Sinds gisteren 100gr en hals er af. Het is bij ons zo'n 12 graden op stal.
Dekens was ik allemaal zelf. Heb het horseware liner systeem.
_Cher
Geplaatst: 25-02-14 23:48
geschoren pony heb ik nu onder een 150grams deken staan, voelt ie prima onder! Mijn merrie staat onder een fleecgevoerde regendeken en is niet geschoren, afgelopen dagen heeft ze ook steeds een paar uur zonder deken gestaan.. heerlijk!!
Dribbelkont
Geplaatst: 26-02-14 02:00
Morgen komt de 100 grams ook weer op want wordt frisser
Hier van 100 gram stal deken plus 360 gram wug rhino naar alleen de rhino. Op een geschoren ( geleidelijk alweer vacht) Ik was iets van 10 dekens in een keer en betaal 7,50 per deken
Hier maandag teruggezet van 300 naar 180 gram (100 gr onderdeken + 80 gr outdoordeken). Hij voelde maandag nog niet echt te warm maar wil toch gaan afbouwen met de huidige temperaturen. Dinsdagochtend was het toch een stuk frisser dus gelijk voelen of hij het nu met minder deken niet te koud had, staat dat rare paard met klamme schouders!
Ceasar2015
Geplaatst: 27-02-14 11:16
Hier staat mijn merrie nog onder de 200 grams en voelt daar prima onder. Mijn nieuw aangekochte ruin staat nu onder 100 grams(dat is wat hij ook bij de vorige eigenaar om had) en bij hem twijfel ik wel of de 100 grams eronder weg moet en puur ongevoerd, voelt af en toe wat aan de warme kant.
Beide paarden staan overdag als ik daar bezig ben wel een tijdje bloot, kunnen ze even lekker rollen met al die losse en jeukende haren.
Mijn paard staat onder 150+- gram, voelt af en toe wel goed warm aan zeker met die zon maar heb het gevoel dat ze daardoor we veel beter in der vel zit, der spieren zijn veel losser!
Die van mij gister hartstikke stijf van de wei geplukt en dan word ik toch weer met de neus op de feiten gedrukt Te koud op de rug levert acuut problemen op, dus 0 grams af, 100 grams op en vandaag zelfs weer 200 gram met hals. Hier regent het en waait het flink. Gister nadat ik de dikkere deken op had gedaan knapte ze gelukkig ziender ogen op.
Nouvel
Geplaatst: 27-02-14 17:24
hier de nieuwe 100 weer op, wat dikker en goed waterdicht
Gister kwam bij ons op stal een haf binnen die de hele winter zonder deken staat en die had het gister toch echt koud. We hebben hier al 15 graden gehad en veel paarden zijn al veel dunner in hun vacht. En met de regen en wind hier had je gister toch een behoorlijk koude combinatie. Ik was blij dat ik mijn koukleum weer even de 200 met hals op heb gedaan. Vandaag zou het later op de middag nog eens even gaan regenen en dan zou het weer droger worden.
Gister deels geschoren ruin van 200 naar 360 gewisseld, voelde erg koud aan onder de deken, nu hij eindelijk mooi op gewicht begint te raken wil ik dat graag zo houden, nu staat 'ie er heerlijk bij.
Mijn halfgeschoren, en al een poos flink in de rui, staat onder een 200 met hals. Ik heb helaas niet altijd de gelegenheid om mijn deken te wisselen als het even zonniger of kouder wordt en ze blijft goed voelen.
Dribbelkont
Geplaatst: 02-03-14 14:59
ik heb de deken afgelaten vanmiddag en gaat vanavond de 0 grams weer op. heerlijk zonnetje
Heerlijk weer hier, vanaf dinsdag wordt het weer minimaal 11 graden met een zonnetje erbij, heerlijk. Nu zit ik te twijfelen wat ik met m'n merrie moet doen; ze heeft erg last van zomerexceem en zit ik te twijfelen om dan al haar exceemdeken op te doen, of om haar juist nog een paar dagen helemaal bloot te zetten, aangezien ze ook al de hele winter onder een gewone deken staat. Iemand misschien tips?
Hier een, voor de tweede keer geschoren (eind dec) met nu alweer dikkere vacht dan de meeste warmbloeden, tinker.. sochtends regendeken met fleece op, overdag in de zo'n zonder deken, daarna regendeken met fleece en s nachts 200.. Dat was de afgelopen twee weken.. Vandaag kwam ik om half 12 op stal, was ze toch aardig warm onder de 200. Ze staat nu onder een 100 grams snachts en gaat overdag lekker zonder (11+ graden).. hoop toch eind van de maand richting zonder deken kan!