Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Darkness85 schreef:Ach. Ik vind dat iedereen het altijd maar een beetje voor zichzelf moet weten. Ze kennen hun eigen paardjes tenslotte het best.
Mijn geschoren biefstuk staat overigens ook gewoon onder een 200gr regendek. En hij voelt daar gewoon heerlijk warm onder aan.
dianalamboo schreef:ligt wel echt aan het paard. Mijn tinker is geschoren en staat nu onder 200 gr en zweet zelfs nog 's avonds op stal. Dikker heeft dus echt geen nut
JessicaD88 schreef:Darkness85 schreef:Ach. Ik vind dat iedereen het altijd maar een beetje voor zichzelf moet weten. Ze kennen hun eigen paardjes tenslotte het best.
Mijn geschoren biefstuk staat overigens ook gewoon onder een 200gr regendek. En hij voelt daar gewoon heerlijk warm onder aan.
Dat vind ik eerlijk gezegt echt veel te weinig voor een geschoren paard! Als je dan perse 200 grams op wil doen, scheer m dan niet, is wel zo eerlijk tegenover het paard.
JessicaD88 schreef:Darkness85 schreef:Ach. Ik vind dat iedereen het altijd maar een beetje voor zichzelf moet weten. Ze kennen hun eigen paardjes tenslotte het best.
Dat vind ik eerlijk gezegt echt veel te weinig voor een geschoren paard! Als je dan perse 200 grams op wil doen, scheer m dan niet, is wel zo eerlijk tegenover het paard.
Buckje schreef:Elk paard is idd anders.. mijn ruintje staat onder 2 dekens een Amigo waterdichte 200 grams met buikvlapje en een Rhino pony plus met hals van 370 grams. Zodra ik zijn dekens ook maar losmaak om hem op te tuigen begint hij al te trillen. Watje!
Wat ik jammer vind is dat er steeds meer shetlanders worden geschoren voor jan l*l... onder het mom van: hij heeft t warm tijdens werk terwijl ze dan achteraf amper wat uitvoeren.. Mijn mini word echt dagelijks getraind.
LisErm94 schreef:Mijn paard heeft er ook maar 250 opliggen en is geschoren, maar als ik er een dikkere opdoe zweet ie zich kapot. Dat is zielig.
& de meeste mensen scheren niet omdat ze het mooi vinden hoor
MaritAriel schreef:Gelukkig is ieder paard anders. Mijn paard staat ongeschoren onder een 250 overdag en onder een 300 's nachts en voelt hier prima onder. Het paard van de buren staat onder een 200 en die is geschoren en voelt hier ook prima onder. Dus tja wat is zielig? Het paard een warmere deken opleggen omdat de meeste geschoren paarden dat hebben zodat ie zich vervolgens kapot zweet of gewoon lekker zijn 200 grams op leggen waar hij goed onder voelt
LisErm94 schreef:Mijn paard heeft er ook maar 250 opliggen en is geschoren, maar als ik er een dikkere opdoe zweet ie zich kapot. Dat is zielig.
JessicaD88 schreef:LisErm94 schreef:Mijn paard heeft er ook maar 250 opliggen en is geschoren, maar als ik er een dikkere opdoe zweet ie zich kapot. Dat is zielig.
Bijdehand hoor. Wie zegt dat ik denk dat mensen hun paard scheren omdat ze het mooi vinden? Ik vind geschoren paarden zelfs lelijk want die glimmen niet meer. Maar goed dat moet iedereen zelf weten maar leg me geen woorden in de mond aub.