Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lvl schreef:Hoi!
Excuses voor de abrupte inval maar ik heb 'n vraagje, de ene mss wat dommer dan de andere maar oki![]()
Dit weekend laat ik m'n paard scheren aangezien ze veel zweet tijdens het rijden en ze er last van heeft. 6 jaar geleden hebben we dit al is laten doen en stond ze in 'n binnenstal. Nu staat ze echter in een buitenstal op de hoek met het beste zicht van de manege![]()
vroeger deed ik een fleecedeken en winterdeken op zonder hals, maar nu ze echter een beetje meer in de wind staat vraag ik me af of ik niet beter een fleecedeken met hals ga kopen ofzo, is dit aangeraden of niet nodig en zijn fleece en winterdeken zonder hals voldoende?
En mag je eigenlijk rijden vóór dat ze geschoren wordt of best niet? Aangezien ik deze week enkel de dag dat ze geschoren wordt kan rijden vond ik dit wel een interessante vraag![]()
Alvast bedankt!
antje_vip schreef:Wanneer gaan jullie de wintervacht eraf scheren? Ik wil mijn shettie dit jaar voor het eerst doen! En hoe doen jullie het hoofd?
Miekemuis_ schreef:Ik scheer vandaag voor de 2 de keer mijn merrie! Aangezien ze toch wel een behoorlijke stresskip is, heb ik haar de eerste keer een dosis relaquine gegeven. Ze was rustig, maar niet echt verdoofd, ideaal dus. Nu wil ik dit vandaag dus ook doen, maar op de tube staat' na opening binnen de 28 dagen opgebruiken...
Nu is die tube wel al meer dan 28 dagen open, maar niet bij andere paarden gebruikt, en ook niet over datum.. Zou ik hem vandaag dan nog eens durven gebruiken of beter niet?
ilovejetje schreef:mijn pony staat 24/7 buiten kan ik haar ook helemaal scheren? heb je daar een halsdeken voor nodig? en kan ik ook gewoon de benen mee scheren?
antje_vip schreef:Wanneer gaan jullie de wintervacht eraf scheren? Ik wil mijn shettie dit jaar voor het eerst doen! En hoe doen jullie het hoofd?
sannetjes schreef:Mijn pony's hebben alletwee luis en ik denk dat ik ze wil laten scheren, maar moet ik ze nu helemaal scheren? En wat voor en hoeveel deken(s) moeten ze op? Ze hebben een stal & bak waar ze altijd in en uit kunnen lopen.