[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 22:37

Hier in het midden van het land vond ik het vanavond ook best koud, hele dag benauwd maar 's avonds behoorlijk afgekoeld en flink wat wind. Paard staat overigens nog steeds bloot, voelde een klein beetje koud aan, maar morgenochtend helaas geen mogelijkheid om te wisselen en morgen wordt het volgens verwachting ook weer erg benauwd en warm, dus ze moet zich maar even zien te redden vannacht.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 22:39

Hier is het ook niet heel koud, mijn merrie zou misschien ook wel een dunne staldeken op kunnen ipv de rsih maar ze staat nu in een binnenstal en ik kan pas morgenavond weer wisselen dus heb ik de rsih opgelaten. Andere paard staat aan huis en bij hem heb ik vanmiddag de rsih afgedaan en die krijgt hem morgenochtend weer op.

Veulen84

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 22:50

Omgeving amsterdam. Het is hier niet echt warm, de zon heeft ook de hele dag niet geschenen.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 22:53

Het is voor ons gevoel misschien een stuk frisser..Maar voor die paarden is dit prima weer!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 22:57

Zon heeft hier niet geschenen, regen wel gevallen. 14 graden en staat koud windje.
Maar de paardjes slapen binnen. Dus staan gewoon de hele dag zonder deken en gaan rond 10h naar binnen 's avonds met eten. Op stal is het wat warmer (deuren wel open) en niet nat dus geen deken nodig gelukkig.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 22:59

Ja paarden vinden de fijnste temperatuur rond de 15 graden dat zit echt tussen onze oren. Vergeet niet dat wij 'naakt' zijn he, paarden hebben een vacht en een speklaag ze zijn gemaakt om buiten te leven ;)

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 23:03

CK88 schreef:
Ja paarden vinden de fijnste temperatuur rond de 15 graden dat zit echt tussen onze oren. Vergeet niet dat wij 'naakt' zijn he, paarden hebben een vacht en een speklaag ze zijn gemaakt om buiten te leven ;)

En de meeste paarden hebben ook nog 'iets teveel' spek :D

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 23:29

pol1 schreef:
Het is voor ons gevoel misschien een stuk frisser..Maar voor die paarden is dit prima weer!

Ik zal tegen d'r zeggen dat ze zich vergist en dat ze het lekker weer hoort te vinden... Mare ik denk dat ik die discussie ga verliezen.

Zodra het begint te bibberen, zich afzondert van de rest en in de schuilstal gaat staan... Tja dan heeft ze het koud. Ken d'r lang genoeg om dat zeker te weten. Ze is meer van de 25 graden.

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 06:12

Hier ook veulen84.
Ik heb ook een gevoerde regendeken gister avond opgedaan en ga over een uur weer af. Met 15 graden heeft mijn opa het toch echt koud.

Rest staat wel zonder die kunnen het makkelijk hebben

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:50

Maar hebben die van jullie dan de hele zomer 's nachts een deken op? Want warmere nachten dan 15 graden zullen we toch niet echt gaan krijgen in NL.... Tuurlijk zijn er wel een aantal zwoele zomeravonden/nachten maar dat zal meer uitzondering zijn..

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:17

Nee dat niet. Maar veel wind en regen en dan kou is voor mijn oudje niet goed. Toen ik gisteren de deken opdeed was hij gewoon koud. Vanochtend voelde hij prima dus toen wel weer eraf gehaald

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:31

marengolike schreef:
Nee dat niet. Maar veel wind en regen en dan kou is voor mijn oudje niet goed. Toen ik gisteren de deken opdeed was hij gewoon koud. Vanochtend voelde hij prima dus toen wel weer eraf gehaald

Oke zo las ik je berichtje niet. Er stond alleen met 15 graden.. Vandaar :)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:44

Hier staat ze gewoon bloot. Veel te warm!
Die van mij heeft het niet zo snel koud. Van het weekend weer vliegendeken.
Wordt morgen lekker zonnig.

femkepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:47

Hier ook bloot al een tijdje, als het in de ochtend niet regent gaan ze gewoon naar buiten. Laatst begon het in de middag heel hard te regenen en en heeft de staleigenaar alle paarden naar binnen gehaald... Behalve die van mij want die wou niet :+ Die hebben ze 3 uur later pas binnen kunnen krijgen :')

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:50

Naath86 schreef:
Maar hebben die van jullie dan de hele zomer 's nachts een deken op? Want warmere nachten dan 15 graden zullen we toch niet echt gaan krijgen in NL.... Tuurlijk zijn er wel een aantal zwoele zomeravonden/nachten maar dat zal meer uitzondering zijn..

15 graden zonder regen of wind is natuurlijk wat anders dan met. Bovendien was het hier vannacht maar 11 graden. Kijk altijd gewoon wat ze nodig heeft. Als ik kom 's avonds en ze heeft het koud, dan krijgt ze een deken en kan ie 's ochtends af. Maar heb ook wel eens gehad dat ze in juli of augustus nog gewoon een deken nodig had.

Het is niks nodig dat ze de hele nacht zichzelf op hokt in een schuilstal en staat te bibberen. Laat d'r maar lekker onder een dekentje op het land zijn met d'r vriendjes. Ik hanteer trouwens het zelfde principe voor d'r dochter. Maar die heeft het niet zo snel koud.

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 13:20

Ik meld me hier ook even.

Bij ons lopen (van de 6) er in het seizoen 3 met een deken. Voornamelijk Nika dekens (héél tevreden van, niks op aan te merken). Gisteren nog twee besteld, omdat ik zodra het kouder begint te worden, ik niet direct een 200grams op wil gooien, dus heb ik een 100grams gekocht voor mijn BWP'er. Ook de halfinger van m'n zus staat gedekent en onze zieke shetlander moet ook een deken op. Maar die kan ook écht niet anders. Helaas. Zodra het echt koud genoeg is, gaan ook snachts de dekens op en blijven ze zoveel mogelijk buiten op het land. (Enkel Viki - zieke poon) komt dan binnen.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 13:51

Hier nu regendeken op. Ik heb ook nogal een prinsesje, o wee als daar een druppel regen op komt... Heel irritant, wil de dekensaf!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 15:04

Hier was het gisteren maar 13 graden, met harde wind en een buitje, nu 16 graden, minder wind, en bewolkt...

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 15:13

Nouvel schreef:
ik heb jaren op verschillende paarden dominick gebruikt en altijd super tevreden over de pasvorm geweest, hele fijne dekens! :j

alleen het model dat ze toen hadden had een rugnaad en na een paar winters gebruiken en wassen waren de dekens nog als nieuw maar bij lange dagen in de regen niet meer 100% waterdicht.
mede om die reden heb ik voor mijn jonge paard toen rambo dekens aangeschaft (ook omdat die hem perfect passen en hij bij dominick wat tussen de maten invalt).

inmiddels zijn de modellen vernieuwd en hebben de buitendekens volgens mij geen rugnaad meer en en mooie grote staartflap en halsaansluitingen, dus nu 100% waterdicht.
lijkt mij zeker het proberen waard!

Bedankt! En goed om te horen :)
Ik krijg alleen geen contact met ze dus op een andere manier nog maar eens proberen.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 15:51

Het is op dit moment hier in de kop van Drenthe 28 graden (volgens de telefoon) en benauwd. Wat een verandering door heel Nederland als ik jullie over regendekens hoor.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 16:05

rianneH, even een mailtje sturen of een berichtje via Fb anders, ze zijn ook veel van huis (concoursen en beurzen)

Blondie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 18:50

Hoi Dames, ik heb mijn vraag en hopelijk antwoord nog niet terug kunnen vinden in dit topic maar ik zag wel dat een aantal van jullie vliegendekens gebruiken. Nu vroeg ik mij af.. de rambo vliegendekens schijnen door de uv- werende stof het paard koeler te houden, heeft iemand dit al op de manier ervaren? Ik heb zelf altijd het idee gehad dat ze het alleen maar warmer krijgen onder die dekens, maar aangezien ik nu op een wei sta zonder schaduw, met een Fries, leek het mij misschien wel het overwegen waard.. Is er iemand die echt verschil merkt? Voor vliegen en/of exceem heeft mijn paard de deken niet nodig, het gaat mij enkel over dat het paard koeler zou moeten zijn onder de deken. Ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee!

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 18:57

Uv werend worden ze niet zo warm onder.ik heb die ook. Maar niet van dat merk

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 19:05

De mijne bleef koel onder de Rambo! Ook geen schaduw in de wei..
Helaas paste de deken niet goed.. Ik heb nu een amigo besteld dus hopelijk past dat beter..

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 20:54

Hier zijn ze idd wat koeler onder zulke dekens.