Algemeen graasmasker topic.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyxx

Re: Algemeen graasmasker topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 16:44

Is de korf groot genoeg?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 18:53

Denk van wel...
Ik heb vandaag wat staan schuiven met de riemen enzo. De druk plek is eigenlijk vooral waar de keelband loopt. Dus dit heb ik aangepast en een bontje om gedaan

BleikjA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 12:01

Ik had ook het probleem met de thinline dat mijn ruin via de zijkant van zijn masker at. Had dit eerst opgelost met een stuk oud halster als verbinding er tussen te zetten maar betrapte hem dat hij het zelfde via een andere opening deed, ook had hij de stukken er tussen uit gesloopt :+ . Ondanks dat lijkt hij wel af te vallen maar blijft te dik. Dus heb het masker nu na gemaakt met een update, hoop dat het net zo fijn werkt als het originele masker :D Afbeelding

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-24 12:23

Slim!
Knap gemaakt zo

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 13:20

Heel slim! Patent op aanvragen :+

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 22:25

Onze houdini is het wéér gelukt om haar graasmasker af te krijgen. :roll: Ik word er echt kriegel van.

We hebben al veel extra riempjes en verbindingsstukjes eraan gemaakt én ze draagt hem al in combinatie met een halsband, maar de korf is vervormd (te ruim geworden) en het halster er van (met metalen ringen) kan niet goed op maat gemaakt worden voor haar (is een bekend probleem bij de kleinere maten van Das Pferd im Blick).

Dus nu maar een nieuw graasmasker bestellen in dezelfde maat, maar deze keer aan een halster met schuifverbindingen, die schijnt beter op maat gemaakt te kunnen worden voor kleine pony's. En dan op hoop van zegen..

Ze houdt ons bezig zo. :=

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 11:29

Heeft iemand DE tip voor HET graasmasker?

Nummer 4 is inmiddels kapot, heb die van waldhausen en trough1 gehad.
Allemaal zelfde idee, van dat rubber met een gaatje onderin, verder hele onderkant dicht.

Maar dat rubber scheurt op gegeven moment waardoor het gat heel groot wordt en het hele rubber uit elkaar valt.

Ik heb dus geen vertrouwen meer in rubber.. Hij moet wel goed beperkt worden, Thinline gaat hij sws bij langs eten, en je hebt ook nog een met kunststof groen met allemaal gleufjes? Maar daarvan zouden de tanden sneller slijten en heb je zoveel openingen dat het niet meer zoveel beperkt?

Wat is een aanrader voor mijn sloopshet?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 11:31

Mijn slooppaard heeft tot nu toe de greenguard nog niet stuk gekregen.
Wel inmiddels alle riempjes er van, die zijn vervangen voor nieuwe riempjes, schoenveters en tie-raps maar verder is dat ding verrassend genoeg nog heel...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-24 11:35

Ik denk dat dat normale slijtage is Wieke.
Dat is ook de reden wanneer ik moet vervangen omdat ze er doorheen gegeten zijn.

Dan kun je bijvoorbeeld wel nog kijken naar AS das Pferd Lederen graasmasker.
Want daar kun je in inlegplaat in doen. Daar eet hij ook door maar dan kun je dat vervangen.
Maar geen idee hoe snel de buitenkant kapotschuurt

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 11:45

ja idd slijtage, maar 5 per zomerseizoen wordt best duur :Y)
De huidige heeft het gat nog helemaal heel, maar scheurt vanuit een zijkant uit..

Ik ga AS das Pferd eens bekijken, bedankt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-24 11:50

ja dat is wel een hele rappe masker eter. :x

Ik heb er een 3-4 per jaar per paard nodig, maar die staan er 365 dagen per jaar mee, overdag.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 12:11

Wow wat veel! Ik heb deze zomer as das pferd voor een 2e seizoen in gebruik. 24/7 voor ongeveer 3-5 maanden lang per seizoen. :D

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 15:42

Hebben jullie paarden het masker echt 24/7 om??
Ik ben mijn 29 jarige shet aan het introduceren met het masker maar vind het vooral zielig.
Hij snapt het ook nog niet echt.
Heb m nu voor een paar uurtjes om en ga m dan weer af doen. Hij is te dik en loopt tegen de bevangenheid aan. Hij heeft cushing dus ik moet wel wat. Heb me altijd verzet tegen zo'n masker maar heb geen ander optie en zo kan die toch bij de groep. Heb de HH met open neusgaten, dat vind ik echt een vereiste dat zijn neusgaten vrij zijn.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 15:50

jesito schreef:
Ik ben mijn 29 jarige shet aan het introduceren met het masker maar vind het vooral zielig.
Heb m nu voor een paar uurtjes om en ga m dan weer af doen. Hij is te dik en loopt tegen de bevangenheid aan. Hij heeft cushing dus ik moet wel wat. Heb me altijd verzet tegen zo'n masker maar heb geen ander optie en zo kan die toch bij de groep. Heb de HH met open neusgaten, dat vind ik echt een vereiste dat zijn neusgaten vrij zijn.

Bevangen is zieliger dan een masker.
Gewoon goed laten wennen en rustig opbouwen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 15:52

Snapte de pony dat nou maar. Vind het zo lastig. Ben nu ook maar naar huis gegaan, kon er niet meer naar kijken. Hopelijk staat hij dadelijk rustig te eten ofzo.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 16:05

Ik vond het ook heel erg zielig. Mijn paard staat in een stabiele kudde in de wei met inloop stal met altijd hooi.
Geen grasmasker om, dan is het alternatief om alleen in een zandbakje te staan weg van haar stabiele kudde...

Dus ik ben begonnen met stukjes wandelen met masker om en daar doorheen gras sprieten drukken en een snoepje. Na 2 of 3 dagen begon ze er zelf mee te grazen, dus uurtje om en dat opgebouwd, inmiddels heeft ze hem 2 maanden dag en nacht om en gaat ze er verrassend sympathiek mee om...

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 16:06

Ach is idd even een sneu gezicht, maar ze wennen er best snel mee en worden er dan hartstikke handig mee, komt vast wel goed!

Dit is dus de huidige creatie, deze begon vanaf de buitenkant met scheuren :+

Afbeelding

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 16:29

Ik ben straks idd ook even gaan wandelen en zo even wat geprobeert. Maar heb het idee dat hij weet dat ik m zielig vind hahaha. Dus heb m maar even gelaten, ga ik zo kijken hoe het gaat.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 17:17

Ze worden er snel genoeg handig mee. Vorig jaar heeft Mallow mij 2 dagen heel zielig aangekeken, maar na 2 dagen at ze er goed mee, heb hem sinds deze week weer 24/7 om en ze eet er zelfs hooi mee uit hooinetten.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 17:52

Hoe hebben jullie de paarden laten wennen, gewoon om gedaan en in de gaten houden of echt wennen met een paar uurtjes. Iemand zei dat ze dan gaan wachte met eten omdat ze weten dat ie toch zo af gaat. Gewoon om laten zei zij. Heb m net af gedaan.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 17:55

Ik heb het echt in heel kleine stapjes gedaan. Ook omdat ik niet wist of ze er mee durfde water te drinken en hooi uit de rug te eten.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 17:56

jesito schreef:

Mijn shet kwam al aanlopen als ik met masker aan kwam, want dan wist hij dat hij het land in mocht. Liever een masker om dan niet in het land of bevangen.

Nu heb ik mijn Haflinger en fjord ook maskers om ivm te veel eten. Zo kunnen ze toch wat langer op het gras staan zonder dat ze kunnen rollen. Hier staan ze niet 24/7 met masker om (ook niet 24/7 in het land).

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 18:05

jesito schreef:
Hoe hebben jullie de paarden laten wennen, gewoon om gedaan en in de gaten houden of echt wennen met een paar uurtjes. Iemand zei dat ze dan gaan wachte met eten omdat ze weten dat ie toch zo af gaat. Gewoon om laten zei zij. Heb m net af gedaan.

Misschien ben ik heel makkelijk maar ik doe hem om en doe m’n paard in het land, kijk de volgende dag wel of hij eet :+ Tot nu toe eten ze allemaal er dan mee. Als ik blijf staan/wachten komen ze alleen maar naar moe toe of ik dat ding af wil doen haha. Wel krijgt hij altijd een suikervrij snoepje met omdoen, dus steekt vrijwillig z’n neus erin :)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 20:18

Hahaha, dat idd die zielige blik. Drinken doet hij er wel gewoon al mee, 2 keer gezien en toen ik straks af ging doen was die ook nog nat.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 03:32

De meeste paarden in Nederland zijn te dik. Die van mij staat 24/7 op het land jaar rond en zodra ze gras ziet of ruikt is ze al tonnetje rond. Ik vind paarden die er ziek van worden velen malen zieliger dan een paard dat gezond van een weide kan genieten mét masker. Ik heb wel eens getwijfeld haar weer op stal te zetten en overdag zandpaddock, maar ze geniet zo op de weide, ook met masker, dat ik dat ook geen optie meer vind.