DkimmelieD schreef:Sectolin SE-600 niet doen...
Die van mij was na 3 a 4 keer scheren stuk. En shetlandervacht redt dat ding niet. Terug opgestuurd naar sectolin zelf en hebben hem gehouden alszijnde 'fabricagefout'. Geld terug gehad. Ik koop zeker niet nogmaals een sectolin! (overigens heb ik ook ooit eens een sectolin trimmer gekocht, wat een rot ding is dat ook.) Eigenlijk koop ik nu dus helemaal geen producten meer van sectolin.
Jaime_ overigens niet om jouw verkoop van je scheermachine te voorkomen hoor. Waarschijnlijk heb jij wel lang en met veel plezier geschoren met e sectolin. Hoewel ik me dan afvraag waarom je hem verkoopt..PB?
Kan ook wel openbaar reageren hoor, heb geen geheimen

Vroeger deed ik altijd alle paarden met de scheermachine van mijn werk, die mocht ik gewoon lenen/gebruiken. Maar toen ik daar weg ging had ik dus ook geen scheermachine meer ter beschikking, omdat mijn pony elke winter sowieso 2x moest, was eentje zelf kopen voor mij logischer dan steeds iemand inhuren (heb tenslotte zelf behoorlijk wat scheerervaring). Voor je eigen paard 1 a 2x per winter scheren is het in principe een prima apparaat. Een 'instapmodel' en daar is de prijs ook naar in verhouding tot andere apparaten. Nu ik ook regelmatig weer de paarden/pony's van vrienden, kennissen en stalgenoten scheer (waaronder tinkers, haflingers enz) merk ik gewoon dat ik liever weer een beter apparaat heb. Zou ik alleen mijn eigen pony nog scheren had ik hem waarschijnlijk niet weggedaan.
Overigens over de Sectolin tondeuses, de SE 100 vind ik ook een verschrikkelijk apparaat, heb nu een SE 200 en die vind ik prima voor het uitscheren van de kootholtes, en ook ideaal voor op het hoofd, oren enz omdat die klein, handzaam & draadloos is, die houd ik dus ook gewoon aan als extra.