[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blondie20

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 16:48

Oké super, bedankt voor de ervaringen :-)

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 17:39

Hier al 2 dagen bijna 30 graden.. wat een verschil

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 17:51

hier vrij hoge temp maar harde frisse wind

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 21:16

Nou frisse wind was hier ver te zoeken.
Paarden liepen zich helemaal suf te zweten. zelfs het afdakje hielp niet

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 22:30

nou hier gewoon echt fris hoor met die wind erbij, en stuiven alweer zo droog... :+
bizar die grote verschillen in zo'n klein landje...

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 08:10

Hier inde schaduw fris met de wind en in de zon is het weer bloedheet.

Moest gister lezen op wedstrijd en toch me schouders een beetje verbrand.

Juun staat nu lekker zonder deken (nog geen geschikte vliegendeken gevonden) en met zijn neuskap op

Afbeelding

Versace2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 13:21

Bucas adviseer ik niemand meer. De garantie geldt echt tot aan de drempel. Power Turnout gekocht bij Hypostore, 8 december 2015.

Het lijkt allemaal heel wat, verlenging garantie tot 3 jaar. Nou nou. Alleen na de deken gebruikt te hebben, scheurt deze al op de binnennaden van de flap bij de sluiting aan de voorzijde. Ik denk dat je de deken op je paard moet leggen en noooooiiiit meer moet afdoen.

Als ik dan terugga voor garantie krijg ik doodleuk te horen dat het komt omdat mijn paard schuurt, tssssss, of dat deze te strak zit. Wat een onzin. Nee men wil geen nieuwe deken geven. Want mensen 200 euro voor zo'n deken, zijn ze niet waard. Hypostore verschuilt zich ook achter het antwoord van Bucas.

Volgende keer een Rhino, dat schijnt betere kwaliteit te zijn. Schijnt.... heeft iemand hier ervaring mee?

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 14:07

Of de volgende keer een bucas kopen bij de paardendrogist. Zij zullen je waarschijnlijk een stuk beter helpen!

_Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 14:18

Heeft iemand ervaring met de Horsegear Sweet itch dekens? Hij lijkt hetzelfde te zijn als die van Horseware maar aangezien deze goedkoper is wil ik deze wel eens proberen..

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 14:44

versace2012 schreef:
Bucas adviseer ik niemand meer. De garantie geldt echt tot aan de drempel. Power Turnout gekocht bij Hypostore, 8 december 2015.

Het lijkt allemaal heel wat, verlenging garantie tot 3 jaar. Nou nou. Alleen na de deken gebruikt te hebben, scheurt deze al op de binnennaden van de flap bij de sluiting aan de voorzijde. Ik denk dat je de deken op je paard moet leggen en noooooiiiit meer moet afdoen.

Als ik dan terugga voor garantie krijg ik doodleuk te horen dat het komt omdat mijn paard schuurt, tssssss, of dat deze te strak zit. Wat een onzin. Nee men wil geen nieuwe deken geven. Want mensen 200 euro voor zo'n deken, zijn ze niet waard. Hypostore verschuilt zich ook achter het antwoord van Bucas.

Volgende keer een Rhino, dat schijnt betere kwaliteit te zijn. Schijnt.... heeft iemand hier ervaring mee?

Bedoel je niet rambo? Ik heb ervaring met bucas, amigo, rhino en rambo. En ben gek op zowel rambo als bucas. Rhino vind ik vies tegenvallen qua kwaliteit, terwijl rambo juist super is.
Ik heb tegenovergestelde ervaring met bucas trouwens. Het scheelt ook erg welke winkel je komt volgens mij. Ik had na een jaar gebruik de binnenvoering kapot. Ik ging er vanuit dat dit slijtage oid was, pure pech en jammer voor mij. Ik kreeg dus wel gewoon zonder problemen een gloednieuwe. Ik zou dus niet willen zeggen dat jouw ervaring typisch is voor bucas. Eerder dat je nare mensen hebt getroffen en pech hebt gehad.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 19:11

Wie weet een goeie vliegendeken voor een paard met hoge schoft en smalle borst? Bucas vind ik niet mooi liggen, ook de Rambo trekt bij de schoft. Iemand nog andere suggesties ;( ?

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 19:45

Ik denk dat je een deken moet zoeken met een hoge hals.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 20:43

Opzich sluit de Rambo redelijk hoog aan alleen staat er nog veel spanning op de schoft door de deken

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 20:53

En de Rambo met de v sluiting?

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 21:23

Die heb ik net retour gedaan ( Rambo flybuster). Hij was wel iets aan de grote kant, kan het daar aan liggen dat die op de schoft strak komt te liggen met grazen?

L_Flo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 01:11

Hoi
ik heb een vliegendeken nodig en ik heb geen idee welke ik moet halen er zijn er tegenwoordig zoveel!
In de winter heeft mijn paard bucas smartex dekens opgehad. Valt bucas in alles hetzelfde? De zebra vliegendeken van bucas is nou namelijk in de aanbieding dus dat zou mooi meegenomen zijn.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 07:52

Ik zoek een viegenuitrijdeken voor een fjord. Welke is een aanrader?

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 08:01

Fabster schreef:
Ik zoek een viegenuitrijdeken voor een fjord. Welke is een aanrader?

Amigo fly rider.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 09:41

L_Flo schreef:
Hoi
ik heb een vliegendeken nodig en ik heb geen idee welke ik moet halen er zijn er tegenwoordig zoveel!
In de winter heeft mijn paard bucas smartex dekens opgehad. Valt bucas in alles hetzelfde? De zebra vliegendeken van bucas is nou namelijk in de aanbieding dus dat zou mooi meegenomen zijn.

Dan heb je zeker kans dat bucas past. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 10:16

luffwinny schreef:
Die heb ik net retour gedaan ( Rambo flybuster). Hij was wel iets aan de grote kant, kan het daar aan liggen dat die op de schoft strak komt te liggen met grazen?

Ja tuurlijk. Dan trekt die naar achteren op de schoft en of schouders.

gigikuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:47

ik heb ook ook een vraagje,
heeft iemand ervaring met deze deken :https://www.minihorseshop.nl/dekens/vliegendekens/premiere-xs-vliegendeken-vivid.html
zoja steken er geen dazen doorheen ?

alvast bedankt!

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:37

Hallo allemaal,

Het is nu altijd redelijk warm maar ja het is nederland dus lekker veel regen :')

Zouden jullie gewoon een 0 grams deken opdoen? Of ik zag van die vliegendekens met regendichte rug?

Welke raden jullie aan?

Alvast bedankt!

EDIT: Ik heb het dan over 17 graden en harde regen... meestal staat hij dan wel een beetje te trillen
Laatst bijgewerkt door xSelina op 15-06-16 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:42

Ik doe niets op veel te warm en ze smelten echt niet

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:55

Hier hebben ze niets op. Voldoende gras of ruwvoer helpt ze er wel doorheen.

Hoe staat het met de wind? Als in, is het een erg open plek of meer beschut? Trillen is af en toe niet erg, maar te veel, dan heeft ie het wel echt te koud. Belangrijkste is altijd naar je paard kijken ;)

Ik denk overigens dat de vliegendekens met waterdichte rug even warm zijn als de gewone regendekens.

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:01

RianneH schreef:
Hier hebben ze niets op. Voldoende gras of ruwvoer helpt ze er wel doorheen.

Hoe staat het met de wind? Als in, is het een erg open plek of meer beschut? Trillen is af en toe niet erg, maar te veel, dan heeft ie het wel echt te koud. Belangrijkste is altijd naar je paard kijken ;)

Ik denk overigens dat de vliegendekens met waterdichte rug even warm zijn als de gewone regendekens.

Ik woon in Zeeland dus er is altijd wel wind en het is niet beschut in de wei...