Zzimply, de doorbraak in vliegenafweer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ik gebruik Zzimply of ga het gebruiken

JA! ik ben een trouwe gebruiker
25 (5%)
NEE! ik ben trouw aan mijn vaste merk
29 (5%)
Ik heb de proefverpakking aangevraagd
380 (76%)
Ik heb het gebruikt, maar vind het niets
64 (12%)

Totaal aantal stemmen: 498

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:15

Waarom heb ik toch stiekem de gedachte dat Stefanostra en Hoftmanthuis, in welke vorm dan ook, wat met elkaar te maken hebben... B-)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:41

Josefien schreef:
heb een mail gestuurd (is dus van Hofmans lieve inderdaad) over de ingrediënten en kreeg dit antwoord:

Aan Josefien

De werkzame bestanddelen in Zzimply zijn:
Kruiden olie.
Vit. E,
Vit. A,
Vit. D.

Daarnaast bevat Zzimply een haar conditioner.

Mvg,

Zzimply.com

tja kan ik weinig mee want wat is kruidenolie??
ik heb jaren geleden een keer gebeld met die firma over een andere spray en gevraagd wat de ingrediënten waren en kreeg een hele nare meneer aan de telefoon die geen antwoord wilde geven, ik zei toen iets in de trant van: ik ruik dat er tea tree in zit, nou dat kon niet, want ik had er geen verstand van want had ik dan zo'n enorm goede neus dat ik dat kon ruiken etc...heel onsymathiek allemaal..maar ik heb nu wel netjes antwoord gekregen :o
ik hou het op mijn eigen mengsel van lemongrass, Tea Tree, Lavendel en nog wat etherische oliën met een scheutje hertshoornolie erin..(en een piepklein beetje Dettol)

Zou je er op kunnen pendelen wat er in zit?

hofmanthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:02

Aan Eveli

Als ik jou antwoord analyseer dan blijkt daaruit dat je geen onderzoek laat doen naar Zzimply en dat vind ik toch wel jammer.
Ik had zo graag een bevestiging gehad van hetgeen ik eerder geschreven heb over Zzimply.
Ach Eveli ben je misschien er achter gekomen dat zo’n onderzoek veel geld kost of heb je nog niets aangevraagd!
Weet je als je het op de juiste manier een onderzoek wilt doen en bij de juiste instanties kost het je gewoon veel geld.

Even over jou bijdrage op Bokt
Ach Eveli is jou bijdrage op Bokt.nl dan juist iets waar niemand iets aan heeft?
Je moet er voor zorgen dat je de waarheid schrijft.
Je laat volgens mij jou fantasie en emotie te veel de vrije loop!

En zet je bij jou volgende bezoek je E-mail erbij of ben je bang dat ze je dan kunnen traceren?

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:07

haha en dat zeg jij tegen evilli? volgens mij kan je deze praatjes beter tegen jezelf zeggen hofmanthuis..
jij voegt vrij weinig toe aan dit topic,alleen dat zzimly super goed is bla bla bla..
terwijl meerendeels van bokt het daar niet mee eens is..
in plaats van daT je zulke praatjes hebt,kan je denk ik beter verder gaan met het ontwikkelen van zzimply zodat het wel goed zijn werk gaat doen,zodat mensen ECHT tevreden kunnen zijn over het product..kom dan maar terug :)

Edit: typo

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:16

wat ik niet snap, maar ja ik ben blond:
dat het amerikaanse product hier niet verkocht mag worden want er moet een nederlandse huppelepup opstaan, en zzimply mag wel verkocht worden maar er staat niet op wat erin zit. :7

als ik moest kiezen, koos ik toch voor het amerikaanse spul, als het werkte.
daar kan je tekst en uitleg en wat erin zit uitzoeken wat dat is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:41

hofmanthuis schreef:
Aan Eveli

Als ik jou antwoord analyseer dan blijkt daaruit dat je geen onderzoek laat doen naar Zzimply en dat vind ik toch wel jammer.
Ik had zo graag een bevestiging gehad van hetgeen ik eerder geschreven heb over Zzimply.
Ach Eveli ben je misschien er achter gekomen dat zo’n onderzoek veel geld kost of heb je nog niets aangevraagd!
Weet je als je het op de juiste manier een onderzoek wilt doen en bij de juiste instanties kost het je gewoon veel geld.

Even over jou bijdrage op Bokt
Ach Eveli is jou bijdrage op Bokt.nl dan juist iets waar niemand iets aan heeft?
Je moet er voor zorgen dat je de waarheid schrijft.
Je laat volgens mij jou fantasie en emotie te veel de vrije loop!

En zet je bij jou volgende bezoek je E-mail erbij of ben je bang dat ze je dan kunnen traceren?

ik vind dat je hiermee te ver gaat en heb dus getemd!!!!

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:42

Gaat dit nog over het vliegenmiddel :? Ik vindt de verkoper nogal lomp over zijn klanten praat. We zijn dom en emotioneel. Alleen zijn middel is natuurlijk en mag verkocht worden. (Brandtnetels zijn ook natuurlijk maar helpen ook niet tegen vliegen ;-))
Wanneer je op Zzimply googled kom je als eerste bij dit topic. En in dit topic is de leverancier zijn eigen glazen aan het in gooien }> Hij reageert op elk negatief bericht over het middel en speelt op de persoon. Je kan volgens mij nu beter een enquete gaan houden wie er na dit topic nog genegen is het middel uit te proberen. :D

Ondertussen probeer ik uit de berichten te filteren wat de algemene tendens is en of er nog iemand baat bij heeft gehad. Maar dat wordt steeds moeilijker omdat het topic door 2 leden wordt vervuild.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:45

sory hoor,maar waarom wordt de manier van praten van Hofmanthuis wél getolereerd door de mods?
ik word er lichtelijk(en dat is een understatement)geirriteerd van hoe hij/zij over bokkers praat.
en daarbij vind ik het flink persoonlijk ook.

en ook ik heb getemd.
je product aanprijzen is natuurlijk prima,maar dit vind ik een nare,opdringerige en bijna agressieve manier van aansmeren en niet openstaan voor enige negatieve of kritische reactie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:48

vond ik dus ook darkchrystal daarom heb ik getemd!!

word een beetje naar van de arrogantie en betweterigheid...

wie zal er beter weten of het werkt de verkoper of de gebruiker >;)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:49

ik heb zzimmply vandaag nogmaals geprobeerd nu de dazen er in volle hoevleeheid zijn
ik had mijn paard volop ingespoten met de spray en ging naar de binnenbak binnen 5 min had ik een gek paard wat helemaal onder de dazen zat??
het leek wel of dat spul van zzimmply ze juist heel erg aantrok
dus regelrechte troep en het gaat direct de prullenbak in
ik ga weer gewoon verder met bremse bremse, dat werkt tot nu toe nog gewoon het beste

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:53

:D Het is de eerste verkoper die ik ken die in een populair topic bezig is zijn klanten niet te respecteren. Ook spamt hij nog met de website door die toevallig even te noemen. Wanneer de verkoper echt achter hofmanns lieve zit ga ik me nu wel twee keer bedenken of ik nog verder spul van hem wil kopen.

hofmanthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 19:24

Hofmanthuis is geen medewerker van Zzimply.com
Ben wel op een andere manier betrokken bij het bedrijf.
Ik vind het gewoon mooi om op Bokt.nl te kijken en met name deze Bokt over Zzimply.
Wat is er nu mooier dan dat er zoveel aandacht wordt gegeven aan Zzimply.
Dat jullie niet allemaal positief zijn is helemaal niet erg.
Als je maar blijft schrijvenn. En bevalt Zzimply je niet dan koop je het toch gewoon niet. Je hebt het monster toch GRATIS ontvangen.
Begrijp trouwens niet goed dat Zzimply.com duizenden monster weg geeft om te horen dat het niet werkt. Zal toch wel mogelijk een goed product zijn.
En als je geen Zzimply koopt, koop dan in ieder geval legale producten.
Atex Daas, Bremse Bremse, Vliegvrij, Atex Insect zijn allen legale producten en werken als geurneutralisator.

Er is trouwens nog nieuws!
Onlangs heeft in het blad voor dierenarts assistenten gestaan dat je een Vliegen Pouron voor rundvee ook rustig kunt gebruiken op paarden.
Als Vliegen Pouron wordt o.a. Sputop genoemd. Wordt door de dierenartsen nu verkocht en is spot goedkoop.
Sputop werkt namelijk geen uren maar enkele dagen. Sputop is verkrijgbaar bij uw dierenarts en de erkende handel!

AnnemiekvM

Re: Zzimply, de doorbraak in vliegenafweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 19:27

Dan ga ik dat proberen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 19:35

hofmanthuis schreef:
Er is trouwens nog nieuws!
Onlangs heeft in het blad voor dierenarts assistenten gestaan dat je een Vliegen Pouron voor rundvee ook rustig kunt gebruiken op paarden.
Als Vliegen Pouron wordt o.a. Sputop genoemd. Wordt door de dierenartsen nu verkocht en is spot goedkoop.
Sputop werkt namelijk geen uren maar enkele dagen. Sputop is verkrijgbaar bij uw dierenarts en de erkende handel!

en nu val ik toch echt van mijn stoel van het lachen... Míj aanvallen wegens het gebruik van Endure, want dat is zo giftig en zo ongelofelijk slecht voor het milieu en dan zelf Sputop noemen. Een middel met een stevige insecticide (Werkzame stof: Deltamethrine) en in grote hoeveelheden dezelfde bijwerkingen als Endure..

Even een quote van http://www.minlnv.nl/portal/page?_pagei ... e_id=15654
(ministerie van landbouw en visserij)

Citaat:
Sputop
Voorschriften voor gebruik:
Let op:
• Toegestaan is uitsluitend het gebruik als bestrijdingsmiddel voor het bestrijden van de
Culicoïdesmug op schapen en geiten. Het middel aanbrengen op de buik van het dier door
beharing of wol opzij te schuiven.
• Niet toepassen in de nabijheid van oppervlaktewater maar bijvoorbeeld binnen in stallen
of midden op het land.
Volg de gebruiksaanwijzing van de fabrikant om gevaar voor mens en milieu te voorkomen.

aanduiding: milieugevaarlijk
Zeer vergiftig voor in het water levende organismen; kan in het aquatisch milieu op
lange termijn schadelijke effecten veroorzaken.
Contact met de huid voorkomen.
Draag geschikte handschoenen.
Deze stof en de verpakking als gevaarlijk afval afvoeren.
Voorkom lozing in het milieu. Vraag om speciale
instructies/ veiligheidsgegevenskaart.
Niet toepassen in aanwezigheid van kinderen.

Klimt na het lachen voorzichtig terug op de stoel.. :+ Nee dat is echt veel beter spul.
Maar gezien wat erin zit.. het zal wel werken :j Net als Endure. :D
En dat doet veel van die geurprut niet, dat werkt voor de bankrekening van de verkoper.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 19:42

Overigens.. toen ik toch aan het zoeken was trof ik ook nog deze AMVB van VROM

Gaat over beide werkzame stoffen. De stof die in Endure zit en de stof die in Sputop zit.

Dus.. als je iemand wil aanvallen op het gebruik van een middel en dat illegaal wilt noemen, dan is het natuurlijk wel zinvol dat je eerst even je bronnen up to date maakt ;) :D

Citaat:
[Vrijstelling ex artikel 16a, bestrijdingsmiddelenwet
1962 van verbod op deltamethrin
en Permethrin ter bestrijding
Culicoïdes 4
3 april 2007/Nr. BWL/2007 02 8588
De Staatssecretaris van Volkshuisvesting,
Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer,
In overeenstemming met de Minister
van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit,
de Minister van Volksgezondheid,
Welzijn en Sport, en de Staatssecretaris
van Sociale Zaken en Werkgelegenheid;
Gelet op artikel 16a, eerste lid, onderdeel
b, van de Bestrijdingsmiddelenwet
1962;

Bron:http://www.minlnv.nl/cdlpub/servlet/CDLServlet?p_file_id=17844
Ministerie van LNV

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:11

sing a song, ik begin er niet eens aan om te analyseren want ik zou het niet eens meer willen gebruiken ik vind de teneur in dit topic niet leuk dus ik kom niet meer terug, helaas. :wave:

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:27

Wat ik weer erg jammer vind is dat er getemd is, valt me echt op zeg, als iemand anders wat zegt en het valt niet in goede aarde, lekker temmen... Pfff...

Iemand vroeg nog of er belang bij was, bij mijn paard wel...
Bremsen Bremse vind ik ook super hoor!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:38

jeetje wat een duscussie weer

tja
Citaat:
zijn middel is natuurlijk en mag verkocht worden.

"ons"middel is 100% biologisch :D

heb zzzimply geprobeerd
voor mij zelf vond ik het een redelijk middel
helaas niet tegen alle mugjes zoals de exceem mugjes
die vind ik zelf het ergste (reageer zoals een gemiddeld exceem paad op die beesten)
tegen dazen was het helemaal niks
rook verder wel aardig :D
stuk vriendelijker voor de neus dan ons standaard middel

op het paard deed het te weinig

we hebben zimply geprobeerd omdat we het er miss bij wilde hebben in de shop
daar ons huidige middel waar we tevreden overzijn maar 1 heel groot minpunt heeft
en dat is dat het ENORM stinkt :o

maar helaas
sorrie ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:50

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:48

Russel ze hebben er onderzoek naar gedaan.. residu van beide middelen in een wei en de kans dat het via via in het oppervlaktewater terecht komt. Die is gering. Maar je moet het niet in een vijver gieten of in een sloot. Geen van beide middelen.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 22:45

nickyu schreef:
jeetje wat een duscussie weer

tja
Citaat:
zijn middel is natuurlijk en mag verkocht worden.

"ons"middel is 100% biologisch :D

heb zzzimply geprobeerd
voor mij zelf vond ik het een redelijk middel
helaas niet tegen alle mugjes zoals de exceem mugjes
die vind ik zelf het ergste (reageer zoals een gemiddeld exceem paad op die beesten)
tegen dazen was het helemaal niks
rook verder wel aardig :D
stuk vriendelijker voor de neus dan ons standaard middel

op het paard deed het te weinig

we hebben zimply geprobeerd omdat we het er miss bij wilde hebben in de shop
daar ons huidige middel waar we tevreden overzijn maar 1 heel groot minpunt heeft
en dat is dat het ENORM stinkt :o

maar helaas
sorrie ..

En nu zijn we natuurlijk heel nieuwsgierig welk middel jij verkoopt :D Ik ben helemaal voor biologische middelen, zeker als ze goed werken :D

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 22:46

Anya schreef:
Russel ze hebben er onderzoek naar gedaan.. residu van beide middelen in een wei en de kans dat het via via in het oppervlaktewater terecht komt. Die is gering. Maar je moet het niet in een vijver gieten of in een sloot. Geen van beide middelen.

Het kan ook gebeuren dat een ander paard via 'kroelen' het spul binnen krijgt.

hofmanthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 07:14

Endure is ilegaal en kent dus geen toelating en heeft zover ik weet ook nooit geen toelating gehad.
Sputop is legaal te gebruiken op rundvee vanwege een ontheffing en omdat het middel al jaren in Europa toegepast is en er zeer veel info over Sputop beschikbaar is onder Europese omstandigheden betreffende bijwerkingen, gevaar, etc. mag Sputop gebruikt worden bij rundvee!!

Beide middelen zijn trouwens bestrijdingsmiddelen welke zeer giftig zijn voor vissen en andere koudbloedigen.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 07:40

Prima dat Sputop legaal is maar als het op geiten, schapen en rundvee is getest wil dat nog niet zeggen dat het voor paarden ook goed is!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 07:54

@Anya, jij gebruikt het middel (Endure) o.a. tegen teken. Maar hoe werkt dit middel tegen teken? Is het zo dat als een teek op het lichaam zit deze dan eerst bloed moet zuigen om vervolgens dood er af te vallen? Dan zou dat dus betekenen dat het middel eerst in het bloed wordt opgenomen.