ook op hoor. Is alleen wel geschoren.

370 grams + 300 grams. En die staat er dag en nacht mee.

Die heeft wel net als jou paard een buitenbox die totaal niet geisoleerd is en helemaal open. In zijn stal is het bijna net zo koud als buiten.

Wel erg warm!

De mijne is geschoren en heeft alleen een 250 grams op.

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 16:26

Moniek schreef:
Mijn haf is dus ook niet een van de dikste hij is best tenger kijk maar even op mijn profiel dan zie je dat goed.
Dus ik kan ook beter nu voor deze nachten mijn winterdeken opgooien?

Hij is mooi chic gebouwd maar zeker niet mager. Bij de mijne kan je helaas op het moment de ribben tellen.

Moet kunnen hoor 's-nacht een winterdek op het blijft toch onder de 10 graden. Wel ideaal als je kans ziet om te wisselen.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 17:11

simongek schreef:

Die heeft wel net als jou paard een buitenbox die totaal niet geisoleerd is en helemaal open. In zijn stal is het bijna net zo koud als buiten.

mijn paard is ook geschoren en heeft ook een buiten box die net geisoleerd is en heeft een 550 grams op.

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 17:11

mmm hoe bedoel je wisselen?
Ik wil gewoon snachts een op en overdag als het war warmer is niet.
of kan dat niet zo?

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 17:12

parouscha schreef:
simongek schreef:

Wel erg warm!

De mijne is geschoren en heeft alleen een 250 grams op.

Dan heb je het haar er zo weer op zitten en kun je weer scheren.

Freggel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 17:33

gouda schreef:
Heb mijn paard ondanks haar wintervacht toch een regendeken opgedaan omdat ze mager is en ik bang ben dat het anders nog harder gaat. 's nachts staat ze binnen in een schuur met open nok waar het lekker behagelijk is. Het voordeel van een dek vind ik dat ze nu in ene stukken schoner is, ze houd namelijk van rollen in de modder nadeel vind ik dat als het regent tijdens het rijden ik haar niet meer droog krijg erna. Sta in pension en ga altijd 's-avonds naar mijn paard kan dus geen droog dek op gaan doen. Heb altijd begrepen dat het slecht is je paard nat van de regen (of zweet maar goed met een zweetdek word je paard dan wel droog maar die werkt helaas niet tegen de regen) onder dek te zetten. Hoe lossen jullie dat op als je geen binnenbak hebt om te rijden en je paard niet stil kan zetten en je wilt rijden in de regen?

Je hebt tegenwoordig ook dekens met een goede voering die zweet/vocht opneemt en wegtransporteerd en toch waterdicht zijn. Helaas zijn deze uiteraard behoorlijk aan de prijs.

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 18:07

Moniek schreef:
mmm hoe bedoel je wisselen?
Ik wil gewoon snachts een op en overdag als het war warmer is niet.
of kan dat niet zo?

Zou dan toch overdags een dunnetje op doen tenminste zoals het weerbeeld nu is anders vind ik het verschil wel groot met winterdeken en dan overdag zonder. Ok boven de 16 graden kan het wel natuurlijk maar vind het zelf ook altijd afhankelijk of ze overdags buiten op de wind/regen staan etc. of warm binnen.

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 18:08

Freggel schreef:
gouda schreef:
Heb mijn paard ondanks haar wintervacht toch een regendeken opgedaan omdat ze mager is en ik bang ben dat het anders nog harder gaat. 's nachts staat ze binnen in een schuur met open nok waar het lekker behagelijk is. Het voordeel van een dek vind ik dat ze nu in ene stukken schoner is, ze houd namelijk van rollen in de modder nadeel vind ik dat als het regent tijdens het rijden ik haar niet meer droog krijg erna. Sta in pension en ga altijd 's-avonds naar mijn paard kan dus geen droog dek op gaan doen. Heb altijd begrepen dat het slecht is je paard nat van de regen (of zweet maar goed met een zweetdek word je paard dan wel droog maar die werkt helaas niet tegen de regen) onder dek te zetten. Hoe lossen jullie dat op als je geen binnenbak hebt om te rijden en je paard niet stil kan zetten en je wilt rijden in de regen?

Je hebt tegenwoordig ook dekens met een goede voering die zweet/vocht opneemt en wegtransporteerd en toch waterdicht zijn. Helaas zijn deze uiteraard behoorlijk aan de prijs.

Hoorde wel eens dat je een paard wel nat onder een bucas deken kan zetten maar vind het toch maar maf. Lijkt mij zo koud een natte vacht eronder.

droebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 18:12

gouda schreef:
Hoorde wel eens dat je een paard wel nat onder een bucas deken kan zetten maar vind het toch maar maf. Lijkt mij zo koud een natte vacht eronder.

Dat dacht ik eerst ook, maar toch werkt het super. Ik heb een bucas smartex rain met een soort fleece voering. Je kan hem bezweet onder deze deken zetten. het zweet wordt op een of andere manier naar buiten getransporteerd en de binnenvoering blijft verder droog. verder isoleerd de deken goed dus hij krijgt het ook niet koud.
Het is echt handig. Ik probeer hem alleen zo min mogelijk bezweet onder die deken te zetten, want het zweet trekt er toch in en wordt smerig. een zweetdeken gooi je even in de was, maar dat doe ik met m'n bucasje niet zo snel.

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 18:28

Die heb ik ook gehad voor mijn vorige paard. Maar werkt het ook bij een nat paard door regen? Want voor zweet gooi ik er altijd wel ff een fleecedeken op maar die helpt niet bij een nat paard door regen.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 20:13

Dan heb je het haar er zo weer op zitten en kun je weer scheren. [/quote]

Zoiets had ik dus ook. Daarom doe ik dus niet maar 1 dek op.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 20:34

Groot gelijk simon gek

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 22:33

Afbeeldingrocky zijn nieuwe hals deken
hij lijkt iets te groot maar sluit heel mooi aan ben er dus ook super blij mee wat kleiner zijn ze er niet

monsera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 23:06

stalleke schreef:
ik durf bijna niet te zeggen wat die van mij snachts op heeft... overdag 360 en snachts daar nog een 200 onder

Wat heeft jouw paard dan op als het 10 graden vriest?

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 23:07

simongek schreef:

Wat heeft jouw paard dan op als het 10 graden vriest?

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 23:13

jeetje mina wat kledenjullie je paardjes al warm zeg
dit heet verwennen en straks kunen ze nergens meer tegen

ieder paard is anders maar om een paard nu al 770 grams op te legen beetje te hoor
die van is geschoren staat van 6 tot 6 buiten en heeft nu een 200 grams op als koud wordt kan daar een 200 grams bij wordt echt koud loopt ie met 500 grams meer krijgt die niet

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 00:39

Weet iemand of de Br deken 4 ever rainment, waterdicht is?

Deze deken:
Afbeelding

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 00:41

miriamrocky schreef:

ieder paard is anders maar om een paard nu al 770 grams op te legen beetje te hoor
die van is geschoren staat van 6 tot 6 buiten en heeft nu een 200 grams op als koud wordt kan daar een 200 grams bij wordt echt koud loopt ie met 500 grams meer krijgt die niet

zo iets doe ik ook en meer niet!

parouscha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 08:11

miriamrocky schreef:

Als het echt koud wordt, krijgt Parous er een 400 grams deken overheen, maar meer ook echt niet....
Het zijn paarden, jullie maken er wel erg ''Dekbed'' paarden van.....

simongek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 08:20

Als het vriest heeft hij 3 dekens op en een losse hals.

parouscha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 08:26

Zal vast fijn lopen voor je paard

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 09:35

Gelukkig hoeft hij daar niet mee te lopen. Nog zieliger hij staat namelijk op stal.

Als hij naar buiten gaat als het knap weer is heeft hij minder dekens op zodat hij even lekker kan rennen. Aan de longe heeft hij een fleecedeken op. Met rijden een deken voor het in en uitstappen.

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 09:46

heeft er iemand voor mij een ongevoerde regendeken over maat 175?
Dan kan ik die ook gaan gebruiken voor overdag.

stalleke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 09:56

Tsjah als ik niet zoveel opleg dan is ie elke keer doodziek.. maakt gewoon geen wintervacht aan.. tsjah dan is de keus snel gemaakt hoor!

manonutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 14:26

die van mij staat nu onder een ongevoerde regendeken en daaronder een fleecedeken. Van het weekend gaat mijn 150 grams op, wordt het onder de 5 200 grams, als het gaat vriezen gaat daar nog een fleece deken onder. warmer echt niet, ze staat nu nog superkort in het haar.

@moniek dacht dat ze die bij piaffe wel vrij goedkoop hadden.