[INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DaisyHope

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 14:59

Hier een na- foto, vorige week ook de moser max binnen gekregen en afgelopen zaterdag voor het eerst geprobeerd op mijn merrie. Ik vind het een fijn apparaat en was met dit model zo'n 1,5 uur bezig terwijl ik 0,0 scheer ervaring heb, op wat toiletteer werk na. 1x werd het apparaat wat heet en dat liet mijn paard duidelijk merken (ik kreeg een erg boze blik). Toen heb ik hem even weggelegd en schoongemaakt en ben een broodje gaan eten, daarna weer opgepakt en was er niks meer aan de hand. De 3 mm is een mooie maat, ze was niet kaal kaal, wel nog wat gedekt.

Sommige stal genoten verklaarden me wel voor gek omdat het 'maar' een smalle tondeuse is. Maar ik ben er erg blij mee!

Afbeelding
Afbeelding

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 15:25

Ik heb zojuist de ice blade spray besteld.
Hoe gebruik ik dit precies?Geen vervanging van olie toch?
Wanneer spray ik dan en wanneer kan ik dan weer oliƫn?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 15:31

Het is als aanvulling op olie, vooral als de messen wat warmer worden is het fijn. Ik begin met olie en wissel dan spray en olie af. Zeker als de messen tegen een slijpbeurt aan zitten is het fijn.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 15:32

Ok,dank je!

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 16:28

Iemand een idee waar je de messen van de moser max kan laten slijpen? Of kan iedereen dit? Zojuist mijn paard een racestreep gegeven, de grote wel klaar gelegd maar niet gebruikt, alleen aan het einde begon ik te merken dat de moser toch wel een beetje bot aan het worden is...

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 19:34

Ik stuur alles op naar jorna in Leeuwarden.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:45

Ik heb vandaag voor het eerst met mijn nieuwe Heiniger Xperience geschoren.
Wat een feest was dat!Geen haren die in je gezicht geblazen worden en je hoort nog eens iets van omgevingsgeluid.
Heb de benen en het hoofd met de Moser gedaan en was toch mooi binnen het uur klaar.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 18:09

@ambre waar heb jij de moser max besteld ?

Ik wil de moser max 45 bestellen op zooplus.de snap niks van duits.
Heb ik voor betalen op PayPal geklikt maar wil gewoon via de bank betalen. Nu weet ik niet
hoe ik dit kan annuleren kan iemand mij helpen hiermee ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 18:44

Priscilla_90 schreef:
@ambre waar heb jij de moser max besteld ?

Ik wil de moser max 45 bestellen op zooplus.de snap niks van duits.
Heb ik voor betalen op PayPal geklikt maar wil gewoon via de bank betalen. Nu weet ik niet
hoe ik dit kan annuleren kan iemand mij helpen hiermee ?

Ik via topdierenshop, issie nog gekoper ook :D

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 18:44

ambre schreef:
Ik heb vandaag voor het eerst met mijn nieuwe Heiniger Xperience geschoren.
Wat een feest was dat!Geen haren die in je gezicht geblazen worden en je hoort nog eens iets van omgevingsgeluid.
Heb de benen en het hoofd met de Moser gedaan en was toch mooi binnen het uur klaar.

Top! Ik heb mijn Xperience vandaag binnen gekregen. Nog tips voordat ik aan de slag ga?

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 18:48

@Nini_roosje

Dankjewel maar ik wil graag opzetkammen erbij en nog een extra 3 mm kop
Maar zie geen losse 3 mm kop op de site ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 18:51

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 18:57

oke bij zooplus ben ik voor alles rond de 150 kwijt

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:10

Ik bij Zooplus.de.Gewoon ff opnieuw bestelling invoeren?Je hebt toch nog niet betaald.

Zou niet weten wat voor tips,het is een gewoon scheerapparaat.Dus olie erop en scheren maar.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 21:52

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 22:04

manonutjuh schreef:
Iemand soms ervaring met deze
https://www.vidaxl.nl/p/170048/paarden- ... s84-p-320w

Ik heb er totaal geen verstand van, zou gaan om ong. twee paarden per winter scheren.
Is dit een miskoop of een poging waard?

Nee. Niet doen :n
Wordt van goedkope materialen gemaakt. Kan je geen onderdelen van bestellen.....

Koop dan een moser max45 met extra 3mm messenset.

Daar kun je je verdere leven plezier van hebben :):)

Mijn oude machines deden al 8 jaar hun werk goed en hebben mij nog nooit in de steek gelaten totdat een of andere idioot alles uit mijn auto moest jatten :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 23:40

Ik heb vorig jaar op advies van dit topic de moser max 45 besteld en ben er nog steeds superblij mee!

Heb inmiddels al 3 losse messen erbij gekocht. 2 daarvan moeten geslepen worden. Dit jaar gaat paardlief niet helemaal geschoren worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 10:54

Bedankt nog voor de berichtjes. Het waren idd enkel de messen. Heb ze laten slijpen en hij deed het weer haha!

sophia16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 22:08

Hoi,

Ik heb vandaag de sectolin Se 600 binnen gekregen. Dus ik probeer met de bovenknop de ruimte tussen de scheerbladen te verstellen, maar er gebeurt helemaal niks. En ik wil de scheerbladen los maken om te kijken hoe dat precies moet, krijg ik de schroeven niet los.. En is nog steeds niet gelukt.. Is dit normaal voor de eerste keer? En ligt het misschien daaraan dat de verstelknop niks doet.. Iemand ervaring hiermee?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 22:37

Vandaag de Heiniger Xperience en de MoserMax 45 besteld, was echt wel toe aan iets nieuws :D Ben mede door dit topic door te spitten tot deze keuze gekomen. Kan niet wachten om er mee aan de slag te gaan!

Misschien hier nog iemand interesse in een Sectolin SE-600 scheerapparaat? Meer info via PB.

@ Sophia16, met de stelknop dat is die zwarte bovenop, bepaal je inderdaad hoe strak de messen op elkaar zitten, dit zie je inderaad nauwelijks met het blote oog en dit staat los van het loshalen van je messen. De scheerbladen haal je los door die 2 grote schroeven los te draaien aan de onderkant van het onderste scheerblad. Kan in het begin even een keer strak gaan, maar als je die los draait kan je je scheerbladen eraf halen. Succes!

DkimmelieD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:29

Sectolin SE-600 niet doen...

Die van mij was na 3 a 4 keer scheren stuk. En shetlandervacht redt dat ding niet. Terug opgestuurd naar sectolin zelf en hebben hem gehouden alszijnde 'fabricagefout'. Geld terug gehad. Ik koop zeker niet nogmaals een sectolin! (overigens heb ik ook ooit eens een sectolin trimmer gekocht, wat een rot ding is dat ook.) Eigenlijk koop ik nu dus helemaal geen producten meer van sectolin.

Jaime_ overigens niet om jouw verkoop van je scheermachine te voorkomen hoor. Waarschijnlijk heb jij wel lang en met veel plezier geschoren met e sectolin. Hoewel ik me dan afvraag waarom je hem verkoopt..PB?
Laatst bijgewerkt door DkimmelieD op 16-10-15 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

DkimmelieD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:33

sophia16 schreef:
Hoi,

Ik heb vandaag de sectolin Se 600 binnen gekregen. Dus ik probeer met de bovenknop de ruimte tussen de scheerbladen te verstellen, maar er gebeurt helemaal niks. En ik wil de scheerbladen los maken om te kijken hoe dat precies moet, krijg ik de schroeven niet los.. En is nog steeds niet gelukt.. Is dit normaal voor de eerste keer? En ligt het misschien daaraan dat de verstelknop niks doet.. Iemand ervaring hiermee?

Ik kreeg mijn scheerbladen inderdaad ook niet los. Een schroevendraaier erop zetten en met een hamer erop slaan... grof geweld hielp dus. Ja, echt.. haha. Maar ik zou het product nu nog gewoon retouren als ik jouw was omdat het nog kan. Mijn ervaring is niet zo goed met sectolin.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:25

Ik gebruik de Sectolin opscheermachine nu al een paar jaar, maar nooit geen problemen mee gehad.
Ik scheer er ieder jaar een paar keer de race streep mee bij mijn tinker x haflinger, en met de winter de baardharen wat korter (zodat ze minder tussen het hoofdstel zitten).

Het enigste waar die wat moeite mee had was de kootholte's uitscheren bij een trekpaard, maar dat lijkt me ook niet helemaal vreemd.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:54

Nooit geen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 15:04

Mijn sectolin opscheer machine was ook vreselijk.. Ben blij dat ik nu de moser heb, wat een verschil!