Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JoycexEnya schreef:Even weer een vraagje.
Ik wil woensdag mijn tinker helemaal scheren. Ze zweet heel erg en is snel zeiknat. Nu wil ik eigenlijk geen halsdeken gebruiken, omdat de manen dan kunnen afbreken en dat vind ik zonde.
Ze staat overdag in de paddock met hooi en 's nachts in een binnenstal. Zou alleen een 0 gr deken met hals voor buiten kunnen? Of is een halsdeken niet echt nodig?
Hoe lang ben je je messen kwijt als je bij Jorna laat slijpen? En kan het ook ergens anders?
JoycexEnya schreef:Even weer een vraagje.
Ik wil woensdag mijn tinker helemaal scheren. Ze zweet heel erg en is snel zeiknat. Nu wil ik eigenlijk geen halsdeken gebruiken, omdat de manen dan kunnen afbreken en dat vind ik zonde.
Ze staat overdag in de paddock met hooi en 's nachts in een binnenstal. Zou alleen een 0 gr deken met hals voor buiten kunnen? Of is een halsdeken niet echt nodig?
Hoe lang ben je je messen kwijt als je bij Jorna laat slijpen? En kan het ook ergens anders?
kaatje77 schreef:Ik heb mijn messen uit nood weer voor een x bij de plaatselijke slijper laten doen......
Gaat niks boven Jorna
Met Jorna kan ik wel 15 paarden. Plaatselijke slijper nog geen 4
Faitherr schreef:Rachel_x schreef:[ [url=m/U7p3Si.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier ook de hals geschoren! Binnenkort naar een nieuwe kudde, dus ga haar nog niet onder de dekens zetten. Scheerapparaatje aangeschaft via Ali express, volgende keer opzetstukje gebruiken want dit is wel erg kaal haha. Maargoed, binnen een week zal het haar al wel gegroeid zijn.
wauw!! Netjes gedaan! Ik wil mijn haf ook alvast dit scheren. Alleen tot waar ga je nu? Ga je nog voorbij de oksels? En je hebt nu dus met een tondeuse zonder opzetstuk geschoren? En heb je toevallig een linkje naar die tondeuse?
Ik heb zelf de tondeuse van de Lidl. Ik verwacht dat deze makkelijk door de vacht komt, maar stel ik wil op 3 mm scheren, moet ik dan gewoon het opzetstukje van 3 mm erop zetten of moet ik ook nog iets op de scheermachine zelf aanpassen?
Anoniem schreef:Zijn er hier al mensen die hun paard al helemaal geschoren hebben? Mijne is echt een teddybeer, maar met die wisselende temperaturen weet ik echt niet wanneer ik er nou goed aan doe...
Anoniem schreef:Zijn er hier al mensen die hun paard al helemaal geschoren hebben? Mijne is echt een teddybeer, maar met die wisselende temperaturen weet ik echt niet wanneer ik er nou goed aan doe...
Faitherr schreef:ik zit al een hele tijd tegen een dingetje aan te hikken, ik wil mijn haf dit jaar namelijk (op advies van de dierenarts) scheren. Maar ik weet niet zo goed wat ik precies wil scheren, want omdat ik zelf geen scheermachine heb is het lastig om evt. bij te scheren.
Probleem is dat ze 24/7 buiten staat, ik kan qua dekens die ik nu heb opbouwen tot 600 grams, heb alleen geen halsdeken maar dit zou ik eventueel aan kunnen schaffen.
Maar wat doen de meeste mensen hier qua patroon bij paarden die 24/7 buiten staan? Zijn er ook mensen die ze helemaal scheren? (ik laat sowieso de benen en het hoofd voor wat het is, maar ik twijfel over de hele hals.) En wat leggen jullie dan op qua dekens?