[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 13:45

De dekens met V-sluiting hebben idd geen dubbele sluiting. De Amigo vliegendekens hebben volgens mij nog wel rechte dubbele sluitingen.

Ik kreeg bij mijn paard de Bucas shamrock power niet eens dicht bij de borst terwijl hij niet eens bijzonder breed is :') :').

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 13:56

JenniferU schreef:
Oke het word dan zoiezo de buzz off rain maar zoudem jullie een vaste hals willen?
Het scheeld nogal qwa prijs vaste hals of deken met losse hals.
En hoe vallen de maten vd buzz off rain? Lees hier ook bijv 2 maten groter bestellen.
Ik heb normaal van bucas maat 198/6.6 wat netjes zit. (alleen de power turnout was te lang)

Ik zou het er vanaf laten hangen of je normaal ook een vliegendeken met hals gebruikt. Hier wel en met hals bevalt goed. Nu heb ik van Bucas dekens " gewone uitvoering" altijd 1 maat groter nodig dan ze normaal hebben. Ongeacht vliegendeken of regendeken. Nu zijn de paarden hier wel redelijk robuust met brede schouders etc. Normaal dekenmaat 205/ 6.9 mits hoge loopsplitten, Bucas 213/ 7.0 normale maat. Hierbij zijn de evt halsstukken ook net wat langer& breder. Dat ligt hier echt netjes op de vrij forse halzen van de paarden. Nu ruim 4 weken op en geen haartje/ manen scheef. Nu is dat wel een nieuwe deken die nu het eerste volle seizoen ingaat. Na vorig jaar 2 weken gebruikt te zijn.

Hier al jaren buzz off dekens, ook voor de zebra-mode. Meestal gaan ze een jaar of 4 mee zonder kleer scheuren, en schuiven dan door naar reserve. Wat ook nog best lang meegaat. Onze zebra versie buzz off is uit de begin periode van de zebra mode en nu na een jaar of 4 niet mooi meer, maar werkt nog wel. De buzz off rain heb ik vorige herfst gekocht en vindt de pasvorm& heel iets langere hals een verbetering Ten opzichte van eerder. Die was bij de langnekken hier vroeger net iets te kort om alles te bedekken.

Hier ook tevreden over de fedimax dekens. Die hebben ook zo'n soort buzz off rain variant.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 14:07

De amigo vamoose heeft wel dubbele borstsluiting, ik heb 'm nog niet gebruikt maar met passen leek het een fijne deken :)

Afbeelding

Hals is wat ruim, maar dat vind ik ivm grazen niet zo erg.

JenniferU

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 15:41

Oke dan word het dus echt de buzz off rain.
Ik gebruik met me 50gr wel een hals met regen maar me 300gr is een high neck.
Vorig jaar met me amigo aussie geen hals gebruikt want die had ik er niet bij.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 01:10

Hoi allemaal. Sorry dat ik binnen kom vallen. Heb via de zoekfunctie een antwoord proberen te vinden maar zonder resultaat.

Ik ben bij ons de schuur op aan het ruimen. Nu vroeg ik me het volgende af. Wanneer gooi je een deken weg?
Ik heb een 200 grams deken die ik ongeveer 2 seizoenen gebruikt heb en twijfel wat ik er mee moet doen. Mijn paard is een smeerpoets dus hij is echt RANZIG maar de deken is niet kapot ofzo.. Ben er alleen een beetje vies van :')
Hij is nooit gewassen dus zou in principe nog waterdicht moeten zijn. Ik heb alleen ook wel eens gehoord dat ie na verloop van tijd dunner wordt, of is dat alleen met wassen? Het vies zijn zal grotendeels met wassen opgelost worden natuurlijk maar dat is weer niet goed voor de deken.. en vaak ook duur in verhouding tot de deken (dit gaat toevallig om een Pagony).

Wat is jullie ervaring? Hebben jullie tips?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 06:30

Je kunt hem ook zelf even met de hogedruk reiniger afspuiten?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 07:04

als de deken alleen vies is zou ik 'm laten weken in een grote bak water en dan weg brengen om te laten wassen of inderdaad zelf proberen te wassen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 08:11

Inderdaad even afsluiten en/of laten weken in een speciekuip of andere grote bak. Reserve dekens zijn altijd makkelijk.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 08:42

Als de deken nog heel is zou ik hem gewoon laten wassen. Zoals Nies_ al zegt reserve dekens zijn altijd handig en desnoods kun je de deken ook nog verkopen.

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 08:43

Inderdaad laten wassen bij goede wasservice en weer waterdicht laten maken.. opslaan als reservedeken of verkopen

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 08:56

Als hij verder nog goed is en maar 2 seizoenen gebruikt is, vind ik weggooien echt heel zonde. Even afspuiten en (laten) wassen en hij kan nog prima een rondje mee. Als je zelf gaat wassen, wel goed opletten dat je er 'waterdichtmaakspul' bij doet :)

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 14:31

Zo ben ik ook heel blij dat ik nog een oud deken heb liggen als reserve inderdaad :j

Ik ben vandaag gewisseld naar m'n amigo 3 in 1, vliegendeken met waterdichte rug, erg blij mee! Afgelopen dagen nog met 0 gr en gister bloot, maar voor m'n regengevoelige miep is dit toch wel een uitkomst! :j

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 13:51

Hoi allemaal!

Ik wil graag voor mijn paard een vliegendeken met waterdichte rug kopen.
Kwam het volgende tegen: Amigo 3 in 1, Bucas Sunshower en Bucas buzz off rain (en de zebra versie daarvan).
Welke van deze raden jullie mij aan? :) Paard staat 24/7 buiten, heeft geen eczeem maar wel last van steekvliegen (grote bulten), wil i.v.m. intensieve trainingen graag zijn rug beschermd hebben als het regent.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 14:00

Ik heb alleen ervaring met de sunshower.
Die kan tot 20 graden prima om maar word daarna te warm verder super deken

Qwa bucas of horseware: net wat t beste bij je paard past denk ik.
Mijn paard past bijv geen horseware dekens

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 14:05

Oke dankje JenniferU!
Balen dat ie boven de 20 graden te warm is.. Ik wil hem namelijk dag en nacht op kunnen laten, omdat ik maar 1x per dag op stal ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 14:22

Dan zou ik voor de rambo protector of rambo sweet itch gaan met waterdichte liner. Die kan eraf als het heel mooi weer is én wordt niet te warm.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 14:49

Ik kom zelf ook maar 1x per dag op stal en ik heb een rambo protector met een regenliner. Als er wisselvallig weer voorspelt wordt kan mooi de regenliner eronder. Maar dit doe ik wel alleen als het geen 25+ graden is... Als het warm is en er vallen alleen sporadische buitjes staat hij met alleen de protector, en ik vind die verbazingwekkend genoeg ook redelijk waterafstotend...

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 15:48

xLoki schreef:
Oke dankje JenniferU!
Balen dat ie boven de 20 graden te warm is.. Ik wil hem namelijk dag en nacht op kunnen laten, omdat ik maar 1x per dag op stal ben.

Hangt ook een beetje af van het weer en je paard af.(geschoren , koukleun enz)
Bewolkt ,20 graden en veel wind kan nog prima.
Mijn paard heeft hem nu bijv gewoon op.

20 graden, geen wind en vollop zon word te warm denk ik.
Bucas geeft aan dat de deken van +10 tot +20 zou kunnen en dan klopt ook wel.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 22:36

Ik heb net boven je post een heel blij stukje over de 3 in 1 geschreven, die past erg netjes bij mijn merrie, waar ik met passen zelfs iets twijfel had, ligt ie in het gebruik juist super.. Ik heb juist de voorkeur tegen alleen een waterdichte rug ipv liner systeem, omdat ik zo minder hoef te wisselen. Met echte warme dagen heb ik een gewoon vliegendeken. Deken gebruik ik pas sinds een paar dagen dus lange termijn ervaring heb ik nog niet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 09:01

Hoezo zou je minder hoeven wisselen? Het effect is immers hetzelfde.

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 10:54

Excuses voor zomaar binnenvallen in dit topic.

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar kan niet echt de goede info vinden.. Ik ben op zoek naar een vliegendeken, voor een redelijk smal paard met hoge schoft.

Op aanraden van de paardendrogist had ik een Bucas deken besteld, de buzz off met vaste hals. Deze leek in eerste instantie goed te passen, maar later bleek hij toch naar achteren te schuiven (1 maat kleiner is echt te klein) en hij knelt behoorlijk op de schoft bij het grazen (kon het ook echt zien aan de haren op de schoft). Foto van de ligging van de bucas deken (hier is hij al naar achter geschoven): http://nl.tinypic.com/r/11lkims/9

Amigo/horseware dekens passen haar ook niet mooi (tenminste de regendekens van dit merk niet).

Hebben jullie tips welke dekens ik nog kan proberen?
Zou de Eurostar Move vliegendeken iets kunnen zijn? Deze http://www.ruitershop.http://nl.tinypic.com/r/11lkims/9nl/euro-star-vliegendeken-move

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 10:56

Maaiike94 schreef:
Excuses voor zomaar binnenvallen in dit topic.

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar kan niet echt de goede info vinden.. Ik ben op zoek naar een vliegendeken, voor een redelijk smal paard met hoge schoft.

Op aanraden van de paardendrogist had ik een Bucas deken besteld, de buzz off met vaste hals. Deze leek in eerste instantie goed te passen, maar later bleek hij toch naar achteren te schuiven (1 maat kleiner is echt te klein) en hij knelt behoorlijk op de schoft bij het grazen (kon het ook echt zien aan de haren op de schoft). Foto van de ligging van de bucas deken (hier is hij al naar achter geschoven): http://nl.tinypic.com/r/11lkims/9

Amigo/horseware dekens passen haar ook niet mooi (tenminste de regendekens van dit merk niet).

Hebben jullie tips welke dekens ik nog kan proberen?
Zou de Eurostar Move vliegendeken iets kunnen zijn? Deze http://www.ruitershop.http://nl.tinypic.com/r/11lkims/9nl/euro-star-vliegendeken-move

Heb je al naar Dominick dekens gekeken?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 11:18

JHL zou je paard wel passen.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 23:02

Tips nodig!
Ik zoek een vliegendeken voor een kleine tinker. Ze is 1.46m maar een vrij brede borst.
De epplejeck deken trekt op haar borst en ook net te krap op de schouder.

Ik heb een amigo bug rug xl gekocht. Maar die is echt veel te groot. Ik kan de kruissingels niet eens normaal dichtdoen. Dan hangen ze nog op half 7.

Dus ik zoek een vliegendeken die een niet al te hoog paard past, met brede borst.

Haar br passion regendeken zit goed.
Kan ik voor de br passion vliegendeken gaan?
Daar zit zo'n lycra tussenstuk bij de hals. Lijkt mij wel prettig? Wil dus het liefst met hals. Afneembaar is wellicht ook fijn.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 23:15

Nessa schreef:
Tips nodig!
Ik zoek een vliegendeken voor een kleine tinker. Ze is 1.46m maar een vrij brede borst.
De epplejeck deken trekt op haar borst en ook net te krap op de schouder.

Ik heb een amigo bug rug xl gekocht. Maar die is echt veel te groot. Ik kan de kruissingels niet eens normaal dichtdoen. Dan hangen ze nog op half 7.

Dus ik zoek een vliegendeken die een niet al te hoog paard past, met brede borst.

Haar br passion regendeken zit goed.
Kan ik voor de br passion vliegendeken gaan?
Daar zit zo'n lycra tussenstuk bij de hals. Lijkt mij wel prettig? Wil dus het liefst met hals. Afneembaar is wellicht ook fijn.

Rambo of Dominick?