[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 07:39

smurffie schreef:
Hier de ene onder de sunshower en de ander ongevoerd, daarvoor moet nog een sunshower worden aangeschaft maar nieuw zijn ze zo duur en tweedehands nauwelijks te vinden := (mocht iemand nog een 1.95 weten....)

Over de sun shower: .... agradi vertelde dat het een uitlopend model bij bucas is en dus alleen nog in de uitverkoopmaten verkrijgbaar :(

Ik zoek nml nog een nieuwe maat 195 maar 1 waar een hals aan kan.
Heb nu een oud model maat 195 zonder hals

Nessa

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 09:16

Ik heb even gezocht (1 minuut).
Hypostore heeft deze.

Of zoek je alleen 2e hands?

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 09:32

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 11:24

Staan jullie paarden 24 7 buiten? En welke deken op?
Heb mijne nu de regendekens op , vroeg me af of dat voor nu wel voldoende is?

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 11:26

Mijne staat nu met een eczeemdeken, maar ik twijfel ook om de regendeken er nog overheen te gooien nu aangezien ze al aardig klaar is met verharen en met die wind is het ook erg koud.
Edit: Ze staat ook 24/7 buiten.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 11:30

Yvankaxx schreef:
Mijne staat nu met een eczeemdeken, maar ik twijfel ook om de regendeken er nog overheen te gooien nu aangezien ze al aardig klaar is met verharen en met die wind is het ook erg koud.
Edit: Ze staat ook 24/7 buiten.

Lastig he, mijn exzemer heb ik er ook de regendeken overheen gedaan.
Tis echt koud buiten. Die regendeken beschermt toch wel het dunne velletje.
Al voelden ze net niet heel koud aan.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 11:50

De mijne staat 24/7 buiten, zonder deken. En als het zonnig is met vliegendeken.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 12:44

De mijne ook 24/7 buiten. Allebei naakt ;) Gisteren 1 met een regenvliegendeken.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 15:14

Hier toch de regendeken er op gegooit over de vliegendeken heen, want als het al regent en de vliegendeken blijft nat dan wordt ze misschien wel koud. Hij gaat er dan weer af zodra de temperatuur weer wat omhoog gaat.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 16:12

Ik moet zaterdag mijn paard wassen (bijna witte vliegenschimmel) voor ons eerste concours op zondag. Wil hem graag zaterdagnacht iets opleggen omdat hij anders zich lekker in de mest drapeert.
Wat kan ik daar het beste voor gebruiken nu? Hij heeft al anderhalf jaar geen dekens meer opgehad maar leefde voordien continue onder dek.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 16:17

Ik heb vanmiddag de regendekens vervangen voor vliegendekens. Staan ook dag en nacht buiten :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 21:26

Moderatoropmerking:
Twee posts verwijderd. Een post die op de Markt thuis hoort en een post die daar op reageerde. Graag dit topic niet gebruiken om reclame te maken voor dekens die je wilt verkopen.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 21:29

JenniferU schreef:
Over de sun shower: .... agradi vertelde dat het een uitlopend model bij bucas is en dus alleen nog in de uitverkoopmaten verkrijgbaar :(

Ik zoek nml nog een nieuwe maat 195 maar 1 waar een hals aan kan.
Heb nu een oud model maat 195 zonder hals

Gaan ze er echt uit? Wat zonde!

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 22:06

Nee toch?? -O- zijn zulke fijne dekens? :o? Snel maar een nieuwe aanschaffen

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 07:39

Naja dat is wat agradi zei.
Ik vroeg waarom maat 175,185,205 en 215 wel leverbaar zijn en de maat 195 niet.
Toen vertelde ze dat zet een uitlopend model is bij bucas.
De paardendrogist verkoopt de ook niet meer nml.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:09

De buzz-off rain zal er wel voor in de plaats zijn gekomen.. Misschien nog maar een bestellen voor de voorraad dan :')

Natasja_ygor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 14:18

Ik heb ook een vraagje, ik zoek een nieuwe vliegendeken, helaas word mijn paard helemaal lek geprikt en krijgt er grote bulten van.
Heb al een aantal (3) geprobeerd maar vaak schuift of schuren ze.

Ik zat nu te denken aan de bucas buzz off.

Hebben jullje nog goede ervaringen met bepaalde vliegendekens? Wel graag met buikflap en hals

Afbeelding zulke bulten krijgt hij

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 17:19

De kans is groot dat agradi geen bucas meer heeft straks, waarschijnlijk hebben ze daarom die maten niet meer.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 17:27

aniquegraaf schreef:
De kans is groot dat agradi geen bucas meer heeft straks, waarschijnlijk hebben ze daarom die maten niet meer.

Hoe dat zo?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 13:42

Ik kom even gezellig binnenvallen, heb namelijk 2 vraagjes :)

Ik ben rustig aan het rondkijken voor een geschikte deken die mijn bucas turnout kan gaan vervangen. Hij is eigenlijk af (had hem al tweedehands gekocht) en merk dat ie net wat te hoog aan de hals sluit voor mijn merrie.
Nu schuren zo'n beetje alle type dekens of geeft ze aan dat ze te oncomfortabel zitten voor haar lage halsaanzet. De turnout is ook niet ideaal, de smartex gaat redelijk, maar wil graag een ongevoerde voor voorjaarse buien.

Nu zag ik de Dominick dekens en die hebben wel potentie, zeker als je ze ook nog kan huren. Zijn er veel Dominick gebruikers hier en hoe bevallen die dekens?

Daarnaast zou ik voor de zomer een vliegendeken met dichte voorkant willen, weet iemand waar die verkrijgbaar zijn, anders dan de exceemdekens?
Er staat ook nog op de planning om één oude amigo deken voor dicht te naaien. Dan wil ik bovenin een elastisch deel maken, zoals ik ooit in een Eurostar Move it deken had: http://www.hetgareel.nl/product/details ... gram-42803 Maar mocht dat onsuccesvol zijn wil ik graag de opties al kennen, gezien we binnenkort naast het bos gaan staan.

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 17:21

MoniekV schreef:
aniquegraaf schreef:

Hoe dat zo?

De precieze reden kan ik je niet vertellen, maar wij zijn namelijk ook een dealer van Bucas. Dus vandaar :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 17:22

ik heb jaren op verschillende paarden dominick gebruikt en altijd super tevreden over de pasvorm geweest, hele fijne dekens! :j

alleen het model dat ze toen hadden had een rugnaad en na een paar winters gebruiken en wassen waren de dekens nog als nieuw maar bij lange dagen in de regen niet meer 100% waterdicht.
mede om die reden heb ik voor mijn jonge paard toen rambo dekens aangeschaft (ook omdat die hem perfect passen en hij bij dominick wat tussen de maten invalt).

inmiddels zijn de modellen vernieuwd en hebben de buitendekens volgens mij geen rugnaad meer en en mooie grote staartflap en halsaansluitingen, dus nu 100% waterdicht.
lijkt mij zeker het proberen waard!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 18:08

Inmiddels super tevreden met de Rambo sweet itch hoody voor mijn paard die echt heel erg gevoelig is voor muggen en vliegjes. Hij lijkt me voor de zomer wel wat warm, maar heb genoeg schuilmogelijkheden. Voor mijn andere paard heb ik de vliegendeken van topfit horseshop, die is wat luchtiger :)

Wilde wel de rambo even wassen, hoe warm kan ik die wassen? Zie geen labeltje hangen :') niet dat als hij uit de wasmachine komt hij geschikt is voor mijn mini :D

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 18:15

essie_blue schreef:
Inmiddels super tevreden met de Rambo sweet itch hoody voor mijn paard die echt heel erg gevoelig is voor muggen en vliegjes. Hij lijkt me voor de zomer wel wat warm, maar heb genoeg schuilmogelijkheden. Voor mijn andere paard heb ik de vliegendeken van topfit horseshop, die is wat luchtiger :)

Wilde wel de rambo even wassen, hoe warm kan ik die wassen? Zie geen labeltje hangen :') niet dat als hij uit de wasmachine komt hij geschikt is voor mijn mini :D

Ik was ze altijd op 30 graden, dat staat ook op het labeltje bij mij.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 20:40

MoniekV schreef:
essie_blue schreef:

Ik was ze altijd op 30 graden, dat staat ook op het labeltje bij mij.

Bij mij past een ongevoerde Rambodeken echt niet in de wasmachine hoor, ik neem aan dat jullie een speciale wasmachine hebben?