Zzimply, de doorbraak in vliegenafweer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ik gebruik Zzimply of ga het gebruiken

JA! ik ben een trouwe gebruiker
25 (5%)
NEE! ik ben trouw aan mijn vaste merk
29 (5%)
Ik heb de proefverpakking aangevraagd
380 (76%)
Ik heb het gebruikt, maar vind het niets
64 (12%)

Totaal aantal stemmen: 498

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 08:22

hofmanthuis schreef:
Endure is ilegaal en kent dus geen toelating en heeft zover ik weet ook nooit geen toelating gehad.
Sputop is legaal te gebruiken op rundvee vanwege een ontheffing en omdat het middel al jaren in Europa toegepast is en er zeer veel info over Sputop beschikbaar is onder Europese omstandigheden betreffende bijwerkingen, gevaar, etc. mag Sputop gebruikt worden bij rundvee!!

Beide middelen zijn trouwens bestrijdingsmiddelen welke zeer giftig zijn voor vissen en andere koudbloedigen.

Ik zal het nog één keer uitleggen. Endure zou illegaal zijn ALS het middel via de detailhandel zou worden verkocht in Nederland. Want het heeft geen toelating tot deze markt gevraagd. Zo zijn Troxelcaps (heel erg goede caps) ook niet toegelaten, omdat ze het niet aangevraagd hebben.

Het is echter WEL LEGAAL het zelf te kopen in het buitenland. Daarom houdt de douane privé-bestellingen van dit middel ook niet tegen. Het werkzame middel in endure is namelijk wel toegelaten (zie publicatie staatscourant, citaat hierboven). Dus je haalt hier wat dingen door elkaar. Geeft niet hoor, als ik het maar snap.

Ja het houdt teken daadwerkelijk tegen, Ik spuit het op de onderbenen en sindsdien geen teek meer gezien.
Terwijl er veel teken bij ons zitten met een hoog borrelia-besmettingspercentage. Dus je wilt niet dat ze hun maaginhoud in de bloedbaan van je paard 'kotsen'.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 08:31

singasong schreef:
[ En nu zijn we natuurlijk heel nieuwsgierig welk middel jij verkoopt :D Ik ben helemaal voor biologische middelen, zeker als ze goed werken :D

mag niet spammen :o ;)

ja werkt erg goed tegen vliegen exceem mugjes en normale muggen
spuit zelf op de manen kam , 2 x in de staart (paard verspreid het zo zelf)
en doe altijd 1 x sprayen onder / tussen de achterbenen

de met hertshoornolie (het werkende bestanddeel tegen dazen in 90% vd andere producten)
werkt beter tegen dazen dan de geen zonder

al lijken er altijd wel een paar dazen te zijn die helemaal geen geur vermogen hebben :(
rijden doe ik zomers niet zonder deken , dat scheelt enorm , beter dan welk middel dan ook

hoe het tegen teken werkt weet ik niet goed
die hebben we hier niet

nu .. in epe met de 4 daagse had onze hond 15 teken en mijn paard geen
hond was in gespoten met frontline en paard zijn benen uit voorzorg met het paarden vliegen middel
(heb dag voor de 4 daagse , de 4 daagse en de dag erna daar in bos en op heide gereden en met de hond laatste dag op de rijpaden
maar ook wndelpaden)
maar met de hond zijn we dus ook op paden geweest waar je te paard niet komen mag
durf daar dus geen uitspraken over te doen

in epe kwamen we een hoop ruiters tegen met de vliegenband
ze waren daar erg over te spreken
ook over afweer tegen dazen

hier in zeeland merk ik dat ze idd zeer goed werken tegen exceem vliegjes en normale muggen
en vliegen maar tegen dazen .. nee .. daar werken ze niet goed tegen
iig dus niet tegen de zeeuwse dazen :+

nu bijten deze krengen hier zelfs door mijn spijkerbroek heen _-:(
dat deden ze in epe niet ..

mijn anda stond tot dit jaar bekend als dazen magneet , stroompjes bloed zag je zo lopen over zijn witte vacht
en deze moest ik echt iedere ochtend (en liefst 2 x daags) spuiten om hem daas arm te houden
tot dat de huidige pony er naast stond .. die werkt nog sterker als magneet
paard heeft nu minder last van de dazen en de pony had met alleen de nek band
een lek gestoken hals , maar idd geen last van vliegen mugjes en muggen

mijn paarden staan nu respectievelijk
anda -> met sterke vliegen deken met 2/3 hals en halsband
shet -> halsband + spray in staart
pony kruizing (excemer) -> vliegen deken met 2/3 hals en op de deken spuit ik bij manen kam
1 maal en in de staart
en dat werkt iig goed genoeg voor mijn excemer om hem daas beet en exceem mugje vrij te houden

het blijft toch ieder voor zich proberen
zoals ook niet iedere deo voor iedereen even fijn werkt

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 08:34

Ik heb het middel via de paardentipsmail besteld. Daar staat omdat de dazen spray zo stinkt en afgeeft dat er daarom zzimply is ontworpen of gemaakt. Hoe je het ook noemen wilt. Ben het sinds eergisteren gaan gebruiken op stal en ik kan nog niet zeggen of het nu wel of niet werkt. De ene keer denk ik van wel en de andere keer van niet. Je hebt de spray, gel en roller. De gel is voor het hoofd en eventueel als extra op de hals. Geeft niet af op kleding, dekens of witte paarden.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 10:25

vanmiddag gaan de proefflesjes richting het chemische labratorium

hofmanthuis, ik ben jou niets verplicht in de zin van het verstrekken van informatie, de kosten, de methode of de firma waar het getest gaat worden

vind het jammer dat jij als persoon, die volgens eigen zeggen niet van Zzimply is maar er wel bij betrokken is, het bedrijf dat Zzimply produceert in een verschrikkelijk slecht daglicht stelt door hier verschrikkelijk geemotioneerd te reageren op ervaringen van ervaren paarden mensen

en om daarnaast nog mensen te gaan "analyseren" (wat trouwens nergens op slaat) en ze daarmee proberen te beledigen :n heel erg

sneu voor het bedrijf dat trouwens ingeschreven staat op de naam die jij hier op het forum draagt (vreemd voor iemand die niet van het bedrijf is dat Zzimply produceert) want de eerste zoek resultatettn op google leiden mensen naar dit topic, met 90% slechte ervaringen inplaats van de 80% goede ervaringen die Zzimply (en jij) ons probeert op te dringen hier op het forum, op de website en per mail

Tot hier mijn bijdrage aan dit topic todat de testresultaten bekend zijn

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 10:56

geen idee om zzimply voor de mens op de markt te brengen ? :D

want op mij zelf vond ik m voor vliegen en de meeste muggen wel redelijk werken :o
op mijn paard en zeker tegen de dazen deed het helaas te weinig 8-)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 11:23

Ik gebruik hem ook voor mezelf nu :D tijdens rijden

*judith*

Re: Zzimply, de doorbraak in vliegenafweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 12:28

ik heb het ook uitgeprobeert maar het spuitpompje doet het niet meer dus heb via mijn handen van dat spul op mijn paard gesmeert.
En het werkte, de dazen bleven op een afstandje.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 16:45

nickyu schreef:
geen idee om zzimply voor de mens op de markt te brengen ? :D

want op mij zelf vond ik m voor vliegen en de meeste muggen wel redelijk werken :o
op mijn paard en zeker tegen de dazen deed het helaas te weinig 8-)

Ik heb ook een fles gehaald. Er staat duidelijk op dat het vliegwerend is dus ik vraag dan ook af of het ook dazen op een afstand houd?!

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 18:07

Is het niet meer als proefverpakking verkrijgbaar?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 18:12

Nope

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 18:38

hoezo niet meer?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 18:44

Actie is afgelopen :+

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 19:37

Miniverpakking is er nog wel, maar daar moet je voor betalen! :j

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 19:53

vind ik iets te veel voor zo'n mini verpakking

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 22:11

Ik ben erg nieuwsgierig naar de resultaten van het onderzoek.
Ben zo aan het zoeken naar HET vliegemiddel, maar ben het nog niet tegengekomen. Vind het wel heel interressant om erover te lezen.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 22:29

kreeg net reclame voor de masterhorse insektenschutz halsband. Ben benieuwd of die werkt. Heeft iemand die al geprobeerd?

joycev

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 22:31

Heb de zzimply gratis proef flesje een paar keer gebruikt. Maar kan niet zeggen dat het helpt. De grote steekvliegen (horzels) gaan er echt niet van weg!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 23:47

Het luchtje van Zzimply komt me errug bekend voor trouwens, ben al de hele dag aan het malen waar ik dat van ken :+

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 00:03

Ik ben dan wel positief over zzimply, en nee ik heb geen belangen bij het merk, moet het zelf kopen in de winkel.
1x spuiten en de vliegen vluchten hier uren weg, andere mensen bij mij op stal zijn er ook erg positief over, heb vandaag de grote navulverpakking gekocht.
Overigens beweert de verpakking ook niet dat het tegen dazen werkt, dus dat kan je ze ook niet kwalijk nemen. Verpakking zegt: vliegwerend.
Ik heb een zeer gevoelig paardje die absoluut niet tegen die vliegende beesten kan en bij haar werkt het super, maar ligt misschien ook per paard en gebied anders.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 00:06

bij jullie heb je dan ook veel minder dazen ..
tenminste toen ik daar nog in de buurt stond

eiland hierboven zie je ze ook amper

maar hier ,, word je der niet vrolijk van
en in nb zitten gebieden waar het helemaal geen doen is

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 00:11

Misschien moet het wat duidelijker gemaakt worden dat het enkel tegen vliegen werkt. Lijkt me een dure oplossing worden om twee middelen te kopen een tegen dazen en een nog eens tegen vliegen. De meeste middelen die tegen dazen helpen helpen volgens mij ook wel tegen vliegen.

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 00:11

Ik weet niet of je het tegen mij had?
Maar wij hebben hier een pad waar ik wekelijk overheen moet waar ik echt niet meer kan stappen, gallopeer daar dan ook overheen want op een stuk van een halve kilometer komen ze je aanvallen. Daar reed ik vroeger graag, maar nu alleen als ik naar mijn les moet..(polder - water - larven)

edit: Dazen komen ook op warmte af, en zullen dus eigenlijk nooit helemaal kunnen worden verkomen.. Daarom staat die van mij lekker helemaal ingepakt in de wei, ik kan zoveel commetaar krijgen als ik wil maar die van mij staat happy zonder bulten in de wei, en haar weidegenootje zit hélemaal onder..

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 01:48

Dinopino schreef:
Lijkt me een dure oplossing worden om twee middelen te kopen een tegen dazen en een nog eens tegen vliegen. De meeste middelen die tegen dazen helpen helpen volgens mij ook wel tegen vliegen.

he, dat dacht ik ook net :+
het werkt prima tegen de vliegen, maar onze dazen zijn er immuun voor ben ik bang }:0 (in het begin dacht ik bijna dat ze het lekker vonden, ik kon de wei amper in zonder lekgestoken te worden)
en aangezien vliegen alleen maar irritant zijn, en dazen echt pijnlijk stekende krengen zijn vind ik het geldverspilling om twee sprays te gaan kopen :o

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 08:25

_l_amanda_l_ schreef:
<<knip>>'en aangezien vliegen alleen maar irritant zijn'<<knip>>

Wacht maar tot over een 1,5 maand ofzo dan krijg je vliegen die prikken.

Het valt mij idd op dat het de vliegen goed op afstand houd en dat het voor dazen niet goed werkt.

Voor mij dus de volgende fles gewoon weer van mijn oude vertrouwde merk :D Jammer wel, want het ruikt echt erg lekker.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 08:27

Heb het binnen, maar ben niet onder de indruk.