Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pandameisje schreef:Heeft iemand ervaring met deze deken Deken Epplejeck Tolga 100gr is deze deken goed waterdicht ? Valt die groot of klein ?
DuoPenotti schreef:Pandameisje schreef:Heeft iemand ervaring met deze deken Deken Epplejeck Tolga 100gr is deze deken goed waterdicht ? Valt die groot of klein ?
Ja die heb ik een hele poos gehad.
Hij valt vrij breed op de borst.
En kon hier voor een paar jaar de hele dag regen aan.
Heb geen slopers of deken trekkers. Dat scheelt uiteraard wel.
Vond het dus prima prijs kwaliteit verhouding
Celebi schreef:Is je paard geschoren of niet?
Bij geschoren paarden zit je bijna direct op de huid en voel je duidelijk warmte als je je hand onder de deken steekt.
Bij ongeschoren paarden is de vacht vaak zo dik dat het goed isoleert en als je dan je hand onder de deken steekt hoef je daar eigenlijk geen warmte te voelen. De vacht mag gewoon neutraal tot koel aanvoelen. Als je je vingers dan onder de vacht duwt moet je wel warmte voelen. Voelt het daar ook koel? Dan een warmere deken. Voelt het tussen de vacht en de deken warm dan betekend dat voor mij eigenlijk al dat mijn teddybeer te warm staat.
Verkijk je er niet op dat de temperaturen inderdaad omhoog zijn geschoten. Hier gaat nu op regenachtige dagen nog mijn dunste 0 grams deken op maar de dikkere 0 grams is al bijna te warm. Nu het vandaag droog zou blijven staat hij ook gelijk weer zonder deken. Het is wat dat betreft soms echt even puzzelen wat jouw paard precies nodig heeft.
Berdien schreef:Mijn merrie heeft tot zaterdag een week bloot gestaan, qua temperatuur kon dat prima. Nu met de weersomslag wel weer haar 0 grams op.
Zijn er meer merken die vallen zoals de Amigo XL? Ze is echt héél breed en groot, en de Amigo XL past haar perfect. Alleen de liner eronder trekt naar achteren, ondanks dat deze verder wel goed past. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een merk dat geschikt is voor brééd, met een 100 grams dekenBucas past haar niet goed. Amigo XL is er wel warmer maar dat is echt té warm voor haar, zelfs toen het zo koud was stond ze onder de 100 grams liner.
De Amigo zit echt heel prima, ook vanwege haar hals/boeg. Dus ik zoek wel iets met een vergelijkbare diepe hals.
[ [url=m/fa7l2E.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kGMrn1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NwMLF0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Berdien schreef:Mijn merrie heeft tot zaterdag een week bloot gestaan, qua temperatuur kon dat prima. Nu met de weersomslag wel weer haar 0 grams op.
Zijn er meer merken die vallen zoals de Amigo XL? Ze is echt héél breed en groot, en de Amigo XL past haar perfect. Alleen de liner eronder trekt naar achteren, ondanks dat deze verder wel goed past. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een merk dat geschikt is voor brééd, met een 100 grams dekenBucas past haar niet goed. Amigo XL is er wel warmer maar dat is echt té warm voor haar, zelfs toen het zo koud was stond ze onder de 100 grams liner.
De Amigo zit echt heel prima, ook vanwege haar hals/boeg. Dus ik zoek wel iets met een vergelijkbare diepe hals.
[ [url=m/fa7l2E.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kGMrn1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NwMLF0.jpg]Afbeelding[/url] ]