[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

Debbie00

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 20:56

Ik heb de Amigo Bravo regendeken 1200 dinier. Een erg fijne deken.

Het is nog erg warm! De deuren maar tegen elkaar open gezet. Ik zit lekker op het balkon met een koud wijntje. Het is er nog 21 graden! Volgens buienradar gaat het zondag en maandag veel regenen en ook gelijk de temp weer naar 8 graden.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:00

maat bilkoord hangt ook een beetje af van lang je deken aan de achterkant is, als je deken aan de lange kant is heb je aan een korter bilkoord voldoende.
Volgens mij heb ik meestal 40 cm.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:02

Aan Rambo dekens maat 195 zit standaard 50 cm maar ik heb ze geruild voor 40 cm want ze waren te lang en de dekens sloten niet mooi aan.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:07

ik vind de 50 die er aan zit ook aan de lange kant inderdaad

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:09

ah bedankt voor de maat van de bilkoorden.. ik denk dat ik met de hero van amigo toch teveel budget ga.. heeft iemand ervaring met de hero of alleen de bravo??

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:12

ik vind de hero's fijn voor minder koud weer en weinig wind, ze zijn lekker dun en licht van gewicht, daardoor ook wel iets windgevoeliger bij erg harde wind.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:21

Ik vind de Bravo ook wel een stuk betere kwaliteit; sterkere stof, verkleuren minder, gespen blijven langer netjes en er kan eventueel ook nog een hals en liner aan.

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:29

De amigo bravo is een stevige deken en goed waterdicht! Heb een sterren regendeken van profi-rider mss hooguit half jaartje gebruikt en is overal al slecht en lekt snel door met regen.

Hier heerlijk zonder deken :D
De vliegendeken ligt wel klaar in de kast voor als de dazen weer tevoorschijn komen....
Laatst bijgewerkt door SRY op 08-05-16 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:32

hier ook zonder deken en eigenlijk nooit vliegendekens echt nodig gehad hier dicht bij de kust, maar vanmorgen zag mijn paard er zo uit... :oo
Afbeelding

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:33

Nouvel schreef:
hier ook zonder deken en eigenlijk nooit vliegendekens echt nodig gehad hier dicht bij de kust, maar vanmorgen zag mijn paard er zo uit... :oo
[ Afbeelding ]

Wooow dat zijn bulten :-o echt van steken of denk je iets anders?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:40

ik vermoed insecten steken, wat het anders zou moeten zijn heb ik nog niet kunnen bedenken...
er zaten gisteravond wel veel muggen, ook waar we 's avonds nog een rondje hebben gereden, dus ik houd het maar bij steken... -O-

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:44

Nouvel schreef:
ik vermoed insecten steken, wat het anders zou moeten zijn heb ik nog niet kunnen bedenken...
er zaten gisteravond wel veel muggen, ook waar we 's avonds nog een rondje hebben gereden, dus ik houd het maar bij steken... -O-

Zou dan best wel eens kunnen. Hoop voor je dat ze snel minder en weg zijn!!

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 22:05

jeetje wat een bulten. hoop inderdaad gewoon insectenbeten en dat het snel weer weg trekt.

ik heb net toch maar de amigo hero besteld. Via Agri was zo goedkoop en het is een deken voor erbij. Ik heb een rambo original met 100 gr voor het " echt" dit is de tussendeken in de zomerregenbuien...

pol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 04:31

Fabster schreef:
Ik ook liever niet, maar ik moet wat. Blijkbaar is het 's nachts nog te vochtig en daar heeft hij last van. Ik heb dus niks aan een zomerdeken of eczeemdeken, want dat laat gewoon vocht door. Ik heb dat beest niet onder een deken staan, omdat het te koud zou zijn. De rest is allemaal bloot en hij uiteraard ook overdag. Maar 's nachts is een dilemma. Dus als iemand een gouden tip heeft om alleen zijn knie waterafstotend in te pakken, dan hou ik me aanbevolen. Anders heb ik niet zoveel aan meningen of je je paard wel of niet onder een deken wil hebben. Zijn knie is dik, als ik heb die deken niet op doe en hij is de halve dag humeurig. Dat is ie niet als ik die regendeken 's nachts op doe. Maar als get straks zo warm wordt, dat hij erondr gaat zweten, dan moet hij inderdaad af. En dan hoop ik maar dat er niet teveel vocht is. Daar wordt hij niet vrolijk van.

Ik zie niet helemaal de link tussen de deken en t vocht in de knie ( of vat ik iets niet?) Ik zou t dan eerder in de bodembedekking zoeken..Ik weet niet waar je paard op staat qua bodem? Een bodembedekking die echt heel erg droog is is bijvoorbeeld strokorrel..
Ik heb nieuwe kniebeschermers liggen deze zijn over te nemen maat paard. Voor meer info pb me even.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 05:54

Ik heb geen stallen. Mijn paarden staan 24/7 buiten (wel een schuilstal). Dus de bodembedekking is zand.

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 08:47

Nouvel schreef:
[ Afbeelding ]

Zulke bulten krijgt mijn pony ook als ze gestoken is, daarom staat ze nu met een rambo sweet itch.
Duurt bij haar best lang voordat het weer weg is..

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 09:36

fleur_yen schreef:
Ik vind m'n amigo bravo's 100 en 250 gr fijner dan m'n 0 gr bucas freedom :) al gaat de bucas inmiddels ook al best wat jaren mee en wordt met tevredenheid gebruikt. Grootste verschil vind ik de dubbele borstsluiting van amigo, waar bucas er maar 1 heeft.

Via agradi kwam ik op pvc bilkoorden van hh, voor m'n kwpn van 1.71 had ik 50 cm besteld en die vind in iets aan de grote kant, groter dan de stoffen bilkoord die standaard bij m'n amigo's zit, maar op zich nog prima te doen. Geen idee of er verschil tussen de merken zit overigens :)

Ik heb helaas een freedom 0 grams met dubbele borstsluiting terwijl ik er daarvan 1 had met enkel (wat veel mooier op me paard past ivm blijvende bult op borst)

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:11

Zo Nouvel, ziet er uit als een allergische reactie! Misschien op insectenbeten?

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 10:34

Hoi allemaal,

Daar de bugbuster niet genoeg hielp heb im een Rambo hoody gekocht voor mijn haffie.

Ik heb geen ervaring met eczeemdekens, kind je deze met regen gewoon oplaten?

@ nouvel mijn pony en verschillende op stal zagen er ook zo uit, vandaar dus bij mij de dekens. Ik hen geen eczemer maar sta aan het bos en volgens de dierenarts is het dit jaar extreem met muggen enzo :-(

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 13:33

Poehh ik vind het ook maar lastig met de vliegendekens! Zit te twijfelen over de Rambo dekens, de sweet itch lijkt me heel goed beschermen. Hoe is de stof daarvan? Wel ademend? En wat is het verschil tussen de Fly Buster en de Fly Protector? Iemand ervaringen met deze dekens? Amigo ben ik zelf wat minder enthousiast over.. mijn paard heeft een heel dun huidje en zit nu al onder de bulten van de vliegen, gisteravond werd hij echt gek van de jeuk.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 13:40

Ik.had de nieuwe bug buster gekocht, berg geld en na een week al 4 scheuren/gaten van andere die erin happen denk.ik haha, ach ja naaien we wel.weer.

De protector heb ik vroeger gehad, die stof was heel sterk, alleen de hals wat kort vond ik, viel vrij ruim uit.

Heb nu een rsih erbij, volgens mij een hele sterke stof en wel luchtig, alleen een vliegendeken zal luchtiger zinn denk ik.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 13:46

Een vliegendeken is idd wat luchtiger dan de rsih denk ik maar ik vind het hele fijne dekens, als mijn paarden geen zomereczeem hadden gehad hadden ze denk ik de Rambo protector of fly buster gehad. Ik weet ook niet wat het verschil is tussen die 2 dekens, ze zijn iig van dezelfde stof gemaakt.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 13:52

Ik vind de protector die ik.voorheen had sterker dan de bug buster die ik nu heb.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 13:54

Hmm okee.. mijn vosje is niet zo massaal, best klein eigenlijk. Heeft normaal ongeveer 185. Bleef de hals wel goed liggen? Van de protector/buster? Heb wel de bucas buzz off, die zebra. Maar die geeft schuurplekken bij de schouders en die hals zakt steeds naar beneden.. heb je dus ook niks aan haha.

Super fijn dat jullie zo snel reageren :D

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 14:07

Van de nieuwe bug buster die ik nu heb blijft ie wel goes liggen zakt een heel klein stukje.

De protector toen lag niet zo fijn, maar die was ook te groot dus ja....protector heeft wel V sluitingen en dat vind ik eigenlijk fijner dan. De recht normale.