[INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 16:01

DkimmelieD schreef:
Sectolin SE-600 niet doen...

Die van mij was na 3 a 4 keer scheren stuk. En shetlandervacht redt dat ding niet. Terug opgestuurd naar sectolin zelf en hebben hem gehouden alszijnde 'fabricagefout'. Geld terug gehad. Ik koop zeker niet nogmaals een sectolin! (overigens heb ik ook ooit eens een sectolin trimmer gekocht, wat een rot ding is dat ook.) Eigenlijk koop ik nu dus helemaal geen producten meer van sectolin.

Jaime_ overigens niet om jouw verkoop van je scheermachine te voorkomen hoor. Waarschijnlijk heb jij wel lang en met veel plezier geschoren met e sectolin. Hoewel ik me dan afvraag waarom je hem verkoopt..PB?

Kan ook wel openbaar reageren hoor, heb geen geheimen :D

Vroeger deed ik altijd alle paarden met de scheermachine van mijn werk, die mocht ik gewoon lenen/gebruiken. Maar toen ik daar weg ging had ik dus ook geen scheermachine meer ter beschikking, omdat mijn pony elke winter sowieso 2x moest, was eentje zelf kopen voor mij logischer dan steeds iemand inhuren (heb tenslotte zelf behoorlijk wat scheerervaring). Voor je eigen paard 1 a 2x per winter scheren is het in principe een prima apparaat. Een 'instapmodel' en daar is de prijs ook naar in verhouding tot andere apparaten. Nu ik ook regelmatig weer de paarden/pony's van vrienden, kennissen en stalgenoten scheer (waaronder tinkers, haflingers enz) merk ik gewoon dat ik liever weer een beter apparaat heb. Zou ik alleen mijn eigen pony nog scheren had ik hem waarschijnlijk niet weggedaan.

Overigens over de Sectolin tondeuses, de SE 100 vind ik ook een verschrikkelijk apparaat, heb nu een SE 200 en die vind ik prima voor het uitscheren van de kootholtes, en ook ideaal voor op het hoofd, oren enz omdat die klein, handzaam & draadloos is, die houd ik dus ook gewoon aan als extra.

kiki1976

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 16:31

Ik heb overigens ook de SE-200 en bevalt mij echt prima

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 16:40

Ik heb een se-200 en scheer al 4 jaar met de zelfde messenset wekelijks benen,
Oren, 3e oren en baardjes...

Merk nu pas na 4 jaar dat er een keer nieuwe mesjes op mogen :-) wat dat betreft is de opscheermachine wel een toppertje....

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 17:17

Ja precies hier ook! Al kan ik nog steeds wel door met de huidige messen. Die messenset voor de SE-200 kost ook 'maar' €11,- nieuw. Denk ook echt dat het afhankelijk is van hetgeen je ermee wilt.. Wil je de hele onderbenen van een trekpaard/fries/tinker opscheren denk ik inderdaad dat je met de SE-200 teleurgesteld raakt, wil je gewoon het standaard toiletteer-werk doen op een niet al te sokkig paard dan is de SE-200 daar prima voor.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 16:51

Hallo,

Vraagje wat is nou echt een fijne scheermachine voor het scheren van een shetlander? Ze heeft geen geweldig dikke vacht. Wat raden jullie aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 17:52

Rianne1994 schreef:
Hallo,

Vraagje wat is nou echt een fijne scheermachine voor het scheren van een shetlander? Ze heeft geen geweldig dikke vacht. Wat raden jullie aan?

Lees even het topic door, jou vraag is al erg vaak gesteld en beantwoord

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 18:27

Bedankt voor je antwoord. Inmiddels hebben een paar mensen een scheermachine aangeschaft die hier werd genoemd en ben benieuwd of die hem zouden aanraden. Dus ik heb het doorgelezen :')

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 16:49

Weet er iemand een goed adres is Noord Holland om een scheerapparaat te laten maken?

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 13:52

Iemand ervaring met de Liscop Lite ? Ik heb er nog 1 maar op de een of ander manier scheert tie niet, hij doet het wel en er zitten nieuwe messen op maar hij pakt geen haar, hij is al een keer opgestuurd om gemaakt te worden bij de winkel waar ik hem heb gekocht maar bij het eerst volgende paard deed tie het weer niet, terwijl ik er toch heel wat paarden met plezier mee heb geschoren. Zal ik hem nog een keer wegbrengen want ik vind het toch wel zonde...

Iemand ideeën :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:20

Dan zijn denk ik toch je messen niet scherp genoeg. (Of je nieuwe messen zijn niet goed) Ik had dat bij mijn apparaat ook, hij draaide soepel maar pakte de haren niet en sneed het ook niet af.. Dacht dat hij stuk was maar hij was technisch helemaal in orde. Bij een goede slijperij mijn messen laten slijpen en hij deed het weer als een zonnetje!

leviria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:39

Jonnekee schreef:
Iemand ervaring met de Liscop Lite ? Ik heb er nog 1 maar op de een of ander manier scheert tie niet, hij doet het wel en er zitten nieuwe messen op maar hij pakt geen haar, hij is al een keer opgestuurd om gemaakt te worden bij de winkel waar ik hem heb gekocht maar bij het eerst volgende paard deed tie het weer niet, terwijl ik er toch heel wat paarden met plezier mee heb geschoren. Zal ik hem nog een keer wegbrengen want ik vind het toch wel zonde...

Ik heb precies hetzelfde probleem met mij liscop lite. Die van mij ligt nu voor de 2e keer bij de winkel waar ik hem gekocht heb.
Eerst zeiden ze dat het een kwestie was van goed afstellen. Maar toen ik een paard wou scheren pakte hij weer geen haar

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 17:28

Jonnekee schreef:

Heb dit een keer gehad met mijn heiniger progress uiteindelijk boekje erbij gepakt bleek dat ik de messen er verkeerd op had gedaan. :+

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:26

leviria schreef:
Jonnekee schreef:

Ik heb precies hetzelfde probleem met mij liscop lite. Die van mij ligt nu voor de 2e keer bij de winkel waar ik hem gekocht heb.
Eerst zeiden ze dat het een kwestie was van goed afstellen. Maar toen ik een paard wou scheren pakte hij weer geen haar

Ja en het is zo zonde, ik vind het wel een fijn apparaat, weinig geluid en scheert mooi streeploos, messen die erop zitten zijn scherp en nieuw, heb de messen er al meerdere keren opgezet schoongemaakt etc, dus waar het aan lig, en anders laat ik hem maken en koop dan misschien nog de moser max 45 erbij daar kun je toch ook een heel paard mee scheren ? Sta ik iig niet zonder apparaat mocht de liscop het niet doen..

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:41

Vraagje..

Ik heb al 9 jaar een moser 45 en ben er super blij mee, scheer er een aantal keer per jaar het paard mee, de katten (4 stuks) en mijn vriend werkt zijn kapsel bij.. hahah multifunctioneel

En ik heb een goedkope grote scheermachine voor de grote stukken snel te scheren, echter deze maakt zoveel lawaai dat zelfs mijn stoere tinker die niets op de moser uit doet staat te trillen en weg wil..

nu zoek ik een grotere machine, maar wel eentje met een normale prijsklasse voor 2-3 keer per jaar de grote stukken scheren van mijn tinker.. afwerking zoals de benen, bij de manen en het hoofd doen we met de moser..

Wie kan mij adviseren in een (beetje) betaalbare stille grotere machine, want ik kan het paard wel geheel met de moser doen, maar dan duurt het zo lang ..whahah

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 22:09

Heiniger experience maar die kost een paar cent.....misschien tweedehands aan te komen?

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 15:22

Hoi,
Ik ben opzoek naar een fijn klein apparaat voor het scheren van figuurtjes en opscheren van hoofd en benen. Liefst met snoer. Mijn oude is overleden en daar was ik ook niet echt tevreden over. Iemand tips of een fijne site?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 15:47

Nou, grote verrassing wat mijn tip is: Moser max45.

Carolina, ik ga toch met Kaatje mee. Als je echt alleen je eigen paard er mee scheert kun je de liscop lite nog overwegen maar mijn eerste keus zou de heiniger zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 16:13

Constanta rodeo. Licht klein maar net zo sterk als een grote en bovenal niet al te veel herrie.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 22:02

Ik heb vanmiddag na 7 jaar een ijslander geschoren met de Heiniger experience. Eerder moest ik hem altijd met de moser scheren anders flipte hij, maar hij bleef zo braaf staan!
Ik ben er echt superblij mee :):) Beste koop van 2014 :Y)

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 22:09

Ik heb besloten er een moser 45 bij te halen, die heb ik nu al 9 jaar en geen problemen mee. Ik scheer het paard 2-3 x per jaar..dan maar wat langer erover doen..paard blijft daarbij gewoon rustig zijn hooi eten.

Daarnaast is hij ook gewoon betaalbaar en kunnen de messen erop die ik nu al heb

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 22:12

Dan ben je het beste uit Carolina :j
En zoveel langer doe je er ook niet over ;)
Tip: bestel een extra 3mm messetje erbij :D

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 23:50

Pantykous schreef:

Carolina, ik ga toch met Kaatje mee. Als je echt alleen je eigen paard er mee scheert kun je de liscop lite nog overwegen maar mijn eerste keus zou de heiniger zijn.

Scheer je met de moser ook het hele paard?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 07:14

kaatje77 schreef:
Ik heb vanmiddag na 7 jaar een ijslander geschoren met de Heiniger experience. Eerder moest ik hem altijd met de moser scheren anders flipte hij, maar hij bleef zo braaf staan!
Ik ben er echt superblij mee :):) Beste koop van 2014 :Y)

*\o/* *\o/* zo leuk is dat he!

Jonnekee schreef:
Pantykous schreef:

Scheer je met de moser ook het hele paard?

Dat kan zeker :j

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:49

kaatje77 schreef:
Dan ben je het beste uit Carolina :j
En zoveel langer doe je er ook niet over ;)
Tip: bestel een extra 3mm messetje erbij :D

heb nu:
1x 1mm
2x 3 mm
2x 5 mm

Ik doe ongeveer 1.5-2 uur over het paard inclusief lijf, hoofd en excl benen

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:25

Oh dat volstaat :j

Ik heb voor mijn Heiniger 5x setje 15/31, voor de 3 mosers Max45 12x 3 mm setje en voor de Hauptner nog 3x setje 21/31 maar die ligt op reserve voor als de Heiniger het begeeft, je moet altijd van het ergste uitgaan :+

@Jaime, heb jij jouw machines al in huis?

Tipje: heb gisteren bij agradi amigo dekens besteld met 30% korting gewoon als reserve, maar scheelde mij teveel om niks te bestellen.....