Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
IwanLuver schreef:IwanLuver schreef:Net als MarjanB had ik ook weer een nieuwe deken besteld, de Dominicks zijn retour. Nu een Premier Equine Titan 50g maat 6'0 135/183
Edit: ik zie dat ik een foto van de hele deken ben vergeten![]()
[ [url=m/1a1lrI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/XkGqIL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/IwW9ef.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/X4hAF3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JUNSOs.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/21A6lx.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/z1L9SZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nu een hele foto van de PE, ik vind de deken wel mooi liggen, alleen aan de bovenkant staat de deken wat uit als ze de hals naar beneden heeft. Dat moet nog vormen denk ik.
[ [url=m/Nqy3Kz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kC5u4o.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/butLaw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vwLCEl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nouvel schreef:Ik vind de wheatherbeeta denk ook mooier zitten.
Hoe vallen die qua maat en aan de voorkant qua ruimte?
Ik ben voor mijn Lipizzaner met wat smallere schouders ook nog steeds een beetje zoekend. Op Zich gaat het goed met wat ik heb maar ik ben toch ook nog niet 100% tevreden…
Nouvel schreef:Ik vind de wheatherbeeta denk ook mooier zitten.
Hoe vallen die qua maat en aan de voorkant qua ruimte?
Ik ben voor mijn Lipizzaner met wat smallere schouders ook nog steeds een beetje zoekend. Op Zich gaat het goed met wat ik heb maar ik ben toch ook nog niet 100% tevreden…
Slmt9 schreef:Jokonootje schreef:
Op welk model paard past een Bucas vaak?
Ik heb een merrie met een hoge schoft en smalle voorkant. En verder een smalle bouw.
Ik ga me eens verdiepen in de dekens..
Ik kan je eigenlijk alleen vertellen waar het vaak niet op past. En dat zijn paarden met een lage halsaanzet. Dat trekt vaak te veel op de schoft in de graashouding en een maat groter is de lengte vaak te lang waardoor de deken scheef gaat liggen en/of schuurplekken geeft.
Dus als je gaat passen: voel even onder de deken bij de schoft als je paard van de grond eet of dat niet strak zit. En als je paard gewoon staat let er dan op dat het einde vd deken (de naad) niet voorbij de staartaanzet komt.
gr_roos schreef:Ik heb alleen maar die serie Marjan en ik ben er erg tevreden over. Mijn 3 totaal verschillende en (inmiddels overleden) paarden hadden deze dekens en sindsdien was het klaar met de kale schouders, kale strepen op de bovenbenen. Als dikste versie had ik de ultra en die vond ik zo fijn dat mijn huidige Shagya deze in 100 gram heeft. Rib uit mijn lijf maar beter verwend dan verwaarloosd![]()
Ik heb ook een ongevoerde deken met een 100 grams liner maar volgens mij ben ik de enige paardeneigenaar die linets vreselijk vind. Ik heb het 1,5 jaar geprobeerd en ik word er kriegel van.