Scheertopic,voor alle vragen en weetjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Renee91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 18:45

dankje.. verder nog ideen;)

_Charlotte

Re: [centraal] Scheertopic,voor alle vragen en weetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 19:11

Hoeveel grams deken bij hoeveel graden hebben jullie op, als ie geschoren is en buiten staat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 19:16

mijn paard heeft ooit eens een bliksemschicht op dr kont gehad, stond wel stoer haha

sidneey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 22:03

ik ga denk aan de ene kant zijn eerste letter van zijn naam doen "S" en zal ik dan aan de andere kant een hartje of bliksemschicht doen? Of juist iets heel anders en niet die leteer?

loulou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 22:45

NathalieW schreef:
Dankzij Loulou op bokt is mijn ruin nu ook geschoren (gisteren)
Eraf al dat haar, hij zit lekker in zijn vel ( ) en zijn vacht is heerlijk kort,,
Hij is met wintervacht altijd donkerbruin, en er kwam een prachtige zwarte vacht onder vandaan! Heb nu dus een zwart paard
IK ZAL MORGEN FOTO'S MAKEN
Hij deed een beetje vervelend bij zijn manengrens, benen en hoofd maar was verder SUPERBRAAF voor de eerste keer! Echt Toppie
En Maartje bedankt voor al het geduld en ik vond het fijn dat je zo precies te werk ging TOPPIE! (je had het ook kunnen afraffelen maar je hebt het supernetjes helemaal gedaan!)

Groetjes Nathalie

thanx,

fijn om te horen dat je tevreden bent met het resultaat

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 23:43

WIE WIL ER NAAR apeldoorn komen om mijn pony te scheren in een deken model als het niet helemaal recht is is nie erg
wil er ook wel voor betaalen dus wie durft het aan om mijn pony te scheren

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 08:25

Pablo mag de komende maanden zich vermaken als boscrospaard en vooral niet te veel dresuren. Dus zal ik veel buiten zijn. Echter, ondanks ik vroeg met de dekens ben begonnen is het me dit keer niet gelukt hem kort in zijn vacht te houden. Ik krijg hem haast niet meer droog. Maar omdat ik veel buiten zal rijden, wil ik hem niet helemaal scheren. Bokkers met tips, liefst met foto's, hoe ik hem dan wel kan scheren? Denk zelf aan een deel aan de bovenkant te laten zitten, van zijn oren naar zijn schouders en dan met de diepte van een sjabrak als een uitrijdeken naar achteren. Alleen gebruikt hij zijn broekspier vrij intensief buiten, dus die wil ik niet doen. Hebben jullie tips, liefst voorbeeld foto's??

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 10:34

wat adviseren jullie mij?

Mijn paard heeft vorg jaar tot nov zonder deken gestaan en maakte bijna geen haar aan, nu staat hij vanaf okt al met deken op en begint hij wel haar aan te maken. In vergelijking met vorg jaar zit hij al dik in het haar, maar het is nog niet echt een teddybeertje of zo. Wel is hij onzettend nat na het rijden. Ik schrok me dood vorge week, na 3 kwartier ben ik er af gegaan en het zweet droop hem over zijn hoofd, langs zijn benen, hij was zeiknat (ik dacht echt die valt er zo dood bij neer) Ik ben toen een half uur aan het uitstappen geweest en toen was hij bijna droog (heb een deken die goed het vocht uit de vacht trekt)

maar nou weet ik niet of ik hem moet gaan scheren of niet omdat hij eigenlijk nog niet super dik in zn haar zit (er staan er die meer haar hebben)maar hij is wel zeiknat met rijden.

wat doen jullie dan?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 11:26

Waarschijnlijk heeft je paard wel al veel haar voor de temperatuur die het nu is.

Kan natuurlijk ook zijn dat hij die dag niet helemaal fit was.

Times heeft ook helemaal geen vacht en toch is ze de afgelopen dagen nat geweest met het rijden omdat het gewoon schandalig warm is buiten voor de tijd van het jaar.

Nu wordt het buiten weer frisser, kijk het even aan, als hij nu nog zo nat wordt heeft hij waarschijnlijk wel last van zijn vacht.

Om 1300 wordt Timber van zijn jas ontdaan
Timber is een 5 jarige ruin met momenteel een veel te dikke vacht om nog wedstrijden mee te rijden.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 11:38

die van mij was geschoren toen we haar kochten, vorig jaar heben we haar ook moeten scheren, omdat het gewoon geen doen was, elke dag zeiknat na het rijden, en het duurde gewoon verschrikkelijk lang voordat ze droog was, ook vond ik haar toen niet mooi
dit jaar zal ze weer geschoren moeten worden, ondanks dat ik al heeel vroeg een dikke deken op had, maar ik vind haar op dit moment wel super mooi, ze glanst als een spiegeltje, ze heeft mooie appeltjes op haar lichaam, en ze is mooi donker van kleur, maar wel en dikke vacht... dus wordt weer scheren zodra het écht koud wordt

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 15:12

Carolien wordt binnekort geschoren door rowan17 hier op bokt.
Ik laat 'r helemaal scheren behalve haar hoofd en benen.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 19:52

Pippy schreef:
Hoeveel grams deken bij hoeveel graden hebben jullie op, als ie geschoren is en buiten staat?

Simon staat nu onder een 370 grams en s nachts gaat er 1 overheen.
Hij staat alleen niet buiten.

Mijn pony stond s winters vaak wel buiten maar niet met regen of hard wind. Hij had dan 3 dikke dekens op.

Hij was dan wel helemaal kaal dus ook hoofd en benen.

sidneey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 19:56

wat is het mooist/praktist?

Mijn haf wordt over 1 1/2 week geschoren, ik zit nog te twijfelen, hij staat op wei en/of op uitloop stal met paddock, rij regelmatig buiten (ook dressuur dan wel intensief).
Hij wordt helemaal geschoren, maar ik weet nog niet of ik zijn hoofd+oren en benen wil gaan laten scheren. Wat vinden jullie het mooist? of wat is het slims/praktist?
oja ik heb een deken van 300 gr. met hals, hou er rekening mee dat het een koudbloedje is

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 20:07

ik ga zaterdag scheren

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 20:10

Ik verzorg sinds een half jaar ongeveer de shet van familie. Mijn tante heeft ook een Fjord. Ze wil ze volgende week allebei scheren. De shet zweet al vreselijk, maar zelf wil ik eigenlijk totaal onnodig.
Ik vind het ook al helemaal geen goed idee dat ze de shet helemaal wil kaalscheren (behalve hoofd). Dan moet hij 24/7 op stal staan, behalve de 3 dagen dat ik 1 1/2 uur met hem bezig ben. Ze had hem vorige week al een keer op stal gedaan, maar ze zei dat hij zich rot verveelde en heeft hem weer op het land gezet.
Ik vind dat echt best zielig voor het beestje om zoveel op stal te moeten staan. Ook vind ik het dan lastig dat als ik hem wil longeren en het bijv. regent moet longeren zonder enige deken (de deken die ze heeft voor hem is niet waterdicht) en dat hij dus verkouden kan worden.
Ik heb zelf al gezegt dat ikzelf hem liever het hele jaar buiten zou willen hebben staan, maar dat wil ze niet omdat de fjord en de haflinger dan alleen op stal/in de wei staan en dus eenzaam zijn. Wat vinden jullie dat ik nu moet doen? Hij staat trouwens al het hele jaar in de wei.
Dit is de shet trouwens:
Afbeelding

xxx

Conny_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 20:14

en mijn ponytje word morgen geschoren ben benieuwd hoe hij het vind, en of hij mooi word

shir_1711

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 15:11

mijn paard zit ook al aardig in zijn vacht, vooral zijn nek. Hij staat in een buitenbox met 2 dekens, maar met dit weer haal ik hem elke dag kletsnat van stal af. Ook na het rijden is tie behoorlijk nat. Ik weet niet of ik hem nou moet scheren of niet? Als ik hem nu scheer moet tie dan elk jaar geschoren worden? en wat voor kleur komt eronder vandaan? ( hij is nu zwart) Alvast bedankt

Lientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 16:15

Ik heb al vroeg mijn paard een deken opgelegd zodat hij niet te dik in de haren zou komen maar zijn haren beginnen nu toch wel erg dik te staan.
Nu staat mijn paard overdag altijd buiten en s'nachts als het niet regent ook. Vorige jaren is hij altijd volledig geschoren geweest maar toen stond hij op de manege.
Zou ik mijn paard dit jaar ook laten scheren?
Wat zouden jullie doen? Voor mij is het ook een voordeel dat hij geschoren is omdat ik allergisch van paarden ben.
Eventueel een dekenmodel?

Conny_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 19:10

conny14 schreef:
en mijn ponytje word morgen geschoren ben benieuwd hoe hij het vind, en of hij mooi word

En hij is geschoren!! Hij is zo stoer!! maak morgen ofzo wel foto's

Lientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 21:59

Lientje schreef:
Ik heb al vroeg mijn paard een deken opgelegd zodat hij niet te dik in de haren zou komen maar zijn haren beginnen nu toch wel erg dik te staan.
Nu staat mijn paard overdag altijd buiten en s'nachts als het niet regent ook. Vorige jaren is hij altijd volledig geschoren geweest maar toen stond hij op de manege.
Wat zouden jullie doen? Voor mij is het ook een voordeel dat hij geschoren is omdat ik allergisch van paarden ben.

Niemand?

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 22:13

wat betalen jullie voor het laten scheren.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 22:47

Ik heb 45 euro betaald en een kleine vergoeding voor de brandstof.

Hij is wel helemaal geschoren.

Lientje schreef:
Lientje schreef:

Niemand?

Ik zou dat zelf nooit doen maar volgens mij zijn er diverse bokkers die hun paard in een dekenmodel hebben geschoren en buiten hebben staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 22:59

POLLO schreef:
wat betalen jullie voor het laten scheren.

ik vraag €40,- ex. brandstofkosten, maar ik scheer alleen in noord-holland.

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 23:01

ik laat zelf mij paardje in een laag model scheren morgen dus ik zal foto,s maken

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 23:51

En mijn paard is ook geschoren, van top tot teen .
Alleen bij de staartaanzet zie je nog een klein driehoekje.

Wou eigenlijk gister alleen de benen doen, kijken hoe ze erop reageerde, of ik voor het gehele scheren (want dat zat sowieso in de planning) nog een of ander verdovings-spul moest halen of dat het ook wel zonder kon.
Maar het ging zo makkelijk dat ze geheel gedaan is .
Alleen bij het hoofd de praam op en daarna snel de buik er achteraan, want zonder praam ging ze steeds trillen als we bij haar buik in de buurt kwamen (tjah, een merrie he), de rest aan een los touwtje gestaan.
Niet vast gezet maar vastgehouden terwijl de ander scheerde.
Alles met het grote apparaat trouwens, het kleine scheerapparaatje is er niet eens aan te pas gekomen.

In al die tijd dat ze bij mij is, is ze nog nooit geheel geschoren (alleen dat bijwerk-scheren, zoals benen, staart ed), daarvoor weet ik niet.
Maar ze was o-zo ubercool .
Echt geweldig, terwijl ze normaal zo'n druktemakertje is.
Dit is dan ook meteen mijn eerste geschoren paard en het idee dat ze nu ook weer aardig droog te rijden is (ipv halfuur droogstappen, laten rollen en bij thuiskomst nog een tijd met zweetdeken op stal) bevalt mij nu al .
We hebben er trouwens 3,5 a 4 uur over gedaan, rond half 9 zijn we begonnen en rond half 1 waren we klaar, inclusief alles klaarzetten en opruimen .
Veel pauzes tussendoor, want het apparaat werd af en toe toch wel erg heet (hoorden we na de tijd dat dat nog wel eens kon komen doordat de schroef te vast zat gedraaid ofzo, aargh ).
Maar ik vind het een superresultaat voor 2 mensen waarvan eentje toevallig net een paar weken geleden met behulp van een ander ervaren persoon een paard geschoren heeft en de ander nog nooit.
Ach, zo moeilijk was het ook niet .