[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 15:09

Loes'sCorner schreef:
Van de nieuwe bug buster die ik nu heb blijft ie wel goes liggen zakt een heel klein stukje.

De protector toen lag niet zo fijn, maar die was ook te groot dus ja....protector heeft wel V sluitingen en dat vind ik eigenlijk fijner dan. De recht normale.

Volgens mij hebben alle Rambo dekens tegenwoordig een v-sluiting.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 15:19

De bug buster is van Amigo? Heb wel graag zo'n V-sluiting inderdaad, en denk dat een buikflap ook wel fijner is.. wel gek van de rsih dat niet heeft. Is het verstandig van de Protector een maat kleiner dan normaal te bestellen? Of is de deken gewoon wat meer gemaakt voor brede paarden? Hij is redelijk smal bij de boeg.

Anoniem

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 15:44

Als je geen heel breed paard hebt zoals de mijne dan sluiten de lange flappen van de rsih helemaal aan als buikflap :)

Ik heb van zowel de protector en de rsih dezelfde maat als altijd.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 15:51

Weet iemand een goede dekenwasserij niet te duur waar je deken wel 100% weer waterdicht terug komt? Omgeving Hoofddorp!

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 15:52

Mijn paarden zijn wat breder maar bij hun sluiten ze ook bijna op elkaar aan

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 18:07

Ah oke! Dan verzuipt ie er maar in :+ zit nog steeds te twijfelen tussen de Fly Protector of de Sweet Itch Hoody.

Wortelsussie ik zou het helaas niet zo weten, kom niet uit die regio. Maar hier in de buurt hebben we wat ruitersportzaken die ook wassen, zij hebben natuurlijk wat meer verstand van paardendekens dan de gemiddelde wasserette. :)

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 19:29

Bug buster is van amigo Ja met normale sluiting en wel met buikflap, die van mij net helemaal gescheurd van de pony gehaald.....de rsih op gedaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 19:38

essie_blue schreef:
Ah oke! Dan verzuipt ie er maar in :+ zit nog steeds te twijfelen tussen de Fly Protector of de Sweet Itch Hoody.

Wortelsussie ik zou het helaas niet zo weten, kom niet uit die regio. Maar hier in de buurt hebben we wat ruitersportzaken die ook wassen, zij hebben natuurlijk wat meer verstand van paardendekens dan de gemiddelde wasserette. :)

Persoonlijk vind ik de rsih fijner :) deze heeft een lange hals waardoor die altijd bedekt is. De protector zorgt er toch voor dat bij grazen het eerste deel van de hals bloot is.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 19:45

Mijn paard verzuipt juist in de hals van de protector, zowel in de lengte als in de breedte xD. Maar qua verhouding heeft de RSIH idd een langere/smallere hals dan de hals van de protector.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 12:52

Houden jullie je eczeemdekens op op met deze warme temperaturen?

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 12:53

Loes'sCorner schreef:

Ja, het is nu ook niet heel warm.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 13:29

Nou hier in Limburg tikt hij minstens de 27 graden aan.....staat toch ook.te zweten eronder

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 13:31

De hals van de protector is hier niet te klein.

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 13:35

@wortelsussie dekenwasserij Balans breng ik mijn dekens altijd naar toe en ze komen altijd perfect weer terug, waterdicht en al... Ze komen je dekens halen en weer brengen, je krijgt een factuur en het duurt niet lang voor ze weer terug zijn. Ik ben erg enthousiast:)

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 13:43

Toch maar de rsih besteld, hij heeft nu de buzz off op van Bucas, maar bij de nek/keel waar de deken dus niet zit (de hals schuift naar achteren) zat hij onder de bulten, ondanks dat ik hem ook nog had ingespoten.

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 13:50

Hier ook fan van de rambo protector en nog een nieuwe hals liggen voor de liefhebber

Echter heb ik wel dat hij iets wat naar achteren trekt en daardoor soms wat strak op de borst zit.. heeft iemand daar ook ervaring mee? Deken past verder perfect

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 13:57

Heeft er hier iemand ervaring met de regen.liner voor onder de hoody, blijft die echt waterdicht?

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 13:59

Loes'sCorner schreef:
Heeft er hier iemand ervaring met de regen.liner voor onder de hoody, blijft die echt waterdicht?

Ik heb wel ervaring met de regenliner van Horseware en die blijft mooi waterdicht en houd je paard op zijn rug mooi droog

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 14:40

carolina1278 schreef:
Loes'sCorner schreef:

Ik heb wel ervaring met de regenliner van Horseware en die blijft mooi waterdicht en houd je paard op zijn rug mooi droog

Idd, ideale deken.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 15:35

wat een geluk! Vanmorgen weer op marktplaats aan het zoeken voor een amigo vliegendeken, wilde een goedkope omdat ik de hals eraf wil halen (als die niet los kon) de eerste en beste advertentie was raak! mocht m voor 10 euro overnemen en was ook nog eens in de buurt! Nog een geluk dat mijn paard 6.3 en past. Vanavond hals eraf knippen, ik heb zin haha.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 19:42

Loes'sCorner schreef:

Als je paard echt exceem heeft, zeker de deken oplaten!

Ik heb de RSIH vandaag opgedaan. Merrie werd pissed van al dat vliegend gespuis.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 00:09

Ik heb een fly protector gehad. Fijne stevige delen maar na de eerste zomer deken gewassen en toen ik het jaar erna op wilde doen waren de sluitingen en singels verroest.. 2 zomers later lagen alle 3 mijn singels eraf. Kwalitatief ben ik dus niet tevreden over de protector want mijn paard is echt zuinig op dr dekens.

Voor mijn huidige paard heb ik een amigo Aussie auslander (of iets in die trant) zelfde stof als de rsih maar met een waterafstotende laag op de rug en een leuk theedoek motiefje :-D

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 08:47

Ladygiroc schreef:
Ik heb een fly protector gehad. Fijne stevige delen maar na de eerste zomer deken gewassen en toen ik het jaar erna op wilde doen waren de sluitingen en singels verroest.. 2 zomers later lagen alle 3 mijn singels eraf. Kwalitatief ben ik dus niet tevreden over de protector want mijn paard is echt zuinig op dr dekens.

Voor mijn huidige paard heb ik een amigo Aussie auslander (of iets in die trant) zelfde stof als de rsih maar met een waterafstotende laag op de rug en een leuk theedoek motiefje :-D

Ik heb mijn protector al ontzettend vaak gewassen en nog geen vlekje roest gevonden...

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 22:05

Gisteren de amigo hero gepast. Dit past dus niet vind ik. De hals sluit veels te hoog. Trekt op de schouders, zit halverwege z'n hals en de deken staat 'klem' bovenop z'n rug.
Ik denk dat ik toch naar de duurdere Rambo moet, of zijn er nog andere dekens met V sluiting?Afbeelding
Afbeelding

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 22:07

Er zijn tegenwoordig ook Amigo Bravo dekens met v-sluiting, als ik je paard zo zie denk ik dat dat een heel stuk beter gaat passen.