Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
eefie1 schreef:Supergaaf! Dat lees ik graag, lekker doorgaan met je paard in de winter ! Helemaal goed, sleeën, snowboard, leuk bezig waaghals !
Ook hier kan van alles: ijzers zijn eraf, paard staat 24/7 buiten, we wandelen, rijden, spelen, koetsen; gaat prima en we genieten enorm! Paard en ik! blijven zo best in vorm.
" Zielige paardjes op die harde grond" lees ik hier....wat nou zielig ? In vroeger tijden en nog steeds leefden ze o.a. in lekker ruig gebied, in zúlk weer en wind, waar de meesten zich nu niet eens in willen wagen. Die hardheid die ze van nature hebben, hebben we er echt niet uit weten te fokken hoor, het zijn geen baby´s geworden!
Zodra het een graadje of wat vriest "sneeuwt" het hier Puhh´s en Pffff´s . Dra-ma-tisch hoor: verwent en kleinzielig !`bah, wat koud, alles is bevroren`: daar kun je wat aan doen, beetje inventief zijn. ´moet je buitenlangs naar de bak`.... Tsjeetje wat hebben jullie een onplezierig leven in de winter...
Verbazend blijft het toch te lezen hoe seniel men er nog steeds mee omgaat: ´lekker op stal´, z´n dekentje op, warme stal, meter stro in de box....on-zin!
Ga fijn wat doen samen, maak plezier en blijf lekker in vorm én warm !
AnnemiekvM schreef:Daarna een lange tijd vorst.... Hopelijk zonder sneeuw.
mika11 schreef:Vandaag anderhalf uur in het bos gereden, gestapt en gedraafd, dat was heerlijk, na ruim 2 weken weinig kunnen doen
wintersky schreef:Heeft iemand hier ervaring met afdekken van de grond (longeerbak). Zo ja, werkt het en wat gebruik je dan? Ik bedacht dat je misschien tijdens de vorst (vooral s'nachts) de bak kunt afdekken en dan even eraf halen om te kunnen longeren overdag. Zou dat werken?
Bravura schreef:mika11 schreef:Vandaag anderhalf uur in het bos gereden, gestapt en gedraafd, dat was heerlijk, na ruim 2 weken weinig kunnen doen
Ben je dan niet bang voor spierverzuring, als een paard 2 weken bijna niets doet en dan ineens 1.5 uur het bos op gaat?
Vind het idd ook niet echt verstandig een paard ineens aan het werk te zetten als ze een poos niets gedaan hebben. Hier bouw ik het op als ik een paard weer oppak wat langere tijd niet heeft gewerkt. Eerst een paar keer 10 min longeren (alleen stap en draf) en van daaruit heel langzaam over de dagen/weken weer opbouwen. Als ik weet dat het slechts 2 dagen zijn dat ik iets kan doen, tussen flinke periodes in waar ze sowieso niet kunnen werken, laat ik ze fijn staan. Dat heeft in mijn ogen geen zin. Die 2 dagen maken dan ook niets uit.