Sleeper schreef:Mijn paard voelt net zo warm aan als in de zomer, daarbij heeft ze ook nog een hals waar ik prima aan kan lezen of ze het koud heeft. Het is nog te warm voor normale paarden om het koud te hebben. Ipv naar mijn paard te kijken die het prima doet zouden anderen moeten kijken naar de overdaad aan dekens die ze hun paarden opgooien.
Mijn ervaring is dat 0 gram niet voldoende warmte geeft, zeker neit met wind erbij en met deze kou momenteel. De vacht wordt platgedrukt, ze kunnen hem niet uitzetten als ze het koud krijgen, en dus werk je de vacht alleen maar tegen. Waarom heb je uberhaupt nog een deken op eigenlijk? Ik denk dat je paard beter af is zonder dat 0 grammetje dat zijn vachtje platdrukt

Ik ben overigen siemand die nu 150 op zijn ongeschoren paard heeft liggen, en ik hou mijn paard nauwlettend in de gaten. Misschien wel tot ergenis van haar, want ik hou ook de lichaamstemp in de gaten. gisteren twijfelede ik, ze voelde koud onder de deken. Thermometer erbij, en ja hoor, ze had een lagere temperatuur dan ik van haar gewend ben. En dus ben ik naar dikker gegaan. Vandaag was haar temp. gewoon zoals ik van haar gewend ben. ALs ik twijfel laat ik de lichaamstemp. het bepalen