Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

liedjuh2

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:45

@Arieben: Waarom zou je het uitdagen??? Ga dan lekker ergens anders een discussie met jezelf voeren!!!

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:46

JessicaD88 schreef:
LisErm94 schreef:
Mijn paard heeft er ook maar 250 opliggen en is geschoren, maar als ik er een dikkere opdoe zweet ie zich kapot. Dat is zielig.
& de meeste mensen scheren niet omdat ze het mooi vinden hoor ;)

Bijdehand hoor. Wie zegt dat ik denk dat mensen hun paard scheren omdat ze het mooi vinden? Ik vind geschoren paarden zelfs lelijk want die glimmen niet meer. Maar goed dat moet iedereen zelf weten maar leg me geen woorden in de mond aub.

Nou mijn paard is geschoren en glimt als een spiegeltje hoor;)

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:46

Ariebren schreef:
Heeft nu niemand medelijden met mijn paardjes ??
Ze staan allemaal in hun stal, lekker bloot, en de ramen en buiten deuren zijn ook nog open.

http://www.mijnalbum.nl/Album=FJA3WKWU

Ja heel veel medelijden ;(
Haha nee hoor, volgens mij hebben ze het enorm goed met hun teddybeer vachtje :)

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:47

hier nogsteeds 300 grams .

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:48

Mijne is ook geschoren en glanst ook mooi hoor,
persoonlijk maakt het me niks uit kijk gewoon naar wat nodig is ;)

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:00

beetje jammer dat je ze opsluit ariebren.....als je dan toch zo van het natuurlijke bent.......
(niet dat ik ertegen ben hoor, maar ik begrijp je standpunt dan niet helemaal)

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:08

quintusgl schreef:
beetje jammer dat je ze opsluit ariebren.....als je dan toch zo van het natuurlijke bent.......
(niet dat ik ertegen ben hoor, maar ik begrijp je standpunt dan niet helemaal)

Ach overdag staan ze jammer genoeg zonder deken buiten.
En tegen de avond staan ze lekker te genieten van het binnenzijn.
Graag naar buiten en graag naar binnen.

Ts vraagt toch; onder wat voor deken staat je paard ??

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:37

Beste Ariebren.

Dit is een topic waar we elkaar vertellen wat voor deken er op dit moment op ons paard ligt. Aangezien jou paard dekenloos is heb je hier eigenlijk niets te zoeken. Het is prima dat je af en toe hier even je gezicht laat zien. Het is tenslotte een openbaar forum.

Maar wil je ons alsjeblieft niet vervelen met je totaal nutteloze opmerkingen over hoe slecht jij dekens wel niet vind. Als je daar over door wilt blijven neuzelen open je daar maar een eigen topic over. :evaw:

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 07:52

Mijn geschoren merrie dit weekend van de 300 met hals terug gegaan naar de 200 met hals. Was opeens zo warm dit weekend. Loop van deze week weer 300 er op als de tempratuur weer gaat dalen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 07:57

mijn ongeschoren paard staat nu onder 200gr maar van de week word het weer tegen 10 GR ,denk [ wanneer hij te warm aanvoelt ]dat dan de bucas 50 gr weer op gaat

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 08:33

Ik heb nog steeds een bucas smartex met fleecelaagje op, paardje is niet geschoren.
Mijn shet staat te zweten met dit weer met zijn eigen vachtje.

liekevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 09:10

Ik zat te twijfelen om 200 grams op te leggen ipv 100 grams, maar gister toen ik er kwam had ze licht gezweet onder de deken.
Dus we houden gewoon nog de 100 grams op, en als de temperaturen omlaag gaan 200 grams.

(ze is niet geschoren)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 09:15

liekevb schreef:
Ik zat te twijfelen om 200 grams op te leggen ipv 100 grams, maar gister toen ik er kwam had ze licht gezweet onder de deken.
Dus we houden gewoon nog de 100 grams op, en als de temperaturen omlaag gaan 200 grams.

(ze is niet geschoren)

Het is best warm en lekker buiten, dus ik zou niet niet meer grams op gaan leggen.
Einde van de week zou het weer slechter en kouder worden, dan zou ik wachten tot dan.

liekevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 09:23

jesito schreef:
liekevb schreef:

(ze is niet geschoren)

Het is best warm en lekker buiten, dus ik zou niet niet meer grams op gaan leggen.
Einde van de week zou het weer slechter en kouder worden, dan zou ik wachten tot dan.

@ Jesito, ja precies dat ga ik nu ook doen, dank je voor je reactie... (vind altijd fijn om andere te hebben die beetje meedenken ;) )

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 09:50

Mijn geschoren paard komt nu wel weer redelijk rap terug in het haar :j Maar maakt niet zo heel veel uit, ze is geschoren om van de schimmelkorstjes af te komen (de dode schimmel kreeg ik niet uit haar vacht geborsteld en het irriteerde haar), maar ik moet wel heel eerlijk toegeven dat een geschoren paard me wel bevalt :D
Afgelopen zaterdag hebben we vrij intensief gereden (ze zag overal spoken en zocht echt constant naar aanleiding om te gaan kletteren) en was vrij bezweet, maar ook snel weer droog :j

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 09:51

Ah, is het weer tijd voor een reactie ariebren :D Dat er bij jou al sneeuw ligt zeg. Als dat hier al zo ver was, dan had ik er nog 4 dekens bij gegooid, ik krijg het al koud bij het zien van de fotos.

Zucht.

Wanneer blijf je nu eens weg? We weten dat je geen dekens hebt. Suiper hoor, je bent de beste dat je dat doet. Maar dit is een DEKEN topic. Dus wat doe je hier uberhaupt?

En dat ze binnen staan vind ik ook een beetje krom als je zo goed van het natuurlijke bent. Buiten met schuil is meer dan zat toch. En dat schuilen is ook nog overbodige luxe eigenlijk, als je kijkt wat ze hier in de ijstijd hadden.....

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:27

JessicaD88 schreef:
LisErm94 schreef:
Mijn paard heeft er ook maar 250 opliggen en is geschoren, maar als ik er een dikkere opdoe zweet ie zich kapot. Dat is zielig.
& de meeste mensen scheren niet omdat ze het mooi vinden hoor ;)

Bijdehand hoor. Wie zegt dat ik denk dat mensen hun paard scheren omdat ze het mooi vinden? Ik vind geschoren paarden zelfs lelijk want die glimmen niet meer. Maar goed dat moet iedereen zelf weten maar leg me geen woorden in de mond aub.

dat is dus onzin, die van mij is geschoren en glimt je tegemoet..... en zo kan ik nog wel meer paarden aanwijzen die geschoren zijn en glimmen.... (en ja, zonder glansmiddel op te spuiten)

Bonitolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:49

Hoeveel gram deken moet ik kopen voor een geschoren pony? Hij heeft nu een 200 gram en een regendeken op. Maar wat nu als het heel koud word. Een 300gram met 200 gram staldeken? Of Is dat te warm? Dus wat kan ik het beste kopen? :j

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:03

Je pony is al geschoren en heeft nu 200 gram + regendeken op?
Zoek je dan een deken voor als het echt koud wordt? Ik houd zelf nooit zoveel van veel dekensn over elkaar, dus ik zou op zoek gaan naar een extra onderdeken voor onder je regendeken. Ik zou dan zelf gaan voor 400 grams onderdeken onder je regendeken. Wat voor een regendeken heb je?

Je kan natuurlijk ook een nieuwe outdoordeken kopen, maar qua prijs zou ik gaan voor een onderdeken. Daarnaast is het ook nog eens veel praktischer met wassen :P.

Nicky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 15:47

Ik vind het erg moeilijk om te bepalen wat ik op doe. Paard is donderdag geschoren en stond gisteren onder 450 grams buiten en plakte heel de tijd aan zijn maatje. Voelde ook niet echt lekker warm aan. Dus heb er maar 100 gram bij gedaan. Staat niet te zweten.

Rasp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 16:35

Vraag: is de Bucas shamrock power geschikt als zweetdeken in de winter. Ik wil haar graag kurkdroog hebben, voordat de deken opgaat. Heb nu een BR deken, maar dan is op een gegeven moment paard en deken nat... Niet wat je wilt dus. Drogen paarden onder de Bucas wel snel en blijven ze ondertussen ook op temperatuur?[/quote]

De Bucas Shamrock Power is juist prima als zweetdeken in de winter, daar is hij juist voor, de zomeruitvoering is de Power Cooler.

Als je Br deken (nog) goed ademend is kun je ook eens proberen om de Shamrock als onderdeken te gebruiken. Je kunt hem dan op je natte paard leggen en de twee dekens over elkaar, dan moet het natuurlijk wel koud zijn anders wordt het te warm en de bovendeken goed ademen ander kan het vocht er niet uit. De bovendeken wordt dan mischien wel een tijdje nat maar de droge Shamrock zit er dan onder en je paard voelt de natte bovendeken niet.

Ik wordt een beetje tureluurs van al die grammen hier, de ene 300 grams deken is de andere niet, de buitenstof en voeringstof geeft ook isolatie en is dus ook verschillend. Het ademend vermogen is mischien nog wel net zo belangrijk als de dikte als een paard eronder staat te zweten. De meeste waterdichte dekens zijn waterdicht omdat er een soort rubberlaagje aan de binnenkant zit. Hier zitten hele kleine gaatjes in die ervoor zorgen dat het vocht naar buiten kan maar geen water naar binnen. Mijn ervaring is dat hoe goedkoper de deken is hoe minder de ademende werking. Als je een dure deken hebt met een goede ademende werking kun je deze ook verminderen door hem te (laten) wassen met een gewoon wasmniddel. Dit heeft nl grovere zeep partikels die de gaatjes verstoppen. Wasmiddel voor Gore-Tex en ademende stoffen heeft kleinere zeeppartikels die deze gaatjes niet verstoppen. Dit is dus echt heel belangrijk maar ook moeilijk na te gaan of het goed is gebeurd. Spuit je waterdichte deken ook nooit schoon met een hogedrukreiniger dan blaas je de laag aan de binnenkant van de stof en is je deken lek.
Laatst bijgewerkt door Rasp op 21-11-11 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 16:37

Mijne staat nu met, ehm. dikke fleece deken en 0grams regendeken. hij voelt niet koud aan
doe hem snachts deken van 200 op,

Bonitolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 16:39

zap schreef:
Je pony is al geschoren en heeft nu 200 gram + regendeken op?
Zoek je dan een deken voor als het echt koud wordt? Ik houd zelf nooit zoveel van veel dekensn over elkaar, dus ik zou op zoek gaan naar een extra onderdeken voor onder je regendeken. Ik zou dan zelf gaan voor 400 grams onderdeken onder je regendeken. Wat voor een regendeken heb je?

Je kan natuurlijk ook een nieuwe outdoordeken kopen, maar qua prijs zou ik gaan voor een onderdeken. Daarnaast is het ook nog eens veel praktischer met wassen :P.

200gram + regendeken = te koud??
Ik weet het zelf ook niet zo goed wat ik moet kopen. Ik wil het liefste een met hals, Dus dan moet io wel een nieuwe outdoordeken. Maar ik dacht als ik nu een 300gram outdoordeken met hals + een staldeken van 100/200 gram. Zodat ik die er ook onderweg kan halen.
Zou dit kunnen?

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 16:41

Hier de 100 grams erop (ongeschoren paard). Ze had het gister lekker warm eronder en aangezien het weerbericht aangeeft dat de temperaturen niet onder de 4 graden komt 's nachts blijf ik eerst bij de 100 grams. Wordt het wel kouder dan gaat de 250 erop!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 16:56

Mijn ongeschoren paard staat onder een zweetdeken met 0 grams regendeken,
Hij heeft het met meer veels te warm en met minder krijgt hij weer te veel vacht ..

Zodra het overdag echt koud gaat worden krijgt hij een 200 grams op.