Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:34

De shamrock is te dik voor ongeschoren paarden zeker? Ik zet mijn merrie onder een fleecje weg. Zadel af, gooi fleece deken op, ga even aan de hand stappen om ook de zadelplek rustig te laten afkoelen, zet haar met fleece even weg (zet haar nu nog op het land) en later borstel ik haar en leg de gewone dekens op terug. Wel is ze dan nog wel nat in de oksels en op de buik, maar de rest is helemaal droog.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:41

ik vind 'm zelf te dik/warm voor paarden met een dikke vacht, dan drogen ze zo langzaam...
maar paarden met een dunne/geschoren vacht blijven er lekker warm onder...

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 22:43

Ik vind de shamrock power super fijn hoor, mijne is wel geschoren maar zit al niet meer echt kort in het haar en droogt toch wel redelijk snel hoor en ze is vaak echt kleddernat na les of flinke training.

Die van mij staat nu trouwens onder een 200 grams outdoor met een 150 grams staldeken eronder en een 0 grams outdoor hals eraan.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 07:47

Hier zijn we na die frisse dagen weer naar de 100 gram gegaan. Ze stonden er gister in de zon wel iets onder te zweten op de schouders. Raar weer, overdag 11 graden en rond 16.30 alweer 3 a 4 graden. Je weet zowat niet waar je goed aan doet. De shet zweet zowat 24 uur per dag met dit zachte weer. Die heeft een vacht van 700 gram volgens mij. :D

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 08:51

het was gisteren wel iets minder koud maar niet boven de 10. was iets van 6 graden en in de nacht was het 0.

vindt de vacht nu toch wel sneller aangroeien terwijl hij toch warm staat in gepakt. Misschien moet ik dit jaar toch voor het eerst nog een keer scheren.

Kan ik weer de DA laten komen. :\

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 14:02

Mijn paard is ongeschoren, wel dun velletje (ze dachten dat ze wel geschoren was:P), maar ik wil juist een deken waar ze snel onder droogt (desnoods met stappen erbij). Bucas is misschien toch te warm daarvoor dat ze gaat nazweten. Is hij wel geschikt als deken na het wassen (voor de enkele keer dat ik haar was in de winter dan)... En meestal kan ze dan ook onder het solarium (wel verkeerd om, omdat ze weigert er achteruit in te gaan, maar ok :') ).

Simongek: moet je hem daarvoor laten sederen? Dure scheerbeurt dan! Bij veel paarden zie je de vacht dit jaar snel aangroeien, of ze komen dik in het haar. Ligt misschien aan het weer?

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 14:08

Darkness85 schreef:
Ach. Ik vind dat iedereen het altijd maar een beetje voor zichzelf moet weten. Ze kennen hun eigen paardjes tenslotte het best.

Mijn geschoren biefstuk staat overigens ook gewoon onder een 200gr regendek. En hij voelt daar gewoon heerlijk warm onder aan.

Dat vind ik eerlijk gezegt echt veel te weinig voor een geschoren paard! Als je dan perse 200 grams op wil doen, scheer m dan niet, is wel zo eerlijk tegenover het paard.

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 15:58

ligt wel echt aan het paard. Mijn tinker is geschoren en staat nu onder 200 gr en zweet zelfs nog 's avonds op stal. Dikker heeft dus echt geen nut

lisantjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 17:01

mark weer teruggegaan naar de 200 grams, 300 hou ik voor dee nul graden:P hij leek der happy bij haha

Bontjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 17:06

Beide paarden hebben nu een 300 grams als het onder de 0 is krijgen ze een 400 op

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 17:25

Mijn pony(haflingerxfjord, ze heeft geen dik vachtje) heeft een 300grams op met hals. Ze is niet geschoren en staat op boxrust wegens gebroken griffelbeentje. Volgens mij heeft ze het lekker warm

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 17:33

Nog steeds niks en zit korter in haar vacht dan sommige onder dekens :j. Bevalt tot nu toe prima :D

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 18:36

dianalamboo schreef:
ligt wel echt aan het paard. Mijn tinker is geschoren en staat nu onder 200 gr en zweet zelfs nog 's avonds op stal. Dikker heeft dus echt geen nut

Dat geloof ik ook wel ja. Wat dat betreft is mijne een koudkleum. Ik heb nu een Rambo 300 grams opliggen met daaronder een onderdeken van 200 gram.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 18:48

JessicaD88 schreef:
Darkness85 schreef:
Ach. Ik vind dat iedereen het altijd maar een beetje voor zichzelf moet weten. Ze kennen hun eigen paardjes tenslotte het best.

Mijn geschoren biefstuk staat overigens ook gewoon onder een 200gr regendek. En hij voelt daar gewoon heerlijk warm onder aan.

Dat vind ik eerlijk gezegt echt veel te weinig voor een geschoren paard! Als je dan perse 200 grams op wil doen, scheer m dan niet, is wel zo eerlijk tegenover het paard.

Mijn paard heeft er ook maar 250 opliggen en is geschoren, maar als ik er een dikkere opdoe zweet ie zich kapot. Dat is zielig.
& de meeste mensen scheren niet omdat ze het mooi vinden hoor ;)

corinagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:02

Vita heeft sinds gisteren weer de 220gr winterdeken op. Daarvoor een 100gr regendeken en 150 onderdelen. Maar daar was ze toch best warm onder. Ze voelt nu prima onder de 220. Ze is half okt geschoren.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:06

JessicaD88 schreef:
Darkness85 schreef:

Gelukkig is ieder paard anders. Mijn paard staat ongeschoren onder een 250 overdag en onder een 300 's nachts en voelt hier prima onder. Het paard van de buren staat onder een 200 en die is geschoren en voelt hier ook prima onder. Dus tja wat is zielig? Het paard een warmere deken opleggen omdat de meeste geschoren paarden dat hebben zodat ie zich vervolgens kapot zweet of gewoon lekker zijn 200 grams op leggen waar hij goed onder voelt ;)

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:16

Elk paard is idd anders.. mijn ruintje staat onder 2 dekens een Amigo waterdichte 200 grams met buikvlapje en een Rhino pony plus met hals van 370 grams. Zodra ik zijn dekens ook maar losmaak om hem op te tuigen begint hij al te trillen. Watje!

Afbeelding

Afbeelding

Wat ik jammer vind is dat er steeds meer shetlanders worden geschoren voor jan l*l... onder het mom van: hij heeft t warm tijdens werk terwijl ze dan achteraf amper wat uitvoeren.. Mijn mini word echt dagelijks getraind.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:08

Hier nog steeds 200 gram op BWP en Anda....(beide ongeschoren) .rest naakt en die blijven ook naakt....
Allen 27/4 buiten.
Afgelopen week soms met wat warmere temeraturen overdag de 100 gram en voor de nacht de 200 gram.

geert100

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:44

Buckje schreef:
Elk paard is idd anders.. mijn ruintje staat onder 2 dekens een Amigo waterdichte 200 grams met buikvlapje en een Rhino pony plus met hals van 370 grams. Zodra ik zijn dekens ook maar losmaak om hem op te tuigen begint hij al te trillen. Watje!

Afbeelding

Afbeelding

Wat ik jammer vind is dat er steeds meer shetlanders worden geschoren voor jan l*l... onder het mom van: hij heeft t warm tijdens werk terwijl ze dan achteraf amper wat uitvoeren.. Mijn mini word echt dagelijks getraind.

OOh wat een pupsie om te zien. *\o/*

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:55

JessicaD88 schreef:
Darkness85 schreef:

Als ik m dikker op doe dan is hij drijfnat op de borst en flanken... Dat is goed wil je zeggen... >;)

LisErm94 schreef:
Mijn paard heeft er ook maar 250 opliggen en is geschoren, maar als ik er een dikkere opdoe zweet ie zich kapot. Dat is zielig.

_/-\o_

MaritAriel schreef:
Gelukkig is ieder paard anders. Mijn paard staat ongeschoren onder een 250 overdag en onder een 300 's nachts en voelt hier prima onder. Het paard van de buren staat onder een 200 en die is geschoren en voelt hier ook prima onder. Dus tja wat is zielig? Het paard een warmere deken opleggen omdat de meeste geschoren paarden dat hebben zodat ie zich vervolgens kapot zweet of gewoon lekker zijn 200 grams op leggen waar hij goed onder voelt ;)

Ik ben het 100% met je eens!! :j

** Edit: 2 quotes toegevoegd.
Laatst bijgewerkt door Darkness85 op 20-11-11 21:01, in het totaal 2 keer bewerkt

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:59

Wat hebben we weer geleerd! Ieder paard is anders en we kijken zelf wat goed is voor het paard. We kennen onze eigen paarden zelf en weten wat ze nodig hebben.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:07

LisErm94 schreef:

Bijdehand hoor. Wie zegt dat ik denk dat mensen hun paard scheren omdat ze het mooi vinden? Ik vind geschoren paarden zelfs lelijk want die glimmen niet meer. Maar goed dat moet iedereen zelf weten maar leg me geen woorden in de mond aub.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:40

JessicaD88 schreef:
LisErm94 schreef:

Bijdehand hoor. Wie zegt dat ik denk dat mensen hun paard scheren omdat ze het mooi vinden? Ik vind geschoren paarden zelfs lelijk want die glimmen niet meer. Maar goed dat moet iedereen zelf weten maar leg me geen woorden in de mond aub.

Sorry ik dacht dat je dat zo bedoelde, aangezien je zei oneerlijk tegenover paard. En ik leg je geen worden in de mond, maar moest gewoon even reageren omdat je mij beledigde met je post dat het oneerlijk is als je je paard onder een ''dun'' dek zet. Ik heb gewoon het beste met mijn paard voor en zij voelt nu lekker warm aan met een 250 grams dek ;)

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:43

Laatst bijgewerkt door Ariebren op 20-11-11 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:43

ik heb de mijne onder een 400 grams staan