Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Josefien schreef:heb een mail gestuurd (is dus van Hofmans lieve inderdaad) over de ingrediënten en kreeg dit antwoord:
Aan Josefien
De werkzame bestanddelen in Zzimply zijn:
Kruiden olie.
Vit. E,
Vit. A,
Vit. D.
Daarnaast bevat Zzimply een haar conditioner.
Mvg,
Zzimply.com
tja kan ik weinig mee want wat is kruidenolie??
ik heb jaren geleden een keer gebeld met die firma over een andere spray en gevraagd wat de ingrediënten waren en kreeg een hele nare meneer aan de telefoon die geen antwoord wilde geven, ik zei toen iets in de trant van: ik ruik dat er tea tree in zit, nou dat kon niet, want ik had er geen verstand van want had ik dan zo'n enorm goede neus dat ik dat kon ruiken etc...heel onsymathiek allemaal..maar ik heb nu wel netjes antwoord gekregen![]()
ik hou het op mijn eigen mengsel van lemongrass, Tea Tree, Lavendel en nog wat etherische oliën met een scheutje hertshoornolie erin..(en een piepklein beetje Dettol)
hofmanthuis schreef:Aan Eveli
Als ik jou antwoord analyseer dan blijkt daaruit dat je geen onderzoek laat doen naar Zzimply en dat vind ik toch wel jammer.
Ik had zo graag een bevestiging gehad van hetgeen ik eerder geschreven heb over Zzimply.
Ach Eveli ben je misschien er achter gekomen dat zo’n onderzoek veel geld kost of heb je nog niets aangevraagd!
Weet je als je het op de juiste manier een onderzoek wilt doen en bij de juiste instanties kost het je gewoon veel geld.
Even over jou bijdrage op Bokt
Ach Eveli is jou bijdrage op Bokt.nl dan juist iets waar niemand iets aan heeft?
Je moet er voor zorgen dat je de waarheid schrijft.
Je laat volgens mij jou fantasie en emotie te veel de vrije loop!
En zet je bij jou volgende bezoek je E-mail erbij of ben je bang dat ze je dan kunnen traceren?
hofmanthuis schreef:Er is trouwens nog nieuws!
Onlangs heeft in het blad voor dierenarts assistenten gestaan dat je een Vliegen Pouron voor rundvee ook rustig kunt gebruiken op paarden.
Als Vliegen Pouron wordt o.a. Sputop genoemd. Wordt door de dierenartsen nu verkocht en is spot goedkoop.
Sputop werkt namelijk geen uren maar enkele dagen. Sputop is verkrijgbaar bij uw dierenarts en de erkende handel!
Citaat:Sputop
Voorschriften voor gebruik:
Let op:
• Toegestaan is uitsluitend het gebruik als bestrijdingsmiddel voor het bestrijden van de
Culicoïdesmug op schapen en geiten. Het middel aanbrengen op de buik van het dier door
beharing of wol opzij te schuiven.
• Niet toepassen in de nabijheid van oppervlaktewater maar bijvoorbeeld binnen in stallen
of midden op het land.
Volg de gebruiksaanwijzing van de fabrikant om gevaar voor mens en milieu te voorkomen.
aanduiding: milieugevaarlijk
Zeer vergiftig voor in het water levende organismen; kan in het aquatisch milieu op
lange termijn schadelijke effecten veroorzaken.
Contact met de huid voorkomen.
Draag geschikte handschoenen.
Deze stof en de verpakking als gevaarlijk afval afvoeren.
Voorkom lozing in het milieu. Vraag om speciale
instructies/ veiligheidsgegevenskaart.
Niet toepassen in aanwezigheid van kinderen.
Citaat:[Vrijstelling ex artikel 16a, bestrijdingsmiddelenwet
1962 van verbod op deltamethrin
en Permethrin ter bestrijding
Culicoïdes 4
3 april 2007/Nr. BWL/2007 02 8588
De Staatssecretaris van Volkshuisvesting,
Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer,
In overeenstemming met de Minister
van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit,
de Minister van Volksgezondheid,
Welzijn en Sport, en de Staatssecretaris
van Sociale Zaken en Werkgelegenheid;
Gelet op artikel 16a, eerste lid, onderdeel
b, van de Bestrijdingsmiddelenwet
1962;
Citaat:zijn middel is natuurlijk en mag verkocht worden.
nickyu schreef:jeetje wat een duscussie weer
tjaCitaat:zijn middel is natuurlijk en mag verkocht worden.
"ons"middel is 100% biologisch![]()
heb zzzimply geprobeerd
voor mij zelf vond ik het een redelijk middel
helaas niet tegen alle mugjes zoals de exceem mugjes
die vind ik zelf het ergste (reageer zoals een gemiddeld exceem paad op die beesten)
tegen dazen was het helemaal niks
rook verder wel aardig![]()
stuk vriendelijker voor de neus dan ons standaard middel
op het paard deed het te weinig
we hebben zimply geprobeerd omdat we het er miss bij wilde hebben in de shop
daar ons huidige middel waar we tevreden overzijn maar 1 heel groot minpunt heeft
en dat is dat het ENORM stinkt![]()
maar helaas
sorrie ..
Anya schreef:Russel ze hebben er onderzoek naar gedaan.. residu van beide middelen in een wei en de kans dat het via via in het oppervlaktewater terecht komt. Die is gering. Maar je moet het niet in een vijver gieten of in een sloot. Geen van beide middelen.