[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 19:05

Wilde ook Rambo zeggen. Bij mijn paard zitten Rhino en amigo vergelijkbaar als bij de jouwe. De amigo heeft hij nu wel op in 250 gram trouwens maar met hals zit hij beter gek genoeg.

De Rambo duo past hem super maar is er wel alleen in 100 gram buiten deken. De suprème valt ruimer aan de voorkant en past hem ook. Gepast van ons andere paard. Die is wel in 0 gram te verkrijgen. Maarja het kost wel wat. Hij is 3,5 en zal nog wat uit zwaren dus die ruimte is er dan ook in de Rambo suprème. En liners heb ik toch al.

Ik moet nog een nieuwe 0 gram van het voorjaar dus ga toch voor de suprème. Maar ik kies snel Rambo omdat ze in een ruinen kudde staan en wel flink spelen := De Rhino heeft dat 1 seizoen overleefd. De Rambo’s houden het jaren vol.

MarjanB

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 19:08

Ja vind de Rambo idd mega duur :oo twijfel nu of de rhino een maar groter voor problemen gaat zorgen.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 19:44

Heb de mijne eigenlijk altijd een Rhino op gehad die net wat te groot was en dat ging prima. Was wel de deken die op ging in de eerste regenperiode, de langste tijd stond ze onder de 100 grams Rambo Duo.

Oftewel, zou het zelf wel aan durven.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 20:33

Ik vind de Rhino ook mooi zitten zo op de foto hoor.

Ze 'rekken' ook nog wel iets uit en vormen naar je paard, is mijn ervaring bij mijn bolle. Eerste dagen zitten de dekens bij haar net een fractie te strak op sommige plekken, maar na een paar dagen als gegoten. Heb die Rhino ook, vind het een heel fijne deken.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 09:46

Ja alleen knelt die echt enorm op d’r luchtpijp/slokdarm. Dus vind dat niet acceptabel, vooral niet omdat de gespen zo hard zijn

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 10:06

MarjanB schreef:
Ja alleen knelt die echt enorm op d’r luchtpijp/slokdarm. Dus vind dat niet acceptabel, vooral niet omdat de gespen zo hard zijn

Dan zou toch Rambo met v sluiting een goede optie zijn, die valt nog iets lager

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 11:16

Ik heb net de Rambo en de Amigo XL even op elkaar gelegd.
De amigo sluit echt een stuk lager, denk wel 5-7cm

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 12:13

Ok en de hals opening zelf qua breedte? Aangezien ze dus niet heel breed is

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 12:14

Je zou ook eens bij andere merken kunnen kijken? Zijn er inmiddels vrij veel met V sluiting. Kramer heeft nu ook veel aanbiedingen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 13:43

manzano schreef:
Je zou ook eens bij andere merken kunnen kijken? Zijn er inmiddels vrij veel met V sluiting. Kramer heeft nu ook veel aanbiedingen.

Twijfel idd om wetherbeata te proberen die hebben ook verschillende pasvormen beschikbaar
Zal ook bij kramer kijken

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 14:26

De kramer deken (perfect fit van felix buhler) leek mij op papier erg mooi. Maar de stiksels lieten al los van het klittenband vd voorsluiting toen ik die voor het eerst los haalde. Nu kan dat pech zijn geweest, maar ik was er al klaar mee :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 14:31

Oh ja geen idee. Ik heb een stapmolendeken van Kramer en die is super.
Busse heeft ook mooie dekens met V sluiting.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 14:52

Back on Track heeft ook een prachtige deken (obsidian) met v hals, maar die is ook wel een beetje duur :=

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 15:24

MarjanB schreef:
Ok en de hals opening zelf qua breedte? Aangezien ze dus niet heel breed is

Dat scheelde niet alles

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 18:06

Dank je dat je ze zo op elkaar hebt gelegd.
Heel interessant. :j

Hier ook paarden met lage hals aanzet.
Ook breed. Maar dat lage is vaker het probleem omdat ze dan de sluiting echt in de hals hebben drukken.

Connaisseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 20:52

Wat is jullie ervaring met een therapiedeken of rugwarmer?

Ben bekend met de bucas recuptex maar vind de catago er ook goed uitzien.
Twijfel alleen tussen een rugwarmer en therapiedeken. Deken pakt de hele bovenlijn maar de rugwarmer lijkt me effectiever?

Is catago geschikt om bijna het hele jaar te gebruiken? Stof ziet er fijn uit maar kan warmte moeilijk inschatten.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 22:07

Ik heb de Catago echt net vandaag binnen gekregen. De stof voelt stevig aan, maar ik had niet anders verwacht, echt warm zou ik het niet noemen? Ik heb hem nog niet aan gezet, dus hoe warm het word durf ik je niet te vertellen.

Ik kon er weinig over vinden. Er is een bokker in dit topic die er een heeft, maar veel meer recensies en ervaringen ben ik niet tegen gekomen. Morgen ga ik hem testen.

Connaisseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 22:29

Bedoel je de rugwarmer? Ben benieuwd wat je er van vind. Kan er ook weinig recensies over vinden

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 22:32

prugelpiet schreef:
Ik heb de Catago echt net vandaag binnen gekregen. De stof voelt stevig aan, maar ik had niet anders verwacht, echt warm zou ik het niet noemen? Ik heb hem nog niet aan gezet, dus hoe warm het word durf ik je niet te vertellen.

Ik kon er weinig over vinden. Er is een bokker in dit topic die er een heeft, maar veel meer recensies en ervaringen ben ik niet tegen gekomen. Morgen ga ik hem testen.

Ik ben de bokker met de Catago rugwarmer pro. Ben er heel blij mee. Echt een top ding. Als je de rugwarmer op de hoogste stand zet wordt die écht best heel warm! Ik noem het altijd mijn mobiele solarium _O-

Mijn dierenarts was er ook enthousiast over, omdat het gewoon zijn rugspieren alvast een beetje opwarmt voor het rijden. Ik gebruik het deken voor het rijden en eventueel op een vrije dag als hij de dag ervoor hard gewerkt heeft. Eigenlijk altijd de middelste of hoogste stand.

Ik vind 'm alleen met de aanwezige elastische banden niet er goed blijven liggen. Ik doe er een losse elastische dekensingel omheen. Het is ook geen ding om op te doen als je paard aan het wiebelen/bewegen is. Ik zet mijn paard tussen de kettingen met een bultje hooi ervoor. Dan blijft het icm met de dekensingel perfect liggen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 22:46

Ik heb hem gister ontvangen. Besteld nav eerder bericht van Mavantos. Heb hem net op gehad en het wordt lekker warm. Vind het oppervlak wel beetje aan de korte kant, maar leg hem wat verder naar achter. Verder nog even afwachten.
Helaas was de opbergtas wat kapot (voorste vakje), dat is wel balen. Maar wacht er al ruim 2 maanden op dus ga hem niet terug sturen voor zoiets.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 22:54

manzano schreef:
Ik heb hem gister ontvangen. Besteld nav eerder bericht van Mavantos. Heb hem net op gehad en het wordt lekker warm. Vind het oppervlak wel beetje aan de korte kant, maar leg hem wat verder naar achter. Verder nog even afwachten.
Helaas was de opbergtas wat kapot (voorste vakje), dat is wel balen. Maar wacht er al ruim 2 maanden op dus ga hem niet terug sturen voor zoiets.

De verwarming zit inderdaad niet in de hele deken. Ik gebruik het voornamelijk voor het gedeelte onder het zadel en de lendenen. Je kan 'm gelukkig makkelijk wat naar achteren schuiven of juist wat meer naar voren. Als ze 'm wat langer op hebben dan wordt het wel onder de hele rugwarmer warm.

Op echt koude dagen leg ik nog wel eens een zweetdeken eroverheen (tot de accu, niet over de accu heen), maar eigenlijk mag dat niet.

Ik denk dat ik 'm zelfs nog om de hals kan binden als ik dat zou willen. De tas had ik er niet bij, maar ik heb een testmodel gekocht met korting.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 23:41

Ik heb hem inderdaad ook op advies van de dierenarts. Nouja, ik moest de spieren opwarmen voor het trainen. Ze bood daar opties voor die je zelf kon fabriceren, maar ik ben lui aangelegd, en dat was dus geen succes, dus investeer liever in iets wat ik meteen op kan gooien :))

Goed om te weten dat die niet altijd even stevig ligt. Ik zal er een dekensingel bij halen. Ik was van plan hem op te gooien en dan rustig verder te poetsen, spullen pakken en dan beginnen met de training. Doe je hem wel is voor én na de tijd? Of is dat teveel van het goede?

Het gebied wat opwarmt viel me eigenlijk een beetje tegen :o maar ik heb hem vooral nodig voor halverwege de rug en lendenen, dus daarvoor is het ruim genoeg.

Jeetje Manzano, wat heb je lang gewacht! Waar had je hem besteld? Ik heb er 3 weken op moeten wachten. De leverancier had problemen begreep ik, de site waar ik hem besteld had kon hem dus niet uitleveren.

Connaisseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 09:28

Goed om jullie ervaringen te lezen. Zijn de ervaringen met de rugwarmer beter/effectiever dan met de therapie deken? Of wat is de reden dat jullie voor de rugwarmer gekozen hebben ipv deken?

Bij agradi is het nu afgeprijsd en leverbaar

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 13:20

Ja catago had problemen, maar dus al vanaf november. Hij was toen ook nergens op voorraad.
Mooie aanbieding bij Agradi.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 22:29

prugelpiet schreef:
Ik heb hem inderdaad ook op advies van de dierenarts. Nouja, ik moest de spieren opwarmen voor het trainen. Ze bood daar opties voor die je zelf kon fabriceren, maar ik ben lui aangelegd, en dat was dus geen succes, dus investeer liever in iets wat ik meteen op kan gooien :))

Goed om te weten dat die niet altijd even stevig ligt. Ik zal er een dekensingel bij halen. Ik was van plan hem op te gooien en dan rustig verder te poetsen, spullen pakken en dan beginnen met de training. Doe je hem wel is voor én na de tijd? Of is dat teveel van het goede?

Het gebied wat opwarmt viel me eigenlijk een beetje tegen :o maar ik heb hem vooral nodig voor halverwege de rug en lendenen, dus daarvoor is het ruim genoeg.

Jeetje Manzano, wat heb je lang gewacht! Waar had je hem besteld? Ik heb er 3 weken op moeten wachten. De leverancier had problemen begreep ik, de site waar ik hem besteld had kon hem dus niet uitleveren.

Ik vind erbij poetsen niet echt handig. Ik doe 'm echt 20 minuten op en doe ondertussen uitmesten en mijn spullen klaarleggen. Dan trek ik 'm een beetje verder naar achter op een andere plek en ga ik ondertussen poetsen, beenbeschermers om en mn laarzen aan. Dan ben je ook zo weer 20 minuten verder en heb ik mooi een groot gedeelte gehad.