[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 23:09

Connaisseur schreef:
Goed om jullie ervaringen te lezen. Zijn de ervaringen met de rugwarmer beter/effectiever dan met de therapie deken? Of wat is de reden dat jullie voor de rugwarmer gekozen hebben ipv deken?

Bij agradi is het nu afgeprijsd en leverbaar

Ik heb hem vandaag getest, hij werd lekker warm en bleef prima liggen. Maar ik heb wel een paard dat echt heel netjes stil staat :+

Mijn keuze voor de rugwarmer is echt gebaseerd op het effectief opwarmen van de spieren voor de training. Ik loop wegens rugproblemen in een traject bij de dierenarts & fysio, en daaruit kwam het advies. Verser staat ze de hele dag lekker warm onder de dekens, maar ik wil ze echt voor het rijden of longeren gericht opwarmen.

manzano

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 00:07

Ik weet nog niet wat ik er van vind. Vandaag 2e keer gebruikt, maar ben nog niet overtuigd. Vind het warmtevlak echt klein en de batterij snel leeg. Zal na wat langer gebruik eens echt een review doen.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 16:15

Voor de liefhebber. Ze verzenden ook.

Afbeelding

Connaisseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 18:04

prugelpiet schreef:
Connaisseur schreef:
Goed om jullie ervaringen te lezen. Zijn de ervaringen met de rugwarmer beter/effectiever dan met de therapie deken? Of wat is de reden dat jullie voor de rugwarmer gekozen hebben ipv deken?

Bij agradi is het nu afgeprijsd en leverbaar

Ik heb hem vandaag getest, hij werd lekker warm en bleef prima liggen. Maar ik heb wel een paard dat echt heel netjes stil staat :+

Mijn keuze voor de rugwarmer is echt gebaseerd op het effectief opwarmen van de spieren voor de training. Ik loop wegens rugproblemen in een traject bij de dierenarts & fysio, en daaruit kwam het advies. Verser staat ze de hele dag lekker warm onder de dekens, maar ik wil ze echt voor het rijden of longeren gericht opwarmen.

Voor dat idee wil ik hem ook gebruiken. Had dochorse gemaild maar zij raden dan de deken aan omdat die bij 24/7 gebruik altijd dient voor soepele spieren. Teugel nog tussen beide..

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 18:09

Het zijn eigenlijk geen vergelijkbare producten. Ik heb de dekens ook, maar het feit dat je de een 24/7 kan gebruiken en de ander 30 min per dag zegt ook wel wat natuurlijk.

Connaisseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 18:16

Precies wat ik dacht, mijn doel is dat de rug goed opwarmt en daar lijkt me de rugwarmer ideaal voor. Evt naast de deken

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 20:34

Ik gebruik ze allebei _O-

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 21:20

Net als MarjanB had ik ook weer een nieuwe deken besteld, de Dominicks zijn retour. Nu een Premier Equine Titan 50g maat 6'0 135/183
Edit: ik zie dat ik een foto van de hele deken ben vergeten :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 21:36

Kan t moeilijk zien, hoe valt ie qua hoogte op de borst?

Heb nog niks nieuws besteld. Nog geen geld terug (600 euro totaal) en weiger om van m’n spaarrekening te pakken _O-

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 21:54

mavantos schreef:
Ik gebruik ze allebei _O-

Baas boven baas :D

Connaisseur schreef:
Precies wat ik dacht, mijn doel is dat de rug goed opwarmt en daar lijkt me de rugwarmer ideaal voor. Evt naast de deken

Hier raadde de dierenarts echt specifiek een verwarmend iets aan en niet een therapie deken. Daar hebben we het ook over gehad.

Ik heb in eerste instantie zakken van fleece in een oude zweetdeken genaaid. Ik kon dan kleine pittenzakjes in de magnetron doen en die in de zakjes stoppen. Mocht jij wel wat meer geduld daarvoor hebben. Werkte prima en lekker warm, maar ik was te lui om eerst alles te verzamelen en dan nog een paar minuten bij de magnetron te gaan staan.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 22:06

Ik heb 5 therapie dekens en nu ook de rugwarmer := voor 3 paarden wel :')

Connaisseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 22:34

Vind beide ook een optie naar schaf liever niet beide meteen aan. Dus nog in dubio welke het eerst wordt. Gebruiken jullie de rugwarmer het hele jaar door of toch minder in het voorjaar/zomer?

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 22:58

Ik zit een beetje in dubio over wel of geen halsstuk. Het blijft vannacht rond de 10 graden op zijn koudst, maar wel flink wat wind en af en toe ook regen. Nu heb ik een volledig geschoren pony 24/7 buiten staan onder een bucas smartex extra. Hij kan een inloopstal in, maar staat meestal buiten. Hij wordt er ook weleens uitgestuurd. Nu twijfel ik of ik wel of geen 0 grams hals van bucas smartex eraan moet doen. Wat houden jullie meestal aan? Ik vind dit zelf namelijk best lastig in te schatten als ze geschoren zijn.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 22:59

rocky_1995 schreef:
Ik zit een beetje in dubio over wel of geen halsstuk. Het blijft vannacht rond de 10 graden op zijn koudst, maar wel flink wat wind en af en toe ook regen. Nu heb ik een volledig geschoren pony 24/7 buiten staan onder een bucas smartex extra. Hij kan een inloopstal in, maar staat meestal buiten. Hij wordt er ook weleens uitgestuurd. Nu twijfel ik of ik wel of geen 0 grams hals van bucas smartex eraan moet doen. Wat houden jullie meestal aan? Ik vind dit zelf namelijk best lastig in te schatten als ze geschoren zijn.

Ik zou een hals omdoen. Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar hier waait het flink en is het koud.

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 23:00

prugelpiet schreef:
rocky_1995 schreef:

Ik zou een hals omdoen. Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar hier waait het flink en is het koud.

Hier waait het ook aardig. Maar dus toch niet te warm met hals?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 23:42

Ik heb de hals afgelaten, maar ze kan wel naar binnen als het haar te gortig wordt.
Als de jouwe niet naar binnen gaat/mag, zou ik de 0 grams hals gewoon omdoen hoor. Daar krijgt ie het niet te warm van.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 09:35

Hier ook gewoon nog steeds de hals om. Als de wind net verkeerd staat staat die ook de box in. En we hebben het plastic voor een gedeelte weggehaald omdat het niet meer zo koud is. Ook gedeelte expres wel laten hangen (meer tegen de sneeuw, regen en hagel van afgelopen tijd :+ )

Maar die 0 grams hals vind ik fijn werken bij die wind en regen als het niet zo koud is. Bij echte kou pak ik een dikkere juist

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 09:58

Mel heb ik nu onder haar dunste deken zonder hals staan en ze is eigenlijk wat aan de te warme kant. Maar ik ben bang dat als de wind er vol op staat, vooral met regen, dat het dan toch te guur is zonder deken...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 10:18

Het is gewoon stom, raar weer elke keer. Uit de wind warm, d'r wind zelf weer fris icm regen. En het wisselt zo veel

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 10:34

Heel vervelend! Ik weet ook niet meer wat ik op moet doen.
Heb d’r (geschoren) nu onder de 0 gram staan, met 100 gram liner. Maar ik twijfel of het genoeg is.
Zo weer even voelen, maar ze voelt overal anders op d’r lijf dus dan weet ik het nog niet :')

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 10:48

Ik heb uiteindelijk voor vannacht toch maar de hals omgedaan. Maar met dit weer vind ik het inderdaad ook best een struggele. Vroeger heb ik nooit paarden geschoren gehad. Wat houden jullie normaal gesproken een beetje aan qua temperaturen bij een geschoren paard die buiten loopt?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 11:19

Hier ook de halzen op. Geschoren gevoerde hals en die van mij ongeschoren maar wel dunne vacht ongevoerde hals. De wind stond precies vervelend inderdaad.

Is iemand bekend met de Lemieux dekens (Arika en Kudos) in combinatie met de Horseware liners? Passen deze eraan vast met de bevestiging?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 12:29

rocky_1995 schreef:
Ik heb uiteindelijk voor vannacht toch maar de hals omgedaan. Maar met dit weer vind ik het inderdaad ook best een struggele. Vroeger heb ik nooit paarden geschoren gehad. Wat houden jullie normaal gesproken een beetje aan qua temperaturen bij een geschoren paard die buiten loopt?

Elk paard verschillend... De ene werd geschoren en stond alsnog niet met heel veel op, huidige wordt niet geschoren en heeft weer meer op als anderen die wel geschoren zijn. :') Die richtlijnen kijk ik echt al jaren niet meer naar. Gewoon voelen en controleren, want voor de ene is de richtlijn alsnog te warm en voor de ander te koud.

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 12:33

MyWishMax schreef:
rocky_1995 schreef:

Elk paard verschillend... De ene werd geschoren en stond alsnog niet met heel veel op, huidige wordt niet geschoren en heeft weer meer op als anderen die wel geschoren zijn. :') Die richtlijnen kijk ik echt al jaren niet meer naar. Gewoon voelen en controleren, want voor de ene is de richtlijn alsnog te warm en voor de ander te koud.

Bij ongeschoren paarden doe ik het inderdaad ook op het gevoel. Maar ik vind het lastiger inschatten nu ze dus wel geschoren zijn. Kan ik een geschoren pony ongeveer vergelijken met een zomervacht?

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 12:35

Mijn vos loopt met 200 gram, heeft het echt warm. Omdat ze zo’n dekensloper is heb ik nu niks anders dan een 0 grams dus die ga ik voor het eerst scheren, kijken of dat scheelt. En de hals gaat af.

Mijn oudere merrie voelde nog oke, ook die ga ik scheren maar dan in dekenpatroon dus niet volledig kaal. En dan ook de hals eraf.