Ik die twee van mij nog onder 100 en 250 staan, maar een stalgenoot zette haar paard al onder een regendeken met fleece! Ik vind de nachten nog wel koud, dus bouw nu nog niet zo snel af.
Geschoren pony heeft ongeveer 350 op. Prima, en als het écht warmer wordt gaat de onderdeken eronderuit. En als het kouder wordt krijgt hij er een 150 gram bij.
Ik heb de 0 grams erop liggen, heb haar straks een uur zonder gehad, hier brand het zonnetje al flink alleen de wind is nog wat scherp. Ik wil toch langzaam af gaan bouwen, maart gaat bij mij meestal de deken eraf, heerlijk.
Nouvel
Geplaatst: 21-02-14 17:48
vond de wind hier ook nog erg koud aan voelen, temp ging vanmorgen na de buien wel omhoog, rond 10 uur was het hier nog maar 5,5 graden...
ik heb de oude 100 grams er op liggen, is dunner dan mijn nieuwe en daar voelde hij net prima onder
oepsie..... vanmorgen paard dekenloos gezet omdat het mooi weer zou worden.....helaas.... Ze heeft lekker in de blubber gerold en was lekker nat na het werk. Nu 0 gram regendeken op. Ik bouw een beetje af.
Vorige week gewisseld van 400 naar 250 gram. Paard is geschoren, maar is druk bezig met een (zomer)vachtje kweken, waardoor ie het te warm kreeg onder de 400 gr.
Heb die van mij vandaag van 200 naar 300 gram gebracht omdat het overdag 13 graden was en de zon vol op de stallen stond. Ik hoop alleen dat hij vannacht geen koud heeft want ze geven maar 4 graden. Hij staat wel binnen met de deuren toe en 30 andere paarden. Ik kan onmogelijk 's avonds wisselen en moest dus kiezen tussen ofwel veel te warm overdag ofwel iets frisser 's nachts. Wat denken jullie? Goede keuze om hem onder de 100gram te zetten?