[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Celebi

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 19:44

Graag gedaan!

Ik ben vandaag van een 200g liner naar de Airmax liner (50g) gegaan. Was even een omschakeling maar ik vond hem vanavond op stal te warm onder 100g. Morgen toch weer boven 0 graden dus zal wel loslopen denk ik. Blijft lastig. :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 20:53

Paardenspullenshop.nl heeft trouwens wat mooie aanbiedingen op weatherbeeta voor de liefhebber.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 21:27

manzano schreef:
Paardenspullenshop.nl heeft trouwens wat mooie aanbiedingen op weatherbeeta voor de liefhebber.

Dank voor de tip, de prijzen zijn echt heel leuk, helaas is de deken die ik wil niet in een 185 verkrijgbaar, maar ik hou die site in de gaten

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 21:36

manzano schreef:

Misschien nog meer goed nieuws... Ik zie dat zij ook Premier Equine verkopen!

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 07:48

manzano schreef:
manzano schreef:

Misschien nog meer goed nieuws... Ik zie dat zij ook Premier Equine verkopen!

Mooi een PE besteld! De Dominicks zijn terug gestuurd.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 08:09

Ik heb ook een vraag.
Ik heb voor mijn paarden de Amigo Bravo 12 dekens met v sluiting. Die liggen echt super fijn.
Nu zie ik regelmatig de Premiere Equine dekens voorbij komen. Zien er ook goed uit.
Deze hebben alleen v sluitingen. Vallen deze dekens dan ook anders?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 09:08

felicity schreef:
Ik heb ook een vraag.
Ik heb voor mijn paarden de Amigo Bravo 12 dekens met v sluiting. Die liggen echt super fijn.
Nu zie ik regelmatig de Premiere Equine dekens voorbij komen. Zien er ook goed uit.
Deze hebben alleen v sluitingen. Vallen deze dekens dan ook anders?

Ja die vallen anders.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 09:19

Ik zie geen v sluiting bij PE? Maar twijfel ook voor Hera :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 09:35

Bij die van mij viel hij te wijd om de hals (heb nu een amigo bravo met V). Stond open zeg maar aan de zijkant

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 09:42

manzano schreef:
Bij die van mij viel hij te wijd om de hals (heb nu een amigo bravo met V). Stond open zeg maar aan de zijkant

Dan gaat ie bij haar ook niet passen. Dank je :D

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 09:44

Ik vind PE een beetje tussen Bucas en Horseware invallen. Valt hoger op de hals zoals Bucas, zonder dat dat effect heeft op de schoft zoals bij Bucas (bij een paard met een lage halsaanzet). En ook al valt hij wat langer, de dekens gaan niet schuiven of trekken zoals je bij Horseware vaak ook hebt.

Bij mijn paard was een maat kleiner de oplossing voor de hals die wat open viel en daardoor inregende. Zonder dat hij tekort werd.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 09:46

Maar die hebben geen xl variant zoals horse ware heeft of wel?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 11:48

Slmt9 schreef:
Ik vind PE een beetje tussen Bucas en Horseware invallen. Valt hoger op de hals zoals Bucas, zonder dat dat effect heeft op de schoft zoals bij Bucas (bij een paard met een lage halsaanzet). En ook al valt hij wat langer, de dekens gaan niet schuiven of trekken zoals je bij Horseware vaak ook hebt.

Bij mijn paard was een maat kleiner de oplossing voor de hals die wat open viel en daardoor inregende. Zonder dat hij tekort werd.

Ja dat was bij mij geen optie helaas. Ik had al 2 maten kleiner dan de Amigo en korter kon hij echt niet meer worden.

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 13:23

Meelezer meldt zich. Die Premiere Equine dekens zien er wel mooi uit.

Iemand een idee hoe die vallen ten opzichte van een Rambo original met V-sluiting?

Ik heb een gelderse met redelijke hals&schouders, en ietwat lage halsaanzet. De Rambo ligt erg mooi op haar. Zou er nog wel iets bij willen hebben qua dekens.

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 18:26

Ik weet niet of het is toegestaan hier maar doordat ik er vandaag achter kwam dat de helft van mijn horseware dekens niet meer op mijn 3 jarige past ( :') ) heb ik ze te koop aangeboden op Marktplaats. Het is maat 6.3 / 191. Als iemand interesse heeft stuur me maar een pb!

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 13:08

Help, ik heb een nieuw zweetdeken nodig, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik gebruikte mijn zweetdeken om mijn paard sneller te helpen opdrogen als we op (stap)wandeling door de regen nat geworden waren, dus niet letterlijk tegen het zweten. Ik zie nu dekens van fleece, polar fleece, wollen dekens, waffle dekens en coolers, en wat is nou eigenlijk het handigste in gebruik? Of is er een andere handige truc om haar snel te doen opdrogen?

Het betreft een paard dat niet geschoren wordt, zweetdeken komt erop wanneer ik er ben, en zodra ze droog is, gaat de deken eraf en gaat ze op stal. Als ze echt héél nat is, zet ik haar eerst onder het solarium om op te drogen en krijgt ze het deken op voor het laatste restje. Tegen dat ik dan klaar ben met opruimen en nakijken van de hoeven enzo, is ze droog.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 13:15

Gaat er daarna nog een outdoor deken op of staat dit paard zonder deken verder?

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 13:18

Het paars staat in herfst/winter met een 0g deken als het regent. Vandaar wil ik haar graag droog voor ik haar regendeken erop leg, anders zou het niet zo'n probleem zijn. Ze kan heel goed tegen droge kou, maar helemaal niet tegen (langdurige) regen.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 13:19

Ah, dat vroeg ik me af, want als ze erna zonder deken staat zou ik geen zweetdeken op leggen.

Wol is beste transport van vocht naar buiten, maar kan soms wat dik zijn, je wilt niet dat ze gaan nazweten, want dan wordt de huid nat. Wat voor deken heb je nu en waarom wil je die vervangen?

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 13:26

RianneH schreef:
Ah, dat vroeg ik me af, want als ze erna zonder deken staat zou ik geen zweetdeken op leggen.

Wol is beste transport van vocht naar buiten, maar kan soms wat dik zijn, je wilt niet dat ze gaan nazweten, want dan wordt de huid nat. Wat voor deken heb je nu en waarom wil je die vervangen?

Idd wat is er mis aan de gene die je nu hebt.. ( heb al 15 jaar de zelfde fleece dekens2 stuks en regelmatig wassen zorgt dat er boven op netjes condens komt doen ze dat niet is het voor mij een teken dat ik moet wassen) dus wat moet anders aan jou deken.. warmer,sneller of....

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 13:27

Ik had een gewone fleecedeken met een sierkoord aan de staart, geen idee meer welk merk. Het leek heel erg op het softshell deken met sierkoord van eskadron een paar seizoenen terug, maar het was 100% zeker geen softshell. Het deken was 8 jaar oud. Helaas is deze 'zoek', als in, ik ben afgelopen zomer een paar weken weggeweest en nadien was ie 'weg', ik heb al meermaals alles afgezocht, zowel thuis als op stal en in elke denkbare opslagplaats, maar hij is echt hopeloos vermist. (ik begin te vermoeden dat iemand dacht, he, raar hondendeken, en hem naar de kringloop gedaan heeft ofzo). Toen in het begin van de herfst raakte paardlief geblesseerd, dus toen was een nieuwe deken vinden niet zo'n prioriteit, maar nu zou ik er toch graag weer eentje hebben liggen want we mogen weer opbouwen.

8 jaar terug had je gewoon fleece dekens en wollen dekens en nu heb je al die 'coolers', maar wat is nou eigenlijk het verschil?

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 13:27

snorkel1986 schreef:
RianneH schreef:

Idd wat is er mis aan de gene die je nu hebt.. ( heb al 15 jaar de zelfde fleece dekens2 stuks en regelmatig wassen zorgt dat er boven op netjes condens komt doen ze dat niet is het voor mij een teken dat ik moet wassen) dus wat moet anders aan jou deken.. warmer,sneller of....

Die was prima, maar die is dus foetsie -O-

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 13:51

Heb je al aan een waterdichte stapmolendeken gedacht voor tijdens het wandelen?
Dan hoeft ze daarna niet meer onder een zweetdeken te drogen, maar vangt de deken de nattigheid al op.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 13:57

goldyc schreef:
snorkel1986"
[quote="RianneH schreef:

Die was prima, maar die is dus foetsie -O-[/quote]
Aha tja vandaar :')

Maar beviel de gene die je had anders gewoon weer z'n soort zal ik zeggen

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 14:16

stitchlover schreef:
Heb je al aan een waterdichte stapmolendeken gedacht voor tijdens het wandelen?
Dan hoeft ze daarna niet meer onder een zweetdeken te drogen, maar vangt de deken de nattigheid al op.

Ja! Maar die komen om de een of andere reden alleen maar in donkere tinten of grammen, en ik wandel in het donker langs de weg, en een fluoriserende heb ik nog niet gevinden (ik heb nu een fluo deken voor op pad, maar dat is wat vliegendekenachtig dus daar wordt ze gewoon helemaal nat onder). Daarnaast kan ik een stapmolendeken niet opleggen als ik haar eens was en daarna wil drogen.

Ik vond degene die ik had wel oké, maar ja. Als een nieuwe sneller zou drogen, zou dat natuurlijk wel fijn zijn. Ik heb alleen geen idee welke types stoffen sneller drogen. Op dit moment neig ik gewoon terug naar een ‘simpel’ fleece deken, alleen, hoe bepaal je de kwaliteit nou van achter een scherm hè. Een stalgenoot heeft een hele dunne fleece die na enkele minuten volgetrokken is, paard komt er dus nooit droog van onder, dat wil ik dus niet.