Ik ben vandaag van een 200g liner naar de Airmax liner (50g) gegaan. Was even een omschakeling maar ik vond hem vanavond op stal te warm onder 100g. Morgen toch weer boven 0 graden dus zal wel loslopen denk ik. Blijft lastig.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
felicity schreef:Ik heb ook een vraag.
Ik heb voor mijn paarden de Amigo Bravo 12 dekens met v sluiting. Die liggen echt super fijn.
Nu zie ik regelmatig de Premiere Equine dekens voorbij komen. Zien er ook goed uit.
Deze hebben alleen v sluitingen. Vallen deze dekens dan ook anders?
Slmt9 schreef:Ik vind PE een beetje tussen Bucas en Horseware invallen. Valt hoger op de hals zoals Bucas, zonder dat dat effect heeft op de schoft zoals bij Bucas (bij een paard met een lage halsaanzet). En ook al valt hij wat langer, de dekens gaan niet schuiven of trekken zoals je bij Horseware vaak ook hebt.
Bij mijn paard was een maat kleiner de oplossing voor de hals die wat open viel en daardoor inregende. Zonder dat hij tekort werd.
RianneH schreef:Ah, dat vroeg ik me af, want als ze erna zonder deken staat zou ik geen zweetdeken op leggen.
Wol is beste transport van vocht naar buiten, maar kan soms wat dik zijn, je wilt niet dat ze gaan nazweten, want dan wordt de huid nat. Wat voor deken heb je nu en waarom wil je die vervangen?
snorkel1986 schreef:RianneH schreef:Ah, dat vroeg ik me af, want als ze erna zonder deken staat zou ik geen zweetdeken op leggen.
Wol is beste transport van vocht naar buiten, maar kan soms wat dik zijn, je wilt niet dat ze gaan nazweten, want dan wordt de huid nat. Wat voor deken heb je nu en waarom wil je die vervangen?
Idd wat is er mis aan de gene die je nu hebt.. ( heb al 15 jaar de zelfde fleece dekens2 stuks en regelmatig wassen zorgt dat er boven op netjes condens komt doen ze dat niet is het voor mij een teken dat ik moet wassen) dus wat moet anders aan jou deken.. warmer,sneller of....
goldyc schreef:snorkel1986"
[quote="RianneH schreef:Ah, dat vroeg ik me af, want als ze erna zonder deken staat zou ik geen zweetdeken op leggen.
Idd wat is er mis aan de gene die je nu hebt.. ( heb al 15 jaar de zelfde fleece dekens2 stuks en regelmatig wassen zorgt dat er boven op netjes condens komt doen ze dat niet is het voor mij een teken dat ik moet wassen) dus wat moet anders aan jou deken.. warmer,sneller of....
stitchlover schreef:Heb je al aan een waterdichte stapmolendeken gedacht voor tijdens het wandelen?
Dan hoeft ze daarna niet meer onder een zweetdeken te drogen, maar vangt de deken de nattigheid al op.