Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tisje schreef:hmmz ik weet niet welke maat zweetdeken ik moet nemen. ik wil de teddy fleecedeken van harry's horse. ik heb een winterdeken van weatherbeeta in maar 175. die zit op t kleinste gaatje, maar zit verder goed. ze zal nog iets groeien (ze is nu 2,5 jaar). zal ik de zweetdeken in 175 of 185 bestellen?
Citaat:BR Fashion Outdoordeken
600D nylon geruite deken met een 340 grams vulling inclusief borst en excl. ¼ onderste deel. Voering is van 220 grams Cool Plus, 3000 mm waterdicht met getapte naden en 4000 gr/m2 24 hrs ademend.
Verkrijgbaar in de maten 175 t/m 215 cm. kleur: Blue Ribbon/Chalk Voilet/ black/Lark
twist schreef:tisje schreef:hmmz ik weet niet welke maat zweetdeken ik moet nemen. ik wil de teddy fleecedeken van harry's horse. ik heb een winterdeken van weatherbeeta in maar 175. die zit op t kleinste gaatje, maar zit verder goed. ze zal nog iets groeien (ze is nu 2,5 jaar). zal ik de zweetdeken in 175 of 185 bestellen?
ik zelf zou voor de 185 gaan maar goed het blijft eige keuze
vonneke schreef:Ik ga vandaag mijn 200 grams deken verruilen voor een 350 deken.
Als het dan straks echt hard gaat vriezen dan gaat er een 200 deken onder de 350. Wat vinden jullie daarvan?
simongek schreef:Ik had mijn pony altijd een wollen deken met halve hals onder haar winterdeken als ze geschoren was. Werkte prima.
Bij mijn paard werkt dit echter niet omdat zijn manen daarvan uitvallen.
simongek schreef:Dan moet je haar gewoon even goed in de gaten houden. Als ze het nu niet koud heeft laat je het zo tot de temperatuur gaat zakken.![]()
Mijn paard heeft nu 2 winterdekens op maar voelt daaronder goed aan.
Hij had 1 deken op maar toen was hij helemaal koud.
Als het nu kouder wordt, wordt 1 deken vervangen door een dikkere en als het gaat vriezen krijgt hij een 300 grams onderdeken erbij zodat hij totaal met 3 dekens komt te staan.
stalleke schreef:ik durf bijna niet te zeggen wat die van mij snachts op heeft... overdag 360 en snachts daar nog een 200 onder
simongek schreef:Die van mij heeft dat ook op hoor. Is alleen wel geschoren.![]()
370 grams + 300 grams. En die staat er dag en nacht mee.
Die heeft wel net als jou paard een buitenbox die totaal niet geisoleerd is en helemaal open. In zijn stal is het bijna net zo koud als buiten.