Vanmorgen snel gaan kijken. Buiten was het 4 graden maar toen ik de stallen inkwam was het toch wel aangenaam. Onder zijn dunner deken voelde hij niet warm maar ook zeker niet koud. Maar...het had wel zijn invloed op hem:-) Van zodra ik zijn stal opendeed, vloog hij eruit en ik kreeg hem niet gestopt. Hij liep tussen alle stallen in terwijl ik hem hopeloos probeerde te stoppen want de poort naar de straat stond open. Was best een grappig zicht denk ik:-) Heb hem uiteindelijk dus al gewoon nu op de paddock gezet. Normaal kreeg hij eerst eten en dan paddock maar goed, hij heeft het zelf gezocht ) Zou het toeval zijn dat het net nu is dat hij een dunner deken op heeft? Of heeft temperatuur zo een impact op een paard?
Jessix
Geplaatst: 23-02-14 09:38
Mijne staan heerlijk bloot op stal en krijgen als ze naar buiten gaan een dunne deken op. Hopelijk zetten de warme temperaturen door en kan de deken al snel weer de kast in.
ik zat vanavond ook te twijfelen de 0 grams op of onder de 100 laten. heb nog onder de 100 staan . maar denk morgen de 0 grams want blijft ook warmer snachts.
Vandaag die van mij even lekker naakt gezet op de wei. Toen ik haar effe later effe ging halen omdat ik het windje iets te pittig vond en ik dus de 0 grams erop wilde doen, lag ze heerlijk te dutten in de zon.
Ik vind het ook erg lastig wat betreft de dekens. Die van mij komt 's ochtends buiten en 's avonds nog een uurtje. 's ochtends is het nog wel fris (gaat van 8:30 tot 13:15 naar buiten), maar heb toch gekozen om de 150 op te laten liggen
ik vind het ook moeilijk. 's nachts is het nog wel koud en die van mij is al zijn winterhaar al kwijt. Onder de 100 gram voelt hij 's morgens maar juist goed aan. Maar onder de 200 gram zou hij nu al aan het bakken zijn. Vanaf woensdag wordt het kouder en ga ik toch de 200 gram terug opdoen. Ik wil ook niet dat hij koud krijgt want hij staat 's nachts op stal dus als hij koud heeft, kan hij niet eens bewegen om warm te krijgen. Ik geef hem wel extra hooi ’s avonds, dan kan hij hem warm eten. Stel dat jullie moeten kiezen tussen ofwel ’s nachts maar juist warm genoeg en overdag goed of ’s nachts goed en overdag veel te warm. Naar wat zou de voorkeur uitgaan?
En dan nog 1 vraagje: ik heb nu een 50 gram amigo regendeken en een 100 gram onderdeken maar ik denk er aan toch nog een 100 gram regendeken te kopen omdat ik dan gewoon 1 deken kan opleggen. Maar het is wel 136 euro dus is het wel de moeite?
Ik ben ook een beetje in dubio. Tot nu toe heb ik een lichte deken over hem heen gelegd en het lijkt erop of dit voldoende is, maar ik houd hem goed in de gaten.
Nouvel
Geplaatst: 24-02-14 12:04
hier ook nog 100, maar daar was 'ie gisteren toch best warm onder, lastige tijd nu even inderdaad...
Es_ther
Geplaatst: 24-02-14 12:21
Pony net in haar blootje (verhaar vacht) gezet, paard staat onder 50 grams. Straks ga ik er weer heen, en als het dan weer iets warmer wordt laat ik m lekker even af .
na enige twijfel door het frisse windje toch net z'n jas maar uit getrokken, even genieten in het zonnetje, rollen en kriebelen! straks de jas maar weer aan...
ik heb net de 0 grams zomer regendeken opgelegd. toch iets op maar wel luchtiger. windt ik sterk maar de zon is hier erbij. ze voelte te warm onder 100 grams. goed kwa temperatuur met de 0 grams.
xApple
Geplaatst: 24-02-14 14:26
Hier al een paar weken dekenloos.. Pony is enorm aan het verharen, ik word er gek van. Heb altijd mijn paard geschoren in de winter en volgend jaar gaat deze ook zeker kaal !
Ze werd nu niet geschoren ivm een blessure maar mijn god, wat een werk
jesito
Geplaatst: 24-02-14 14:29
Kom net van stal af, shet de borst geschoren ( staat zonder deken) De grote weer lekker de hele morgen zonder deken en voor ik ging de regendeken toch erop. Ze had weer lekker gerold. Ben blij als ik 'm af kan laten
jesito
Geplaatst: 24-02-14 14:29
xApple schreef:
Hier al een paar weken dekenloos.. Pony is enorm aan het verharen, ik word er gek van. Heb altijd mijn paard geschoren in de winter en volgend jaar gaat deze ook zeker kaal !
Ze werd nu niet geschoren ivm een blessure maar mijn god, wat een werk
dit is voor mij eerste jaar dat ik geen sloper heb hihi heb twee twedehandse bucas gekocht die laat ze gelukkig heel heb nu bucas smartex op van 0 tot 14 ideaal gelukkig nog heel haha:)
Jientis
Geplaatst: 24-02-14 15:50
jesito schreef:
Lag leve de furminator
Ik had ook heeeeeeeeeeeeel veel borstelwerk maar heb nu de grooming block ontdekt. het ding kost 2 euro maar is fenomenaal goed. Zijn haren zijn er allemaal af in een paar minuten. Dan nog eens met de gewone borstel erover en klaar is kees. Super! Hij geniet er ook echt van als ik hem ermee borstel.