Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
dierenfan schreef:Hier is het 4? Weken geleden dat we gehooid hebben en nog is het warm. Ook hier was het eigenlijk te nat maar geen keuze. De pers zelfs gesloopt om nog losser te persen. Dat lijkt wel onze redding. De pers maken we wel weer. We zijn wel aan het twijfel dadelijk al nieuw te gaan voeren en het oude voor de winter te houden. Als de kwaliteit dan gigantisch slecht is dan hebben we buffer om elders in te kopen
belle_boef schreef:dierenfan schreef:Hier is het 4? Weken geleden dat we gehooid hebben en nog is het warm. Ook hier was het eigenlijk te nat maar geen keuze. De pers zelfs gesloopt om nog losser te persen. Dat lijkt wel onze redding. De pers maken we wel weer. We zijn wel aan het twijfel dadelijk al nieuw te gaan voeren en het oude voor de winter te houden. Als de kwaliteit dan gigantisch slecht is dan hebben we buffer om elders in te kopen
Ik zou zeker alvast een paar balen voeren. Dan kan je zien hoe ze zich na een week of 8 hebben gehouden. Bij twijfel zou ik ze zeker opvoeren. Ze worden er niet mooier op.
Cowgirl83 schreef:Wij hebben nog altijd niet kunnen hooien. We hebben zelf geen machinerie, en hebben afspraak met een kennis dat hij bij ons land meeneemt als hij zijn weide hooit. Maar doordat hij zelf op een heel nat stuk zit, is dat voorlopig nog niet gelukt. Nu zou hij eventueel toch ons stuk al komen doen, maar is het weer terug zo wisselvallig.
Ons gras is echt volledig uitgebloeid intussen. Heeft iemand ervaring met hoe lang het moet drogen in deze staat? Normaal hooien we eind mei - begin juni, en dan laten we het een 5-tal dagen drogen. Ik denk / hoop dat het nu sneller droog zou zijn, maar klopt dat? Welke site gebruiken jullie om het weer te checken? Buienradar laat me de laatste tijd nogal vaak in de steek.
Cioccolato schreef:Alle weer sites bekijken?
Ik heb ook slechte relaties met weer sites. Kan er weinig van op aan en het is dit jaar wel het jaar van gokjes. Kijk naar de lucht, de sites en spiek hij goeie boeren. Sommige oude boeren hebben zelf een satelliet ofzo in hun hoofd die het aanvoelt lijkt het
pol013 schreef:Wat betreft weer sites: volgens mij kunnen ze er allemaal niks van dit jaar.