gouda schreef:Heb mijn paard ondanks haar wintervacht toch een regendeken opgedaan omdat ze mager is en ik bang ben dat het anders nog harder gaat. 's nachts staat ze binnen in een schuur met open nok waar het lekker behagelijk is. Het voordeel van een dek vind ik dat ze nu in ene stukken schoner is, ze houd namelijk van rollen in de modder nadeel vind ik dat als het regent tijdens het rijden ik haar niet meer droog krijg erna. Sta in pension en ga altijd 's-avonds naar mijn paard kan dus geen droog dek op gaan doen. Heb altijd begrepen dat het slecht is je paard nat van de regen (of zweet maar goed met een zweetdek word je paard dan wel droog maar die werkt helaas niet tegen de regen) onder dek te zetten. Hoe lossen jullie dat op als je geen binnenbak hebt om te rijden en je paard niet stil kan zetten en je wilt rijden in de regen?
Je hebt tegenwoordig ook dekens met een goede voering die zweet/vocht opneemt en wegtransporteerd en toch waterdicht zijn. Helaas zijn deze uiteraard behoorlijk aan de prijs.